Er zijn 18 resultaten gevonden

door Joost Jonkers
Do 09 Feb 2012, 22:56
Forum: mecanic area
Onderwerp: Gereedschap om kleine ronde circlips van zuiger te monteren
Reacties: 17
Weergaves: 3979

Re: Gereedschap om kleine ronde circlips van zuiger te monte

dat is inderdaad moeilijk bij zo een ktm 2 takt zuiger vooral omdat die circlips van zo dik materiaal zijn en ook nog zo diep in de zuiger liggen. ik doe hem meestal met een kant iets in de zuiger en met je vingers het veertje rond en er zo ver mogelijk er in drukken en het laatste stukje met een du...
door Joost Jonkers
Za 19 Nov 2011, 15:47
Forum: mecanic area
Onderwerp: problemen met chinese crossmotor 250cc
Reacties: 25
Weergaves: 6824

Re: problemen met chinese crossmotor 250cc

de zuiger kan alleen de kleppen raken als hij van tijd af is gesprongen dus dat de zuiger omhoog komt terwijl de kleppen open gaan, of doordat je te veel toeren hebt gemaakt en de kleppen zijn gaan "zweven" dus niet op tijd terug dicht waren terwijl de zuiger zijn bovenste dode punt heeft ...
door Joost Jonkers
Do 25 Aug 2011, 17:02
Forum: mecanic area
Onderwerp: yamaha yzf 250
Reacties: 8
Weergaves: 1690

Re: yamaha yzf 250

ik zou eerst eens een groter achter tandwiel proberen bijvoorbeeld 51 in plaats van 49. Kost niet veel je moet alleen misschien wat meer schakelen.
door Joost Jonkers
Za 23 Apr 2011, 11:03
Forum: mecanic area
Onderwerp: yamaha yzf250 2009 neutraal
Reacties: 10
Weergaves: 1981

Re: yamaha yzf250 2009 neutraal

komt je koppeling nog wel goed vrij als hij warm is. misschien zijn het de stalen platen in de koppeling die iets krom trekken als ze warm worden.
door Joost Jonkers
Vr 18 Feb 2011, 19:28
Forum: mecanic area
Onderwerp: Ralentie crf150r
Reacties: 2
Weergaves: 826

Re: Ralentie crf150r

met de schroef die onder de choke zit op de bovenste foto (gaat middels een kabeltje naar de andere kant) als je die rechtsom draait loopt hij harder en linksom zachter stationair.

gr.
door Joost Jonkers
Za 12 Feb 2011, 11:58
Forum: trainingscircuits
Onderwerp: M.C.C. de Kempen (Hapert, Eersel)
Reacties: 154
Weergaves: 55191

Re: M.C.C. de Kempen (Hapert, Eersel)

volgens de site alleen op woensdag en zaterdag open.
door Joost Jonkers
Vr 04 Feb 2011, 10:57
Forum: mecanic area
Onderwerp: Welke bougies??
Reacties: 7
Weergaves: 1547

Re: Welke bougies??

volgens mijn NGK boek voor bouwjaar 1983 t/m bouwjaar 1991 een NGK B9EG of een BR9EIX
door Joost Jonkers
Ma 10 Jan 2011, 10:18
Forum: trainingscircuits
Onderwerp: msc grevenbroich (www.msc-grevenbroich.com)
Reacties: 41
Weergaves: 37575

Re: msc grevenbroich (www.msc-grevenbroich.com)

voor een dagje trainen in grevenbroich ben je 18 euro kwijt, je moet voor de baan daar een aparte verzekering afsluiten, kost je 5 euro per keer of 25 euro voor een heel jaar. die verzekering is dan wel voor meerdere banen in duitsland geldig.
door Joost Jonkers
Za 13 Nov 2010, 12:02
Forum: mecanic area
Onderwerp: 530 2008 slecht startenen niet fel op gas oppakken
Reacties: 5
Weergaves: 1740

Re: 530 2008 slecht startenen niet fel op gas oppakken

er zijn 530's die een modificatie aan de nokkenas hebben gehad omdat er inderdaad iets was met de automatische decompressie. ik zou eens contact opnemen met een ktm dealer
door Joost Jonkers
Di 09 Nov 2010, 10:28
Forum: mecanic area
Onderwerp: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
Reacties: 19
Weergaves: 1977

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

ik heb zo een zelfde geval gehad met een TM. hiervan was de cylinder niet maat vast over de gehele hoogte en "onrond" onder de uitlaat poort. Ik heb toen de cylinder opnieuw laten nicasealen en was het probleem opgelost. zeg niet dat het bij de yamaha hetzelfde is, maar meten is weten in d...
door Joost Jonkers
Ma 19 Jul 2010, 11:56
Forum: mx amateur
Onderwerp: TM CUP 2011
Reacties: 40
Weergaves: 12641

Re: TM CUP 2010

Zondag 25 juli is de 4e wedstrijd om de TM cup. de wedstrijd word gereden tijdens de clubwedstrijd van de mc deurne op het circuit van mac de helm in helmond (NL). voor de mensen die willen overnachten is het rennerskwartier op zaterdag open tot 22.00 uur. Bij voldoende aanmeldingen word de cup opge...
door Joost Jonkers
Ma 12 Jul 2010, 13:06
Forum: mecanic area
Onderwerp: haperen rmz 250
Reacties: 4
Weergaves: 1034

Re: haperen rmz 250

heb je al een nieuwe bougie geprobeerd. als hij hapert bij het openen van het gas kan het ook nog zijn dat de acceleratie pomp niet genoeg benzine inspuit. als je de luchtslang aan de achterkant van de carburateur eraf pakt en je opent het gas dat moet je kunnen zien dat er een straaltje benzine in ...
door Joost Jonkers
Di 29 Jun 2010, 09:42
Forum: mecanic area
Onderwerp: koppeling
Reacties: 13
Weergaves: 1943

Re: koppeling

het zou ook kunnen dat je stalen platen een klein beetje krom zijn en dat daarom de koppeling niet helemaal vrij komt. of zoals hierboven als gezegd het binnen of het buitenhuis ingeslagen
door Joost Jonkers
Za 09 Jan 2010, 12:44
Forum: mecanic area
Onderwerp: probleem met plastiek van moto
Reacties: 14
Weergaves: 3064

Re: probleem met plastiek van moto

je kunt ook gewoon wat benzine in een potje doen en met een kwast op de kappen doen. dat vervliegt niet zo vlug als remmen reiniger. dan als het goed nat is gewoon met een oude doek de lijm afvegen. wel regelmatig een zuiver stuk doek pakken. anders ben je lijm alleen maar aan het rond smeren.
door Joost Jonkers
Wo 18 Nov 2009, 09:14
Forum: mecanic area
Onderwerp: afstelling carburator yzf 250
Reacties: 7
Weergaves: 1885

Re: afstelling carburator yzf 250

Als je de luchtfilter bak eraf pakt en je geeft gas, kun je dan zien of hij benzine inspuit. achter de gasschuif zit namelijk een sproeiertje dat inspuit bij het open draaien van het gas. zo niet dan zou je acceleratie pomp we eens vuil kunnen zijn of aan de onderkant volzitten met rommel.
door Joost Jonkers
Di 10 Nov 2009, 14:39
Forum: mx pro
Onderwerp: Transfers 2010
Reacties: 1528
Weergaves: 230682

Re: Transfers 2010

dit komt van de website van ceriel Door het besluit dat men niet meer met 1 rijder naar de GP mag werden ook wij onverwacht voor een andere keuze gezet dan wij hadden verwacht en zal daarmee ook het KTM -CKK- van der Haar mx Team ophouden te bestaan na dit MX seizoen. Nu aan het eind van het GP seiz...
door Joost Jonkers
Ma 14 Sep 2009, 18:31
Forum: mx pro
Onderwerp: GP #15: Brasil - Aftertalk
Reacties: 27
Weergaves: 5122

Re: GP #15: Brasil - Aftertalk

@fonny
volgens mij stonden ze nochtans vollebak met de gele vlag te zwaaien. maar was er geen van de 4 kopmannen die zijn gas dicht deed. toch fijn als je daar als misschien te langzaam rijdende local op de grond ligt.
door Joost Jonkers
Wo 09 Sep 2009, 10:28
Forum: mx pro
Onderwerp: Transfers 2010
Reacties: 1528
Weergaves: 230682

Re: Transfers 2010

Ik heb in lommel de naam aprillia martin horen vallen. naar het schijnt gaat het honda budget nog verder omlaag. hoop het eerlijk gezegd niet zo wordt het voor honda wel erg mager.

Ga naar uitgebreid zoeken