GP#14 - Nederland - Lierop
- Rob Indemans
- mxdn winner
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
-
Steve Van AvondtSt
- ama sx 250 champ
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Re: GP#14 - Nederland - Lierop
over de mx1-klasse is weinig te zeggen,vooral de 2e reeks was,laten we het braaf zeggen,geen hoogtepunt.Cairoli wint nu al 5 gp's op rij en moet daar erg weinig moeite voor doen,de enige die hem de laatste tijd ietwat kunnen volgen zijn z'n teammaats,die overigens allebei goed bezig zijn.Ken krijgt zelfs uitzicht op plaats 4 en ook plaats 3 is nog niet onmogelijk.
slechts 26 piloten aan de start de 1ste reeks..een erg mager beestje.
in de mx2 kan je alleen maar genieten van wat Herlings liet zien..van een andere wereld.
erg sterke en solide Gp van Van Horebeek,zeker de 2e reeks was heel goed.
verrassende Anstie die hier misschien wel het gelijk van z'n bondscoach bewees met het oog op de MXON.
Dewulf had er allicht meer van verwacht,2 slechte starts en een vroege val maakten het al bij voorbaat erg moeilijk om nog WK punten te scoren,je zag ook dat Jeffrey niet op z'n eigen motor zat,maar laat dit een leerrijke ervaring geweest zijn.
enkele jongens hebben me een erg goeie indruk gelaten met het oog op de toekomst..
Ferrandis!,Febvre,Coldenhoff,al is dit wel zijn terrein natuurlijk,en ook Lupino.
Lupino,zo'n voorbeeld van een piloot die bij de 85cc als groot talent bestempeld werd,die destijds te snel in de GP's werd gedropt. heeft zwarte sneeuw gezien en veel leergeld betaald.maar na 2 a 3 moeilijke seizoenen begint het er toch uit te komen,aan een goed seizoen bezig en volgend jaar op de CLS Kawasaki..talent komt wel boven als ze de tijd krijgen,hopelijk krijgen enkele van onze jongens die kans ook nog.
ik verwacht 4 bovengenoemde jongens volgend jaar in,of heel dicht bij de top 5 in het WK.
ook Lieber deed het niet onaardig gisteren overigens.de snelheid was er dit keer niet maar hij reed wel regelmatige reeksen en hij bewees conditioneel ok te zijn want in het laatste kwartier kon hij plaatsen winnen.
grote verrassing was Satink,beide reeksen op weg naar een 5-tal punten maar in beide reeksen helemaal op het eind weggevallen,vermoedelijk zonder benzine..
grootste tegenvaller,Butron..was echt nergens gisteren.
slechts 26 piloten aan de start de 1ste reeks..een erg mager beestje.
in de mx2 kan je alleen maar genieten van wat Herlings liet zien..van een andere wereld.
erg sterke en solide Gp van Van Horebeek,zeker de 2e reeks was heel goed.
verrassende Anstie die hier misschien wel het gelijk van z'n bondscoach bewees met het oog op de MXON.
Dewulf had er allicht meer van verwacht,2 slechte starts en een vroege val maakten het al bij voorbaat erg moeilijk om nog WK punten te scoren,je zag ook dat Jeffrey niet op z'n eigen motor zat,maar laat dit een leerrijke ervaring geweest zijn.
enkele jongens hebben me een erg goeie indruk gelaten met het oog op de toekomst..
Ferrandis!,Febvre,Coldenhoff,al is dit wel zijn terrein natuurlijk,en ook Lupino.
Lupino,zo'n voorbeeld van een piloot die bij de 85cc als groot talent bestempeld werd,die destijds te snel in de GP's werd gedropt. heeft zwarte sneeuw gezien en veel leergeld betaald.maar na 2 a 3 moeilijke seizoenen begint het er toch uit te komen,aan een goed seizoen bezig en volgend jaar op de CLS Kawasaki..talent komt wel boven als ze de tijd krijgen,hopelijk krijgen enkele van onze jongens die kans ook nog.
ik verwacht 4 bovengenoemde jongens volgend jaar in,of heel dicht bij de top 5 in het WK.
ook Lieber deed het niet onaardig gisteren overigens.de snelheid was er dit keer niet maar hij reed wel regelmatige reeksen en hij bewees conditioneel ok te zijn want in het laatste kwartier kon hij plaatsen winnen.
grote verrassing was Satink,beide reeksen op weg naar een 5-tal punten maar in beide reeksen helemaal op het eind weggevallen,vermoedelijk zonder benzine..
grootste tegenvaller,Butron..was echt nergens gisteren.
Laatst gewijzigd door Steve Van Avondt op Ma 03 Sep 2012, 13:49, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
Dave CoekaertsDa
- mx all time winner
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
@ Etienne, en Carmichael in Millville 2006, toen hij iedereen op een ronde reed, inclusief Stewart en Reed..
0 x
- Jan Willem Visser
- mxdn winner
@ Etienne
Da was in Ierland 2006 en toen lapte Coppins iedereen behalve Everts en barragan. Stefan zat toen nog wel een stukske achter Coppins dus zal tot 5 gelapt hebben denkik. Herlings dee het dus nog iets beter door alleen nog Jerre in dezelfde ronde te hebben, Coppins had er nog twee. Maar da was ook wel een buitengewone prestatie inderdaa
Da was in Ierland 2006 en toen lapte Coppins iedereen behalve Everts en barragan. Stefan zat toen nog wel een stukske achter Coppins dus zal tot 5 gelapt hebben denkik. Herlings dee het dus nog iets beter door alleen nog Jerre in dezelfde ronde te hebben, Coppins had er nog twee. Maar da was ook wel een buitengewone prestatie inderdaa
0 x
-
Bart JacobsBa
- ama lites national champ
Toch vind ik dat Herlings buiten de crosswereld in Nederland maar weinig herkenning krijgt. Straf, zeker als je ziet hoeveel aandacht er in NL gaat naar Jasper Iwema omdat ie in de Moto3 mee rijdt (rond de 20e plaats ofzo).
0 x
- Ruben Vandervelden
- mx3 wk champ
op vurbmoto wat statestieken over herlings zijn prestatie:
- Won moto 1 by 2:07.139
- Won moto 2 by 2:04.344
- Combined overall margin of victory - 4:11.485
- Lapped everyone but 2nd place in moto 1
- Lapped everyone but 2nd, 3rd and 4th in moto 2
- Lapped a total of 63 riders
-----
First full lap of first moto:
Jeffrey Herlings - 1:55.316
Jeremy van Horebeek - 2:01.404 (2nd fastest time)
Difference - 6.088 seconds
Final lap of first moto:
Jeffrey Herlings - 2:04.039
Max Anstie - 2:13.953 (2nd fastest time)
Difference - 9.914 seconds
-----
First full lap of second moto:
Jeffrey Herlings - 1:59.603
Tommy Searle - 2:02.326 (2nd fastest time)
Difference - 2.723 seconds
Final lap of second moto:
Jeffery Herlings - 2:10.656
Max Anstie - 2:19.670 (2nd fastest time)
Difference - 9.014 seconds
- Won moto 1 by 2:07.139
- Won moto 2 by 2:04.344
- Combined overall margin of victory - 4:11.485
- Lapped everyone but 2nd place in moto 1
- Lapped everyone but 2nd, 3rd and 4th in moto 2
- Lapped a total of 63 riders
-----
First full lap of first moto:
Jeffrey Herlings - 1:55.316
Jeremy van Horebeek - 2:01.404 (2nd fastest time)
Difference - 6.088 seconds
Final lap of first moto:
Jeffrey Herlings - 2:04.039
Max Anstie - 2:13.953 (2nd fastest time)
Difference - 9.914 seconds
-----
First full lap of second moto:
Jeffrey Herlings - 1:59.603
Tommy Searle - 2:02.326 (2nd fastest time)
Difference - 2.723 seconds
Final lap of second moto:
Jeffery Herlings - 2:10.656
Max Anstie - 2:19.670 (2nd fastest time)
Difference - 9.014 seconds
0 x
- Frederik Van Eeckhoven
- mx all time winner
Het is niet alleen indrukwekkend die hij deze snelheid technisch gezien kan ontwikkelen. Maar ook dat hij het 2keer voor 40 minuten aan kan is gewoonweg een gigantisch grote prestatie.
0 x
"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
- Gunther Smeys
- mx all time winner
Op de persconferentie zei hij dat hij iedereen had willen dubbelen in de tweede reeks, maar van gedacht zijn te veranderd na de sighting lap, omdat ze het parcour op veel plaatsen hadden gevlakt, en hij dat liever niet had gehad ...
0 x
http://twitter.com/#!/SmeysG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keenomx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keenomx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Nicky GielenNi
- 80cc pilot
herlings zijn snelste tijd was ruim sneller dan die van cairoli.ni normaal hoe snel herlings in het zand kan gaan. buitenaards bijna 
0 x
-
Catteeuw GeertCa
- ama sx 250 champ
Nicky Gielen schreef:herlings zijn snelste tijd was ruim sneller dan die van cairoli.ni normaal hoe snel herlings in het zand kan gaan. buitenaards bijna
Normaal he . Het is al de beste zandrijder en dan vlakken ze het parcours nog eens .De MX 1 moet dan weer aan de slag op een door de MX 2 kapot gereden parcours.
0 x
Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
-
Tom Van De VenneTo
- 125cc junior EK
Catteeuw Geert schreef:Nicky Gielen schreef:herlings zijn snelste tijd was ruim sneller dan die van cairoli.ni normaal hoe snel herlings in het zand kan gaan. buitenaards bijna
Normaal he . Het is al de beste zandrijder en dan vlakken ze het parcours nog eens .De MX 1 moet dan weer aan de slag op een door de MX 2 kapot gereden parcours.
Dat valt reuze mee wat er gevlakt werd voor de MX2 alleen het eerste stuk.
Nee dat veroorzaakt echt niet 7 seconde per ronde in de eerste manche.
Is natuurlijk wel wat verschil maar 7 seconden dat ligt niet alleen aan het stuk vlakke.
tweede reeks is blijkbaar meer gevlakt en is het vershil ook klein maar 3 sec.
0 x
-
Peter LeeuwisPe
- european champ mx2
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Tom Van De Venne schreef:Dat valt reuze mee wat er gevlakt werd voor de MX2 alleen het eerste stuk.
Nee dat veroorzaakt echt niet 7 seconde per ronde in de eerste manche.
Is natuurlijk wel wat verschil maar 7 seconden dat ligt niet alleen aan het stuk vlakke.
tweede reeks is blijkbaar meer gevlakt en is het vershil ook klein maar 3 sec.
Naar mijn mening werd er naar #Lieropen begrippen juist heel veel gevlakt, wat ik er van gezien heb werden zowel Zaterdag als Zondag steeds (minimaal) alle jumps en de landingen geheel gevlakt en vaak namen ze de stukken er tussen ook nog voor een deel mee.
De mX2 had daar zeker een zeer behoorlijk voordeel mee ten opzichte van de MX1.
Denk niet dat TC JH had kunnen houden maar deed voor mijn gevoel niet meer dan nodig was om de manches te winnen, TC kon volgens mij nog wel een stukje sneller maar reed zeeer bekeken.
0 x
- Rob Indemans
- mxdn winner
Tony is op dat vlak al wat meer ervaren denk ik om in dit stadium van het seizoen zo weinig mogelijk risico's te nemen en te controleren,ik sluit me er ook wel bij aan dat cairoli het moeilijk zou hebben gehad met deze Herlings,maar Herlings reed dan ook veel met het gedacht om er zo veel mogelijk op een ronde te zetten volgens mij,wat eigenlijk nergens voor nodig is nu...
0 x
-
Peter LeeuwisPe
- european champ mx2
JH reed hard, heel hard maar toch heb ik hem over 2 dagen geen enkele kamikaze actie zien maken, ook zaterdag toen ie helemaal van achter moest komen reed hij erg strak en beheerst.
Wat dat betreft is JH ook een stuk volwassener geworden, hij was er gewoon van overtuigd dat hij veruit de snelste was en met 51 punten voorsprong is het natuurlijk ook wel makkelijker om de zenuwen in bedwang te houden en zo relaxed mogelijk te rijden.
We zullen het allemaal weten als ze in Lommel echt tegen elkaar kunnen strijden onder min of meer dezelfde omstandigheden
Wat dat betreft is JH ook een stuk volwassener geworden, hij was er gewoon van overtuigd dat hij veruit de snelste was en met 51 punten voorsprong is het natuurlijk ook wel makkelijker om de zenuwen in bedwang te houden en zo relaxed mogelijk te rijden.
We zullen het allemaal weten als ze in Lommel echt tegen elkaar kunnen strijden onder min of meer dezelfde omstandigheden
0 x
-
Sander WeugSa
- 125cc junior EK
als er 1 een nadeel heeft van het vlakken is het herlings wel die wil het zo zwaar mogelijk zodat zijn concurrenten helemaal niet meer kunnen volgen .
0 x
-
Michael BaillieuMi
- mx2 wk champ
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Jan Willem Visser
- mxdn winner
Tony ree zeker ni beheest hoor. In het begin van de tweede reeks klapte em recht voor mijn neus aan het einde an de wave sectie er behoorlijk hard vanaf. Daar had em zich ook zomaar kunnen blesseren. Twas daarom da Keeno ineens weer aan zijn achterwiel zat. Dus om te zeggen dat Cairoli echt rustig aan dee, neuh.
0 x
-
Leon Van GestelLe
- mxdn winner
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
-
Meesschaert MarcMe
- european champ mx2
pfff petje af voor her84 maar zet hem op saerl zn machien en hij zal er zooveel nie dubbelen ,met de vingers in de neus da wel ma nie met zoveel voorsprong
0 x
-
Meesschaert MarcMe
- european champ mx2
Dat de nederlanders uit de bol gingen toen 84 100 lapte da kan ik verstaan,maar dat er een paar oranje gekken een kind zn trui afpakten die hij net persoonlijk van saerl had gekreegen dat vind ik schandaalig
0 x