Nieuwe dynamic in het BK
-
Dourte GerritDo
- ama sx 250 champ
- Berichten: 732
- Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Re: Nieuwe dynamic in het BK
Hopelijk eindelijk ook eens controle op de cilinderinhoud , zoals in France , "bougiekop er uit en camera er in " ???? 2 min werk !!! en ook natuurlijk bij de 4 takten !!
0 x
-
Michael BaillieuMi
- mx2 wk champ
- Berichten: 617
- Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 22:18
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: hoeke
Re: Nieuwe dynamic in het BK
da zou pas eens vet zijn gerrit! denk dater em nu wel al heel wat knijpen :d
0 x
RIP TIMO :( we gonna miss you!
-
Dirk VansummerenDi
- 125cc junior EK
- Berichten: 78
- Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 22:16
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: Nieuwe dynamic in het BK
ik hoop het ook dat er serieus gecontroleerd wordt zowel in de 85 cc als de 125 cc dan zullen er ne hele hoop serieus door de mand vallen !!!
0 x
-
Dourte GerritDo
- ama sx 250 champ
- Berichten: 732
- Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Re: Nieuwe dynamic in het BK
ik denk dat ik de oplossing heb !!! speciale micro camera (grote van een bougie)
0 x
-
Dirk VansummerenDi
- 125cc junior EK
- Berichten: 78
- Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 22:16
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: Nieuwe dynamic in het BK
er bestaan apparaatjes om de diameter te meten via het bougie-gat en dan kan je met een gewone schuifmaat ook de slag meten dan heb je meteen het volume , heel simpel en altijd correct
0 x
- Andy Moens
- world THQ sx champ
- Berichten: 1854
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: grobbendonk city
- Contact:
Re: Nieuwe dynamic in het BK
wa vinden jullie van een supermini klasse ? zo kan iedereen die het wil toch met een bigbore 85 aan de start verschijnen
0 x
- Tony Hermans
- mx3 wk champ
- Berichten: 573
- Lid geworden op: Ma 03 Aug 2009, 20:11
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: Nieuwe dynamic in het BK
Dirk Vansummeren schreef:er bestaan apparaatjes om de diameter te meten via het bougie-gat en dan kan je met een gewone schuifmaat ook de slag meten dan heb je meteen het volume , heel simpel en altijd correct
Dat is het!!!!
0 x
MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
-
Catteeuw GeertCa
- ama sx 250 champ
- Berichten: 702
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: Nieuwe dynamic in het BK
Hoe komt het eigenlijk als het zo simpel is om uit te testen , waarom het dan 500€ kost om klacht in te dienen.
0 x
Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
-
Guy DickGu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: Nieuwe dynamic in het BK
Omdat uittesten pas gebeurt na een klacht van een andere piloot en het ook niet de bedoeling is om een ander te pesten.
Als je zo zeker bent van je zaak is er niets aan de hand: als de ander met een big bore rijdt krijg je je geld terug. Is de cilinderinhoud correkt ben je 500 euro kwijt en die gaat naar degene waartegen klacht is ingediend.
Moest dit gratis zijn moeten ze iedereen elke reeks kontroleren want "de anderen" rijden allemaal met een dikke...
Als je zo zeker bent van je zaak is er niets aan de hand: als de ander met een big bore rijdt krijg je je geld terug. Is de cilinderinhoud correkt ben je 500 euro kwijt en die gaat naar degene waartegen klacht is ingediend.
Moest dit gratis zijn moeten ze iedereen elke reeks kontroleren want "de anderen" rijden allemaal met een dikke...
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- Etienne Dierckx
- the legend!
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Nieuwe dynamic in het BK
je zou toch makkelijk elke wedstrijd willekeurig een aantal piloten kunnen testen?
Als je bijvoorbeeld 5 piloten per cross gaat testen in 85cc, 125cc of mx2 ... dat is niet veel maar er gaan er toch heel veel met schrik zitten en minder snel naar "nen dikke" grijpen.
Als je bijvoorbeeld 5 piloten per cross gaat testen in 85cc, 125cc of mx2 ... dat is niet veel maar er gaan er toch heel veel met schrik zitten en minder snel naar "nen dikke" grijpen.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Kevin BegoisKe
- 50cc rider
- Berichten: 26
- Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 21:01
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Nieuwe dynamic in het BK
@etienne
Idd bij wijze van dopingcontrole.
In het voetbal is dit een onafhankelijke organisatie ingesteld door de bond.
Tijdens de wedstrijd worden er van elke partij 1 speler geloot die na de wedstrijd plasje mag leveren onder toezicht van de dopingcontroleur,deze mag de ruimte ook ni verlaten vooraleer de procedure afgewerkt is.
Dit kan eenvoudig en eerlijk toegepast worden in de mx lijkt me...
Idd bij wijze van dopingcontrole.
In het voetbal is dit een onafhankelijke organisatie ingesteld door de bond.
Tijdens de wedstrijd worden er van elke partij 1 speler geloot die na de wedstrijd plasje mag leveren onder toezicht van de dopingcontroleur,deze mag de ruimte ook ni verlaten vooraleer de procedure afgewerkt is.
Dit kan eenvoudig en eerlijk toegepast worden in de mx lijkt me...
0 x
-
Bini ConserriereBi
- european champ mx2
- Berichten: 217
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 14:13
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Nieuwe dynamic in het BK
je kan het omkeren ook,neem er een paar uit bv door loting, en als ze niet in orde zijn een boete opleggen of een andere sanctie.
0 x
-
Ludo MarissenLu
- mx2 wk rookie
- Berichten: 256
- Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Re: Nieuwe dynamic in het BK
Er zijn plannen in die richting,Etienne.Maar zo simpel is het niet.Als men een controle uitvoert voelen vele mensen zich persoonlijk geviseerd en reageren soms zeer verbaal.Ik heb dit jaar bij de simpele geluidscontroles enkele aanhangers van sommige piloten heel onbeleefd en agressief zien reageren tegen de bondsmensen omdat ze vonden dat hunne piloot te veel werd gecontroleerd.
0 x
-
Eddie BootEd
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: Nieuwe dynamic in het BK
nu denk ik dat het makkelijker klinkt dan dat het is . met een schuifmaat door het bougiegat de slag meten gaat goed als de bougie zo recht mogelijk boven de zuiger staat . moet je al een beetje schuin meten wordt het al moeilijker . nu zullen er best wel apparaten zijn waarmee door middel van weerkaatsen van een licht of geluidsstraal de diameter en slag gemeten kan worden ,maar heb ze nog niet gezien voor een klein bedrag . tevens gebruiken de meeste 4t een 10 mm bougie dus het zal ook nog een kleine diameter moeten hebben . een cameratje alleen is niet genoeg , hier kan je wel kijken maar geen diameter mee nemen . wordt inderdaad wel tijd dat er eens meer gekontroleerd word.
0 x
supporting mark boot
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: Nieuwe dynamic in het BK
met een hogedruk piston klopt die schuifmaat al niet en dan nog de diameter bepalen,enige hoop is dat bijvoorbeeld een kxf 2012 met een dikke bijzonder moeilijk af te regelen is met de injectie staat te lezen op mxa
0 x
-
Geert HofmanGe
- european champ mx2
- Berichten: 229
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 15:30
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: Nieuwe dynamic in het BK
BMB moet gewoon officieel aankondigen dat er geregeld controles zullen uitgevoerd en effectief er eens één of twee motoren controleren . Dan is dat volgens mij vrij rap opgelost . Er zijn waarschijnlijk mensen genoeg die dit op een correcte vlotte manier kunnen .
Maar nu terug on topic wie heeft er nog ideeen om een BK aantrekkelijker te maken , mss kan der eens een poll voor geopend worden formats er zouden kunnen gebruikt worden ? Kan dit met de nodige onderbouw eens deftig aangebracht worden wij de BMB .
Maar nu terug on topic wie heeft er nog ideeen om een BK aantrekkelijker te maken , mss kan der eens een poll voor geopend worden formats er zouden kunnen gebruikt worden ? Kan dit met de nodige onderbouw eens deftig aangebracht worden wij de BMB .
0 x
-
Dirk VansummerenDi
- 125cc junior EK
- Berichten: 78
- Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 22:16
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: Nieuwe dynamic in het BK
het ging hier over het opmeten van een tweetakt dat is heel simpel , bij een 4 takt is het nog makkelijker , je spuit er gewoon 255 cc van een gé-eikte vloeistof in en als je dan vloeistof erbij kan spuiten dan heb je gegarandeerd een bigbore want de kop inhoud van een 250 is zelfs geen 5 cc
0 x
-
Eddie BootEd
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: Nieuwe dynamic in het BK
ik denk dat je daar mis mee zit . althans volgens de formule waar je de compresieverhouding mee berekent . deze is slagvolume (cilinderinhoud) + volume verbrandingruimte en dan deze opgetelde som delen door de volume verbrandingruimte . dus volgen jouw 250 + 5 is 255 dit delen door 5 is 51:1 dus 1:55 . zelf voor een diesel is dit al giga hoog .op zich is het met vloeistof meten wel een goede manier (wordt bij diverse autosporten zo gedaan) maar is niet 100% sekuur
0 x
supporting mark boot
-
Dourte GerritDo
- ama sx 250 champ
- Berichten: 732
- Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten