Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Fons Van Loon Di 25 Dec 2012, 20:41

Mattiaske: Ge moet mij echt nie vertellen hoe de cross in al die jaren is veranderd en naar het dieptepunt is gekomen waar het nu zit,ik heb dat allemaal als volwassene bewust meegemaakt en de jaren 90 waar gij het over hebt toen konde gij volgens mij maar net uwe naam schrijven dus vooral van hore zeggen denk ik!
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Di 25 Dec 2012, 21:48

Fons Van Loon schreef:Mattiaske: Ge moet mij echt nie vertellen hoe de cross in al die jaren is veranderd en naar het dieptepunt is gekomen waar het nu zit,ik heb dat allemaal als volwassene bewust meegemaakt en de jaren 90 waar gij het over hebt toen konde gij volgens mij maar net uwe naam schrijven dus vooral van hore zeggen denk ik!

Nu kun je wel even denigrerend proberen doen maar wie sloeg de bal mis over het aantal GP's in de Benelux en dacht er dat ze in de jaren 90 al van een echt internationaal kampioenschap spraken? Nu als je het mij vraagt kun je niet van een internationaal kampioenschap spreken als 1/3 van uw wedstrijden verrijd in de Benelux. Iets later toen met de tripel GP's was het trouwens ook nog steeds zo met GP's in Zolder, Spa, Namur, Lierop, Valkenswaard, Neeroeteren,... dan had je soms ook nog 1/4 tot 1/3 van de GP's in ons beperkt stukje land dat België en Zuid-Nederland toch wel is.
0 x

Ra
Raf Verachten
125cc junior EK
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Berichtdoor Raf Verachten Di 25 Dec 2012, 22:15

Bij de opkomst van de triplle GP's had je er inderdaad een hele hoop in de Benelux. Maar 1998 en een GP 250 cc in Kester? Dat klopt toch niet.
0 x

Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Patrick Van Gorp Di 25 Dec 2012, 22:19

1998 was de 250 GP in Balen...

Kester was eerder, 1994/1995/1996?
0 x

Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Berichtdoor Catteeuw Geert Di 25 Dec 2012, 22:25

Supercross Kampioen is ook maar Amerikaans kampioen en ze noemen het ook fim worldchampionchip.In mijn ogen is Everts ook gewoon 10 keer wereldkampioen geworden alhoewel er ook velen waren die zijn palmares wilden degraderen tot europees kampioen.We waren wij toch blij dat 1/3 van de grandprix,s in benelux verreden werd.
0 x

Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ

Berichtdoor Patrick Van Gorp Di 25 Dec 2012, 22:40

De hele GP-wereld wordt voor velen een 'ver van mijn bed show'.

Daar zijn verschillende oorzaken voor te noemen:
1.F1 gedrag van de promotor (m€t all€s wat daarbij hoort)
2.Verre verplaatsingen (Mex, Quatar, Thailand)
3.Het onmiskenbare gemis van de 'nostalgische' circuits

Bij punt 1 kun je keihard stellen dat GL het voor een talent zonder Euros onmogelijk heeft gemaakt zich in de GP's te laten zien.

Bij punt 3 kun je rustif stellen dat circuits als Namen, Nismes, Kester, Norg, Folkendange serieus gemist worden op de GP-kalender.
En dan vooral gemist worden door de 35-plussers onder ons.

Hoe kun je een gigantisch mooi circuit als Valkenswaard toch verkrachten tot zoiets onoverzichtelijks als het tijdens de GP is?

Its al about the money, en sommigen hebben er ALLES voor over om erbij te horen.
De rest heeft MotorsTV ;)
0 x

Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Berichtdoor Dimitri Lamote Di 25 Dec 2012, 22:43

In 1997 was er ook kester met het befaamde dewit tortelli incident en de inmense stortbui de tweede reeks.
Ben benieuwd hoeveel volk er nog zal betalen voor de mx life tv aan 99euro en hoeveel volk er nog zal afkomen op de belgische gp ook aan 90e die dikke italiaan is goed bezig.
Nu nog life een tweede ama reeksuitzending en hij kan de pot op
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Di 25 Dec 2012, 22:48

Raf Verachten schreef:Bij de opkomst van de triplle GP's had je er inderdaad een hele hoop in de Benelux. Maar 1998 en een GP 250 cc in Kester? Dat klopt toch niet.

Patrick Van Gorp schreef:1998 was de 250 GP in Balen...

Het was een "gewone" wedstrijd toen :oops:. Ging van iets uit dat blijkbaar niet juist was...
Met herinneringen van de Kesterheide als decor van de GP in 1997 en 1999 (Vuillemin sprong toen die dubbel na de start in éénmaal op en heelclickte nog één er boven op.)

Maar het verhaal dat ik probeer te vertellen is hetzelfde, toen was MX zeer populair hier met veel GP wedstrijden in België en Nederland en er is niks gedaan met die populariteit toen. Als ik zie dat elke woensdagnamiddag wel ergens een "instapdag" is voor het veldrijden dan moet je toegeven dat die hun populariteit wel gebruiken en die zullen binnen dit en tien jaar wel nieuwe supertalenten hebben want ze laten ze nu "instappen".
0 x

Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ

Berichtdoor Patrick Van Gorp Di 25 Dec 2012, 23:05

Weet nie of het met de hedendaagse Belgische talenten te maken heeft.

Half jaren 80 dacht men in Belgie ook dat er geen opvolgers waren voor Geboers/Jobe/Martens/Geukens/Malherbe...en consorten.

Wij in NL hebben 1 supertalent, en ene die enigzins kan volgen (#25).

Jullie in Belgie hebben (nog) geen reden tot klagen met Desalle, DeDijcker, Roelands,Strijbos, Horebeek, en nog wa aanstormende jeugd.

By the Way, talent telt al een hele tijd nie meer!!!!
Tis geld da ge moet hebben, om in da belachelijk circus mee te MOGEN doen.
0 x

Filip Hardis
world THQ sx champ
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Berichtdoor Filip Hardis Wo 26 Dec 2012, 00:38

neen patrick, ECHT toptalent hoeft geen geld mee te brengen. Dan bedoel ik mannen zoals een Rockzen, 84, die Hsu of hoe noemt hij die er nu weer aankomt.... Maar het zal die mensen ongetwijfeld al wel een pak gekost hebben alvorens ze debuteren op topniveau.
0 x

hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 26 Dec 2012, 11:46

Patrick Van Gorp schreef:1998 was de 250 GP in Balen...

Klopt , en in 1998 was er ook nog de grote prijs 250 cc in Leuven - Egenhoven.
En Patrick, nu jij het toch over nostalgische circuits had.Wat zou de nieuwe grote prijs van Duitsland voorstellen .Semi supercross op het middenplein van het race circuit? :(
0 x

Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ

Berichtdoor Patrick Van Gorp Wo 26 Dec 2012, 12:24

@Geert: Weet t ook nie.
Ik vond die oude circuits toch ook wel super, maar ach, ik wordt ook ouder he ;)

In 2014 gingen de GP's toch ook in een soort stadion plaats vinden?
Ook al zoiets....

MX1/MX2 bij elkaar....pfffff
Lekkere blamage as Dn Herling sebiet 222 en cobsorten op een hoopke rijdt!!

We zullen het allemaal wel zien, zolang we er zelf nie een miljoen of 4 tegenaan gooien, hebben we waarschijnlijk nix te vertellen!!!
0 x

Fo
Fons Van Loon
mxdn winner

Berichtdoor Fons Van Loon Do 27 Dec 2012, 16:20

MVE: Gij sleurt er van alles bij waar het niet over ging en wat bovendien niet klopt!Ik haalde alleen maar aan dat de pers en media de veldritsport groot gemaakt hebben,en dat de mx verslagen zonder veel vuur waren zoals bij een Wuyts wel is ,ik heb nooit gezegd dat de media de mx kapotgemaakt hebben maar heel behulpzaam zoals voor de koers zijn ze wel nooit geweest!En wat die gouden jaren betreft ,die waren eind jaren 90 lang voorbij ,er waren toen nog nauwelijks gewone wedstrijden in Belgie,minder dan nu en het bk stelde helemaal niks meer voor toen!De jaren 70 dat waren gouden jaren ,van eind januarie tot eind oktober elke week een wedstrijd die iets te bieden had met alle weken voorbeschouwingen en verslagen in alle gazetten. En dit zal deels ook wel aan de mx wereld zelf liggen maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat sportjournalisten in Belgie eerst moeten aantonen dat ze niet in motorsport geinterresseerd zijn eer ze aangenomen worden. Denk aan de mxdn ploeg dit jaar!
0 x

He
Henri Schroyen
50cc rider
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Berichtdoor Henri Schroyen Do 27 Dec 2012, 16:40

@ Fons, het is waar wat je zegt over de commentaar van het veldrijden op TV. Ik kijk en luister ook liever naar een uitzending op VRT dan op VIER, want de commentaar op de VRT is stukken beter.
Misschien kunnen we eens voorstellen om Leon en Fred de wedstrijden laten voorzien van commentaar op VRT en op motorsTV dat zou ook een pak aangenamer zijn om naar te luisteren dan naar de commentatoren van tegenwoordig. Toch zeker op VRT want den dienen kent niks van motocross.
0 x

Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Do 27 Dec 2012, 20:42

Fons Van Loon schreef:MVE: Gij sleurt er van alles bij waar het niet over ging en wat bovendien niet klopt!Ik haalde alleen maar aan dat de pers en media de veldritsport groot gemaakt hebben,en dat de mx verslagen zonder veel vuur waren zoals bij een Wuyts wel is ,ik heb nooit gezegd dat de media de mx kapotgemaakt hebben maar heel behulpzaam zoals voor de koers zijn ze wel nooit geweest!En wat die gouden jaren betreft ,die waren eind jaren 90 lang voorbij ,er waren toen nog nauwelijks gewone wedstrijden in Belgie,minder dan nu en het bk stelde helemaal niks meer voor toen!De jaren 70 dat waren gouden jaren ,van eind januarie tot eind oktober elke week een wedstrijd die iets te bieden had met alle weken voorbeschouwingen en verslagen in alle gazetten. En dit zal deels ook wel aan de mx wereld zelf liggen maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat sportjournalisten in Belgie eerst moeten aantonen dat ze niet in motorsport geinterresseerd zijn eer ze aangenomen worden. Denk aan de mxdn ploeg dit jaar!

Dat de media de motocross nooit gunstig gestemd is geweest is pertinent onjuist. Klein voorbeeldje Gert Gomme een welbekende sportjournalist is begin of midden jaren 90 wil er vanaf zijn bij de VRT kunnen intreden vanwege zijn kennis over het motocross... Nu doet hij helaas enkel nog tennis.

Dat de jaren 90 volgens u misschien niet de gouden jaren waren, daar wil ik niet meer over discussiëren. Ik weet enkel dat er in 1998 wedstrijden op TV waren die door een half miljoen Vlamingen werden gevolgd en die laatste wedstrijd in Griekenland kwam dicht bij het miljoen kijkers... Bij al die wedstrijden hadden wij ook co-commentators maar deze gaven bijna allemaal stuk voor stuk mee commentaar alsof de varkensklem op hun ballen stond, nu de vraag is dat de schuld van mensen als Wuyts? Neen, en ook niet de schuld van mensen als Paul Herygers, Erwin Vervecken en andere want die gebruiken die commentatorsstoel perfect om hun sport te promoten. Iets wat de co-commentatoren in het MX niet of nauwelijks hebben gedaan.

Naast dat allemaal moeten we ook eens kijken naar de dag van vandaag. Waarom zou de media prijzen moeten geven aan piloten, kerels die toch liever interviews en perslui vermijden.

PS: Dat er in de jaren 90 nauwelijks gewone wedstrijd waren zou dat misschien niet kunnen komen omdat de meeste hun bezig hielen met het organiseren van Grand Prix's?? Of toch veel van hen.
0 x

Etienne Dierckx
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Berichtdoor Etienne Dierckx Vr 28 Dec 2012, 08:49

der is zelfs nog een presentator/commentator id tegen Ramon gecrosst heeft .... zit nu wel ni meer bij de sport.
0 x

het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner

Berichtdoor Fons Van Loon Vr 28 Dec 2012, 09:00

MVE: Dus volgens u is dat normaal dat bv een kaatsploeg(of wa wast ook weer) belangrijker bevonden is door onze sportjournalisten dan de mxdn ploeg die voor 30000 toeschouwers tweede werden in eigen land!
0 x

Ge
Geert Hofman
european champ mx2

Berichtdoor Geert Hofman Vr 28 Dec 2012, 15:43

De promotor die het meest betaald komt in beeld zo simpel is dat , neem nu bv de "crosscup veldlopen" vorige week in brussel . Is ten eerste geen kloten aan te zien, bij de vrouwen was de eerste belgische 5é en die Renders al bekan in pensioen. Voor de rest 3 man en ne paardekop langs het parcours maar wel bijna een uur uitzending. Wel bleek dat Golazo promotor was van die klucht dus als je verder kan wil denken weet je waar de klou van de zaak zit.
0 x

St
Stefan Van Asten
mx1 wk rookie
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Berichtdoor Stefan Van Asten Vr 28 Dec 2012, 17:17

@ Fons : geeft m gewoon gelijk... ;)
0 x

Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie

Berichtdoor Janneke Luyten Vr 28 Dec 2012, 17:40

Geert Hofman schreef:De promotor die het meest betaald komt in beeld zo simpel is dat , neem nu bv de "crosscup veldlopen" vorige week in brussel . Is ten eerste geen kloten aan te zien, bij de vrouwen was de eerste belgische 5é en die Renders al bekan in pensioen. Voor de rest 3 man en ne paardekop langs het parcours maar wel bijna een uur uitzending. Wel bleek dat Golazo promotor was van die klucht dus als je verder kan wil denken weet je waar de klou van de zaak zit.

Die veldloop in Bxl zenden ze al jaaaaaren uit op tv. Denk niet dat Golazo daar iets mee te maken heeft.
0 x

Terug naar “mx pro”