GP15: België Lommel 02/03 augustus

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Filip Hardis Di 05 Aug 2014, 15:46

sommige commentaren hier zou je moeten kunnen belonen met een "vind ik leuk".

Anderen zoals die van Eric Vermassen.... Tja, wat bedoel je nu eigenlijk?? Want niemand hier begrijpt precies wat je juist bedoeld. Zullen allemaal lomperikken zijn hier ...
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Guy Dick Di 05 Aug 2014, 22:21

Jan Willem Visser schreef:Voor diegen die commentaar hebben op de prestasies van de Jerre:

Afbeelding


De wonde van the Jerre is na de 1e reeks genaaid maar het heeft niet gehouden.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Guy Dick Di 05 Aug 2014, 22:29

Catteeuw Geert schreef:De organisatoren zijn niet de schuldige , wel youthstream die het de organisatoren zo goed als onmogelijk maakt om deftige prijzen te hanteren.En dat gekibbel over emx300 , komaan zeg.Ik heb gisteren waarschijnlijk snellere MX gezien tussen Dewulf en Seronval in Volkegem dan wat ik had gezien als ik naar de emx300 in Lommel was gaan zien.


Zeker van niet
Reeks 1 snelste ronde
2 12 Gregory, Lewis GBR ACU Yamaha 29:46.763 16 0:04.071 0:04.071 1:45.837 1 56.97kmh

1 2 Jeffrey DEWULF 13 22:01.331 01:35.513 6 [b53.446 Km/h[/b]


Reeks 2 snelste ronde
6 321 Bernardini, Samuele ITA FMI TM 30:28.852 15 1:21.102 0:06.741 1:46.030 1 56.87kmh

1 2 Jeffrey DEWULF 13 22:25.965 01:37.552 3 52.329 Km/h[/b]



Gregory Lewis en Samuele Bernardini reden in het zware zand van Lommel op hun 2taktjes een hogere gemiddelde snelheid dan Jeffrey Dewulf
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Steve Van Avondt Di 05 Aug 2014, 23:30

wow...gaan we nu snelheden van 2 verschillende crossen vergelijken?
sorry Guy,maar dit is echt een dwaze vergelijking!

en Dewulf is net te licht voor GP's. maar in Lommel, Jeffrey in EK300 met zijn huidige vorm,dan was hij absoluut de te kloppen man.
Seronval das een ander verhaal,maar die zou dan weer elders nog flink z'n mannetje kunnen staan in die categorie.
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 06 Aug 2014, 00:32

Haahhhaaha , inderdaad Steve .Dewulf kan heel zeker die gasten aan die emx300 reden in Lommel en voor hem mocht dat dan nog zeker in Lommel geweest zijn ook.Hij rijd niet zomaar podium plaatsen dit jaar in het open ONK . En Seronval kan die gasten buiten Lommel ook meer dan aan .Remember team trofee VBM 2 jaar geleden .
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Dr
Dré Cortvriendt
mx2 amateur champ
Berichten: 184
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Dré Cortvriendt Wo 06 Aug 2014, 11:56

@ Guy Dick. Je doet je achternaam weer alle eer aan.
0 x


Lu
Luc Dejonghe
mxdn winner
Berichten: 869
Lid geworden op: Wo 12 Aug 2009, 22:50
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Luc Dejonghe Wo 06 Aug 2014, 20:43

Dewulf kan zelfs menig GP rijder de baas in Lommel!!
0 x


Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Schroyen Pierre Wo 06 Aug 2014, 21:58

Ik wil zeker geen afbreuk doen aan de prestaties van Jeffry Dewulf,maar de prestatie die Mike Vanderstraeten in Lommel heeft neer gezet mag toch ook gezien worden,vergeet trouwens ook niet dat Mike de 1ste overwinnaar was van de toenmalige Roockicup en dat hij gedurende de laatste 2 jaren de volledige intersklasse domineert in de VLM
0 x


Sa
Sam Van Tongerloo
mx2 wk rookie
Berichten: 252
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Sam Van Tongerloo Do 07 Aug 2014, 04:15

als men prestaties wil vergelijken is er maar 1 vergelijking die telt.. Allemaal in 1 reeks, dan hebben ze dezelfde cilinderinhoud en hetzelfde parcours. Want "als" en "dan" en "zouden" zijn leuke woordjes op een forum... of zoals het gezegde: "als mijn kat een koe was, kon ik ze melken aan de stoof".
0 x


585photo :
www.585photo.be
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Steve Van Avondt Do 07 Aug 2014, 09:11

@ Pierre Schroyen..

absoluut waar.. Mike is een goeie piloot.Dat bewees hij al op jeugdige leeftijd en nu nog door het merendeel van de wedstrijden in VLM te winnen en zo simpel is dat heus niet.
Bovendien een rustige jongen,met de voetjes op de grond.
Het is jammer dat hij maar 1 jaar echt de kans gehad heeft in het verleden om het internationaal te proberen want hij was 1 van die jongeren waarvan je dacht,die moet toch proberen die stap te zetten.Wat hij op zeer jonge leeftijd al neerzette in de liefhebberswedstrijden was erg veelbelovend.Maar het ging moeizaam en het zat allemaal ook niet mee..
in die periode hebben ze ook mogen ondervinden wat er allemaal bij komt kijken en wat dat allemaal kost en het is jammer genoeg,maar begrijpelijk, bij een kort verhaal gebleven.
Jammer vooral omdat hij wellicht nog heel wat progressie kon maken,maar zo gaat het wel vaker in de motorcross. door de nodige budgetten kan je niet meer groeien. je moet er direct staan!!
en voor piloten die bij de jeugd nog geen internationale ervaring konden op doen is het dan echt heel moeilijk als ze plots in het EK terecht komen...(kijk bv naar Genot,groot talent,maar op de harde banen nu een harde leerschool moeten ondergaan,terwijl jij goed genoeg weet hoeveel energie daar al ingestoken is)
het EK 300 reken ik daar niet bij,daar zitten niet de jongeren,niet de talenten..eerder degenen die te licht waren om het in het echte EK,WK waar te maken..(al liet Bernardini de afgelopen jaren al wel mooie dingen zien in het EK)..maar wellicht niet genoeg om een goed(koop) EK-WK zitje te bemachtigen en was de enige mogelijkheid om internationaal te blijven alleen het EK300 voor TM...

de discussie wie nu de beste is Vanderstraeten of Dewulf is moeilijk om voeren..en uiteindelijk ook niet zo belangrijk.
Jeffrey staat allround volgens mij een stapje hoger..Hij heeft internationaal meer ervaring en hij heeft een aantal jaren geleden een heel sterk EK125cc gereden.(voor mij wel een referentie) ..en haalt nu nog mooie resultaten in het ONK mx1,reeksen van 35min tot 40 tegen allemaal zandmannen..dat is een punt waarop Jeffrey volgens mij zeker sterker is.conditioneel.
Op de specifieke snelle VLM-banen schat ik Mike dan weer hoger in,dat beheerst hij echt schitterend en ook in het zand is hij goed...maar Dewulf is dan weer één van de beste Belgische zandrijders.ik herinner me de vlm-wedstrijd in Balen..Jeffrey reed toen BMB nationalen mx2 op een 4-takt KTM en reed er mee met dagvergunning bij de inters open,50man aan de start,komt ten val en reed op z'n mx2 het ganse veld voorbij..als nationaal.indrukwekkend!
ik hoor nu dat Jeffrey momenteel erg goed bezig is,daarom wetende wat hij kan in het zand durf ik te zeggen dat hij in Lommel de te kloppen man zou geweest zijn.
Het is gewoon jammer dat Jeffrey er niet bij was (vind hij zelf ongetwijfeld ook)en dus was Mike de terechte en verdiende overwinnaar.

ik heb voor beide jongens heel veel respect want op hun niveau presteren is niet voor iedereen weggelegd..om echt GP's te rijden zijn ze misschien net te licht,maar er staan er aan de start nu die zeker niet meer kwaliteiten hebben,en al zeker niet in het zand van Lommel.maar das weer een ander verhaal.
0 x


Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Schroyen Pierre Do 07 Aug 2014, 09:42

@Steve,
Ik ben het volkomen eens met je uiteenzetting
0 x


Pa
Paul Weyten
peewee pilot
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 22:42
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Paul Weyten Do 07 Aug 2014, 11:20

0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Catteeuw Geert Do 07 Aug 2014, 16:02

Schroyen Pierre schreef:@Steve,
Ik ben het volkomen eens met je uiteenzetting


Idd , prachtig verwoord.Ik wil er wel aan toevoegen dat ook Dewulf gloeiend hard rijd op den harden dit jaar. Die gast heeft echt een metamorfose ondergaan.Scheelt het aan de 2014 Yamaha die veel minder bruut is ? Scheelt het aan de gewenning die hij ondergaan heeft door nu veel in mclb deel te nemen. Wie zal het zeggen .Hij kon niet deelnemen in Lommel omdat hij voor kampioen gaat in mclb en net die dag proef was.En vroeger , ja vroeger was vroeger he.Mijn maat verwoord het zo.Zijn vrouw zegt ook altijd vroeger dit en vroeger dat .En hij antwoord dan , ja vroeger hadden we nen gewonen tv en als ge er voor stond zag ik nog den helft van het beeld en nu hebben we nen breedbeeld en als ge er voor staat zie ik niets meer :lol:
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Fo
Fonny Lambaerts
european champ mx2
Berichten: 232
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 08:38
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Westerlo

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Fonny Lambaerts Do 07 Aug 2014, 16:27

Catteeuw Geert schreef:En vroeger , ja vroeger was vroeger he.Mijn maat verwoord het zo.Zijn vrouw zegt ook altijd vroeger dit en vroeger dat .En hij antwoord dan , ja vroeger hadden we nen gewonen tv en als ge er voor stond zag ik nog den helft van het beeld en nu hebben we nen breedbeeld en als ge er voor staat zie ik niets meer :lol:



Geert: uwe maat heeft ook veel beeld zonder klank zekers??? :lol: :lol: :lol:
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Catteeuw Geert Do 07 Aug 2014, 16:35

Nee veel klank zonder beeld nu , zelfs met nen breedbeeld . :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Steve Van Avondt Za 09 Aug 2014, 09:56

ik heb van de week nog eens rustig de sporza- uitzending van de gp van Lommel bekeken.
Het was een verademing het rustige en deskundige commentaar van Marnicq Bervoets te horen en ook Chris Meertens deed dat niet onaardig,akkoord je hoort dat hij niet alles weet maar hij is wel vrij goed op de hoogte en deed minder versprekingen dan mensen waarvan je dat minder verwacht.
op een bepaald moment vlak na de start kregen we een shot,passage van 2,3 sec..in dat kleine moment noemde Bervoets de eerste 5 piloten..en Strijbos zit 8ste...eindelijk,dit is wat je van een commentator verwacht..iemand die het ziet ,die niet bij wijze van spreke eerst het nummertje moet gaan opzoeken.ook zo bij de val van Karro..in een fractie van een seconde zag hij puur door de kleding direct dat het Karro was..meestal is het wachten tot de piloot z'n motor opraapt,nummer van de motor lezen en dan op het lijstje gaan zien.
dat Marnicq dan weer niet echt op de hoogte bleek van wat het probleem met de pols van Ken is was dan weer een grote verrassing.
wat ik wel miste bij Marnicq was een beetje de 'Paul Herijgers-commentaar..'
die maakt van een spoor van 5cm diep er één van 15cm diep en een kleine afdeling wordt als snel als 'levensgevaarlijk' beschouwd..en de mensen geloven het nog ook...
Marnicq deed net het omgekeerde..de grote sprongen voor de vip-tent van Paulin,Frossard en Simpson werden een aantal ronden gewoon niks over vermeld...later dan toch..'mooi gedaan'het verbaast mij dat de Belgen niet springen,want zo moeilijk lijkt het me niet te zijn,goed positioneren en het lukt wel' :D
terwijl het toch wel flink aanzetten was daar..om het publiek een beetje bewondering te laten voelen voor de motorcross mocht het Lommel-circuit wel iets moeilijker bestempeld worden dan het nu leek. :)
een tijdje geleden gaf ook Marc De Reuver eens commentaar op motors tv,ook die deed dat erg goed.je hoort meteen de kennis van zaken.
toch weer even de wenkbrauwen gefronst bij de commentaar van de speaker zondag..toen Paulin op een gegeven moment even ging 'spelen' door voor de vip-tent even een 'freestyle techniek' te laten zien en de motor verticaal zette en even met de helm het voorspatbord ging aantikken was het commentaar van de speaker,ooh,daar heeft Paulin heel veel geluk,dit gaat geen 2e keer goed aflopen,dan mogen we hem in de kliniek gaan bezoeken..
voor mij was deze actie net het bewijs van volledige controle...
0 x


Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Za 09 Aug 2014, 18:49

Mee akkoord, Steve. Over het algemeen vind ik de commentaar tijdens de Belgische en Nederlandse GP's tamelijk zwak. Als je dan een Franse of Britse GP live meemaakt, dat is echt een verademing. To the point, zonder overbodig gepraat over het een of het ander, en het publiek (vooral in Frankrijk) opzwepen om je favoriete piloot aan te moedigen. Heerlijk.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Jan Willem Visser Ma 11 Aug 2014, 08:05

@Steve twas ni op MotorS tv ma op Eurosport 2 dat De Reuver commentaar geeft. Is daar de vaste cocommentator voor de cross.
0 x


Sa
Sam Van Tongerloo
mx2 wk rookie
Berichten: 252
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Sam Van Tongerloo Ma 11 Aug 2014, 17:57

.. en de kerel die de compilatie van Watts maakt bij eurosport dacht dat het te doen was in LAmmel
0 x


585photo :
www.585photo.be

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

Aanmelden · Registreer