Wie zal Wereld kampioen MX1 worden?
-
Peter MoonsPe
- european champ mx2
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
Re: Wie zal Wereld kampioen MX1 worden?
Ik hoop toch eindelijk eens op Ken de Dijcker, eigenlijk verdient hij dat ook eens, alleen, die constante lijn over een heel seizoen is ni makkelijk. Desalle ook natuurlijk. Frossard is volgens mij een 'Tasmanian devil', wat die op enkele seizoenen laat zien, getuigt echt van gedrevenheid, don't underestimate him! Al bij al gaan waarschijnlijk dezelfde arenastrijders voor de titel, de constantste wint natuurlijk. Hopelijk is het niet Carioli, vind hem een fantastisch piloot, maar 't mag wel eens iemand anders zijn.
0 x
-
Luc DejongheLu
- mxdn winner
-
Olivier GoetstouwersOl
- mx all time winner
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Vorig seizoen had Cairoli een "mindere" beginperiode, maar als je ziet dat hij slechts 3x niet op het podium stond, waarvan 2x in de eerste 3 GP's en 1 niet-deelname in de laatste GP, is hij duidelijk opnieuw dé te kloppen man.
Desalle heeft getoond dat hij meekan met Cairoli, maar hij moet net als de anderen een gans seizoen heel blijven, en net daar wringt het schoentje wil je Cairoli kloppen. Hij is voor mij wel de grootste uitdager om de titel over te nemen.
Frossard kan zeker meedoen voor de titel na wat hij al heeft laten zien in 2011. De mindere dagen zoals Glen Helen moeten er wel uit, en ook blessures zijn uiteraard te vermijden. Ik denk dat een snelle seizoensstart in zijn voordeel kan spelen.
Achter deze drie zet ik Pourcel, Philippaerts, Bobryshev en Paulin, niet noodzakelijk in die volgorde. Pourcel en Philippaerts hebben nog wat goed te maken van vorig seizoen, en gaan zeker GP's winnen. Bobryshev wordt elk jaar een beetje beter, maar mist nog dat tikkeltje meer regelmaat. Paulin toonde in de laatste GP en op de MXoN vroeger dat hij goed uit de voeten kan met de 450. Maar ik twijfel nog een beetje voor een gans seizoen.
Dan zijn er nog de outsiders. Nagl, Gonçalves, Leok, Boog, Barragan, De Dycker en Strijbos. Allen bekwaam om podia te rijden en zelfs te winnen. Maar ik geloof niet in een titel voor deze piloten.
Het belooft een boeiend seizoen te worden
Trouwens, ik tip op Cairoli.
Desalle heeft getoond dat hij meekan met Cairoli, maar hij moet net als de anderen een gans seizoen heel blijven, en net daar wringt het schoentje wil je Cairoli kloppen. Hij is voor mij wel de grootste uitdager om de titel over te nemen.
Frossard kan zeker meedoen voor de titel na wat hij al heeft laten zien in 2011. De mindere dagen zoals Glen Helen moeten er wel uit, en ook blessures zijn uiteraard te vermijden. Ik denk dat een snelle seizoensstart in zijn voordeel kan spelen.
Achter deze drie zet ik Pourcel, Philippaerts, Bobryshev en Paulin, niet noodzakelijk in die volgorde. Pourcel en Philippaerts hebben nog wat goed te maken van vorig seizoen, en gaan zeker GP's winnen. Bobryshev wordt elk jaar een beetje beter, maar mist nog dat tikkeltje meer regelmaat. Paulin toonde in de laatste GP en op de MXoN vroeger dat hij goed uit de voeten kan met de 450. Maar ik twijfel nog een beetje voor een gans seizoen.
Dan zijn er nog de outsiders. Nagl, Gonçalves, Leok, Boog, Barragan, De Dycker en Strijbos. Allen bekwaam om podia te rijden en zelfs te winnen. Maar ik geloof niet in een titel voor deze piloten.
Het belooft een boeiend seizoen te worden
Trouwens, ik tip op Cairoli.
0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
toch wel opvallend ... CP377 en Desalle rijden geen enkele wedstrijd meer tot de eerste Gp in Valkenswaard.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Jessika StevensJe
- peewee pilot
-
Kristof VerdeyenKr
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
Ik hoop desalle, hopelijk blijven alles toppers blessure vrij dit jaar dan gaan we schoon reeksen zien.
0 x
See you at the gate!
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
Etienne Dierckx schreef:toch wel opvallend ... CP377 en Desalle rijden geen enkele wedstrijd meer tot de eerste Gp in Valkenswaard.
En CD25 rijd ook geen enkele wedstrijd meer tussen de Grand Prix's eens kijken hoe dat gaat uitspelen...
0 x
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
En toch bestaat er zoiets als wedstrijdritme ook voor zulke mannen ben benieuwd
0 x
- Jan Willem Visser
- mxdn winner
16 Gp's op rij met nooit meer dan 2 weken daartussen lijkt me wedstrijdritme genoeg. Daar voegt een nationaal wedstrijd ni veel aan toe. Alleen wedstrijden vooraf, zoals nu met Mantova, Valence en Hawkstone enzo helpen je om alvast wa ritme te hebben voor de eerste gp, ma de rest voegt daar volgens mij ni veel aan toen. Alleen maar extra risico's.
0 x
-
Fons Van LoonFo
- mxdn winner
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ja dat was toch luongo zijn wens ,enkel grote prijzen voor de gp piloten! Langzaam maar zeker heeft hij alles in handen.
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
Matthias Van Eeckhoven schreef:Etienne Dierckx schreef:toch wel opvallend ... CP377 en Desalle rijden geen enkele wedstrijd meer tot de eerste Gp in Valkenswaard.
En CD25 rijd ook geen enkele wedstrijd meer tussen de Grand Prix's eens kijken hoe dat gaat uitspelen...
Dit is beslist in Japan hoor! (ten tijde van het salon wachtte Eric Geboers nog op antwoord van ginder)
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- koen bervoets
- european champ mx2
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
-
Meesschaert MarcMe
- european champ mx2
En maar zagen over de teloorgang van de cross in belgie,en dan hoopen ze da baragan wk wordt Daar val ik van achterover,we zouden met zn allen achter de belgen die er nog zijn moeten staan, want enkel een wereldkampioen zou het tij terug kunnen keeren! als ik naar de stemmen kijk merk ik dat er nog steeds in de paashaas geloven
0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
nu mag desalle, de dycker, strijbos of noem maar op ... wereldkampioen worden, dat zal amper iets veranderen aan de situatie in Belgie.
Wereldkampioen worden is 1, dat kunnen overbrengen, daar geld uit slaan, populair worden in de algemene media ... dat is een heel ander verhaal.
Ik ben een fan van Desalle ... maar dat is zeker niet omdat het een Belg maar gewoon om zijn manier van rijden en zijn doorzettingsvermogen. Ik kan best bergrijpen dat je voor een buitenlandse piloot supportert.
Wereldkampioen worden is 1, dat kunnen overbrengen, daar geld uit slaan, populair worden in de algemene media ... dat is een heel ander verhaal.
Ik ben een fan van Desalle ... maar dat is zeker niet omdat het een Belg maar gewoon om zijn manier van rijden en zijn doorzettingsvermogen. Ik kan best bergrijpen dat je voor een buitenlandse piloot supportert.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Fons Van LoonFo
- mxdn winner
Als CD wk wordt zal dat in de walen toch wel een boost voor de mx geven denk ik,in vlaanderen moet ge inderdaad niet veel verwachten.
0 x
- Steve Sels
- ama lites eastcoast champ
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Hopelijk Desalle maar heb zo'n voorgevoel dat Pourcel ons gaat verrassen. En ik gun het hem even hard als desalle ze moeten er beiden hard voor vechten. De kleine italiaan zal sterk uit de hoek moeten komen met zoveel tegenstand want vergeet paulin, bobryshev en frossard niet!!
0 x
"The Grobbendonk Connection" #34
-
Steve Van AvondtSt
- ama sx 250 champ
-
Frank PlompenFr
- 125cc rookie
Hou Strijbos maar in het oog. Dit zou wel eens een topjaar kunnen zijn. Als nagl dan voldoende hersteld is om een deftig woordje te kunnen meespreken, moet Desalle wel opboksen tegen 3 KTM's. Van zijn ploegmaat moet hij niks verwachten en C. Pourcel zijn mentaliteit, van wat ik verleden jaar gezien heb, gaat hem nog parten spelen. Frossard zie ik weer meedoen voor de titel. Strijbos verwacht ik in de top 5. Ik denk 1. cairoli of Desalle 2. cairoli of desalle 3. Frossard 4. Strijbos 5. Bobry
0 x
-
Steven De MartelaereSt
- 50cc rider