Nismes 19 juli 09

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Gi
Gianni Van Dievel
peewee pilot
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Nismes 19 juli 09

Berichtdoor Gianni Van Dievel Zo 19 Jul 2009, 20:36

Weet er iemand iets van Sebastien Houche ? rijd bij de beloften mx2
Zou op de step af gevallen zijn ...
grtz gianni #31
0 x

Etienne Dierckx
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 19 Jul 2009, 20:45

de inters zijn inderdaad een uitstervend ras, nog 15 man aan de aankomst in de laatste reeks van MX1 ... Terwijl er eigenlijk geen concurrentie was van andere wedstrijden.
Ik vrees dat het steeds mider interressant wordt om als inter bij BMB te gaan rijden. Vroeger maakten velen de overstap naar BMB omdat ze de ambitie hadden om Gp's te gaan rijden. Die tijd is nu duidelijk voorbij, MX1 en MX2 is gewoon ni haalbaar ni meer .... MX3 en EK MX2 stelt in de betalende vorm, steeds minder voor ...
0 x

het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Steve Sels
ama lites eastcoast champ
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Steve Sels Zo 19 Jul 2009, 21:12

:D Go Crusty netjes gereden na met je 450!!! Knap werk doe zo verder!!
Desalle gewoonweg te snel voor de rest! Maakte in de eerst reeks zelfs foutje en haalde keeno netjes terug!

LS Heeft super weekend dankzij hun piloten!!
0 x

"The Grobbendonk Connection" #34
Andy Moens
world THQ sx champ

Berichtdoor Andy Moens Zo 19 Jul 2009, 21:14

den dennis he op de 450 gezeten dees weekend ofwa

dat hem daar maar op blijft zitten rijdt hij nog beter mee vind ik persoonlijk

greetz
0 x

St
Steven Van Avondt
mx all time winner

Berichtdoor Steven Van Avondt Zo 19 Jul 2009, 21:17

2 belgen hadden we vandaag nog in het ek mx2..vandueren en lieber..
en nog 1 in het in het wk mx 3..dimitri vanhoenacker...
das al wat er nog rest,als dat onze toekomst moet voorstellen.. :roll:
als Vandueren zich volgend jaar geen mx 2 zitje kan bemachtigen heeft het ook allemaal ni veel zin meer om te blijven investeren..van Lieber en van Hoenacker vermoed ik dat ze dit meer als een avontuur zien dan de ambitie om nog hogerop te komen..in ieder geval respect om dat er allemaal voor op te brengen..

zoals het B.K. nu evolueert is het terug naar af..alle inspanningen van de promotors de afgelopen jaren ten spijt.. :cry: amper 2 jaar geleden leek het B.K. een nieuwe drive gevonden te hebben,daar schiet niveel meer van over..in het E.K.en wk mx3 hebben ze het ondertussen(begrijpelijk)! bijna allemaal voor bekeken gehouden..en ook in het wk is het aantal belgen op enkele jaren tijd gehalveerd...het gaat goed met de motorcross!!!
0 x

Rudi Vandenplas
mx3 wk champ

Berichtdoor Rudi Vandenplas Zo 19 Jul 2009, 21:43

+1 voor de posts van Etienne en Steven.

Gelukkig zijn er nog enkele rijders uit de liefhebbersbonden om de leegte wat op te vullen.
Binnenkort gaan ze de MX en de open reeks nog moeten samenvoegen.
Uiteraard zijn er buiten die 3 EK gangers nog andere afwezigen (gekwetsten ea.).
Indien ze allen present waren, dan hadden we nog een redelijk deelnemersveld.

- In de open klasse Breughelmans, Melotte, Van Loon, Goelen, Cools, Laeremans, Segers, Truyts, Lauwers, Strijbos, Tom Janssens, Laurijssen, Huysmans, Wouts, V. Horenbeeck, Roelants, gebroeders Godrie.

- In de MX2 klasse ook nog Vandersanden, Vandenbossche, De Belder, Magen, Calvaer, Cloots, Vanderstraeten, Lespoix, Bobkovs.
0 x

AKA Rudicross
Ni
Niko Hainque
european champ mx2
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Niko Hainque Zo 19 Jul 2009, 22:04

Inters idd iets te weinig volk aan de start...

Reeks 1 mooi duel tussen Desalle en Keeno. Desalle duidelijk de sterkste, zelfs een foutje hield hem niet tegen. Desalle in reeks 2 op kop weg en niks aan te doen. In reeks 3 nam Desalle snel over van Coppins die in de fout ging en weer was er niks aan te doen. Keeno viel ook nog. Ramon goed wederoptreden; in reeks 1 Coppins kunnen afhouden, in reeks 2 weer mooi duel met de kiwi, en in reeks 3 ni eens zo ver achter Desalle. The bomb is back! Heel goede Verbruggen gezien ook. Priem maar 1 reeks echt z'n waarde kunnen laten zien (3e reeks).

Bij de Inters MX2 een sterke Delince gezien, al is Triest nog maatje sterker. Die ging echt hard na 2 mindere starts. Ook goed was Kevin Fors en de terugkeer van Gunther Ghysels.

Jeffrey Dewulf domineerde de nationalen MX2. Topfavoriet Janvier kwam in reeks 1 ten val en vocht van de allerlaatste plaats terug naar 3. In reeks 2 wederom moeten terugvechten na slechte start

Bij de Beloften MX2 zeer sterke 2e reeks van Vilvorder, Velkeneers idd goe bezig en Verleysen in iets mindere doen dit weekend.

Donny Schmidt duidelijk te sterk bij de Juniors MX2.
0 x

St
Steven Van Avondt
mx all time winner

Berichtdoor Steven Van Avondt Zo 19 Jul 2009, 22:15

@ niko Hainque

bedankt,dit zijn de posts waar we iets aan hebben..het verbaasde me dat Janvier geklopt werd en nu weten we ook de reden..al was Dewulf in Hasselt ook al goed bezig en zal hij zeker de overwinning niet gestolen hebben..
Verleysen inderdaad wat minder op voor hem waarschijnlijk nieuw terrein..Vilvorder zie ik heel graag bezig..mooie piloot..

nog een vraagje,hoe deed Getteman het? behoorlijk resultaat maar had nog net iets beter verwacht..
0 x

Steve Vervaeke
mx2 wk rookie
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Berichtdoor Steve Vervaeke Zo 19 Jul 2009, 22:17

Het was inderdaad huilen met de pet op bij de Inters. Zo een lege startbaar, nooit gezien. Maar dat wil toch ook zeggen dat de inrichters geen inspanningen doen om piloten te halen (betalen). Stel je voor dat ze enkele van de vele Fransen gingen halen en zo dichtbij de Franse grens zijn. En inderdaad ook vele afwezigen. Gelukkig waren Seronval, Paepe en Collet er nog anders waren het er nog minder. Ze zijn met 20 gestart, 2e reeks 17 en laatste reeks 16 gestart. Maar dat wil niet zeggen dat het niveau zo slecht was. Desalle en KDD waren iets sneller dan de rest, door zijn mindere starts kon Ramon nooit in duel gaan met beiden. Coppins ook nooit helemaal vooraan gezien. Desalle natuurlijk fel aangemoedigd door de chauvinistische Waaltjes.

In MX-2 een sterke Triest en Delince. Bij de Nationalen een zéér sterke Dewulf gezien, de eerste keer dat ik dat manneke echt volgde en daar zit volgens mij nog wat in. De speakers hadden het steeds over topfavoriet Janvier maar die miste 2 keer zijn start en Dewulf reed bijna zonder tegenstand ontspannen naar de overwinning. 1e reeks 20' voorsprong.

Gelukkig zullen er de volgende proef meer piloten aanwezig zijn, waarschijnlijk dan weer teveel en zo is het altijd wel iets.

Ik heb wel genoten van Nismes, ga er altijd graag naartoe, precies of je bent ergens in Frankrijk.
0 x

Andy Moens
world THQ sx champ

Berichtdoor Andy Moens Ma 20 Jul 2009, 01:05

Niko Hainque schreef:Inters idd iets te weinig volk aan de start...

Reeks 1 mooi duel tussen Desalle en Keeno. Desalle duidelijk de sterkste, zelfs een foutje hield hem niet tegen. Desalle in reeks 2 op kop weg en niks aan te doen. In reeks 3 nam Desalle snel over van Coppins die in de fout ging en weer was er niks aan te doen. Keeno viel ook nog. Ramon goed wederoptreden; in reeks 1 Coppins kunnen afhouden, in reeks 2 weer mooi duel met de kiwi, en in reeks 3 ni eens zo ver achter Desalle. The bomb is back! Heel goede Verbruggen gezien ook. Priem maar 1 reeks echt z'n waarde kunnen laten zien (3e reeks).

Bij de Inters MX2 een sterke Delince gezien, al is Triest nog maatje sterker. Die ging echt hard na 2 mindere starts. Ook goed was Kevin Fors en de terugkeer van Gunther Ghysels.

Jeffrey Dewulf domineerde de nationalen MX2. Topfavoriet Janvier kwam in reeks 1 ten val en vocht van de allerlaatste plaats terug naar 3. In reeks 2 wederom moeten terugvechten na slechte start

Bij de Beloften MX2 zeer sterke 2e reeks van Vilvorder, Velkeneers idd goe bezig en Verleysen in iets mindere doen dit weekend.

Donny Schmidt duidelijk te sterk bij de Juniors MX2.

verleysen zal nog moe zijn van de afgelope week ( stage @ lille ) greetz
0 x

Thibo Van Den Hauwe
125cc rookie

Berichtdoor Thibo Van Den Hauwe Ma 20 Jul 2009, 11:09

Dennis verbruggen reed volgens mij, als ik me niet vergis, op een honda 450 hoor ;)
0 x

Mi
Michael Gryspeert
50cc rider
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Berichtdoor Michael Gryspeert Ma 20 Jul 2009, 11:21

Er waren idd weinig Inters, maar dat de BMB nu doodbloedt, als ge ziet wie er allemaal naar de Keiheuvel gaat dan denk ik niet dat de BMB doodbloedt!
Nismes was inderdaad maar stom ik keek naar het starthekken en telde er voor de start van de 2de manche maar 17! Vind dit echt maar triestig bij de MX2 ook zo! Jammer van de Jerre en Roelants dat die er niet bij waren hetzij zo!
0 x

Michael Mx Photos
Ni
Niko Hainque
european champ mx2
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Berichtdoor Niko Hainque Ma 20 Jul 2009, 12:02

Getteman ging goed rond, the kid has style en zie hem wel graag rijden. Net als Jeremy Coen trouwens, die reed zelfs even op kop in reeks 1, maar viel dan en in reeks 2 zat hij na 1 ronde helemaal achteraan. Dit is één van de betere en sterkere reeksen, altijd tof om te zien die nationalen mx2.

Overigens in de 85cc won Lars van Berkel de 2 reeksen. In reeks 1 met een leeglopende achterband zodat zijn voorsprong naar het einde minderde. In reeks 2 kreeg hij tot aan de finish stevig weerwerk van Brent Van Doninck (betere start dan in reeks 1), die bij momenten harder als de Nederlander rond leek te rijden.

Respect ook voor Benoit Pauwels in de seniors klasse! die geeft niet af en rijdt reeksen gewoon uit ondanks zijn handicap (1 arm) en dat op zo'n circuit. echt chapeau voor die jongen!
0 x

To
Tom Vlaeminck
ama lites eastcoast champ

Berichtdoor Tom Vlaeminck Ma 20 Jul 2009, 13:21

Michael heeft gelijk, op de Keiheuvel zullen de reeksen bijna vol zitten en dan is het plots weer een topdag voor de BMB.0

Jens Getteman zijn 1e reeks was niet slecht, maar echt vlotjes leek het me niet te gaan.
Zijn 2e reeks was echt in orde, kwam van ver terug en pakte op het laatste nog een paar plaatsen, nam zelfs Janvier terug en eindigde op 3.
DeWulf was ver weg, Gilot nam even over maar zag er naar uit dat hij het conditioneel moest bekopen.
Knappe reeks die NATS MX2
0 x

uniek kortingsysteem => http://WWW.SIXSTARRACING.COM" <=
FOX / SHIFT & JT 2012 uit voorraad leverbaar !!!
St
Steven Van Avondt
mx all time winner

Berichtdoor Steven Van Avondt Ma 20 Jul 2009, 13:34

@ michael gryspeert

ik heb niet gezegd dat de bmb doodbloedt,integendeel zelfs..ik vind dat de bmb de laatste jaren opnieuw mooie en goedgevulde reeksen heeft..ik haal alleen maar aan dat we op internationaal niveau er op achteruit gaan,dat is in bmb zo maar spijtig genoeg zet die lijn zich ook door op liefhebbersniveau,waar het ook de interreeksen zijn die de grootste malaise kennen..een trend die zich al enkele jaren heeft ingezet en nu er zoveel gekwetsten zijn komt pas heel goed tot uiting hoe smal de top en vooral dan de subtop wel geworden is..

@ Niko Hainque

thanks..wij zitten duidelijk op dezelfde golflengte.. 8-)
straf dat je Jeremy Coen aanhaalt..laat dat nu net nog iemand zijn die ik met interesse volg,vorig jaar knappe dingen van gezien op z'n 2-takt kawasaki bij de beloften..die nationalenreeks is echt de moeite waard..een Roczen zit er wel niet tussen maar toch een aantal jongens die het volgen waard zijn..

ik mis trouwens bij de beloften al een tijdje de piloot met nr 47,Bryan Boulard.. die vond ik echt goed maar jammer genoeg maar een paar keer aan het werk kunnen zien,vermoedelijk geblesseerd..

@ Tom Vlaeminck

ja,de Keiheuvel is inderdaad ieder jaar overbevolkt,enkel en alleen omdat daar een 20,30 nederlanders aan de start staan die je de rest van't jaar met geen vergrootglas kan bespeuren in Belgie..in Nismes,Pierreux of Orp zal je die jongens ni snel tegenkomen en ze weten ook waarom..als leerschool zou het nochtans interessant zijn voor sommigen.. ;)
0 x

Jo
Jonas De Clippel
mx2 amateur champ

Berichtdoor Jonas De Clippel Ma 20 Jul 2009, 13:43

@ steven ; die 47 bouillard is in Rognee gevallen met thomas cuvelier in de start.. Schouder uit de kom .Denk dat hij er nu aan geopereerd is en daarmee een tijdje out is..

Da parkoer in Nismes is precies toch een beetje aan het vergaan :roll:
maar het blijft wel een leuke omloop om op te rijden en wat een uitzicht..
0 x

jojo29
St
Steven Van Avondt
mx all time winner

Berichtdoor Steven Van Avondt Ma 20 Jul 2009, 13:51

bedankt voor de info Jonas.. ;)
0 x

Etienne Dierckx
the legend!

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 20 Jul 2009, 15:07

Laat ons god danken dat er nog een deftig BK is bij BMB anders zouden nog heel wat inters zien afhaken. Nu is dat voor enkele jongens een reden om ook een BMB vergunning te nemen.

Maar wat ik maar wil zeggen ... Vroeger waren er heel wat talenten die de droom hadden van Gp's te gaan rijden. Die trokken naar BMB of namen een Luxemburgse licentie en namen deel aan de Gp's die dichtbij waren of binnen hun budget pasten. Nu is dat niet meer mogelijk.
Neem nu bijvoorbeeld iemand (hier uit de streek) als Walter Van Rompaey. Die is nooit een echte topper geweest maar heeft toch een mooie Gp carriere uitgebouwd. Kwalificeren en af en toe in de buurt van de punten komen was die zijn doel. Walter zal niet rijk geworden zijn aan mx, maar hij zal er geen fortuinen moeten insteken zoals nu het geval is. Iemand als Van Rompaye zou momenteel gewoon geen kans hebben om nog wereldkampioenschap (MX1) te rijden.

Supertalenten zullen altijd hun weg nog wel vinden ... maar mensen met iets minder talent maar wel voldoende doorzettingsvermogen zullen meer en meer in een amateurfederatie blijven, vrees ik.
0 x

Etienne Dierckx
the legend!

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 20 Jul 2009, 15:11

Thibo Van den Hauwe schreef:Dennis verbruggen reed volgens mij, als ik me niet vergis, op een honda 450 hoor ;)

Dennis Verbruggen: “Mijn eerste wedstrijd op de CRF450R was zeker een meevaller, hoewel ik nog maar weinig had
getraind met de MX1 motor. Maar ik had meteen een goed gevoel en ik heb me zeker geamuseerd vandaag. Spijtig van een
mindere laatste reeks, want er zat vandaag meer in. Ook de rest van het BK zal ik dit seizoen op de 450cc rijden. Enerzijds
omdat je daarmee toch meer kans maakt in de open klasse, aan de andere kant wil ik ook ervaring opdoen om volgend
seizoen misschien voltijds over te stappen.”
0 x

Etienne Dierckx
the legend!

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 20 Jul 2009, 15:20

DOUBLE PODIUM FOR TEKA SUZUKI IN BELGIUM
The third round of the 2009 United Telecom Belgian Motocross Championship saw both Teka Suzuki World MX1 riders circulating at speed for the first time since April and Ken De Dycker and Steve Ramon were able to take their works RM-Z450s to second and third places overall at the Nismes circuit in some changeable weather conditions.

Across the stony, slippery course in the south of the country, De Dycker and Ramon had to play second fiddle to Clement Desalle, but the sight of both Suzuki riders on the podium was a positive outcome for the team in the midst of a summer break and just two weeks before their home Grand Prix at Lommel, Limburg for what will be the 12th round of 15 in the FIM World Championship.

De Dycker was not able to claim victory for the third time in a row but his scorecard of 2nd, 2nd and 3rd in the three motos was enough to guarantee the second step.

"I'm not too happy really," he commented. "Things went OK in practice but my arms tensed up in the first moto and I struggled to feel good on the track for the rest of the day. It was really hard and stony with not many ruts, so it wasn't an easy run."

Nismes represented the first competitive outing for Ramon since the 2007 World Champion fractured his C7 vertebrae at the Grand Prix of Benelux 10 weeks ago. The 29 year old rode to 3rd, 5th and 2nd positions for an effective and steady comeback.

"It was a pretty good day and I think it was the right decision to race here, even if I have never been a fan of the track and actually found it pretty dangerous in some places," he said. "The first moto was ruined a little bit by arm-pump and I had a bad start in the second but the third was the best and after De Dycker had made a mistake I could keep speed with Desalle. The meeting went like I expected and now I will continue getting ready for Lommel."

Teka Suzuki World MX1 will compete in the next meeting of the ADAC MX Masters German series at Tensfeld this weekend.
0 x

Terug naar “mx pro”