Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Ca
Carine Discart
ama lites rookie
Berichten: 372
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 21:24
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Carine Discart Wo 07 Okt 2009, 19:21

Eerder hoorde ik al de geruchten dat in 2010 de inters MX2 samen gevoegd zouden worden met de Nationalen MX2.
Gisteren las ik in Motorgazet een voorstel van de heer Rene Deboeck...dat we niet echt grote verwachtingen moeten verwachten binnen het BK. Hij zou wel zelf een paar voorstellen formuleren zoals de samen voeging van de inters MX2 en nationalen MX2 wel met een apart klassement en liefst zonder buitenlanders.
Hij schrijft ''Er zijn de afgelopen jaren wel een aantal Nederlandse rijders komen meerijden in die klasse,maar wij organiseren niet voor die Nederlanders noch voor de dagvergunninghouders"

Straffe uitspraak.

De heer Deboeck vind dat door die reeksen samen te voegen de wedstrijd eerder is afgelopen want een wedstrijddag duurd volgens hem te lang.

Hij zou de rijders in Beervelde samen hebben geteld en kwam dan aan 50 rijders bij mijn weten is 46 nationalen en 26 inters nog steeds 72 piloten

Op de keiheuvel waren het er 29 en 34 samen goed voor 63 piloten

Dit zijn maar enkele voorbeelden, ik vraag me af hoeveel er mogen starten per wedstrijd
mogen we dan wel een vergunning nemen en dan elke wedstrijd 15 a 20 man naar huis gaan na de tijdtraining dan heb ik toch liever wat zekerheid dat we wel kunnen rijden in aparte reeksen en laat het dan om half zeven gedaan zijn

ik ga al mijn hele leven naar de cross en heb het nog nooit erg gevonden om laat thuis te komen van een wedstrijd

En wat de buitenlandse rijders betrefd dat geeft toch een meer waarde aan de wedstrijden... neem nu de jonge Mark Boot hij liet ons mooie dingen zien en het zijn hele leuke mensen in de omgang

als ze de buitenlanders gaan weren dan zal er op een BK ook in de MX1 klasse niet veel aan de start staan

En voor de jongens die overkomen van de Beloften en juniors is het ook een hele stap om tussen de inters te starten
Voor sommige rijders zal het dan wel weer goed zijn om hun te meten met de inters
maar welke rijtijd gaan ze dan invoegen?

Beter is het om de Inters MX2 en de Inters MX1 samen te voegen ook qua rijtijden en maak daar een apart klassement van op.

Ik had hierover graag de meningen van andere rijders willen weten

Greetz Carine
Laatst gewijzigd door Carine Discart op Wo 07 Okt 2009, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Wo 07 Okt 2009, 19:23

Pikante topic.

Ik zie liever aparte reeksen nationalen & inters, veel overzichtelijker.

@iedereen.. Hou het hier netjes aub..
0 x


enjoy the ride, don't destroy it
Ma
Marc de Reuver
mx2 wk rookie
Berichten: 287
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lommelwood

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Marc de Reuver Wo 07 Okt 2009, 19:30

Beter is het om de Inters MX2 en de Inters MX1 samen te voegen ook qua rijtijden en maak daar een apart klassement van op.

Goed plan. 20 MX1 en 20 MX2 rijders. Betere kwaliteit van rijders en minder gevaarlijk.
0 x


O.P.E.N.
Ca
Carine Discart
ama lites rookie
Berichten: 372
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 21:24
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Carine Discart Wo 07 Okt 2009, 19:35

Marc de Reuver schreef:
Beter is het om de Inters MX2 en de Inters MX1 samen te voegen ook qua rijtijden en maak daar een apart klassement van op.

Goed plan. 20 MX1 en 20 MX2 rijders. Betere kwaliteit van rijders en minder gevaarlijk.



Thanks Mark en dat ze nu bij de BMB is naar de mening van een prof luisteren...veel succes op de suzuki....en hopelijk zien we jou in 2010 ook nog op Belgische bodem want jij geeft voor mij de wedstrijden toch ook een meer waarde ;)
0 x


Gebruikersavatar
Rob Indemans
mxdn winner
Berichten: 886
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:44
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Rob Indemans Wo 07 Okt 2009, 19:36

Idd Marc,maar dat van die buitenlanders vindt ik wel beetje stom,ze zouden blij moeten zijn dat er wat internationaal volk aan de start staat,dat trekt toch vaak extra volk op de wedstrijden...
0 x


Jo
Jonas Van Der Kelen
80cc pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 18:43
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Jonas Van Der Kelen Wo 07 Okt 2009, 19:39

ik persoonlijk als nationaal zou het niet leuk vinden voor inter te rijden, ik ben geen inter,, dan ga ik ook liever uurtje later na huis.

blijkbaar komt eind november op de bmb site wat er beslist word.
0 x


Ma
Marc de Reuver
mx2 wk rookie
Berichten: 287
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lommelwood

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Marc de Reuver Wo 07 Okt 2009, 19:42

De nationalen klassen moeten ze voor Belgen houden. De inter klassen heten niet voor niets inter, dus die zullen ze ongemoeid laten lijkt mij zo!
0 x


O.P.E.N.
Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Bart Jacobs Wo 07 Okt 2009, 19:48

Denk zelfs dat Mark Boot met een BMB-vergunning van MC Scheldeland rondreed dit seizoen....
0 x


St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Steven Van Avondt Wo 07 Okt 2009, 19:54

het was ooit weleens anders maar dit jaar was de nationalen mx2 klasse voor mij één van de topreeksen op de bmb-wedstrijden..en een reeks die bovendien steeds goed gevuld was.
Dus voor mijn part blijft dit een aparte klasse want ik verwacht dat deze reeks ook volgend jaar opnieuw de moeite waard zal zijn omdat we alweer met een sterke lichting beloften zitten. die jongens nu meteen tussen de inters gooien kan voor-en nadelen hebben..maar de nationalen mx2 reeks is sterk genoeg op zich om apart te blijven bestaan.
de inter mx2 klasse das iets anders,zowel de kwaliteit als kwantiteit zijn gezakt..maar als ik zie dat in Nismes de inters open klasse maar aan een goeie 15 piloten kwam..zet dan de interklassen maar bijeen voor mijn part.
al ben ik daar eigelijk ook geen voorstander van..maar vermits beide interklassen steeds dunner worden lijkt me dit logischer.
bij een teveel aan inters kan je de niet gekwalificeerden bij de nationalen laten aantreden..eventueel buiten klassement..jongens naar huis sturen na de training vind ik niet oké,het is vooral een hobby he..

@ Carine Discart...fijn dat iemand een interessant topic opent... :)
0 x


Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Bart Jacobs Wo 07 Okt 2009, 19:57

Op papier hebben de beide Interklassen wel genoeg (BMB) licentiehouders, maar hoeveel rijden er echt alles? Ik denk dat de tijd dat elke (amateur)rijder elke wedstrijd op de kalender reed, al lang achter ons ligt.
0 x


Ca
Carine Discart
ama lites rookie
Berichten: 372
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 21:24
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Carine Discart Wo 07 Okt 2009, 20:21

Bart Jacobs schreef:Denk zelfs dat Mark Boot met een BMB-vergunning van MC Scheldeland rondreed dit seizoen....


Mark heeft inderdaad een BMB licentie...
0 x


Ca
Carine Discart
ama lites rookie
Berichten: 372
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 21:24
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Carine Discart Wo 07 Okt 2009, 20:27

Steven Van Avondt schreef:het was ooit weleens anders maar dit jaar was de nationalen mx2 klasse voor mij één van de topreeksen op de bmb-wedstrijden..en een reeks die bovendien steeds goed gevuld was.
Dus voor mijn part blijft dit een aparte klasse want ik verwacht dat deze reeks ook volgend jaar opnieuw de moeite waard zal zijn omdat we alweer met een sterke lichting beloften zitten. die jongens nu meteen tussen de inters gooien kan voor-en nadelen hebben..maar de nationalen mx2 reeks is sterk genoeg op zich om apart te blijven bestaan.
de inter mx2 klasse das iets anders,zowel de kwaliteit als kwantiteit zijn gezakt..maar als ik zie dat in Nismes de inters open klasse maar aan een goeie 15 piloten kwam..zet dan de interklassen maar bijeen voor mijn part.
al ben ik daar eigelijk ook geen voorstander van..maar vermits beide interklassen steeds dunner worden lijkt me dit logischer.
bij een teveel aan inters kan je de niet gekwalificeerden bij de nationalen laten aantreden..eventueel buiten klassement..jongens naar huis sturen na de training vind ik niet oké,het is vooral een hobby he..

@ Carine Discart...fijn dat iemand een interessant topic opent... :)


@ Steven ...bedankt ,ik open niet vlug een topic maar dit wou ik toch even voorleggen en het is inderdaad een hobby en we willen zeker zijn van te kunnen rijden dus als we weer inmoeten pakken zal de lol er vlug af zijn want de verplaatsingen zijn voor ons ook niet bij de deur en dat hebben wij er wel voor over als we zeker zijn dat we kunnen starten

ik hoop dus op vele reactie's
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Wo 07 Okt 2009, 21:01

Vond de nationalen MX2 dit jaar één dan de leukste reeksen van de dag...
Was een reeks waar je toch voor naar de motorcross kwam samen met de drie reeksen inters MX open en twee reeksen inters MX2, 85cc's ook en de beloften die soms ook prachtige reeksen brengen ...
0 x


Me
Meesschaert Marc
european champ mx2
Berichten: 227
Lid geworden op: Di 11 Aug 2009, 22:46
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Meesschaert Marc Wo 07 Okt 2009, 21:16

het jaar dat de jerre nat mx2 reed en dan overschakelde naar de inters tijdens het seizoen hebben ze dat ook eens gedaan, maar kdenk dat ze hen op sommige crossen gesplitst hebben omdat ze met te veel waaren, wat ik ook nog weet is dat er enkele nat mx2 rijders er behoorlijk afgingen omdat ze met de inters wilden meegaan.
0 x


Ni
Nick Triest
80cc pilot
Berichten: 42
Lid geworden op: Do 13 Aug 2009, 13:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Nick Triest Wo 07 Okt 2009, 21:39

Ik vind persoonlijk ook wel dat de eerste van de nationalen mx2 niet gaan misstaan bij de inters maar de rest gaat het wat moeilijker hebben . ofwel laten ze het zoals het dit jaar was ofwel moeten ze de inters mx2 samen doen rijden bij de inters mx 1 dat vind ik wel nog goed !
0 x


Ni
Niko Hainque
european champ mx2
Berichten: 234
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:00
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Halle
Contact:

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Niko Hainque Wo 07 Okt 2009, 21:46

Nationalen MX2 is idd altijd al een héél interessante reeks geweest. Het betere Belgische talent zit daar wel tussen.Das echt een reeks waarvoor ik naar een BK ga. Daarvoor blijf ik met plezier langer.Te laat thuiskomen van de cross , da besta ni :D, de cross kan ni lang genoeg duren...

Dan zou ik ook eerder denken aan een open inter klasse (MX1 en 2 bijeen) met dan een apart klassement zodanig dat er altijd voldoende rijders zijn. dat zullen de inters MX2 (zowel Belgen als buitenlanders) mss ook wel liever hebben.
0 x


Gebruikersavatar
David De Merlier
mx3 wk champ
Berichten: 599
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 21:47
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor David De Merlier Wo 07 Okt 2009, 21:52

@carine Discart, ze zouden dit enkel voor jrt wedstrijden doen en dit vind ik persoonlijk een goed gedacht ;)
0 x


http://www.patatskimxshop.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Mclb Crossdealer , wekelijk s te vinden op alle MCLB en BMB wedstrijden.
Ma
Marcel Dirks
mxdn winner
Berichten: 995
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:38
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Motocrossland
Contact:

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Marcel Dirks Wo 07 Okt 2009, 22:02

Nu willen ze het aanpakken op de verkeerde plaats...
0 x


Gebruikersavatar
David De Merlier
mx3 wk champ
Berichten: 599
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 21:47
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor David De Merlier Wo 07 Okt 2009, 22:04

@Marcel,hoe bedoel je? ps; er komen volgend jaar een jrt of 3 erbij. Wel munsterbilzen en tongeren zou verdwijnen
0 x


http://www.patatskimxshop.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Mclb Crossdealer , wekelijk s te vinden op alle MCLB en BMB wedstrijden.
Ma
Marcel Dirks
mxdn winner
Berichten: 995
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:38
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Motocrossland
Contact:

Re: Inters MX2 en Nationalen MX2 in 2010 samengevoegd?

Berichtdoor Marcel Dirks Wo 07 Okt 2009, 22:15

Dat er iets moet veranderen ben ik het mee eens maar het probleem zit niet bij de nationalen want de nationalen zijn populair, dat zie je al een de berichten hier. Er zijn andere reeksen waar (bijna) niemand in is geïnteresseerd, voeg die samen ofzo...
Ik blijf erbij: Voor een BK moet je inters MX1-MX3 hebben, een reeks inters MX2 met deftig prijzengeld voor hen (zodat ze niet bij de inters MX1 moeten rijden), daarnaast natuurlijk de 85cc's (met 18 minuten!!! wedstrijd), als je daar nog één nevenklasse aan toevoegt krijg je pas een interessante crossdag!! Die nevenreeks kunnen Nationalen, beloften of Juniors zijn, liefst afwisselend en het zou een open klasse zijn, kwalificeren voor een BK doe je via de JRT's (bvb de eerste 20 van de nationalen/juniors MX1 en eerste 20 van de nationalen/juniors MX1), in het geval van de beloften kan iedereen rijden. Zo maak je de JRT's ook aantrekkelijk. De seniors moeten een keuze maken, of ze gaan in een van de twee andere klassen rijden of ze zoeken andere oorden op.
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

Aanmelden · Registreer