Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 24 Sep 2011, 00:15

Primeur: twee permanente circuits in Wallonië!

Veel blije gezichten deze namiddag op de persconferentie van minster André Antoine in Mont-Saint Guibert. Er was immers groots nieuws vandaag want de minister heeft formeel zijn steun toegezegd aan de implanting van twee permanente motorcrosscircuits. Het gaat om het project van RMC Pierreux in Mont-Saint Guibert (Waals Brabant) en Rognée (provincie Namen).

Lees meer op MxMag.be
0 x


Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Peter Goolaerts Za 24 Sep 2011, 08:28

Op 15 november 2010 heb ik geschreven dat we van de walen nog iets kunnen leren:

Miljoenen voor nieuwe motorcircuits
Wallonië krijgt er enkele circuits bij voor allerlei motorsporten. Daarvoor is 1 miljoen euro per jaar gereserveerd tot 2015. Voormalig Belgisch endurokampioen Klutz heeft geschikte locaties geïnventariseerd. De circuits moeten zo afgelegen liggen dat niemand er last van heeft, en ze moeten aan alle milieu-eisen voldoen. Tot 19 november kunnen gemeenten zich kandidaat stellen. In de prov. Lux. hebben Bertrix en Houffalize dat al gedaan. Neufchâteau zou ook in aanmerking komen maar daar wil het gemeentecollege geen motorcircuit.

Voor de twijfelaars mijn bron is : waalsweekblad.be

Nu vraag ik mij af of je hier kippevel van moet krijgen........

Ten eerste komen er in Belgie trainingsmogelijkheden bij voor iedereen en aan de andre kant is dit toch een perfect stokpaardje voor Red De Motorcross om bij de vlaamse beleidsmensen druk uit te oefenen.
Deze Waalse beslissingen moeten we als possitief aanzien,niet?
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Frank Janssen Za 24 Sep 2011, 09:02

of het nu in wallonie is of in vlaams landgebied , we moeten dit initiatief zeker toejuichen, dit is een eerste stap in de goede richting!
0 x


speaker Frankske
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Guy Dick Za 24 Sep 2011, 09:06

Volgende week zal er wss een tip van de sluier opgelicht worden! Aan Vlaamse kant zal de onderhandeling iets langer duren maar er is een lichtpunt!
De akties van dit jaar hebben aangetoond dat er noodzaak is aan oefenterreinen (bij een petitie is dat natuurlijk peanuts, een papiertje tekenen of online invullen kost nix en zegt dus ook weinig) maar als er geld wordt ingezameld is er "commitment" en dan weet men dat het menens is...
Morgen in Mont St Guibert hebben we al een officiële afspraak want ook "Red de Motorcross" krijgt een stem(metje) in de onderhandelingen!

Wel Peter, de enige vraag die rijst: gaan Vlaamse politici Vlaams denken of wordt de instelling: we zijn Belgen en er komen 2 nieuwe circuits in BELGIË?
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Bart Jacobs Za 24 Sep 2011, 11:45

Voor mensen uit de rand rond Brussel of het Hageland is Mont-Saint-Guibert relatief dichtbij. Vanaf de Naamse poort in Leuven zo'n 25 minuten rijden.
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Dimitri Lamote Za 24 Sep 2011, 12:20

Tja voor ons uit westvlaanderen is het rampzalig 1,5uur zeker en ik
zie hier ook niets veranderen in de eerste 10jaar...
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 24 Sep 2011, 18:11

Peter Goolaerts schreef:Op 15 november 2010 heb ik geschreven dat we van de walen nog iets kunnen leren:

Miljoenen voor nieuwe motorcircuits
Wallonië krijgt er enkele circuits bij voor allerlei motorsporten. Daarvoor is 1 miljoen euro per jaar gereserveerd tot 2015. Voormalig Belgisch endurokampioen Klutz heeft geschikte locaties geïnventariseerd. De circuits moeten zo afgelegen liggen dat niemand er last van heeft, en ze moeten aan alle milieu-eisen voldoen. Tot 19 november kunnen gemeenten zich kandidaat stellen. In de prov. Lux. hebben Bertrix en Houffalize dat al gedaan. Neufchâteau zou ook in aanmerking komen maar daar wil het gemeentecollege geen motorcircuit.

Voor de twijfelaars mijn bron is : waalsweekblad.be

Nu vraag ik mij af of je hier kippevel van moet krijgen........

Ten eerste komen er in Belgie trainingsmogelijkheden bij voor iedereen en aan de andre kant is dit toch een perfect stokpaardje voor Red De Motorcross om bij de vlaamse beleidsmensen druk uit te oefenen.
Deze Waalse beslissingen moeten we als possitief aanzien,niet?


Ik vind wel dat je hier kippenvel van moet krijgen. Ik vind het prachtig hoe Waalse beleidsmensen iets realiseren waarin een partij die net walen als incompetent en besluiteloos wilt laten overkomen niet in slaagt. Vraag me dan nu ook af waar Muyters en co zitten??

Wallonië ziet dat ze een vinger in de pap krijgen in het motorcross en schieten meteen in actie en onze Waalse vrienden boeken binnen het jaar concrete resultaten als we dan kijken naar Vlaanderen waar er al sinds 2004 concrete dingen beloofd zijn maar niks concreet verwezenlijkt is... Dan krijg ik kippenvel van het doelgericht handelen in Wallonië!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Guy Dick Za 24 Sep 2011, 20:11

In Wallonië heb je weinig bonden en die trekken aan 1 zeel... Vandaag bvb organiseerde de liefhebbersbond ook op het terrein van Mont St Guibert!

@Matthias: sedert 2001 is het beloofd :mrgreen:
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Do
Domien Lammens
mx2 wk champ
Berichten: 627
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:10
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Domien Lammens Za 24 Sep 2011, 20:14

Rognee bestaat toch al ?
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Dimitri Lamote Za 24 Sep 2011, 20:20

Ik herrinner mij da nog stond in motorgazet in koeien van letters de kogel is door de kerk ahum gelukkig voor ons westvlamingen is er nog duinkerke op een 1uur afstand.
Maar alles dat bijkomt is natuurlijk super,hier in dudzele werd het geweigerd omdat het maar tijdelijk was.
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 24 Sep 2011, 20:29

Domien Lammens schreef:Rognee bestaat toch al ?


Inderdaad Rognee bestaat al maar dit was enkel voor mensen uit Rognee of mensen uit de Provincie Namen dacht ik... Dit parcours krijgt dus nu een upgrade zowel op het punt van openingsdagen als van infrastructuur.
0 x


Bi
Bini Conserriere
european champ mx2
Berichten: 217
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 14:13
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Bini Conserriere Za 24 Sep 2011, 23:31

rognée is voor iedereen maar nu gaan ze de middelen krijgen om het terrein te onderhouden en een degelijke acomedatie neer te zetten
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Guy Dick Zo 25 Sep 2011, 06:38

Hier dan even een doordenkertje: Thiery Klutz (velen zullen zelfs denken: Thierry wie? Even googelen!) en het succes van Desalle doen in Waals Parlement meer deuren open als Everts, Smets, Bervoets, Geboers en wereldtitels voor weet ik hoeveel Vlamingen sedert 2001 in ons Vlaams Parlement... Smets was ook aangesteld in een werkgroep maar het enige wat ze mochten doen is onderhandelen! Voor de rest hebben de parlementariërs zich druk gemaakt over wildcrossen en dit streng bestraffen! En oh ja, 2 parlementaire vragen gesteld over de stand van zaken van de oefenterreinen..
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Paul Verdonschot Zo 25 Sep 2011, 09:33

dan word ons geld ,toch nog aan iets goeds besteed :D
0 x


paladin
Gebruikersavatar
Steve Sels
ama lites eastcoast champ
Berichten: 413
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:04
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Grobbendonk
Contact:

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Steve Sels Zo 25 Sep 2011, 12:12

Ben toch ook blij met die kleine vooruitgang!!
0 x


"The Grobbendonk Connection" #34
Br
Brayen Callaert
mx1 wk rookie
Berichten: 304
Lid geworden op: Di 28 Jul 2009, 19:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Baasrode (Dendermonde)
Contact:

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Brayen Callaert Zo 25 Sep 2011, 13:39

Dit is heel erg goed nieuws ! maar ik heb een paar bedenkingen
bij dit hele project want er word 5 miljoen euro vrijgemaakt op korte tijd voor deze twee projecten maar als je dan de pers tekst eens goed leest zou er 2 miljoen geinvesteerd worden in Rognée en dan zou het nieuwe "wala hala" van de belgische motor(cross) sport opgebouwd worden in de Shanks zandgroeve maar hier zou maar liefst 6 miljoen euro voor nodig zijn waarvan er 3 miljoen (de helft) zal betaald worden door subsidie maar wat dan met de andere 3 miljoen euro ? privé sponsors ? investering door de gemeente Mont-Saint-Guibert ? of Door Shanks ? en is Shanks bereid de Zandgroeve wel degelijk te verkopen ? Ook word er gesproken over het verder uitbreiden van het circuit en de accomodatie in Mettet maar met welk geld ? Als we gaan kijken dat er zoveel miljoenen, miljarden euro's moeten bespaard worden in het land hier stel ik me de vraag hoe dit allemaal mogelijk blijft maar uiteraard dit meer dan positief voor de belgische motorsport in het algemeen ook word het hopen dat deze project allemaal mogen slagen !
0 x


Grat in haak ahja XD
-----Callaert Mx-----
Pitbike-Mx Rider #231
www.pitbikeplanet.eu
Ma
Marcel Dirks
mxdn winner
Berichten: 995
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:38
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Motocrossland
Contact:

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Marcel Dirks Di 27 Sep 2011, 10:15

Vraag is dan: Wat staat er in Vlaanderen te gebeuren?
Misschien ben ik naïef maar ik zie er niet snel iets komen, we lopen achter op Wallonië, stel je voor!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Guy Dick Di 27 Sep 2011, 11:14

Zondag namiddag werd ik op een pijnlijke manier 2 x met de neus op de feiten gedrukt...
1) Manuel Priem schonk ook een wedstrijdshirt en toen ik verder wou lopen tikte iemand op mijn schouder. Hij zei iets maar ik verstond hem niet aangezien er op dat moment een reeks aan het rijden was 100m daarvandaan. Ik ging dichter bij hem staan om hem te verstaan en hij zei: "Volledig respekt voor wat jullie doen, maar zolang crossen zoveel lawaai maakt zal er weinig begrip van omwonenden van een oefenomloop zijn! Het geluid jongen, dat moet eerst naar beneden!".
2) Er hingen amper vuilniszakken en je moest soms 20-30m lopen tot aan een (overvolle) afvalcontainer. Bijgevolg was het hele terrein waar het publiek stond herschapen in een vuilnisbelt van weggegooide drankbekertjes en (half) lege frietbakjes... Zonder nog te spreken van afval van meegebracht eten en drinken, waar de organisator niets aan verdiend heeft maar toch moet opruimen!
Als een groene jongen daar foto's van neemt en daarmee uitpakt tijdens een discussie over oefenterreinen...
In veel Suske en Wiske-albums van de jaren '70 stond op het einde altijd een spreuk: "Verander de wereld, begin bij je zelf!"
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Di 27 Sep 2011, 13:04

Guy Dick schreef:Zondag namiddag werd ik op een pijnlijke manier 2 x met de neus op de feiten gedrukt...
1) Manuel Priem schonk ook een wedstrijdshirt en toen ik verder wou lopen tikte iemand op mijn schouder. Hij zei iets maar ik verstond hem niet aangezien er op dat moment een reeks aan het rijden was 100m daarvandaan. Ik ging dichter bij hem staan om hem te verstaan en hij zei: "Volledig respekt voor wat jullie doen, maar zolang crossen zoveel lawaai maakt zal er weinig begrip van omwonenden van een oefenomloop zijn! Het geluid jongen, dat moet eerst naar beneden!".
2) Er hingen amper vuilniszakken en je moest soms 20-30m lopen tot aan een (overvolle) afvalcontainer. Bijgevolg was het hele terrein waar het publiek stond herschapen in een vuilnisbelt van weggegooide drankbekertjes en (half) lege frietbakjes... Zonder nog te spreken van afval van meegebracht eten en drinken, waar de organisator niets aan verdiend heeft maar toch moet opruimen!
Als een groene jongen daar foto's van neemt en daarmee uitpakt tijdens een discussie over oefenterreinen...
In veel Suske en Wiske-albums van de jaren '70 stond op het einde altijd een spreuk: "Verander de wereld, begin bij je zelf!
"


Dan kunnen we alle festivals ook afschaffen met dat zelfde argument... Eigenlijk met beide argumenten... Maar het klopt dat je ze geen extra stok moet geven
0 x


Wo
Wouter Symons
125cc rookie
Berichten: 128
Lid geworden op: Di 07 Sep 2010, 19:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: sint-katelijne-waver

Re: Kippenvel: Wallonië krijgt twee motorcross parcours ...

Berichtdoor Wouter Symons Di 27 Sep 2011, 13:25

een festival is enkele dagen per jaar, en daar pikt de plaatstelijke middenstand altijd wel een graantje mee, cross is uiteindelijk alleen maar overlast als het je niet interesseerd..


het geluid is en blijft een pijnpunt, en hoewel de bonden over db-meters beschikken is er zo goed als geen controle.. zolang het geld blijft binnenkomen is het goe zeker :roll:


het geluidsprobleem is eigenlijk geen probleem, want een makelijke oplossing is voorhanden: meten tijdens trainingen, boven de norm :arrow: niet starten :!: en als alle bonden dezelfde normen hanteren zal je snel resultaat zien
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer