WK 2010

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Gebruikersavatar
Steve Vervaeke
mx2 wk rookie
Berichten: 278
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:55
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Leffinge ( Middelkerke )

WK 2010

Berichtdoor Steve Vervaeke Vr 09 Okt 2009, 15:44

Wat verandert er ? (niet de teams hé, das transfers) Hoeveel piloten per reeks ? Kalenders ?
Kanshebbers ? Overzeese gasten ? Belgische kandidaten WK ?

Post hier alles erover, alles mooi samen in één topic, overzichtelijk.
0 x


Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK 2010

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Vr 09 Okt 2009, 16:21

Provisoire kalender:

MX1/MX2 Motocross World Championship 2010:
1) 11 april - Fermo, Italie
2) 18 april - Sevlievo, Bulgarije
3) 25 april - Istanbul, Turkije
4) 9 mei - Agueda, Portugal
5) 16 mei - Bellpuig, Spanje
6) 30 mei - Mallory Park, Engeland
7) 6 juni – Saint Jean d’Angély, Frankrijk
8) 13 juni - Valkenswaard, Nederland
9) 27 juni - Teutschenthal, Duitsland
10) 4 juli - Uddevalla, Zweden
11) 11 juli - Kegums, Letland
12) 1 augustus - Lommel, België
13) 8 augustus - Loket, Tsjechië
14) 29 augustus - Lierop, Benelux
15) 5 september - tba, tba
16) 13 september - Canelinha, Brazilie

Red Bull MXoN; 3 oktober - Thunder Valley, USA
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: WK 2010

Berichtdoor Mark Dejonghe Vr 09 Okt 2009, 16:22

Belgische kandidaten WK... , Ken ....., er maar één , Ramon. :lol:
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: WK 2010

Berichtdoor Guy Dick Vr 09 Okt 2009, 17:24

de sall er sowieso nog een 2e kandidaat zijn ook
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Da
Dave Coekaerts
mx all time winner
Berichten: 1060
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:00
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Locatie: Aarschot

Re: WK 2010

Berichtdoor Dave Coekaerts Vr 09 Okt 2009, 18:31

Mark Dejonghe schreef:Belgische kandidaten WK... , Ken ....., er maar één , Ramon. :lol:


Belgische kandidaten WK... , Ken De Dycker, ...er maar één ni, Steve Ramon :lol:
0 x


Gebruikersavatar
Steve Vervaeke
mx2 wk rookie
Berichten: 278
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:55
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Leffinge ( Middelkerke )

Re: WK 2010

Berichtdoor Steve Vervaeke Vr 09 Okt 2009, 18:44

Grappig goed bezig mannen. :D

In MX-1 hebben we zeker 4 kanshebbers op een GP Zege. Voor de titel, elk zijn favoriet zeker. MX-2 ? Wat zal daar allemaal gebeuren ? Duel tussen Musquin en Roczen, de Belgen daarnet achter.
0 x


Gebruikersavatar
Peter Rillaert
european champ mx2
Berichten: 233
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 06:48
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Ronse

Re: WK 2010

Berichtdoor Peter Rillaert Vr 09 Okt 2009, 20:21

zoals elk jaar : een kalender die zal wijzigen, organisatoren die zullen afhaken, één of twee GP's die in exotische oorden zullen doorgaan om zijne hoogheid te plezieren, eigen reglementen met de voeten treden, de teams & piloten afzeiken en een oor aannaaien, de top vijf van de piloten die zijn mond dicht zal houden omdat ze bij de winners zijn, de rest die zijn mond zal houden omdat ze er graag zouden bijzijn bij die eerste vijf. Arbitraire toegang voor teams op financiële gronden, georganiseerde corruptie met wild cards, wereldvreemde intervieuws in diverse MX-magazines over hoe goed het met deze sport gaat sinds El Fatso de boel overnam/overkocht. Een totaal stilzwijgen van de big four die enkel kijken of hun moto's verkocht geraken, enkele bekende website's en forums die aan YS hun gat lekken, grootspraak van een teammanager met gele moto's, teams die hun verplichtingen niet kunnen of willen nakomen tgo enkele piloten maar toch naar fabriekssteun hengelen, enz, enz.

Maar : zoals alle jaren zullen wij weer present zijn om dit alles rijkelijk van commentaar te voorzien ! :mrgreen:

Zou Valkenswaard weer de smurfen die illegaal kaarten verkopen op de parking laten oppakken door de politie ? Zal den dikken weer van nikske weten ? :twisted:
0 x


X men
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: WK 2010

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Vr 09 Okt 2009, 22:33

Kuch IDIOTEN kuch de Nederlandse Motorcross fans zouden allemaal één teelbal afgeven voor zes mogelijke titel hunters: Vier in MX1 - Twee of zelfs Drie in MX2...
Hier gaan ze wat KUCH IDIOOT KUCH doen met andere af te breken...

Nu ja dat is typisch Belgisch zekers
Amerika word beloond voor het aflaste van de 2009 GP... met de MXDN van 2010 raar maar waar...
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK 2010

Berichtdoor Jan Willem Visser Vr 09 Okt 2009, 23:34

Grootste grap die ik gehoord heb bij de MXoN is dat ze toch weer WEL bij 40 rijders in de MX1 blijven :? .
Dit seizoen konden ze bij de meeste wedstrijden nog geen 30 piloten krijgen, soms zelfs laag in de 20 en nu beweert Youthstream doodleuk dat ze voor 2010 makkelijk aan de 40 rijders komen en dat ze nog 5 teams in de wachtrij hebben staan. Snappen wie het snappen kan :roll: . Ze willen waarschijnlijk gewoon meer vetbetaalde startplaatsen proberen te slijten dan zal het tijdens het seizoen wel weer rap naar beneden gaan met het aantal deelnemers. Ik blijf het 1 grote kneuzenbende vinden daar bij Youthstream :evil: .
0 x


Gebruikersavatar
Peter Rillaert
european champ mx2
Berichten: 233
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 06:48
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Ronse

Re: WK 2010

Berichtdoor Peter Rillaert Za 10 Okt 2009, 13:33

Die spaghetti drag queen heeft de hele europese cross scène in zijn bezit, daar gaan wij moeten mee leren leven. WK MX is eigenlijk een europees kampioenschap, met twee à drie exotische bestemmingen om de titel WK te legitimeren. De amerikanen tonen al jarenlang hun middenvinger naar YS. Zij weten maar al te goed dat hij niet anders kan dan blijven charmeoffensief tonen. Hij kan "zijn" kampioenschap enkel volledig promotioneel uitbaten als hij echt de macht over meerdere continenten heeft. Je kunt niet naar televisiezenders in de states stappen om uitzendrechten te verkopen, als je door de AMA buitenspel bent gezet. Totdat hij daar in slaagt, zal hij nooit voet aan de grond krijgen op de o zo belangrijke amerikaanse televisiemarkt. Als ze drie weken voor de datum de boel zouden afgelasten, dan zal hij hen gewoon vragen om dat volgend jaar opnieuw alstemblieft te organiseren. He needs them.
0 x


X men
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: WK 2010

Berichtdoor Dimitri Lamote Za 10 Okt 2009, 13:46

Om aan 40rijders te komen in de mx1 is het niet moeilijk als je rijders met een dikke portemonnee toelaat zoals die culas in lierop,die nog geen top 20 rijdt in een clubcross.
Jeezes was gewoon een rijdend opstakel of onze turkse crosser bv...
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: WK 2010

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Za 10 Okt 2009, 14:05

Denk eens na jongens. Bijna de helft van de MX2 rijders moeten MX1 gaan rijden door die nieuwe regel over de leeftijdsgrens. Zo geraak je toch gemakkelijk aan 40 rijders in de MX1 ... ni?
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK 2010

Berichtdoor Fons Van Loon Za 10 Okt 2009, 16:00

Ja ge kunt natuurlijk weer volop op Luongo enYouthstream beginnen schieten ,dat heb ik ook al veel gedaan en ideaal is het bijlangena allemaal niet maar ik vraag me af wat er van het WK geworden zou zijn zonder Luongo, Youthstream en Action group. Ik vrees niet veel ,wat tot half de jaren 90 goed werkte zou nu vreselijk achterhaalt zijn, want hoe je ook draait of keert ze hebben Cross op tv gebracht ( welliswaar nog te weinig), en zonder tv zakt een sport op de dag van vandaag weg in de marginaliteit.
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: WK 2010

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 10 Okt 2009, 16:32

Sommige dingen van Youthstream zijn schitterend (doet pijn, kan niet ademen, ...) TV rechten , ...
Maar anderen heb ik ook pijn van en niet in positieve zin regel van onder 23jaar geen mx2 meer een chiodi, puzar hebben steeds aangemodderd in 125cc klasse.
Probeerde vaak overstappen maar gingen steeds dan terug omdat het niet lukte (herinner ik mij toch kan verkeerd zijn...)

Open kwalificaties brachten altijd de beste aan de start in elk land (hier in belgië stonden soms 40% belgen aan de start...
Als je wist dat je u kon kwalificeren kon je met een gerust hart afreizen want met uw kwalificatie premie en uw prijzen geld was uw onkosten gedekt.

Allemaal lang vervlogen/verleden tijden maar ja ik vind het toch beetje jammer hoor als ik men VHS cassetes boven haal van toen ...
Anderzijds hebben slechte figuren soms ook goede invloeden hoor.

Ik denk aan de Manager Grant (Everts - L&M Honda - ...) die introduceerde de grote vrachtwagens in de motorcross...
De grotere budgetten ... Nu ja dat het allemaal was voor z'n eigen zak wat dikker te maken laten we maar even opzei liggen.

Nu ik nadenk eigenlijk heeft Youthstream niet gezorgd voor een televisie doorbraak maar Dorna (de group die naar één reeks gingen...)
Maar omdat die niet echt het geld binnen haalde die ze wouden verkochten die dan terug aan Youthstream en die hebben dan de vruchten geplukt in TV landschap.
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK 2010

Berichtdoor Fons Van Loon Za 10 Okt 2009, 16:38

Matthias: Het is de Action group van Luongo die de 250 gp op de tv gebracht heeft half jaren 90 van tevoren waren er zo goed als geen crossmotoren op tv te zien en toen ging dat nog nu niet meer denk ik om aan sponsors te komen. En Puzar is ook WK 250 geweest hoor 90 of 91 .
0 x


Ge
Geert Hofman
european champ mx2
Berichten: 229
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 15:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: WK 2010

Berichtdoor Geert Hofman Za 10 Okt 2009, 18:30

@Fons Van Loon , idd half jaren 90 kwam enkel de gp 250 op tv en de andere reeksen zag je nauwelijks maar anderzijds kwam er in die periode wel een pak meer volk naar de gp's kijken en de piloten verdienden geld . Nu komen ze op tv en mogen enkel nog betalen om te rijden , en neem nu de piloten die net niet in de "grote fabriekteams" zitten hebben volgens mij net evenveel per maand dan een doorsnee arbeider in de bouw :evil: maja tis de "créme de la créme" he.
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK 2010

Berichtdoor Jan Willem Visser Za 10 Okt 2009, 21:38

En het is 'dankzij' Youthstream dat je op de Belgische tv straks geen gp's meer kunt zien omdat ze er veel te veel voor moeten betalen aan Youthstream :? . Noem mij maar ouderwets, maar hoelang is het geleden dat er GEEN gp's te zien waren op de tv???? Nee wees aar blij met die tv-rechten, dat is alleen maar op Youthstreram rijker te maken, maar intussen kun je bijna nergens meer cross kijken op tv. Niet meer op eurosport, straks niet meer op de belg en als Motor tv stopt, kun je gewoon helemaal NIKS meer zien van de GP's alleen op zo'n klein kloten schermpje op je computer. Lang leve de vooruitgang, NIET DUS!

Als de cross weer aanzien en respect wil krijgen, moeten ze gewoon terug naar een open kwalifactie en het startgeld en prijzengeld moet terugkomen! En geloof me maar dat geld is er echt wel alleen wil Luongo het niet aan de piloten geven maar er alleen zelf rijker van worden. En wij maar lkijken naar die Turkse kneuzen en rijders als Bozic in Lierop. Een aanfluiting, dat is het WK aan het worden, nee sorry dat is het al, allemaal dankzij Youthstream!
0 x


Gebruikersavatar
Peter Rillaert
european champ mx2
Berichten: 233
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 06:48
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Ronse

Re: WK 2010

Berichtdoor Peter Rillaert Zo 11 Okt 2009, 07:41

Ik stel mij ook vragen bij al die zogezegde verkocht zijnde tv-rechten. Aan welke zenders van welke landen is dat dan ? en welk publiek bereiken ze daarmee, in aantallen ?

Toch raar dat in de landen waar cross populair is (belgie, nederland, frankrijk, engeland) zowel de publieke als de private zenders al langer afgehaakt hebben. Nu dus blijkbaar in 2010 ook belgie ?

Je zal als belgisch bedrijf maar beslist hebben om een piloot of team te sponsoren, en dan valt uitzending van je sport weg...

De argumenten rond de introduktie van grote trucks, zijn gewoon fout. Dat is glitter & glamour, maar draagt kwalitatief niets bij tot de wedstrijden. Die evolutie zou er overigens toch gekomen zijn, kijk maar naar de trend naar altijd maar duurdere en grotere mobil homes en trucks op gewone amateurcrossen.

ik denk dat het YS geen bal kan schelen dat er op sommige gp's zoals turkije een hoop sukkelaars meerijden. Als er maar wat volk aan de baar staat, dan kan de winkel draaien. Tenslotte kijkt 90% van de mensen toch alleen naar de toppers, en op tv bestaat dat probleem zelfs niet, want de camera's volgen enkel de top drie, met af en toe eens een actie als een topper zich terug naar voren moet vechten.

Eigenlijk is er maar 1 ding dat verandering kan brengen : dat is als luongo er niet meer voldoende geld kan uithalen. Dan zal hij het wel verkopen aan iemand anders. En dan maar hopen dat die het wel goed aanpakt.
Er zijn voortekenen : het verkopen van wildcards voor relatief veel geld, terugschroeven van zowat alle premies, laten betalen voor inschrijving, prijzen van de organiserende clubs die steeds hoger worden om uit de kosten te geraken, de vreemde verhalen van parkingverkoop door handlangers van illegale kaarten. Dat zijn geen tekenen dat het financieel goed gaat met YS. Moest het een belgisch bedrijf zijn, dan had ik zeker al zijn balans en jaarrekening gaan opvragen :mrgreen:
YS : Va fan culo !
0 x


X men
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK 2010

Berichtdoor Fons Van Loon Zo 11 Okt 2009, 11:30

IK zeg ook niet dat alles geweldig is eh, er loopt van alles grondig scheef . Ik vraag me alleen af hoe het eruit zou gezien hebben als men op de oude manier verder zou gedaan hebben en daar heb ik mijn twijfels over. ( volgens mij blijft sporza uitzenden hoor en op de site van youthstream kunt ge zien waar het uitgezonden word ,toch wel wat hoor)
0 x


Gebruikersavatar
Steve Vervaeke
mx2 wk rookie
Berichten: 278
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:55
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Leffinge ( Middelkerke )

Re: WK 2010

Berichtdoor Steve Vervaeke Ma 12 Okt 2009, 19:34

Fermo Italie ? De opener, nog mensen daar geweest ?
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten

Aanmelden · Registreer