18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Sa
Sam Van Tongerloo
mx2 wk rookie
Berichten: 252
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Sam Van Tongerloo Ma 20 Aug 2012, 09:24

Peter Wynants : zoek eens even de film : the great outdoors van het jaar dat townley er mx2 reed op. Hij reed toen tegen een klein ros ventje, datzelfde ventje met toen nog nr 51 (ondertussen nr 2 in de 450 klasse) zei toen nog : we knew he was fast, this is just his speed and we have to deal with this.

Als ge zie hoe hij daar rondreed en net geen outdoor titel haalde na zijn SX titel. Dan weet ik niet of hij zo tekort komt.

Daarbij laat de toppers van ama eens op de GP parcours rijden zonder hun race fuel. En ik denk dat er toch een paar hier ook "maar" top 5 rijden.

ik zou overigens blij zijn met een top 5 plek, in het wk of de ama :) :)
0 x


585photo :
www.585photo.be
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Fons Van Loon Ma 20 Aug 2012, 13:01

Ik ben lang een echte wk believer geweest,maar ik geloof er steeds minder in,als alle mx2 wereldkampioenen van de laatste 10 jaar op TC na naar ginder zijn vertrokken is er iets mis.Maar langs de andere kant rijden vorige week Brown en Dowd daar nog heel dik in de punten als veertigers dat is ook niet normaal!
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Ma 20 Aug 2012, 13:10

Ik heb zo'n 3 jaar geleden eens een Waaltje op Unadilla zien rijden.
Hij klopte toen in een rechtstreeks duel de zogezegde snelste man op de aarde ... :roll:. En behaalde een 2e plaats vlak na de ondertussen 2-voudig 450cc kampioen.
In de 2e reeks had diezelfde kampioen 20 minuten nodig om voorbij dat toen nog kleine Waaltje te geraken.

Het jaar daarvoor reed datzelfde kleine Waaltje op een stock honda, daar rechtstreeks van de winkel met enkel zijn vering er op. Deze keer was het op Washougal te doen. De eerste reeks was behaalde hij een 3e plaats.

Ook herinner ik me zo'n reeks tijdens de US GP waarbij Cairoli met z'n 350cc vast zat in 3e versnelling doordat z'n hendel was afgebroken. Zelfs dan klopte hij iemand die de week ervoor 2e werd in Hangtown en zelfs een reeks won.

En wat met al die Amerikanen die naar hier komen, denkende hun carriere te lanseren tussen de "trage" GP rijders. Hoeveel kunnen we daarvan al niet op een lijstje zetten met grote letters gefaald.

Het is niet omdat de USA als land steeds de mxon wint dat daarom het AMA kampioenschap ook beter is. Stel je eens voor dat wij dit jaar Herlings, Nagl en Cairoli kunnen sturen?
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Sa
Sam Van Tongerloo
mx2 wk rookie
Berichten: 252
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Sam Van Tongerloo Ma 20 Aug 2012, 14:35

zou het eigenlijk wel eens willen zien zoals in de sx van bercy : USA vs de rest..
0 x


585photo :
www.585photo.be
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Di 21 Aug 2012, 00:54

Fons Van Loon schreef:Ik ben lang een echte wk believer geweest,maar ik geloof er steeds minder in,als alle mx2 wereldkampioenen van de laatste 10 jaar op TC na naar ginder zijn vertrokken is er iets mis.Maar langs de andere kant rijden vorige week Brown en Dowd daar nog heel dik in de punten als veertigers dat is ook niet normaal!


Brown eindige in de 450 klasse 6de! Lees het goed hij eindigde 6de! Toen Brown hier vertrok bij CAS Honda kon hij met moeite nog in de top 10 eindigen. Wie zegt dat de 450cc klasse daar meer talent heeft pakt teveel crack, cocaïne, oxy, ...
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Fons Van Loon Di 21 Aug 2012, 12:24

Ja ik en ik geloof dat Dowd 11 was of zoiets,stel je voor dat bv Smets en Bervoets 6 en 11 worden in een GP ,ge zou wat horen!
0 x


Gebruikersavatar
Rob Indemans
mxdn winner
Berichten: 886
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:44
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Rob Indemans Di 21 Aug 2012, 12:54

Geen villopoto,geen reed,geen stewart,geen canard... Laat desalle,frossard,paulin,pourcel weg uit de gp's dan zullen ze er niet ver vanaf zitten hier in europa hoor!
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Di 21 Aug 2012, 15:18

Rob Indemans schreef:Geen villopoto,geen reed,geen stewart,geen canard... Laat desalle,frossard,paulin,pourcel weg uit de gp's dan zullen ze er niet ver vanaf zitten hier in europa hoor!


Sorry hoor maar dan hebben we nog altijd; Bobryshev, Goncalves, De Dycker, Nagl, Strijbos, Boog,... Over de snelheid kan gediscussieerd worden dat die in Amerika hoger is. Maar ik zou toch durven stellen dat we hier in de 450 een iets breder veld hebben.
0 x


Pe
Peter Wynants2
125cc rookie
Berichten: 125
Lid geworden op: Za 22 Aug 2009, 08:00
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Peter Wynants2 Di 21 Aug 2012, 15:52

In de 450 zal het ongeveer gelijk zijn Matthias. Ik heb het over de 250 cc en dat is ginder toch wel een heel ander paar mouwen dan hier waar het eigenlijk maar tussen 2 personen gaat en 1 van de 2 te licht werd bevonden voor de USA.

@Sam
BT heeft het in zijn eerste jaar in de States inderdaad schitterend gedaan. Maar je gaat me toch niet vertellen dat wanneer je nu terugkijkt op zijn carrière hij het maximum er uit gehaald heeft. Je gaat me toch niet vertellen dat je niet wat meer verwacht had hé. Ik in elk geval wel. Of ik had het toch gehoopt voor hem.
En wie zou niet tevreden zijn met een top 5 plek lol ? Of dat nu het WK of het AMA is zou me ook geen barst kunnen schelen :).

@Frederik
Snelste man op aarde ? Alstublieft, geloof niet te veel van wat Ralph "i suck big cocks" Shaheen vertelt. Die kent niks van motorcross maar is een echte showman, een echte reporter. Ik geloof niet in James Stewart. Die kan verdorie een stukske rijden, maar zijn ego is veel te groot. Dat heb ik op de mxdn in 2006 wel gezien. De sterren toen waren Everts en Villopoto. Stewart kon niet aan die 2 kunnen rieken.
En ik weet ook wel dat de USA steeds opnieuw de cross der naties wint omdat ze gewoon een grotere vijver hebben om uit te vissen. Nogal logisch.
Maar wanneer al de wereldkampioenen uit de voorbije jaren (op 1 na) naar de AMA gaan is het toch niet moeilijk om te begrijpen dat het WK zwakker en zwakker wordt en de AMA series sterker en sterker. Indien al de kampioenen van de VLM plots naar de VBM gaan, en die bij de VBM blijven daar ook, is het nogal logisch dat de VLM verzwakt en de VBM sterker wordt hé. Daarvoor moet je toch niet heel intelligent zijn om dat te snappen.
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Jan Willem Visser Di 21 Aug 2012, 15:55

Lites in Amerika is toch ook ni veel na die paar snelle mannen ofwel soms?
Top 10 in de lites klasse rijdt een gemiddelde GP-topper ook makkelijk, gelijk als in de mx1.

Geloof mij maar, moest Brown hebben mee gedaan in Matterly dan had hem never nooit ni in de top 10 geeindigt.
0 x


Fr
Francois Bacon
125cc junior EK
Berichten: 63
Lid geworden op: Di 18 Aug 2009, 19:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Francois Bacon Di 21 Aug 2012, 18:52

@ Peter Wynants2,die 2 16 jarigen waren eigenlijk nog maar 15jaar,en zijn beide uitzonderlijk getalenteerd,daar zou zelfs een Cairoli en een Pourcel het lastig met gehad hebben indertijd.
Ik hoor al hier en daar dat Pootjes het volgende aanstormend talent is,maar laten we maar eerst eens de EK's afwachten ;-)
0 x


Sa
Sam Van Tongerloo
mx2 wk rookie
Berichten: 252
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Sam Van Tongerloo Di 21 Aug 2012, 19:03

@ Peter, ik hoop ook dat BT nog niet alles heeft laten zien, ik betwijfel dat zelfs.
ik volg motocross in amerika wanneer ik kan live en indien niet via films, dvd's e.d.
zo zag ik van de week voor de fun nogmaals naar tgo 2010, hierin is BT te zien op een troy lee honda. Hij haalt toch mooie resultaten, top 3 soms.. Jammer genoeg te blessure gevoelig.

om nu wat terug naar het topic te komen, de banen en machines zijn niet of moeilijk te vergelijken denk ik. Het enige om te weten waar de gp mannen staan t.o.v. de ama mannen is om echt een kampioenschap te organiseren op bijvoorbeeld 5 europese banen en 5 amerikaanse banen.

Ik vermoed dan wel dat de ama gasten sneller gaan zijn, ook gewoon omdat zij mogen rijden waar ze willen. Ik ken GEEN ENKELE gp topper met een EIGEN track in ZIJN tuin.

Ik heb Andrew short gezien met beschikking over een "eigen" track, barcia heeft track laten bouwen door dream traxx. de compounds van de verschillende merken..

ik denk dat dit een verschil maakt. want op een bepaald niveau is het enige wat je beter maakt : tijd op de motor...
er bestaat zoiets als de 10 000 uren regel, die word bewezen door de chinezen op de spelen.
elke subtopper kan een topper worden met genoeg oefening (10 000 uren besteden aan een sport).
0 x


585photo :
www.585photo.be
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Di 21 Aug 2012, 19:42

@Sam de Amerikanen rijden elke dag op hun traingsmotor die zo dicht mogelijk bij hun race motor zit, ze kunnen dat omdat ze kunnen opstaan en dan naar hun parcours kunnen wandelen omdat het

A) in hun tuin ligt.
B) ze in Californië wonen en het daar gewoon vol ligt en vaak goed weer is.

Ik weet het niet van iedere GP topper maar wel van een paar. Die rijden maar één à twee keer op de week. Het zijn de "details" die het verschil maken zekers?
0 x


Sa
Sam Van Tongerloo
mx2 wk rookie
Berichten: 252
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Sam Van Tongerloo Di 21 Aug 2012, 19:59

@Matthias dat is wat ik bedoelde wat volgens mij de amerikanen "sneller" maakt dan de GP toppers :) als ge iets tot een gewoonte kunt maken, ga je veel sneller gaan.

bijvoorbeeld in tgo man the machine (2010) spreekt Short over een bepaalde national. Die ligt in zijn buurt dus hij traint er dagelijks. hij spreekt zelf van een voordeel en bam 1e tijd terwijl Short nu niet bepaald constant knalprestaties levert.
0 x


585photo :
www.585photo.be
Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Bart Jacobs Vr 24 Aug 2012, 14:25

Interessant achtergrondstukje over De Coster en KTM:

http://www.demotorsite.be/content/belg- ... ans-succes
0 x


To
Tom Cortvriendt.
mx2 amateur champ
Berichten: 186
Lid geworden op: Za 29 Jan 2011, 18:10
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Tom Cortvriendt. Vr 24 Aug 2012, 21:35

Die Zach Bell kan daarom ook een stukje rijden zeg, potver.
Eerste twee outdoors en elke reeks kopstart?
Jammer van z'n crash in de 2e reeks en zn blessure
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Za 25 Aug 2012, 15:01

Ik denk dat we van die Zach Bell niet veel titels kunnen verwachten. Ik heb al vaak horen zeggen dat hij ook in zijn amateur carriere niet echt een crosser was die op z'n motor bleef zitten. Als je dan nu kijkt dat hij 0/2 heeft qua finishes in z'n pro debuut en al meteen een blessure heeft.
Dat is nog erger dan Stewart.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Jan Willem Visser Za 25 Aug 2012, 19:08

Dus op basis van 1 wedstrijd op zijn 16e jaar waarbij hij 1 keer crasht ga jij even zijn hele toekomstige carriere beoordelen. Schone glazen bol hedde gij...
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Za 25 Aug 2012, 19:44

Wacht ik zal het eens apart typen.

'Ik heb het al vaak horen zeggen'

Mja m'n glazen bol is idd wel schoon :). Maar als het over Belgen gaat soms net dat tikkeltje te optimistsch :(. Zo zei m'n bol begin 2008 dat Desalle vorig jaar al Wereldkampioen had moeten worden :(.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 18/08-AMA Nationals Rnd. 10-Unadilla, New Berlin, NY

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 27 Aug 2012, 21:10

Brown en Dowd kunnen dat ook niet in elke wedstrijd. Dowd pikt er zijn wedstrijden uit om voldoende punten te scoren zodat hij zijn nationaal nummer kan houden. Maar in veel wedstrijden haalt die met moeite punten.

Brown is het bij CAS afgebold omdat hij niet meer betaald werd, dus die reed met niet veel motivatie meer rond.

Lites is in de breedte gewoon veel sterker dan het WK MX2, MX1 lijkt het me net andersom.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

Aanmelden · Registreer