Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Mark Dejonghe Wo 21 Nov 2012, 20:11

Heel da motocross gedoe begint mij ferm tegen te steken , wanneer ne keer echt iets positiefs.?
En dan ook die BMB challenger tropfy.??
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Etienne Dierckx Vr 23 Nov 2012, 20:28

dus bevestigd ....

De Gp's van Qatar, Thailand, Brasil en Mexico worden gewoon twee reeksen met 15 MX1, 15 MX2 en nog 10 extra rijders.

Ook nieuw, de 108% regel .... das dan weer goed nieuws.

http://www.fim-live.com/fileadmin/alfre ... vember.pdf
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Pe
Peter Moons
european champ mx2
Berichten: 248
Lid geworden op: Di 08 Sep 2009, 15:55
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Peter Moons Za 24 Nov 2012, 11:38

Etienne Dierckx schreef:dus bevestigd ....

De Gp's van Qatar, Thailand, Brasil en Mexico worden gewoon twee reeksen met 15 MX1, 15 MX2 en nog 10 extra rijders.

Ook nieuw, de 108% regel .... das dan weer goed nieuws.

http://www.fim-live.com/fileadmin/alfre ... vember.pdf

@Etienne, die 108% regel hebben ze een paar jaar terug ook eens ingevoerd in de Fomule-1, was trouwens 107% regel, is ondertussen al lang terug afgevoerd, de Mx begint meer en meer de F1 achter na te apen. Ik zeg hier nog eens mijn mening, gewoon zoals in de jaren 80' , leeftijdgrens per categorie vrij laten. V.b. Iemand van 28 jaar, die liever mx2 rijdt,dan mx1, laat die toch mx2 rijden , inplaats van hem op 23 jarige leeftijd verplicht te laten overstappen naar mx1..... ;)
0 x


" TEAM GREEN KAWASAKI "
Pe
Peter Leeuwis
european champ mx2
Berichten: 238
Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 20:45
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Peter Leeuwis Za 24 Nov 2012, 11:44

Die 108% regel is t.o.v. het gemiddelde van de eerste 10 rijders dus effectief zal er volgens mij niet zo heel veel aan veranderen, alleen de echt trage gasten gaan er naast vallen.
In de F1 is de regel (nog steeds) 107% van de snelste tijd.
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Catteeuw Geert Za 24 Nov 2012, 12:04

Jawel , het gaat wel veranderen en dat gaat positief zijn voor de toppers , negatief voor youthstream want ik ben benieuwd hoeveel van die trage gasten nog gaan betalen om ocharme een halve reeks te rijden en dan te moeten stoppen .Want als je een halve minuut tot een hele minuut trager bent op 1 ronde ga je niet te lang moeten rijden.
http://www.mx-pure.com/archive/news-200 ... 183510.htm
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Fons Van Loon Za 24 Nov 2012, 12:21

En die italiaanse fantast blijft maar over de beste rijders ter wereld praten die tegen elkaar zullen rijden!Ja Villopotto,Dungey, Reed, Roczen,Barcia enz enz ... horen daar blijkbaar niet bij!!!
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Catteeuw Geert Za 24 Nov 2012, 16:37

Dus als ik het goed begrijp is het ook in Europa al vanaf 2013 met een superfinale.De 108 procent regel word al gebruikt in de trainingen , dus welke trage zot gaat hier nog voor betalen.Mja , de titel van deze topic is nog zachtjes uitgedrukt. :cry:
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Za 24 Nov 2012, 20:59

Buiten dat gedoe van die reeksen samen te laten rijden ben ik wel een keertje fan van den dikke zijn aanpassingen. Nog een extra nevenreeks, geen leeftijdslimiet tijdens de mxon...

Maar die reeksen laten samenrijden, daar zie ik echt niet het nut van in. Wellicht wil hij gewoon een vol starthek krijgen. Maar wie geeft daar nu om. Als ik op tv kijk zie ik Cairoli, Desalle, De Dycker en de andere gewoonlijke namen in beeld. Dan boeit het mij geen reet dat het helft van het starthek leeg staat.
Ook de mensen ter plaatse geven er geen zak om. Die zijn al blij dat ze de beste piloten ter wereld kunnen bezichtigen en dat er af toe nog een Johnny local voorbij rijd. Gelukkig voor de echte toppers zijn dat er niet zo veel. En als hij lonkt naar spannendere reeksen waarbij je moet knokken voor elke plaats, daar zijn wel andere oplossingen voor.

Ook die superfinale is behoorlijk lame. Akkoord dat er volgend jaar wellicht niets zal te zien zijn aan de MX2. Maar een shootout tussen twee verschillende klasses op verschillende motoren is totaal nutteloos. Het gaat wel fijn zijn om te zien wat Herlings kan doen met z'n MX2 tegen Desalle & co. Maar die andere MX2 piloten gaan dan moeten knokken voor een top-10 plaats en niet meer bekeken worden als top-3 piloten. Ook al rijden ze top-3 in hun klasse.


Dan even over de globalisering. Er zijn altijd al overzeese GP's geweest met lege hekken en tal van veel te trage Johny locals. Zo herinner ik mij GP's van Griekenland (niet eens zo gek ver) met evenveel toppers als nu. Maar dankzij de open kwalificaties ook evenveel gekken. Dan liever zoals in Rusland, een halfvol hek, maar wel een veilige cross.
Toch moet er eens over nagedacht worden of dit wel opbrengt of een meerwaarde is. Hoeveel NIET Europeanen doen er nog mee met het WK motorcross? Als je dan kijkt naar de AMA's, daar heb je naast de Amerikanen nog enkele Europeanen. Maar ook Afrikanen, en Oceaniers zitten er ook nog steeds en zijn er al gepasseerd. Mocht Amerika niet zo groot zijn dan was het AMA kampioenschap het meest internationale kampioenschap ter wereld ... eat that FIM.

Ik begrijp dat dingen moeten veranderen, om het interessant te houden voor de mensen en om dingen te verbeteren. Maar ik denk dat er toch wel andere manieren en oplossingen zijn voor bepaalde problemen. Zoals de TV kwestie. 4reeksen verkopen is onmogelijk, tenzij aan een zender die niets anders uitzend als motorsport. Maar waarom niet de reeksen 5min. inkorten en de 2e reeksen laten starten om kwart/twintig na 3&4 bv. Dan kan je een samenvatting geven van 10min. van de eerste reeks en de tweede reeks live geven. Om 10 voor is dan de reeks gedaan en kan er nog een interviewtje meegepikt worden.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Etienne Dierckx Za 24 Nov 2012, 22:54

dat TV verhaal ... vergeet dat. Nu mag je nog met een show komen van 1 uur, met slechts 1 reeks .... geen enkele belangrijke TV zender gaat dat uitzenden.
En zolang je daar niet opgeraakt heeft heel dat TV verhaal gewoon geen zin.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Dimitri Lamote Zo 25 Nov 2012, 19:16

Ze zijn ook al wakker geschoten aan de andere kant van de plas ivm die dikke italiaan :)
http://motocrossactionmag.com/Main/News ... -9558.aspx
0 x


Ge
Geert Hofman
european champ mx2
Berichten: 229
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 15:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Geert Hofman Zo 25 Nov 2012, 21:27

@DL diene is aan het vechten lijk ne duvel in een wijwatervat, van alles aan t proberen om nog iets recht te trekken wat al naar de kl is das zielig. Nu eerst komend seizoen de teams en piloten nog wa uitpersen gelijk citroenen en dan verdwijnen met de noorderzon :evil:
0 x


Gebruikersavatar
Jeroen Vanrysselberghe
mx2 wk champ
Berichten: 603
Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 16:21
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Jeroen Vanrysselberghe Zo 25 Nov 2012, 22:15

0 x


Gebruikersavatar
Gunther Truyens
ama lites national champ
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 20:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Op mene 2 takt

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Gunther Truyens Ma 26 Nov 2012, 08:41

gewoonweg schandalig!waar is den tijd da de pilote moeite moeste doen om zich te kwalifiseren???
0 x


La
Lars Nelen
mx2 amateur champ
Berichten: 170
Lid geworden op: Vr 18 Sep 2009, 14:48
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Lars Nelen Ma 26 Nov 2012, 14:26

Alhoewel het op zich mooi is om de beste MX2ers tegen de beste MX1ers te zien rijden, is het natuurlijk te sneu voor woorden dat een systeem met open kwalificaties niet meer haalbaar is door de enorme kosten om überhaupt deel te kunnen nemen aan het WK.

Het is hopen op een Europees kampioenschap gelijk de Red Bull Pro Nationals om in Europa een betaalbaar kampioenschap op poten te zetten. En in de loop van de tijd de concurrentie aan kan gaan met het WK.
0 x


Lu
Ludo Frijters
80cc pilot
Berichten: 48
Lid geworden op: Ma 15 Nov 2010, 20:15
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: kalmthout

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Ludo Frijters Ma 26 Nov 2012, 15:42

In plaats van GP's gewoon europeese nationals invoeren,zoals in de USA
Eventueel een paar wedstrijden europa vs amerika
Voor de nationals ook inters/nationalen uit de amateur bonden de kans geven om aan de qualies
deel te nemen(vb in eigen land)
0 x


Gebruikersavatar
Steve Sels
ama lites eastcoast champ
Berichten: 413
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:04
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Grobbendonk
Contact:

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Steve Sels Ma 26 Nov 2012, 17:02

Akkoord me de Ludo? IK WEL
0 x


"The Grobbendonk Connection" #34
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 26 Nov 2012, 18:04

Lars Nelen schreef:Alhoewel het op zich mooi is om de beste MX2ers tegen de beste MX1ers te zien rijden,


daar is op zich niets mis mee ... alleen hadden ze zich misschien eerst de vraag moeten stellen of die MX2 piloten meekunnen met MX1 ....

Als je een beetje de tijden gaat vergelijken en de resultaten ziet van de gecombineerde MX1-MX2 reeks op de mxon ..... zie ik het somber in. Herlings zal wel meedoen, daar twijfelt niemand aan maar nu Osbourne, Searle, Van Horebeek en Roelants verdwijnen uit MX2 ... zie ik de rest van de MX2 piloten rijden voor een plaatsje vanaf de 10-15de plaats ... Buiten Herlings, zit al het talent in MX1 die dan ook nog eens het voordeel hebben van een sterkere motor.

Dit nieuwe systeem is volgens mij de dood van MX2 in het WK.
Waarom zou een team nog investeren in MX2 piloten als ze toch niet of amper kunnen meedoen voor een top 5 plaats?
Het gevolg gaat zijn .... veel minder aandacht voor MX2, minder op TV ... dus veel kleiner budget. Einde verhaal op deze manier.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Dimitri Lamote Ma 26 Nov 2012, 18:08

klopt etienne om dan nog te zwijgen over de start met je mx2 brommer tegen de mx1
0 x


Br
Brayen Callaert1
125cc junior EK
Berichten: 89
Lid geworden op: Vr 02 Mar 2012, 20:37
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Brayen Callaert1 Ma 26 Nov 2012, 18:10

Veel van de dingen in dit topic zijn allemaal waar maar iedereen blijft op die dikke italiaan zijn kap bezig maar waarom enkel op hem ? De FIM bepaalt ook een groot deel in die kwestie dat de mx2 en mx1 samen gaan rijden word er met een woord over die mannen gerept nee . . . . ook de teams waarom word over hen niets gezegd ? want tenslotte die italiaan verplicht hen niet van deel te nemen he het is hun eigen keuze waarom willen zij er nog steeds aan mee doen ??? ik denk dat er niet enkel naar youthstream moet gekeken worden maar naar het hele plaatje FIM, de teams, de rijders, de sponsors, etc . . . . . Zo lang de teams en rijders blijven meewerken aan dit WK mag je nog met zoveel RedBull Pro Nationals en europese nationals of neven kampioenschappen afkomen het gaat toch niet aanslaan, want waar staat of valt een kampioenschap nu eenmaal mee, met de rijders en teams die de wedstrijden kleuren en die kiezen nu eenmaal voor het WK ! live with it deal with it !
0 x


Gebruikersavatar
Gunther Smeys
mx all time winner
Berichten: 1258
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:20
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Nu is het helemaal naar de kl**e met de Gp's

Berichtdoor Gunther Smeys Ma 26 Nov 2012, 18:15

Tja de teams hebben er toch mee ingestemd...het was niet alleen de beslissing van Luongo he.... voor de Europese GP's start het toch pas in 2014, of ben ik mis???
0 x


http://twitter.com/#!/SmeysG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keenomx.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [bot] en 20 gasten

Aanmelden · Registreer