Belgian Masters Of MotoX - Mons

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Leon Van Gestel Do 04 Apr 2013, 17:38

Het blijft hier wel oorverdovend stil rond de eerste proef voor de Belgian Masters Of MotoX, zeg maar het Belgisch kampioenschap.
Proef in Mons-Glin (Bois Brulée of zo)
Nieuwe promotor.
Nieuwe jurybus.
Nieuwe speakerstoren.
Nieuwe formule (kwalificaties Inters MX1 met Hole-shot Award Pirelli)
KTM-Challenge met gratis moto voor de winnaar.
Pirelli Yout Award (gratis bandensets)
Monster Holeshot Award MX2
Foto-sessie om 10.30 op het podium
Handtekeningensessie voor het poium om 15.15 uur.
De Dycker in topvorm, clubpiloot Desalle met revanchegevoelens, ne straffe Kevin Strijbos....
Ik dacht toch wel iets te zien/beleven toch?
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Dimitri Lamote Do 04 Apr 2013, 17:55

zonder desalle lees ik ergens anders?
0 x


Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Leon Van Gestel Do 04 Apr 2013, 18:32

Zonder Desalle, ik lees het ook net.
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Eddie Boot Do 04 Apr 2013, 21:39

zo super is de verandering voor de inters mx 1-3 nu ook weer niet.
0 x


supporting mark boot
Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Do 04 Apr 2013, 23:06

Ik denk dat er voor de supporter aan den draad nog niet zo veel veranderd. Hoewel dat de deelnemerslijst echt indrukwekkend is. Toch zeker voor Bergen. Zo'n lijst zie je normaal enkel in wedstrijden als Kester, Balen. Nu zullen we dit blijkbaar elk BK zien.
Achter de schermen, voor piloten, pers, medewerkers, sponsors is alles veel professioneler geworden en dat zal zonder twijfel de komende jaren zijn vruchten afwerpen.
Ook worden de fans niet meer gegijzeld tot 6 uur 's avonds. Zoals soms wel eens werd verteld. Want de laatste Inters OPEN reeks is gedaan omstreeks 17:00.

Het enige waar ik me een beetje over verwonder is het terugbrengen van de kwalificatie reeks. Dat is toch iets wat niet zo'n geweldig succes had.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Sven Van Mieghem Vr 05 Apr 2013, 09:18

Ben is benieuwd , de inspanningen die dynamic marketing group en met name edmond detry hebben gedaan zouden het bk en cross in belgie toch terug naar een hoger niveau moeten tillen . Vooral de paddock , uitstraling en deelnemers zal het aan te merken zijn denk ik . Vorig jaar had Mons in mijn ogen niet dezelfde uitstraling als de andere bk 's ,denk dat het nu toch beter gaat zijn . Was zelf aanwezig tijdens de gp van Bastogne , daar kon je toch merken dat die mens met motorsport begaan is , ondanks het hele slechte weer deden ze toch alle moeite om alles te laten slagen . Er waren daar nog wel wat fouten maar denk toch dat die dit seizoen gaan opgelost zijn .
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Dourte Gerrit Vr 05 Apr 2013, 10:55

Sven , ik heb er ook alle vertrouwen in , zo een "persoon" organisatie hebben we nodig !!! uitstraling moet er zijn !! We zijn op de goede weg !!
0 x


Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Leon Van Gestel Vr 05 Apr 2013, 12:32

Officiele persmededeling

Nu zondag 7 april gaan de Masters of MotoX van start in het Henegouwse Mons (Bergen). Op de zandomloop van le Bois brûlé vindt dan de eerste ronde van het kampioenschap over 5 wedstrijden plaats. Zeker na zijn knappe reekszege in Valkenswaard start regerend Belgisch kampioen Ken De Dycker (Red Bull-KTM) in de Radson Trophy MX1 als topfavoriet. De Dycker krijgt echter sterke concurrentie zowel van nationale als buitenlandse toppers.

Radson Trophy MX1

Nog voor het startschot in Mons is gegeven, zorgde clubrijder Clément Desalle (Rockstar Energy Suzuki) voor opschudding. De vicewereldkampioen MX1 werd door RAMC Mons aangetroken als smaakmaker naast de vaste deelnemers aan de Radson Trophy MX1. Na meningsverschillen met de club koos Desalle er echter voor om in het Franse Lacapelle Marival te rijden. Desalle’s teammaat Kevin Strijbos -ook in prima vorm overigens- zal gelukkig wél van de partij zijn. Met de Rus Evgeny Bobryshev (Honda World Motocross) en de Schot Shaun Simpson (TM Factory Racing) maken in Mons nog twee kleppers hun opwachting die ook prima uit de verf komen in het zand. Tijdens zijn BK optredens maakte Jeremy Van Horebeek (Kawasaki Racing Team) de afgelopen twee jaar al duidelijk dat de zwaardere 450cc motor ‘m uitstekend ligt. Komende zondag start ‘The Jerre’ dan ook als een stevige podiumkandidaat. Collega MX1 rookie Jens Getteman (24MX Honda Racing) moet de opener van de Belgian Masters of MotoX aan zich voorbij laten gaan door een schouderkwetsuur.

Maar ook voor de ereplaatsen zal het in Mons spannen! Voormalig Belgisch vice-kampioen Manuel Priem sloot vorig seizoen nog fraai af als vierde in de Radson Trophy MX1. Of wat te denken van de gepatenteerde snelstarter Jurgen Van Nooten, Yentel Martens of de ex-GP rijders Marvin Van Daele, Nick Triest en Kristof Salaets… Kortom, zowel tijdens de kwalificatiemanche, waarin een holeshotpremie van 250 euro valt te verdienen, en tijdens de twee reeksen van 25 minuten plus één ronde zal hard worden gestreden voor elke positie!

Monster Energy MX2

De jongens van de “lichte cavalerie” gaan na de overstap van Jens Getteman naar de MX1 dit jaar op zoek naar een nieuwe patron. Een aantal namen dringen zich op. Zo zit Jeffrey Dewulf al enkele jaren steevast vooraan in de MX2, maar voor het kampioenschap kwam hij steeds iets te kort. De beloftevolle Brent Van Doninck liet in Valkenswaard een mooie eerste manche optekenen (14de) en wil die lijn graag doortrekken. Standing Construct KTM rijder Damon Graulus was vorig seizoen iets te onregelmatig voor de titel maar de sympathieke Vlaams-Brabander won ondanks griep wel één reeks in Mons. Na dit snelle drietal zijn er zoals steeds nog een resem aan rijders die voor een verrassing kunnen zorgen waaronder Dietger Damiaens, Ludovic Brevers, Dieter Vromans, David Foguenne en Daymond Martens.

Technische Fiche Masters of MotoX Mons

Wat: 1e ronde van het Belgian Masters of MotoX, Radson Trophy MX1 en Monster Energy MX2

Wanneer: Zondag 7 april vanaf 08u00. Trainingen Radson Trophy en Monster Energy Trophy om 9u15 en 9u45. Manches Radson Trophy om 14u en 17u 25. Manches Monster Energy MX2 om 13u 30 en 15u 00.

Waar: Op het circuit van Le Bois Brulé. Een zandcircuit van 2000 m.

Hoe te bereiken:

GPS: Route de Wallonie – Mons-Ghlin ; 50.48002, 3.89652
Publieksparking in Grand Large te Ghlin, afrit 24 van E19 (bepijling voorzien).

De Welcome zal geopend zijn vanaf zaterdag van 10u tot 22u en op zondag vanaf 6 uur.

Toegangsprijzen: 25€ voor volwassenen, gratis onder de 14 jaar

Bijzonderheden:

- De manches van de Radson Trophy MX1 worden over respectievelijk 25 minuten + 1 ronde gereden. De startposities worden bepaald door een kwalificatiemanche van 15 minuten + 1 ronde

- Ken De Dycker wist de twee voorgaande edities te winnen

- De wedstrijd die in 1979 ontstond is aan zijn 33e editie toe.

Organiserende Club: Royal Mons Auto Moto Club, http://www.rmamc.be
0 x


Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Ludo Marissen Vr 05 Apr 2013, 18:22

Ik hoop dat ze bij de BMB zo slim zijn en Mr Detry zo vlug mogelijk een langdurig contract aanbieden want er zijn al kapers op de kust.De meesten weten wel dat dit een uiterst bekwaam persoon is.Hij is trouwens nog met enkele verrassende projecten bezig ten voordele van de Belgische moto-cross.Dit zou wel eens de persoon kunnen zijn die een nieuwe wind door het moto-cross wereldje laat waaien.Dus niet twijfelen en deze man zo vlug mogelijk in vaste dienst nemen.Hopelijk maakt men niet dezelfde fout zoals in de jaren 80 ,toen was er ook een bekwaam persoon die zich aanbood bij de BMB maar men vond zijn eisen te hoog en de Amerikanen trokken vlug deze man aan.Nu weet men wel welke flater men toen heeft geslagen want hij krikte het niveau in de States naar een ongekende hoogte en doet dat nog steeds.
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Vr 05 Apr 2013, 18:30

Over de jaren 80 kan ik niet meespreken maar ik denk ook wel dat Detry het goed bedoeld! Als je spreekt over een motocross school met alles op en aan... Hij wil ook echt nieuwe belgische wereldkampioenen kweken en het maakt hem geen barst uit of het nu mede-walen zijn of Vlamingen.
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Mark Dejonghe Vr 05 Apr 2013, 19:04

Zou toch beter zijn dat de waalse piloot er bij is in een waalse organisatie.
0 x


Si
Sindie Bruyninckx
125cc junior EK
Berichten: 50
Lid geworden op: Di 25 Aug 2009, 21:27
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: Opoeteren
Contact:

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Sindie Bruyninckx Vr 05 Apr 2013, 22:31

sorry voor misschien een stomme vraag (maar is voor ons de eerste keer dat wij hier gaan zijn.
mogen de moto's er gepoetst worden op de parking zelf of is er een wasplaats
voorzien ??

alvast bedankt
0 x


Wi
Wim Jansens
european champ mx2
Berichten: 239
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:28
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Herentals
Contact:

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Wim Jansens Zo 07 Apr 2013, 17:44

Slechts 20 deelnemers in de MX1 :o

R1: KDD, Bobryshev, Strijbos, Jerre, Simpson
R2; KDD, Strijbos, Bobryshev, Jerre, Simpson
0 x


Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Bart Jacobs Zo 07 Apr 2013, 18:11

Vamo Suzuki-boys Jönsson en Irt zijn duidelijk een aanwinst voor de Monster Energy MX2 Trophy. En dan te denken dat Jönsson pas vrijdag zeker was dat hij mocht meerijden in Mons.
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Mark Dejonghe Zo 07 Apr 2013, 19:01

Wim Jansens schreef:Slechts 20 deelnemers in de MX1 :o

R1: KDD, Bobryshev, Strijbos, Jerre, Simpson
R2; KDD, Strijbos, Bobryshev, Jerre, Simpson


Triestig...en dan komen er 18 aan en de laatsten op 2 ronden , de helft gedubbeld ...Waarvoor die kwalif reeks nodig is , is mij ook een vraagteken , de ( massa )volk was er ook niet....neen nie goed bezig. het PR artikel van Leon zag er goed uit , maar de werkelijkheid is anders......Positief was het zonneke....
0 x


Pe
Peter Leeuwis
european champ mx2
Berichten: 238
Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 20:45
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Peter Leeuwis Zo 07 Apr 2013, 19:21

Ik heb wel een idee, laat de mx-1 en 2 beide 1 reeks rijden en daarna doe je super finale voor fantastic racing met de beste 20 van iedere klasse. De tijd die je er mee wint kun je (volgens Belgisch gebruik) nog een klasse extra toevoegen in het programma want totaal 7 x 2 manches is toch wel erg weinig.
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Eddie Boot Zo 07 Apr 2013, 20:11

of de volgende keer de kalender beter indelen en geen vlaams kampioenschap en bk tegelijk laten vallen
0 x


supporting mark boot
Ni
Nicolas Stampaert
mx1 wk rookie
Berichten: 306
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Nicolas Stampaert Zo 07 Apr 2013, 20:23

en de piloten inters geen inkom laten betalen, ik heb deze week en vandaag veel piloten gehoord die hierdoor afhaakten

wel een mooie organisatie, was een heel stuk beter dan vorig jaar
0 x


Mi
Michael Willekens
ama lites eastcoast champ
Berichten: 428
Lid geworden op: Ma 19 Okt 2009, 19:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Michael Willekens Zo 07 Apr 2013, 20:25

alleen inters geen inkom laten betalen? ik betaal toch even goed mijn vergunning....
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Belgian Masters Of MotoX - Mons

Berichtdoor Dourte Gerrit Zo 07 Apr 2013, 21:04

Ik vond het super !!! goede organisatie , vriendelijke mensen !!!! dat mis ik wel eens op een BMB , wel nog een paar kleine minpuntjes:entree is voor sommige mensen veel geld , begrijpelijk als je met 4 of 5 bent , en ook een ruimte om met het bord te staan zouden ze moeten voorzien en ook met bandjes werken maw 1 pers. per piloot . En dan ook de chrono (trainings) tijd VIER ronden is te weinig !!! levensgevaarlijk en onverantwoord !!! voor de rest verdiend dien e man een vast contract (Mr Detry was trouwens zelf enorm in de weer om spandoeken te hangen en os te woord te staan ivm het chrono scherm !!! chapeau !!!
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

Aanmelden · Registreer