Transfers 2014

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
El
Elton Van Craenenbroeck
mx2 amateur champ
Berichten: 159
Lid geworden op: Vr 12 Nov 2010, 13:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Elton Van Craenenbroeck Ma 19 Aug 2013, 18:35

Afgelopen weekend gewerkt als mecano voor Nick.. Super kerel om voor te werken en heel dankbaar.. Kans dat Nick Lierop ook meedoet is op dit moment goed mogelijk.. 20ste en 17de is idd super resultaat zoals sommige hier zeggen aan gezien Nick Vrijdag om nog gaan werken was en vandaag terug mocht beginnen... Maar ook feit dat Nick gisteren met Ktm 350 sxf meereed recht uit de winkel... Enkel Hgs erop en vering verandert door stop en go.. Voor de rest compleet standaard motor! 1 van de weinigen gisteren denk ik...
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 19 Aug 2013, 19:14

zeg maar de enige ....
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Fons Van Loon Ma 19 Aug 2013, 19:57

Dat kan allemaal wel zijn maar nu moet men mij eens uitleggen wat er aan een20ste en een 17de plaats zo super is met dit deelnemersveld! Als ge de uitvallers niet meeteld zijn er enkel amateurs en een paar nobele onbekende achter met veel geld waarschijnlijk! Een letha of een paschynsky zijn niet direct waardemeters op wk niveaux denk ik!(maar ik zal er wel niks van snappen zeker)
0 x


Ja
Jan Vanluyd
125cc rookie
Berichten: 136
Lid geworden op: Vr 04 Sep 2009, 08:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Jan Vanluyd Ma 19 Aug 2013, 21:16

Fons ik zal er ook wel niks van snappen ze maar als je de rondetijden bekijkt zegt dat wel iets. Vergeet niet dat Nick Triest 2, 3 jaar geleden tegen top 10 aanleunde in Mx2....met rijders die nu of in Amerika zitten, of in Mx1. Niet alles is negatief eh!! Ik weet ook wel dat als alle gevestigde waarden terug zijn, het moeilijker zal zijn om in de punten te rijden. Maar geef die jongen de mogelijkheid zich fatsoenlijk voor te bereiden en geef hem degelijk materiaal en hij gaat de strijd aan met piloten die elk jaar aan een zitje raken zonder daar resultaten te kunnen/moeten voorleggen.
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Ma 19 Aug 2013, 21:33

Triest is het schoolvoorbeeld van het slachtoffer te zijn van het huidige systeem. Als die nog één/twee extra jaar had gekregen was hij verzekerd van een prof. carriere tot z'n 30e.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 19 Aug 2013, 21:42

in het huidige systeem zijn er geen garanties meer.
Als sub-topper 1 of 2 mindere jaren ... en je hebt gedaan. Of je moet een sponsor achter je hebben die wil blijven investeren en in je gelooft ....

Kijk naar het verhaal van Strijbos ... waar had die nu gestaan als hij HENS niet had gehad?
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ
Berichten: 487
Lid geworden op: Zo 23 Aug 2009, 18:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Patrick Van Gorp Ma 19 Aug 2013, 21:43

Die piloten die elk jaar aan een zitje geraken, zonder daarvoor resultaten te hoeven neer leggen, di€ l€gg€n daar i€ts and€rs n€€r....

Inderdaad is Triest het slachtoffer van het huidige systeem, maar als hij Euro's neertelt, rijdt hij zoveel GP's als hij wil.
Zo zijn er nog vele geweest, en zullen er nog velen volgen.

Indien je 85000 Euro beschikbaar hebt, koop er dan brood van...das beter dan een GP plekje!!!
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Catteeuw Geert Ma 19 Aug 2013, 21:59

Eigenlijk is dat niet meer normaal dat ze tussen de 50.000 € en 100.000 € moeten neer tellen om NIETS te verdienen . Zou iemand als zeg maar Joel smets nog aan de bak komen in dit huidige systeem moest hij terug 18 jaar zijn ?
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ
Berichten: 487
Lid geworden op: Zo 23 Aug 2009, 18:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Patrick Van Gorp Ma 19 Aug 2013, 22:20

@Geert:
Zou JS moeten nu moeten beginnen zoals hij toen begonnen is, was het binnen 2 jaar gedaan met hem in de GP's.

Joel was er ene die zich in de loop der jaren naar de top geknokt heeft.
Ene waar je zwaar respect voor kan/moet hebben.

Tegenwoordig krijg je die tijd niet meer.

Ge moet er in 1x staan, of ge moet (veel) geld meebrengen.
0 x


El
Elton Van Craenenbroeck
mx2 amateur champ
Berichten: 159
Lid geworden op: Vr 12 Nov 2010, 13:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Elton Van Craenenbroeck Ma 19 Aug 2013, 23:01

Ook al is het wss verstandiger hier niet op te reageren maar wil toch ff antw @ Fons Van Loon... Mss stelt voor jou die 20ste en 17de plaats niet voor.. Maar met mannen net voor hem zoals Karro,Barragan, Brakke op zaterdag.. En noem maar op.. dan moeten voor jou wss al deze jongens stoppen en rijdt er nog 5 man rond... Ikzelf heb ook gecrosst en zelfs in dit systeem vin ik Nick zijn resultaat van gisteren iets om respect voor te hebben... Maar wss heb ik er ook geen verstand van :-) Wetende dat er week geleden pas beslist was om deel te nemen aan deze Gp.. hij daar met standaard moto aan start stond en hij nog niet lang op de Ktm rondrij.. dan denk ik dat dit helemaal geen slecht weekend was... En de naman die jij opnoemt kwamen achter hem.. ik kijk nr namen ervoor.. en die mannen dat opgeven stonden ook gelijk aan startbaar he,niemand verplichte die mannen vroeger eraf te rijden.. ;-) Mr goed,ik laat het hier over aan mannen met wel verstand ervan...Groetjes
0 x


Pa
Patrick Vanmeert
ama lites eastcoast champ
Berichten: 424
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:43
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Patrick Vanmeert Di 20 Aug 2013, 08:19

amen to that Elton....
Zwaar respect voor Nick, knappe prestatie er zijn inderdaad grotere namen met het goede materiaal die er niks van bakten, dan nog zeker punten meepakken is een grote opsteker.
Critici zijn er nu eenmaal overal maar de mensen die Nick kennen weten welke opoffering hij er voor over heeft.
Hopelijk hebben de juiste mensen hem nu ook terug opgemerkt en komt er misschien terug iets uit de bus voor hem.
Ik wens het hem alvast toe....
0 x


Gi
Gilles Van Belle
european champ mx2
Berichten: 211
Lid geworden op: Do 25 Jul 2013, 10:13
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Gilles Van Belle Di 20 Aug 2013, 08:38

Patrick Vanmeert schreef:amen to that Elton....
Zwaar respect voor Nick, knappe prestatie er zijn inderdaad grotere namen met het goede materiaal die er niks van bakten, dan nog zeker punten meepakken is een grote opsteker.
Critici zijn er nu eenmaal overal maar de mensen die Nick kennen weten welke opoffering hij er voor over heeft.
Hopelijk hebben de juiste mensen hem nu ook terug opgemerkt en komt er misschien terug iets uit de bus voor hem.
Ik wens het hem alvast toe....

Idd,

Ik hoop dat deze jongen de kans krijgt om op degelijk materiaal te rijden.. Dan denk ik dat we hier nog veel van zullen horen want die prestatie in Bastogne zegt wel wat!

Even buiten de kwestie: Ik had toch net iets meer verwacht van Seronval
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Etienne Dierckx Di 20 Aug 2013, 12:48

Gewoon een vraagje ....
Mocht seronval wel punten pakken?
Kijk naar het verhaal van Yentl Martens vorig jaar bij VLM .... punten gepakt in het WK MX3 in Valkenswaard en het was meteen gedaan om bij VLM te rijden ...
Ik weet niet dat er bij MCLB ook zoiets in het regelement staat?
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Steve Van Avondt Di 20 Aug 2013, 18:01

das toch allemaal belachelijk.stel dat dat zo is Etienne,dat hij geen punten mocht rijden,dan moet je niet starten he.in het geval van Seronval is het misschien anders want die kwam voor 24mx uit maar de jongens met een dagvergunning hebben naar verluid wel 1300€ moeten ophoesten voor deelname..Als Triest,Seronval en Dewulf geen punten 'mochten' rijden omdat ze ook in liefhebbersbonden rijden waar zijn we dan mee bezig..en er stonden er al maar 25 aan de start.
Triest is een WK-waardige piloot en ook nu zat zijn tempo in de buurt van enkele gevestigde waarden.zijn uitslagen wordt niemand wild van maar in mx1 heb je nu éénmaal bijna 20 heel goeie piloten,en verder helemaal niks meer..20 ste van de 25 da zegt niks,terwijl in werkelijkheid daar misschien een goeie prestatie aan vasthing.
dat Nick geen topmateriaal heeft en moet gaan werken,is een excuus,maar als ik hoor dat er op een trainingsmoto van Nick dit jaar 150u stonden dan val ik wel achterover.ik ken inters in liefhebbersbonden die dat op 2 volle seizoenen niet bijeenkrijgen,wedstrijden inclusief.
0 x


Me
Meesschaert Marc
european champ mx2
Berichten: 227
Lid geworden op: Di 11 Aug 2009, 22:46
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Meesschaert Marc Di 20 Aug 2013, 21:07

Heb nick gevolgd van bij de 65cc een steengoed piloot die vorig jaar pech had in het begin van zn jaar van de waarheid en moeite had om dat zwaar ongeval uit zijn hoofd te zetten , als hij een eerlijke kans krijgt komt hij zeker terug op zijn oude niveau of beter.
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Mark Dejonghe Di 20 Aug 2013, 21:17

Als je een ernstige blessure tegen komt in het begin van je cariere , kan dat zware gevolgen hebben om terug op niveau te komen en een team te vinden die erin gelooft .
0 x


Ju
Jurgen Van Camp
125cc junior EK
Berichten: 60
Lid geworden op: Do 10 Mei 2012, 19:33
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Jurgen Van Camp Di 20 Aug 2013, 21:29

Ik vind ook dat nick een goede prestatie geleverd heeft , maar wat voor nut heeft het nog om met dat circus mee te doen? Er zijn top rijders die al moeten betalen om een goed zitje te krijgen. Neem nu bv. Nikolaj Larsen die heeft ook een aantal punten bij mekaar gereden eerder dit jaar maar eindelijk ingezien dat er geen toekomst is voor rijders van zijn niveau. Hij rijd nu Deens kampioenschap en een aantal wedstrijden in zweden en duitsland met als gevolg dat hij toch een aardig centje mee naar huis brengt inplaats van duizenden euro's te betalen,dan is dat een verstandige keuze volgens mij.
0 x


Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ
Berichten: 487
Lid geworden op: Zo 23 Aug 2009, 18:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Patrick Van Gorp Di 20 Aug 2013, 22:46

@Jurgen:
Als je goed opgelet hebt, heb je natuurlijk ook wel gezien dat er steeds minder rijders met dit circus mee willen doen.

Een crossland als Belgie, met zovele goede (all round) rijders, en dan maar 24 deelnemers in MX1....

Maar....meneer dn Italiaan blijft volhouden dat ze op de goede weg zitten...

Van ene kant is het maar goed dat er een leeftijdslimiet zit aan de MX2 klasse, anders was het in 2 jaar tijd gedaan met de MX1.
Tis daarom waarschijnlijk ook dat die leeftijdslimiet er nooit af zal gaan, toch zeker niet zolang er 2 WK-klassen zijn.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 21 Aug 2013, 12:35

seb pourcel vertelde in een interview dat hij dit seizoen (met alleen ADAC en de Franse wedstrijden) ongeveer evenveel verdient als een aantal piloten die tussen de 5de en 10de plaats rijden in het WK MX1 .... zegt genoeg denk ik.

Seb Pourcel wil nog wel terug een volledig wk gaan rijden maar alleen nog als hij er goed aan verdient ... anders hoeft het niet meer voor hem.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ
Berichten: 487
Lid geworden op: Zo 23 Aug 2009, 18:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Transfers 2014

Berichtdoor Patrick Van Gorp Wo 21 Aug 2013, 17:03

Denk dat de Pourcels hun kansen wel hebben verspeeld in het WK.
Seb is, met alle respect, geen top 5 piloot meer in het WK, dus de kans dat hij een financieel goede aanbieding krijgt voor het WK, lijkt me klein.
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

Aanmelden · Registreer