Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs!!!

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs!!!

Berichtdoor Guy Dick Ma 26 Aug 2013, 09:01

Afbeelding

BUURTVIENDELIJKE MOTORCROSS

Motorcross wordt gekatalogeerd als een sport die overlast veroorzaakt. Dat is een imago dat we mee slepen en waar we niet gemakkelijk vanaf kunnen. Maar een deel van deze problematiek hebben we ZELF in de hand waardoor iedereen kan helpen om onze sport aantrekkelijker te maken.

Daarom lanceert Eric Geboers het project "Buurtvriendelijke Motorcross". Het doel is een brochure uit te brengen waarin inrichters, piloten en toeschouwers tips zullen vinden om de impact op milieu en omgeving te beperken. De uitwerking hiervan zal gebeuren binnen "Red de Motorcross" en zodra de brochure klaar is gaan Eric Geboers, Stefan Everts en Joël Smets deze voorstellen aan de ministers van Sport en Leefmilieu.

PRIJSVRAAG.

Voor deze brochure hebben we dus tips nodig om inrichters, piloten en publiek beter te leren omgaan met het milieu en nog meer respect voor de buurt waar gecrosst wordt. En daar kan iedereen zijn steentje bij dragen.

WAT KAN JE WINNEN?

Het is een unieke wedstrijd dus er is ook een unieke prijs want de winnaar krijgt:
-Een shirt van Team België MXoN 2013. Het betreft een uniek shirt met de naam van alle piloten met ook een hologram van een vroeger MX-icoon (dit jaar Georges Jobé). Het shirt zal gesigneerd zijn door het hele team! Dit shirt is nergens te koop, het is enkel voor de sponsoren van Team België en teammanager Joël Smets schenkt 1 exemplaar voor deze prijsvraag.
-Een milieumat met het logo van Team België 2013, eveneens gesigneerd door het volleige team. Ook dit is een unieke prijs: deze milieumat is nergens te koop! Deze prijs wordt geschonken door Luc en Christel van Empire Logomats (http://www.empirelogomats.com).

WAT MOET JE DOEN?

Stuur uw tip voor BUURTVRIENDELIJKE MOTORCROSS per email naar superguyke@telenet.be. Vermeld ook uw naam, adres, email-adres en GSM-nummer zodat we de winnaar kunnen verwittigen.

Uiteraard tellen richtlijnen die al in het BMB-reglement staan niet mee. Hier heb je de links naar wat er al in het reglement staat:
http://www.fmb-bmb.be/files/wfm/pdf/Mil ... ol2006.pdf
http://www.fmb-bmb.be/files/wfm/pdf/FMB ... HOL+VL.pdf

De prijsvraag loopt tot en met zondag 8 september 23u59. Tot dan kan u tips binnen sturen. Deze zullen beoordeeld worden door een team van experts en in geval van ex aequo zal teammanager Joël Smets de knoop door hakken. De winnaar wordt bekend gemaakt op het BK in Nil-Pierreux. De juryleden krijgen de namen van de inzenders niet te zien, zo kunnen we zeker een eerlijke wedstrijd garanderen.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Fons Van Loon Ma 26 Aug 2013, 12:53

Dat is een open deur intrappen,vraag aan 100 mensen waarom zij geen crossparcour in hun buurt willen,99 zeggen in de eerste plaats omdat het teveel lawaai maakt!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Guy Dick Di 27 Aug 2013, 15:39

De eerste tips zijn binnen en het nivo is in mijn ogen heel goed (maar ik ben geen jurylid).
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Guy Dick Wo 28 Aug 2013, 07:14

Eric Geboers is gisteren ontvangen op het kabinet van minister Schauvliege (leefmilieu) en heeft daar al deze actie aangehaald. De minister was heel positief hierover.
Binnenkort is er weer een vergadering gepland samen met de voorzitter van Natuurpunt en tegen dan moet onze brochure af zijn.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Fons Van Loon Wo 28 Aug 2013, 13:30

En heeft hij dan aan De minister gevragen waarom bv paardensport langst alle kanten gepromoot is door de vlaamse regering,terwijl het houden van zelfs maar 1 paard een grotere ecologische voetafdruk geeft dan iemand die een paar uur per week met een crossmotor rijd, en mx langs alle kanten tegengewerkt wordt omdat het belastend voor het milieu zou zijn!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Guy Dick Wo 28 Aug 2013, 16:36

In de paardensport is het paard hetgene wat het meest zeikt... maar het blijft wachten op uw supertip Fons.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
wi
willy cauberghs
50cc rider
Berichten: 12
Lid geworden op: Zo 07 Aug 2011, 21:00
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor willy cauberghs Do 05 Sep 2013, 22:36

Te veel lawaai?Dan moet daar iets aan gedaan worden hé mannen.Ik herinner me nog dat er 40jaar geleden al iemand rondreed en die zijn machien maakte niet meer lawaai als een wasmachien.Ik denk dat het Vic Eastwood was,maar zeker ben ik er niet van.
0 x


Gebruikersavatar
Robert Van Den Boer
ama lites eastcoast champ
Berichten: 437
Lid geworden op: Di 10 Aug 2010, 20:54
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Robert Van Den Boer Vr 06 Sep 2013, 13:19

Binnen dit en 10 jaar, rijden we allemaal met een elektrisch crossmachien. Pffff de fun is dan toch een heel pak minder :roll:
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Dimitri Lamote Vr 06 Sep 2013, 22:25

supertip? De nederlandse geluidsnormen invoeren dus allemaal met een demper type enduro.
En de buurtbewoners uitnodigen met een flyer in hun bus gratis ingang kom gerust eens kijken.
0 x


Gebruikersavatar
Oeyen Dimitri
mxdn winner
Berichten: 802
Lid geworden op: Wo 12 Aug 2009, 22:55
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Locatie: beerse

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Oeyen Dimitri Za 07 Sep 2013, 19:01

motercross omlopen zoals in nederland omheinen met hoge brede zand wallen
en dempers 85db
Laatst gewijzigd door Oeyen Dimitri op Zo 08 Sep 2013, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Ha
Haex Patrick
mx2 amateur champ
Berichten: 185
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 11:32
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Haex Patrick Za 07 Sep 2013, 22:16

als er in limburg al geen geld niemeer is voor een wielerpiste in zolder, gesteund door Marc Wauters(ex gele trui van de tour de france) dan peis ik dat er zeker niks gebeurd voor de cross!! de politiekers geven weer schone praat want de verkiezingen van 2014 komen eraan
0 x


thunder 1, member of rolly's kliekske
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Guy Dick Ma 09 Sep 2013, 08:34

De binnengekomen tips, waaruit de jury mag (moet) kiezen:

1) We hebben al onze millieumatten maar die zijn in mijn ogen dikwijls nutteloos , op deel omlopen mag men afspuiten , op een ander deel niet , zou het niet mogelijk zijn te investeren in een verrijdbare wasstraat ? Op alle grote wedstrijden vooral in buitenland zijn er wasplaatsen , meestal vaste omlopen . Hier in belgie heb je wasstraat in lommel, genk , kester en dat is het denk ik.
Probleem is omlopen in belgie , dienen dikwijls éénmalig . Ik spuit liever aan de mobilhome af maar voor millieu en parking zou vaste wasplaats niet slecht zijn.

2) Een tip die volgens mij nu en in de toekomst van belang kan zijn is om zoals in Nederland een crossterrein te creëren dat in een industriegebiedligt en naast een autostrade zoals bv Eersel.
Neem daarbij de uren waarop men kan trainen ook van 13-17u en je hebt een trainingsfaciliteit en een mogelijkheid tot wedstrijden in één klap!
Militaire domeinen zoals dat van Wuustwezel dat zeer uitgestrekt is en niet meer wordt gebruikt zijn iets moeilijkere alternatieven maar een omloop naast een autostrade zoalsEersel en in combinatie met een industriegebied geeft geen geluidsoverlast aan omwonenden daar die er haast niet zijn!
Het probleem in België is uiteraard de lint bebouwing die in Nederland nooit is toegelaten en waar industriegebieden sowieso niet in woongebieden liggen,maar dit moet in België toch ook te verwezenlijken zijn.

3) Een eventuele aanpassing zou kunnen komen uit het enduro gegeven van weleer. Jaren geleden kon je op een demper van een Honda XR een extra dempplaatje schroeven waardoor het aantal decibel met de helft vermindert werd. Dit zou natuurlijk een inspanning vergen van de crosser en de constructeur maar om onze geliefde sport in stand te houden zou ik er niets mee inzitten.

4) Wat is het afval na de cross: Blikjes, plastiek fleskses, verpakking van eten en banden die je op de plaatselijke afvalcontainer kwijt kan. Maak bij de inschrijving van elk team een afvalverantwoordelijke en deel PMD zakken uit of zet PMD vuilbakken , dit kost minder dan restafval . Zoek een partner om dit te verwerken want PMD is veel goedkoper dan restafval. Iedereen is wel bewust van SORTEREN maar nu hoeft dit niet want alles kan in de vuilzak die je krijgt bij de aankomst.

5) Mijn tip voor een ' buurtvriendelijke ' motorcross ' is het verbod om in het paddock te rijden en de verplichting om de motoren tot in het gesloten rennerspark te duwen ...uiteraard met afgelegde motor ... Zou al een slok op de borrel schelen qua globaal omgevingsgeluid, alle beetjes helpen.

6) Inrichters : op de camping het nachtlawaai doen stilleggen op een deftig uur ! ( kettingzagen vb). Budgetvriendelijke tribunes voor de toeschouwer ( inkom is al duur genoeg )
7) Buurtbewoners : al de inwoners die op de straat van de cross wonen gratis inkom geven (op vertoon van bvb hun paspoort ). Zorgen dat er geen parking is voor de mensen hun deur ,van de bezoekers van de cross ( geeft overlast en irritatie)

8) Bezoekers : parkeren waar de parking is voorzien en niet wild parkeren (stewards toezicht houden ). Meer de afvalcontainers gebruiken die op het circuit staan( milieu )

9) Vastgelegd uur voor het starten van de motoren in het rennerspark, evenals een einduur. bv. 8:00u 's morgens en 19:00u 's avonds.

10) omwonende buren gratis toegangskaarten bezorgen. Hierdoor raken zij meer betrokken bij het evenement. De keuze is natuurlijk aan de organisator welke straten hij wel en niet van kaarten voorziet.

11) is het nodig om vrije trainingen te organiseren op zaterdag als de effectieve wedstrijd op zondag is? Hierdoor geef je de omwonenden steeds meer redenen om te klagen. De meeste bonden krijgen perfect hun programma afgewerkt op één dag.

12) dB-limiet! Als dit een absolute must is voor internationale wedstrijden en BK-wedstrijden, zowel op motorcross als op enduro gebied, waarom zou dit dan niet van kracht mogen zijn bij de amateurbonden. Bv. Metingen voor de eerste trainingen. Als je uitlaat te luid is krijg je nog de kans deze te wisselen. Is ie dan nog te luid heb je pech.

13) wandelzone tot aan het parcours waar je niet onderuit gereden kan worden door motoren die af en aanrijden tussen het rennerspark en het parcours. (en kinderen die op pitbikes en quads tussen de mobilhomes en caravans doorscheuren).

14) nodig de buren uit met een gratis toegangskaart en een paar consumpties.(eventueel gatis eetbon voor frietje)

15) geef de inwoners van de gemeente waar de wedstrijd plaatsvind gratis inkom doen dit al jaren op de vlm in arendonk en het zijn deze die het langst blijven plakken! de mensen die komen per fiets uit benieuwdheid en komen schoorvoetend binnen ,en als deze dan staan te kijken , zien ze hun buurman en hopla de tent in voor een fris pintje.

16) gratis inkom voor plaatselijke inwoners en stel iemand van de plaatselijke organisatie aan die deze mensen opvangt en uitlegt wat motorcross is , vb eens door het rennerspark wandelen naar plaatselijke piloten en als deze zien hoe familiair het er aan toe gaat op de cross, dan worden we niet meer afgeschildert als zigeuners die elke week wel een ander gemeente gaat aandoen

17) laat plaatselijke verenigingen meewerken aan het evenement(bv. de gilde van het dorp,chiro,scouts....) om bv. hamburgers te bakken ofzo,en zo hun clubkas ook een beetje kunnen spijzen. gilde zijn meestal " de oude garde" van dat dorp,en kennen iedereen. leven en laten leven....mond aan mond blijft de beste publicieit.

18) in de straal van 2 km bewoners een vrijkaart geven = meer mensen die ook verteren.en je geeft hen het gevoel van tegemoetkoming.

19) meer reclame en publiciteit bv. een plaatselijk evenement steunen (in goed daglicht komen in het nieuws of krant)

20) plaatselijke bedrijven,ed. de gelegenheid geven publiciteit te maken op he evenement.

21) het gaat altijd over het geluid dat stoort de mensen het meest de fabrikanten kunnen makkelijk een zeer stille uitlaat maken zonder vermogen te verliezen en dan kan men nog geluidswanden maken in zand of iets dergelijks endan de plaats kijk nu hoeveel militaire domeinen er zijn waar men gemakkelijk een parcoer kan maken zonder overlast men heeft niet zoveel plaats nodig kijk naar mc lille ik kan nog blijven doorgaan maar de politiek zijn de grootste klootzakken als het voetbal of tennis of iets dergelijks dan gaat alles maar begin niet over cross

22) Ideeën samenbrengen om te bundelen en vervolgens aan ‘de politiek’ te geven, heeft naar mijn gevoel geen zin. Vanuit mijn professie heb ik ervaring genoeg om te weten waar gevoeligheden liggen.
We hebben al een mars op Brussel gehad. De enige actie wat ondernomen is door de betreffende milieuminister is op een motor zitten, verder niets.

Wij zijn een te kleine gemeenschap welke electoraal te weinig gewicht in de schaal kan leggen. Toch moeten we blijven strijden.

Maar ook in eigen boezem kijken: motorcrossland is te veel versnipperd in België. Te veel kleine bonden welke samen meer zouden kunnen afdwingen.

Maar ook afdwingen dat motorcross weer op tv verschijnt. (Drie Belgen in de top 5 (of 4 in top 7) van de GP- tussenstand; welke sport kan dat zeggen).

We moeten durven inzien dat de landschappelijke omlopen geen toekomst meer hebben. Bedelen om het alsnog toe te laten, ondanks met beloftes om ons ‘te gedragen’, heeft geen zin meer. Elk omloopinitiatief is volgens de wetgeving altijd en overal te kort bij gevoelige zones. Geen enkele politiekus durft daarvoor zijn nek uitsteken, geen enkele gemeente zal zonder dwang van een hogere overheid hieromtrent initiatief nemen. Een hogere overheid durft dit niet meer opleggen aan gemeenten. Als de meest hoopvolle provincie Limburg definitief twee omlopen sluit, is onze hoop ver zoek.

Het heeft geen zin te blijven strijden tegen Vlarem 2 (milieuwetgeving) en milieugevoeligheden, er moet naar mijns inziens fundamenteel anders gedacht worden.

We moeten het professioneler aanpakken. Voetbal is ook niet meer schotten in een weiland.

Er moet geïnvesteerd worden in een commerciële maar milieubewuste infrastructuur voor motorcross. Dat zal vooral door privéondernemers, mogelijk met een PPS- constructie.

In b In bijlage wil ik jullie kennis geven van een onderzoeksproject welke ik op eigen initiatief heb uitgevoerd.

De combinatie van bezorgdheid voor de sport, ca 40 jaar motorcrossliefhebber en architect / landschapsarchitect zijn, hebben tot dit geleid.

Een ‘Stadion voor Motorcross’ is een simulatie van een landschappelijk crossterrein (dus niet het Amerikaans indoor-model). Dit model biedt meer mogelijkheden naar locaties. Daar het circuit een natuurlijke situatie nabootst, kan het ook op niet natuurlijke locaties plaatsvinden.

Een stadion biedt meer voor de toeschouwers en crossers, is veiliger en men kan het hele verloop van de wedstrijd zien.

Een stadion met voorzieningen allerhande (ipv met laarzen in de modder) kan de populariteit verhogen en daardoor ook de respons. Een stadion kan prestige uitlokken en alzo aantrekkelijk worden voor gemeenten en steden.

Om dat te kunnen uitlokken moet het stadion ook multifunctioneel zijn en daardoor op zijn beurt financiële draagkracht bekomen. Het kan een permanent (betaald) oefenterrein zijn maar er kunnen ook meerdere sporten plaatsvinden en/of outdoor- activiteiten.

Er is een hoog geluidsscherm voorzien. Daardoor kan in de Vlarem-wetgeving een afwijking verkregen worden betreffende afstanden tov gevoelige zones. Met hulp van de overheid (procedureel) kunnen niet hinderlijke locaties ingenomen worden (bv industrieterreinen, havengebieden, mijnterreinen…) .

Het project is financieel niet vanzelfsprekend maar moet haalbaar zijn gezien de noodzaak bij zoveel crossers om te kunnen oefenen en te crossen.

De voorstelling en publicatie van het betreffende ontwerp was en is enkel om noodzakelijke initiatieven uit te lokken bij geïnteresseerden, investeerders, PPS-constructies en wie weet, misschien toch nog bij de overheid.

23) zorg dat de clubs hun boekhouding enz. op orde hebben zodat het geheel in overleg enz. een professionele indruk achterlaat.

24) zorg dat in overleg met bestuurders de juiste personen worden ingeschakeld t.b.v. advies. Bijvoorbeeld een crosser voor de cross, een jurist voor regel en wetgeving en een boekhouder voor de cijfers. (de juiste man op de juiste plaats, weet hoe het zit)

25) plaats jezelf niet in de rol van slachtoffer, maar neem de rol aan van de ondernemer die weet hoe het zit en welke ten behoeve van de motorcross op een zakelijke manier zijn doel wenst te bereiken, hierbij gebruik makend van zijn rechten.

26) Maak duidelijke afspraken en kom die na.

27) Zorg voor nette en overzichtelijke circuits welke mogelijk gebruikt kunnen worden voor andere evenementen. (multifunctioneel)

28) Werk aan zaken die er toe doen en verspil niet te veel energie aan bijzaken zoals bijv. het co2 bos. (Dit is goed voor algemene PR maar je krijgt er echt geen uur motorcross voor terug de CO2 uitstoot van een crossmotor is gering en wettelijk gezien meestal geen probleem)

29) Luister naar de omgeving en wat die benoemen als zijnde het probleem.

30) ga in overleg met natuurorganisatie en kijk samen naar de flora-en fauna en probeer daar waar mogelijk samen te werken en iets voor elkaar te betekenen.

31) Naar de buurtbewoners toe,(met de gratis inkomkaarten) ,iemand van de organisatie die deze mensen aan de inkom uitlegt hoe een mx zondag eruitziet en eventueel een kleine rondleiding op de mx en het rennerspark.

32) Naar de inrichters toe, op de camping alsook in de grote tent het lawaai op een deftig uur stilleggen.

33) Naar de buurtbewoners toe, zorgen dat de bezoekers van de motocross NIET voor die mensen hun deur kunnen parkeren(geeft reden tot discussie,met alle nare gevolgen vandien)

34) Aangaande het afval na de mx wedstrijd:Wat is er het meeste afval op een mx wedstrijd ?? Blikken van frisdrank,plastic flessen, etensverpakking Bv,bij de inschrijving , pmd zakken uitdelen,of pmd vuilbakken
Tenslotte kost het verwerken van pmd nog altijd minder dan restafval.

35) Een uur vastleggen om de dag van de mx te beginnen, bv. beginnen om 8u en eindigen om 18u

36) De db limiet meten voor de training, niet in orde krijg je nog ruimschoots de tijd om dit te verhelpen,indien de db limiet naar beneden kan gehaald worden zou er al veel minder tegenkanting zijn van alle kritikastersen omwonenden.

37) Een mx terrein proberen te maken naast een autosnelweg, bv. met een duidelijke afspraak met de openingsuren bv van 14u tot 18u. Een voorbeeld hiervan was de vmcf wedstrijd te Wetteren in 2009. Daar stak het geluid van de autosnelweg torenhoog uit tegenover het geluid van de motoren.

38) Verplicht de rijders om de duidelijk en reeds bestaande tips en verplichtingen van de BMB (zie hieronder) te kennen.
Het moet mogelijk zijn om hier een soort van invullijst aan te maken zoals bij het behalen van een theoretisch examen van bv. een wagen, een golfbrevet en andere die de piloten verplicht moeten invullen bij het aanvragen van hun vergunning.
Evt. tijdens de huldiging van het Bk of prov. kampioenschap, evt. tijdens een infoavond voor het nieuwe seizoen, evt. via enkele vaste BMB medewerkers die hier
Op die manier moet het mogelijk zijn om de meeste piloten eens wakker te schudden, alles begint bij hun!
Voor de vragen denk ik aan een mengeling van de bestaande BMB files zoals hieronder zijn weergegeven.
Een goede kennis van de reeds bestaande info zal iedereen al een heel eind op weg helpen!
De brochure zelf zou ik opstellen zoals bij Milieuzorg in woord en beeld, dit is eenvoudig en heel duidelijk.
http://www.fmb-bmb.be/files/wfm/pdf/Mil ... ol2006.pdf
http://www.fmb-bmb.be/files/wfm/pdf/FMB ... HOL+VL.pdf

39) De scholen in de omgeving aanspreken dat ze gratis mogen gebruik maken van het parcours, 1 of 2 dagen in de week voorafgaand aan de wedstrijd,om een sportevenement te doen op het parcours, mountainbike, cyclocross, veldloop enz...zowel de lagere als de secundaire scholen hiervoor aanspreken.
De leerlingen zullen thuis spreken over de motorcross wat hun ouders misschien nieuwsgierig zal maken om eens te gaan kijken naar de wedstrijden op zondag.

41) in een straal van 2 km vrijkaarten aan de bewoners geven. Meer reclame en publiciteit in plaatselijke pers ( streekkrant enz...) Plaatselijke bedrijven de gelegenheid geven om reclame te maken (eventueel gratis of tegen een kleine vergoeding )

42) Stewards laten kontroleren op het gebruik van de milieumat. Piloten die de mat niet gebruiken de kans geven om onmiddelijk een mat te kopen.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Dimitri Lamote Ma 09 Sep 2013, 18:24

Het terrein in jabbeke die afgevoerd is met medewerking van hendrik bogaert cdnv ligt tussen twee autostrades de e40 en a10...
0 x


Gebruikersavatar
Rolly Geerkens
mx2 wk champ
Berichten: 655
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 03:41
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Rolly Geerkens Di 10 Sep 2013, 09:01

Richt een wedstrijd in en met samenwerking van jeugdverenigingen van de streek zodat ze hun kas kunnen spijzen .
Deel flyers(met beknopte info) met mogelijk vrijkaarten EN gehoorbescherming uit aan de plaatselijke bevolking . Probeer deze mensen persoonlijk uit te nodigen.
Ook aan de inkom voor iedereen gehoorbescherming zodat men zelf kan beslissen om dit te bebruiken.
Stel publieke borden op waar duidelijk info staat in verschillende talen over gebruik van afspuitinstallaties en afvalverzameling.
Maak voor de kinderen locaties waar ze veilig kunnen spelen zonder de parkings onveilig te maken.
Verplicht de piloten hun motoren aan de huidige geluisnorm aan te passen.(iedereen)
Verplicht gebruik van milieumat en afvalrecyclage .(met controle en sancties)

Nodig de plaatselijke politieke leiding uit om eventueel deel te nemen aan de huldiging van de eindlaureaten.

Zoals overal blijf vriendelijk met de glimlach bereik je meer dan met de strijdbijl.

Wat betreft de locaties van de omlopen is het natuurlijk heel moeilijk ,maar men kan toch niet accepteren dat alle vrije gronden geclaimt worden als natuurgebied.
Het kan ook beter verdeeld worden zodat iedereen zijn weekend kan doorbrengen met zijn geliefkoosde hobby , we betalen tenslotte allemaal belastingen waarmee deze gebieden mee aangekocht worden en toegewezen.

succes aan de mensen die naar Brussel gaan ,want dit is echt een loodzware klus om die mensen te overtuigen en aan het werk te zetten ten voordele van de motorcross.

greetz rolly en Bertje.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Guy Dick Di 10 Sep 2013, 13:18

De eerste juryleden hebben hun stem uitgebracht.

Er is een change of plan: de prijsuitreiking gaat door op de Coupe de l'Avenir de week na de MXoN. De winnaar zal daar het shirt en de milieumat officieel overhandigd krijgen. Hij / zij krijgt sowieso gratis inkom van de organisator!

We hebben ook nog iets spectaculair in gedachten (iets nooit vertoond uiteraard) maar dat moet nog uitgewerkt worden.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Fons Van Loon Za 14 Sep 2013, 09:07

DICK:Er is maar 1 supertip en dat moeten de constructeurs doen, nl LAWAAI LAWAAI EN NOG EENS LAWAAI,al de rest is wat men noemt morrelen in de marge oftewel details!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Guy Dick Di 17 Sep 2013, 11:10

De inzendingen moesten voor 9 september binnen zijn. Uw supertip komt dus jammer genoeg niet in aanmerking Fons.

De winnaar wordt zondag aanstaande hier bekend gemaakt en hij zal uitgenodigd worden op de Coupe de l'Avenir om daar officieel gehuldigd te worden en de prijzen in ontvangst te nemen.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Guy Dick Zo 22 Sep 2013, 18:20

De winnaar van het MXoN shirt, de milieumat van Team België en de inkomkaarten voor de Coupe de l"Avenir is de inzender(ster) van tip 39. Er waren eervolle vermeldingen voor tips 22, 38 en 42 maar de meeste juryleden kozen uiteindelijk voor tip 39.

Als het weer het toelaat (en als de hij komt opdagen) gaan we proberen dat de winnaar een ereronde zal maken op de Coupe de l'Avenir in het zijspan van wereldkampioen 2013 Ben Adriaanssen.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Peter Goolaerts Zo 22 Sep 2013, 19:34

Proficiat aan de winnaar en hopelijk nog een leuke prijs voor de genomineerde zij verdienen zeker ook een mooie attentie.

Mag het idee een evenredig resultaat opleveren!
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Gebruikersavatar
Robert Van Den Boer
ama lites eastcoast champ
Berichten: 437
Lid geworden op: Di 10 Aug 2010, 20:54
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: Prijsvraag "Buurtvriendelijke Motorcross" met superprijs

Berichtdoor Robert Van Den Boer Vr 08 Nov 2013, 20:33

0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer