MXDN - Raceweekend!

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 30 Sep 2013, 20:27

als er nu ene de credits moet krijgen (ook al waren ze alle drie goed), is het toch wel de Jerre.
In zijn 2de reeks van de 26ste naar de 7de plek gereden ... op een 250 ....
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Catteeuw Geert Ma 30 Sep 2013, 20:36

Etienne Dierckx schreef:als er nu ene de credits moet krijgen (ook al waren ze alle drie goed), is het toch wel de Jerre.
In zijn 2de reeks van de 26ste naar de 7de plek gereden ... op een 250 ....


Die was na 1 ronde maar 34 ste , dus nog straffer.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Fred Degret Ma 30 Sep 2013, 21:16

Proficiat team belgium.

Ergens een plaats<>link om ons gal uit te spuwen qua gebrek aan media gebeuren omtrent dit evenement , geen beelden sporza etc ??
0 x


Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Bart Jacobs Ma 30 Sep 2013, 22:36

@Fred. Misschien een mailtje sturen naar de betrokken media? Lijkt mij het effectiefst. Laat ze zelf je verontwaardiging weten.
0 x


Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Ma 30 Sep 2013, 22:52

0 x


enjoy the ride, don't destroy it
Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Fred Degret Di 01 Okt 2013, 00:56

0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Filip Hardis Di 01 Okt 2013, 00:58

Gilles van Belle : was jij eigenlijk daar? :cry:
Aan uwen tekst te lezen precies ni! :/

ALLE Belgen hebben een mega prestatie geleverd!
Jerre die twee keer half het deelnemersveld oprolt, desalle in zijn eerste reeks, Keeno die zijn tweede reeks doseerde en op het stuk waar hij elke ronde korter kwam op Nagl ook toesloeg. Ik denk trouwens dat die mindere rondetijden te maken hadden met de ongelukkige plaats waar gedubbelden gepasseerd moesten worden. Toen bobry in die positie kwam moest hij terug de rol lossen op Ken.

Wat me verder opviel :
Eli Tomac ,volgens mij de snelste van het weekend, ook al won hij dan geen reeks! Blijve gaan gewoon ! Mooi om die bezig te zien!
Dungey , naar mijn mening ondermaats!
Cairoli.... Tja, Cairoli he! Outstanding
De Reuver : zo een piloot hoort thuis in het WK! Blijven knokken tot op de streep en de jonkies in het team "een ferm poepie laten ruiken"!
Piloten die kopstart hadden waren dikwijls "weg" of reden rondenlang vooraan. Zie Nagl zijn beste reeks van het ganse seizoen!
Australië dat zaterdag alles op een hoopje reed en zondag door de mand viel.
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
St
Steff Kerckhofs
european champ mx2
Berichten: 247
Lid geworden op: Zo 21 Aug 2011, 20:59
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Steff Kerckhofs Di 01 Okt 2013, 02:48

Catteeuw Geert schreef:
Lander Vanderstraeten schreef:@Joeri, Herlings heeft heel het seizoen gedomineerd *slik* :|

Man toch , je gaat toch zijn tegenstanders niet vergelijken met Tomac , Roczen , Baggett enz. En volgend jaar gaat hij nog meer domineren want er vallen er weer een aantal weg.Niet dat die mannen hem kunnen kloppen , verre van . Maar die konden nog binnen de minuut eindigen.Volgend jaar zal het nog indrukwekkender tonen.


zou graag hebben dat ken roczen terug in die reeks ging rijden,dan zou je iets zien,enkele jaren trug deed roczen hetzelfde zoals herlings,wegrijden en iedereen in het stof laten bijten,toen kwam herlings altijd 2de,roczen had geen tegenstand,nu is het herlings die geen tegenstand heeft nu roczen weg is ,enkel denk ik dat roczen veel vooruit is gegaan,en herlings een beetje ter plaatse blijft trappelen,zou graag beide nog eens tegen mekaar zien rijden ..
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Jan Willem Visser Di 01 Okt 2013, 08:18

'toen kwam herlings altijd 2e'.
In 2011 toen Herlings nog ma 16 jaar oud was won hij volgens mij tog echt een stuk of 6 gp's van Roczen. Tuurlijk was Roczen in de regel genomen ietskes sneller ma te zeggen da Herlings altijd 2e aankwam in onzin. Tis jammer da Youthstream de resultaten voor voor 2012 offline heeft gehaald anders hadden we de feiten erbij kunnen pakken .
Herlings heeft daarna toch wel serieuze progressie geboekt en ik denk dat hij het gevecht met Roczen en baggett wel had aangekund. We kunnen alleen maar betreuren da we dat ni hebben kunnen zien afgelopen weekend. Had misschien wel nog mooier kunnen zijn.....
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Etienne Dierckx Di 01 Okt 2013, 08:44

Bart Jacobs schreef:@Fred. Misschien een mailtje sturen naar de betrokken media? Lijkt mij het effectiefst. Laat ze zelf je verontwaardiging weten.



ik vrees dat op de dag dat het WK wielrennen wordt gereden ... mx gewoon geen schijn van kans heeft om ook een namiddag lang op het scherm te komen. (zeker niet bij VRT)

Weekend is gewoon slecht gekozen om op TV te komen want in zowat heel Europa was het WK koers live op tv te zien.

En kan er nu echt niemand iets doen aan de dramatische kwaliteit van de beelden op motors tv? Beeldkwaliteit van de MXON leek me nog slechter dan die van de Gp's.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
St
Steven Electeur
125cc rookie
Berichten: 131
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 08:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Steven Electeur Di 01 Okt 2013, 10:40

zeer mooie wedstrijd, dikke proficilat aan onze rijders, clement en ken deden wat verwacht werd, Jerre heeft versnellingske bijgezet!
Cairoli oppermachtig, leuk te zien dat hij(+andere piloten italie) ons de overwinning gunde
america was snel van het podium af :)

commentators op motorstv waren benede niveau,zeker die hollander...

spijtig dat het toch zo weinig in de media komt, denk dat we eerst terug 5 wereldkampioenschappen moeten winnen eer we wk terugzien op tv :(

al bij al super van the red knights ( en geen belgium knights Leon,huiswerk maken in vervolg)
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Catteeuw Geert Di 01 Okt 2013, 12:30

Herlings en Roczen zijn even oud , dus daar zal het niet aangelegen hebben dat Roczen sneller is (was ? ).
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
La
Lars Nelen
mx2 amateur champ
Berichten: 170
Lid geworden op: Vr 18 Sep 2009, 14:48
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Lars Nelen Di 01 Okt 2013, 12:53

Kenny had al ruim een half GP seizoen gereden tegen de tijd dat Jeffrey oud genoeg was om te mogen deelnemen op het hoogste niveau (mxon 2009).
0 x


Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Di 01 Okt 2013, 16:46

Clément Desalle moet geopereerd worden aan zijn linkerschouder. De vicewereldkampioen in de MX1-klasse kwam zondag in de Duitse Teutschental tijdens de Grote Prijs der Naties ten val in de derde reeks en na bijkomend onderzoek in Herentals bleek dat hij onder het mes moet.

De 24-jarige Desalle (Suzuki) wordt vrijdag al geopereerd. Na een val in 2011 werd er al een een metalen plaat in zijn schouder aangebracht en die wordt nu opnieuw verwijderd.

Desalle moet zo forfait geven voor de Suzuki-testritten van later deze week in Frankrijk en past ook voor een wedstrijd in Spanje en voor de Superbiker in Mettet. Normaal gezien is hij opnieuw fit voor de voorbereiding op het WK van 2014.

Desalle, die derde werd in de tweede reeks en uitviel in de derde, won zondag samen met Ken De Dycker en Jeremy Van Horebeek de GP der Naties. Voor de Red Knights was het de eerste eindzege sinds 2004. Toen bezorgden Stefan Everts, Kevin Strijbos en Steve Ramon ons land de overwinning.

Volgens HLN
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Catteeuw Geert Di 01 Okt 2013, 18:00

Lars Nelen schreef:Kenny had al ruim een half GP seizoen gereden tegen de tijd dat Jeffrey oud genoeg was om te mogen deelnemen op het hoogste niveau (mxon 2009).


Jongens , jullie hebben toch moeite he om toe te geven dat Roczen een trapje hoger staat dan Herlings. Roczen won naast het MX 2 wereldkampioenschap ook het SX 250 kampioenschap.Won ook al de naties. Won ook al 250 outdoors .Stond al op het podium in de SX 450.Stond al op het podium in het wereldkampioenschap MX 1.En altijd dat gezeik over hoe het wel zou geweest zijn al hij er wel had bij geweest. Herlings rijd rapper dan Roczen of Cairoli mag blij zijn dat Herlings MX 2 blijft in 2014.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
La
Lars Nelen
mx2 amateur champ
Berichten: 170
Lid geworden op: Vr 18 Sep 2009, 14:48
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Lars Nelen Di 01 Okt 2013, 19:35

@ Geert, ik stel nergens dat Herlings sneller is dan Roczen of Cairoli. In die eindeloze discussies over AMA vs GP, Villopoto vs Cairoli meng ik mij niet. Daar is alleen achter te komen door al die mannen in een kampioenschap te laten rijden en dat gaat nooit gebeuren. Ik geef alleen aan dat Ken al bijna een jaar langer GP's heeft gereden in vergelijking met Herlings ondanks dat ze dezelfde leeftijd hebben.
0 x


Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Berichten: 325
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Janneke Luyten Di 01 Okt 2013, 19:36

Net leuk item in het VRT-nieuws over de blessure van CD.
Slotzin van het onderwerp was : "Desalle, die 2e staat in de WK-tussenstand (sic), komt dit jaar niet meer in actie."
0 x


Ko
Koen Vandendriessche
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Ma 16 Nov 2009, 09:38
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Koen Vandendriessche Di 01 Okt 2013, 19:39

Mxon weekend in Teutschental was "AWESOME" :D.Proficiat aan de mannen.
Ook iemand gezien om in de gaten te houden Valentin Guillod ,sterk wat die presteerde met de 450 8-) .
Usa See you at Kegums :lol: :lol:
0 x


Pe
Peter Wynants2
125cc rookie
Berichten: 125
Lid geworden op: Za 22 Aug 2009, 08:00
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Peter Wynants2 Di 01 Okt 2013, 20:51

Jan Willem Visser schreef:Als de topfavoriet een crash heeft in reeks 1 (Tomac) en Dungey heeft die gewoon matig rijd en dan nogeens Barcia crasht in de laatste start dan mag je tog stellen da de concurrentie geluk heeft gehad ofni?

Nee....

Ik snap niet hoe het geluk is voor België dat de topfavoriet (Tomac) in reeks 1 valt. Het is ook geen ongeluk voor Amerika. Er was niemand die Tomac had geholpen met vallen. Hij heeft dat helemaal alleen gedaan. Noem het jeugdig enthousiasme of wat dan ook. Hij was voor mij veruit de snelste rijder van het weekend, maar die val was gewoon dom want hij moest niet voorbij Roczen. Hij moest punten binnen brengen.

En hoe je het geluk kan noemen dat Dungey matig rijdt is mij al helemaal een raadsel. Dat is toch geen geluk. Dan kan je het ook een geluk noemen voor de Amerikanen dat Keeno de eerste reeks met zijn 8ste plaats maar "matig" presteerde. Anders was de achterstand nog veel groter geweest. En wat een geluk voor de USA dat Phillipaerts al zo lang met blessures sukkelt. Anders waren ze niet eens tweede geworden. Zo kan je bezig blijven.
Dungey presteerde inderdaad ondermaats. Dungey niet alleen trouwens, ook Barcia reed bijlange niet zo goed als hij in de states rijdt. OK, in die 3de heat ging hij wel van 37 naar 11, maar zijn snelheid was toch niks vergeleken met Cairoli, Tomac, Roczen of Desalle. Er zat gewoon geen vuur in. Maar je kan dat moeilijk "wat een geluk voor België" noemen.
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: MXDN - Raceweekend!

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Di 01 Okt 2013, 21:15

Als je op papier beste piloot in de belangrijkste reeks een 0 score behaald en z'n shouder naar de knoppe valt. En je MX2 piloot die al een jaar lang niet op een MX2 heeft twee keer 7e wordt, incl na een gigantische comeback. En je andere derde piloot, die eigenlijk volgens velen (waaronder ik ook geef ik toe) had moet vervangen worden er in de laatste reeks een tweede plaats uit de brand sleept. Dan denk ik dat het wel overduidelijk is wie het beste team had!
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden · Registreer