gp Finland

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

gp Finland

Berichtdoor Fons Van Loon Vr 11 Jul 2014, 19:21

Geen Desalle aan de start,Cairoli , Van Horebeek en Srijbos zijn dan de enige toprijders die alle grote prijzen hebben kunnen rijden tot hier toe,toch een teken aan de wand dat er iets mis is met de hedendaagse circuits!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: gp Finland

Berichtdoor Guy Dick Vr 11 Jul 2014, 22:54

Desalle had het voor in de start op een oldschool circuit. In USA hebben ze zowel op de indoor als outdoor gekwetsten op de omlopen.
Er zijn nog meer piloten die gewetst raakten op een trainingscircuit.
Er is dus iets aan de hand met alle circuits.
Mogen we stellen dat uw conclusie is dat we beter MX kunnen afschaffen?
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: gp Finland

Berichtdoor Fons Van Loon Za 12 Jul 2014, 01:28

Neen maar ik zie wel dat het ieder jaar erger aan het worden is met gekwetste piloten die niet het hele seizoen hun kansen kunnen verdedigen ,en ja er zijn er altijd geweest die door blessures hun kansen niet konden verdedigen maar nooit zo massaal als tegenwoordig en dat heeft een oorzaak! Of kunnen ze volgens u niet meer crossen als vroeger dan!En echte oldschool parcours bestaan niet meer ze zijn allemaal vertimmerd ,en trainings parcours wil men ook zoveel mogelijk op gp circuits laten lijken,evenals bv onk banen zelfs al zijn ze daar niet voor geschikt: Herlings een paar maanden geleden!
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: gp Finland

Berichtdoor Steve Van Avondt Za 12 Jul 2014, 09:58

ik heb daar zelf een uitgesproken mening over, die niemand hoeft te delen.
de grote oorzaak van allerlei (niet alle) problemen in de motorcross is de 4-takt.

budgetten,blessures,duels..allemaal zaken die de 4-takt, bovenop de al vele problemen die de sport al heeft, negatief beinvloeden.

iedereen rijdt 4-takt,omdat je 'moet'..en het is algemeen aanvaard als de standaard.
Toen ze er mee begonnen te rijden en je er hier en daar één zag stoorde ik me er meteen aan.het heeft de motorcross verandert,in mijn ogen kapotgemaakt..niets mooier dan het gezoem van 125cc 2-taktjes en piloten die het behandelen als speelgoed waarmee ze kunnen toveren.EK 125cc ,de mooiste reeks in het 'WK'om te bekijken.

de combinatie van meer gewicht,minder wendbaarheid en teveel vermogen is echt geen zegen voor het merendeel van de piloten.
hoeveel duels zie je nog sinds de 4-takt? let maar eens op in de mxgp-klasse.als ze enkele ronden echt op het scherp in duel gaan zie je dat het link wordt en dat het alle hens aan dek is om hem vast te houden en gestuurd te krijgen.
de duels gaan nu vaak meer tussen piloot en machine dan tussen piloot en tegenstander.
maar enfin...Finland..

Het uitvallen van Desalle zorgt ervoor dat het laatste greintje spanning dat er nog was nu verdwenen is..Cairoli hoeft maar naar 1 tegenstander meer te kijken,dat is Van Horebeek.
Hij kan in alle omstandigheden nu rustig blijven en zich zelfs een mindere wedstrijd veroorloven.de titel is binnen zonder ongelukken.
Van Horebeek zal zeker nog proberen zijn GP te winnen dit jaar maar heeft zelf al aangegeven dit jaar nog niet voor de titel te willen/kunnen gaan.Hij doet het fenomenaal goed en verdstandig als hij is komt de eindstand in het WK nu op de eerste plaats.Hij zal zeker die 2e plaats nu proberen veilig te stellen en geen enkel risico nemen voor meer.
zijn jaar is sowieso geslaagd.
voor Desalle lagen de kaarten anders,die moest na al enkele 2e plaatsen voluit voor de aanval kiezen en had met die 2e plaats niet veel eer meer te winnen.
Strijbos is érg goed bezig maar zijn achterstand in het WK is te groot om nog aanspraak op meer te kunnen maken.
conclusie,de wereldkampioenen zijn begin Juli al gekend.fantastisch!

Strijbos of Van Horebeek gaan ons Belgische gp-winst bezorgen in Finland.

ik kijk vooral uit naar mx2 waar zowel Lieber als Graulus goed voor de dag moeten kunnen komen.vooral Lieber was erg sterk in Zweden afgelopen weekend.
0 x


Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: gp Finland

Berichtdoor Bart Jacobs Za 12 Jul 2014, 12:29

Ik moet Steve bijtreden in z'n analyse over de viertakten. En zeker op dat gedeelte over de duels. Je kan dat overigens doortrekken naar een heel WK. Vroeger (in de 'good old' tweetaktdagen dus) had je maandenlang strijd tussen twee of soms meer concurrenten voor de wereldtitel. Nu is er van echte strijd geen sprake meer.

Bovendien hebben de merken ook een beetje hun eigen verkoop gekelderd met de viertakt. Destijds had zowat elke Nationaal van de BMB twee machines van hetzelfde modeljaar bij op een wedstrijd. Nu is dat in 90% van de gevallen één machine en soms dan nog een van twee jaar of ouder....
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: gp Finland

Berichtdoor Guy Dick Za 12 Jul 2014, 13:32

Ook hier voor 95% akkoord met Steve.
Alleen, ik heb zelf met 2takt en 4takt gereden: een 4takt eist minder van je conditie als een 2takt om hetzelfde te bereiken. Bijgevolg ga je harder rijden met de 4takt maar dan kom je als piloot weer te kort. Het gevecht van man tegen machine (2takt) wordt dus een gevecht van man tegen terrein met een 4takt.
Persoonlijk denk ik niet dat Desalle nog veel kans maakte dit jaar met de extra GP in Lommel erbij, zand is niet echt zijn favoriete ondergrond.
Waarschijnlijk heeft Desalle maar een eenjarig contract met Rockstar Suzuki en aangezien de stoelendans al bezig is...
The Jerre heeft zichzelf dan weer overtroffen: tot vorig jaar kreeg niemand een fatsoenlijke uitslag met een Yamaha (ook niet in USA). Hoeveel hadden geld ingezet op een podiumplek van the Jerre, en hoeveel op 11 (en mss meer) podiumplaatsen?
Cairoli zal net als Herlings blijven strijden, afwachten is leuk maar bij gebrek aan concentratie is een fout gauw gemaakt (denk maar aan de no-hander van Everts)
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: gp Finland

Berichtdoor Fred Degret Za 12 Jul 2014, 18:09

Inderdaad jammer voor Desalle de puntenkloof zal nu wel te groot worden , Cairoli kan nu al beginnen relaxen.Hopelijk kunnen Strijbos en de Jerre nog wat zeges wegsnoepen zo blijft het voor ons eventueel toch nog wat ietwat interessant.
De stelling van de 4-takt kan misschien wel kloppen , heb vorige week toch nog serieuze duels gezien op de AMA national Red Bud met Roczen en consoorten.

Heeft wildcard Filip Bengtsson nen topdag of ??
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: gp Finland

Berichtdoor Steve Van Avondt Za 12 Jul 2014, 19:48

in de marge.

mooie reekszege vandaag voor Jago Geerts in 85cc en Brent Van Doninck in het EKmx2.
en we hebben met Liam Everts nu ook een vertegenwoordiger in de 65cc klasse.

Strijbos vandaag blijkbaar moeite om het juiste ritme te vinden.
0 x


Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: gp Finland

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Za 12 Jul 2014, 20:23

Finland Quali: JVH strand op een 2e plaats, maar heeft wederom de snelste rondetijd op zijn naam staan!!

Ik heb de indruk dat Herlings in de Qualificaties zijn "limiet" opzoekt, ook vandaag ging hij tegen de vlakte, dit was ook zo in Duitsland. Zijn eigen manier om zich op zondag te sparen tegen eventuele foutjes?
0 x


enjoy the ride, don't destroy it
Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: gp Finland

Berichtdoor Mark Dejonghe Za 12 Jul 2014, 23:03

Dat vallen heeft volgens mij ook te maken met de alu frames , als ge nu kijkt naar het wielrennen , er word daar ook meer gevallen dan vroeger en dat komt door de carbon kaders , die zijn veel te stijf ....een alu kader is ook veel stijver dan een buizen....gelijk welk frame moet kunnen torsen.
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: gp Finland

Berichtdoor Eddie Boot Zo 13 Jul 2014, 11:51

compleet nederlands podium ek 250 . steven clarke gaat het nog moeilijk krijgen in lommel .jago geerts mooi europeesch kampioen 85 cc
0 x


supporting mark boot
Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: gp Finland

Berichtdoor Pierre Vandenplas Zo 13 Jul 2014, 14:38

Er zit waarheid in, in wat je zegt Mark. De eerste Honda's met alu kader, waar Everts mee reed, waren veel te stijf volgens hem, daarom hebben ze die kaders toen veranderd, ook ander alu gebruikt enz, om toch een bepaalde torsie te hebben, tja waar ligt de grens ergens, weten de ingenieurs waarschijnlijk ook niet echt.
0 x


Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: gp Finland

Berichtdoor Fred Degret Zo 13 Jul 2014, 14:55

Terug mooie prestatie van Jerre(1é reeks) jammer dat het nog niet lukt om Cairoli echt te bedreigen.
Juist gekeken naar AMA 1heat Budds Creek kwam veel spannender over met terug uitmuntende Roczen en een paar mooie duels en mooie omloop ipv de Luongo parcourkes
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: gp Finland

Berichtdoor Eddie Boot Zo 13 Jul 2014, 17:35

fred , helemaal met je eens , om de 1 of andere manier komen de ama outdoors veel spannender over , zoals budds creek gisteren, zowel de 250 als de 450 klasse ,schitterend
0 x


supporting mark boot
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: gp Finland

Berichtdoor Fons Van Loon Zo 13 Jul 2014, 17:39

Inderdaad, en toch rijden ze daar ook met een 4 takt met een alu kader!
0 x


Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: gp Finland

Berichtdoor Fred Degret Zo 13 Jul 2014, 20:47

Tweede reeks mxgp Cairoli kopstart en by by.....niet gezien wat Jerre overkomen is valpartij ?

Strijbos blijkbaar ook iets mislopen in de start , maar toch nog een mooie remonte uit zijn mouw geschud chapeau blijven vechten en toch nog op het podium beland congrats Kevin
0 x


Pe
Peter Leeuwis
european champ mx2
Berichten: 238
Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 20:45
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: gp Finland

Berichtdoor Peter Leeuwis Zo 13 Jul 2014, 21:02

Ik denk dat de manier van commentaar geven en de regie van de beelden zorgen dat het een stuk spannender lijkt dan het eigenlijk is.
Ben het met Steve eens dat de 4T de doodsteek voor de MX is.
0 x


La
Lars Nelen
mx2 amateur champ
Berichten: 170
Lid geworden op: Vr 18 Sep 2009, 14:48
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: gp Finland

Berichtdoor Lars Nelen Ma 14 Jul 2014, 21:26

Een GP manche kom ik bijna niet door zonder in slaap te vallen. Niet verrassend als je van te voren al voor 90% (in MX2 voor 100%) zeker bent van wie er gaat winnen, er totaal geen strijd is en het camerawerk ronduit slecht is.

In Amerika is het precies alles wat je in het WK mist. Schitterende circuits, volle starthekken, strijd, verrassende uitkomsten, goed camerawerk, etc. En dat op dezelfde motoren, dus daar ligt het niet aan.
0 x


Pa
Paul Weyten
peewee pilot
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 22:42
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: gp Finland

Berichtdoor Paul Weyten Za 19 Jul 2014, 15:19

Pics Hyvinkaa Finland
http://lucsmxpics.zenfolio.com
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

Aanmelden · Registreer