GP14 - Loket, Tsjechie

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

GP14 - Loket, Tsjechie

Berichtdoor Fons Van Loon Zo 27 Jul 2014, 18:16

Geweldig van J V H en K S,dit is wat er nodig is voor mooie cross zowel mx2 als mx1,een oldscool parcour waar niet veel aan geprutst is zonder veel diepe sporen zodat bijna overal de volledige breedte van de baan gebruikt kan worden!
0 x


Ke
Kevin Begois
50cc rider
Berichten: 26
Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 21:01
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: tsjechie

Berichtdoor Kevin Begois Zo 27 Jul 2014, 19:37

Clement Desalle breekt handwortelbeentje en is out voor de rest van het seizoen....bron teletekst Een tv.
Suggesties ivm nations?
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: tsjechie

Berichtdoor Fons Van Loon Zo 27 Jul 2014, 19:59

Simpel e Kevin:JVH mx1,KS open en Lieber mx2 ! Best een sterk team!
0 x


Ke
Kevin Begois
50cc rider
Berichten: 26
Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 21:01
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: tsjechie

Berichtdoor Kevin Begois Zo 27 Jul 2014, 20:06

Idd lijkt me de meest logische keuze,en zou voor de kleine Lieber een vertrouwensboost kunnen geven,ik gun die dat wel.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: tsjechie

Berichtdoor Guy Dick Zo 27 Jul 2014, 20:42

De eerste reeks ben ik toch 2x in slaap gesukkeld. Het werd pas interessant de 2e reeks, toen er juist wél sporen (maar geen geulen) in lagen. Het grote voordeel is dat er enkel met een paar brandslangen gesproeid is en niet een modderbad zoals meestal.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: tsjechie

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 27 Jul 2014, 20:53

inderdaad voor mxon .... Lieber, KS en Jerre. Denk dat je amper anders kan ....
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Rudi Vandenplas
mx3 wk champ
Berichten: 550
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:12
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Bekkevoort

Re: tsjechie

Berichtdoor Rudi Vandenplas Zo 27 Jul 2014, 21:04

Etienne Dierckx schreef:inderdaad voor mxon .... Lieber, KS en Jerre. Denk dat je amper anders kan ....

Inderdaad en als reserverijders De Dijcker en Van Doninck?! Veel meer keuze is er niet, denk ik.
En hopen dat deze 3 ook geen blessure oplopen.
0 x


AKA Rudicross
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: tsjechie

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 27 Jul 2014, 21:46

zonder Herlings open strijd in mx2.mooie 2e reeks.
proficiat aan team Standing construct met opnieuw een gp-podium!

Eindelijk is het gelukt voor jerre.dit verdiende hij zeker.
En de manier waarop,in een rechtstreeks duel met de WK-leider maakt het nog wat mooier.
heel goeie Strijbos ook,had het hem ook wel gegund,maar het was net niet.
knap van Ullrich en ook Potisek laat zich opmerken..maar het is wel een indicatie dat er veel jongens out zijn of nog niet op niveau na een blessure..er gaan er niveel in dezelfde ronde finishen in Lommel.

nu weer Philippaerts en Desalle out..het stopt echt niet.
0 x


Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: tsjechie

Berichtdoor Fred Degret Zo 27 Jul 2014, 23:20

Inderdaad eindelijk eens een spannende mxgp-reeks super gereden van Jerre en Strijbos die net Cairoli niet te grazen nam in 2é reeks.
Spijtig voor Desalle's blessure.
0 x


Bi
Bini Conserriere
european champ mx2
Berichten: 217
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 14:13
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: tsjechie

Berichtdoor Bini Conserriere Ma 28 Jul 2014, 10:09

prachtige wedstrijd van van horebeke en strijbos
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: tsjechie

Berichtdoor Guy Dick Ma 28 Jul 2014, 11:49

De commentator op Eurosport 2 was echt wel alle pedalen kwijt zonder MdR aan zijn zijde. Absolute blunder van formaat was wel dat hij Herlings feliciteerde als de nieuwe wereldkampioen na de aankomst 2e reeks MX2 omdat niemand - zelfs niet theoretisch - de achterstand nog kon overbruggen met 102 punten voorsprong. Pas een half uur later - tijdens de MXGP-reeks - had hij door dat er nog 150 punten te verdienen waren.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Berichten: 325
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: tsjechie

Berichtdoor Janneke Luyten Ma 28 Jul 2014, 12:23

Guy Dick schreef:De commentator op Eurosport 2 was echt wel alle pedalen kwijt zonder MdR aan zijn zijde. Absolute blunder van formaat was wel dat hij Herlings feliciteerde als de nieuwe wereldkampioen na de aankomst 2e reeks MX2 omdat niemand - zelfs niet theoretisch - de achterstand nog kon overbruggen met 102 punten voorsprong. Pas een half uur later - tijdens de MXGP-reeks - had hij door dat er nog 150 punten te verdienen waren.


Hopeloze zaak, die commentator.
Na 11 minuten had hij door dat C. Desalle de 2e reeks niet mee was vertrokken.
Max Nagl en Joel Roelants waren blijkbaar samen gecrasht x aantal weken geleden.
Matiss Karro noemde hij bijna steeds Matiss (denk dat hij dacht dat Matiss zijn familienaam is).
En zoals gezegd hierboven, toppunt was het constant herhalen dat er iemand in Elsendorp zat te grijnzen toen Tixier wat plaatsen verloor en Tixier alzo de wereldtitel mocht vergeten.
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: tsjechie

Berichtdoor Steve Van Avondt Ma 28 Jul 2014, 12:58

opnieuw geen live uitzending..en dan op motors tv schakelen ze 3 min voor het einde van het verstrijken van de tijd in de 2e reeks over op reclame terwijl Van Horebeek op een seconde van Cairoli zit en je weet dat het om de GP-zege gaat, onbegrijpelijk! voor die ene keer dat het eens echt spannend was!
en dan dat regiewerk...men komt terug live terwijl je weet dat ze de laatste 2 ronden zullen ingaan en dan laten ze doodleuk de jongens tussen 5 en 10 zien.
uiteindelijk misten ze op enkele seconden na de beslissende aanval van Van Horebeek op Cairoli niet. één van de spannendste momenten uit het WK en bijna slaagde men er in ze te missen.

ik ben blij dat motors tv nog uitzendingen doet maar dat de hervormingen in het WK in het teken staan/stonden van TV en merchandising...lachwekkend.het gaat steeds meer bergaf.
minden en minder piloten,minder volk,minder tv-coverage...het enige wat meer is zijn de kosten voor de teams.

gisteren sprak men over Charlier,misschien ook naar enduro omdat hij geen zitje vind voor mx1.
dat is een jongen voor het podium in mx2,die nu de pech had door blessures helemaal uit beeld geraakt te zijn.maar liet gisteren toch nog eens zien dat hij een goeie piloot is.
Dat Charlier geen top 5 gaat rijden in het WK mx1 is een zekerheid,maar als jongens van dat niveau uit de gp's verdwijnen omdat ze er niet van kunnen leven is de sport doodziek,zeker als je ziet wie er allemaal wel aan de start staat!!!
Het is onbetaalbaar voor de(niet-fabrieks) teams en dat heeft grote gevolgen voor het wk-deelnemersveld.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: tsjechie

Berichtdoor Guy Dick Ma 28 Jul 2014, 17:19

Steve, op Eurosport 2 was het live met "deskundig" commentaar. Er reed bvb ook een Valentin mee in de MX2.

Groot voordeel van het kleine deelnemersveld is dat er niet veel gedubbeld wordt. Moest zo'n groep van 6 man die op het scherpst van de snee inhalen (Butron stak zijn arm op naar Tixier - de commentator dacht dat hij even vriendelijk wuifde) dit moeten doen tussen gedubbelden was er wel wat gecrast denk ik.

En vroeger beter? Ik kreeg dit weekend een krantenartikel (1/2 pagina) van de Grote Prijs van Dworp 1958 onder ogen. 14 deelnemers bij de inters, de eerste 2 binnen 0,5sec, de 3e gedubbeld. Wel zeeën van volk op de foto's.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: tsjechie

Berichtdoor Steve Van Avondt Ma 28 Jul 2014, 17:51

ja,Guillod waarschijnlijk ;)
wist ik eerst niet Guy,had pas tijdens het zappen door dat er cross was op eurosport en als ik dan de mxgp live wilde volgen de 2e reeks dan kwam die voor de eerste reeks op motors tv..
heb dan maar gewacht op de motors tv uitzending om de spanning er nog wat in te houden.

als de beste piloten aan de start stonden i.p.v.janneke en mieke,dan zouden er ook veel minder piloten gedubbeld worden!!! ik hoop dat dat een sarcastisch bedoelde opmerking was. ;)

1958,das niet vroeger he,das de middeleeuwen. :) van 1980 tot 2000..de tijden met 50 tot 100 kwalificeerders op zaterdag en de 40 besten aan de start.het verschil tussen de 1ste en de 15e is nu vaak groter dan toen tussen de 1ste en de 40ste!
0 x


Sa
Sam Van Tongerloo
mx2 wk rookie
Berichten: 252
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: tsjechie

Berichtdoor Sam Van Tongerloo Ma 28 Jul 2014, 18:09

misschien een tip: je kan bij eurosport de taal veranderen. Bij Telenet is dit gewoon op de 'ok' knop drukken (voor dingen in andere menu's te bevestigen) dan krijg je een lijstje en ergens onderin staat er taal wijzigen, op ok drukken en geluid kiezen, nogmaals ok en voor Engels kiezen.
0 x


585photo :
www.585photo.be
Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Berichten: 325
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: tsjechie

Berichtdoor Janneke Luyten Ma 28 Jul 2014, 18:37

Guy Dick schreef:Steve, op Eurosport 2 was het live met "deskundig" commentaar. Er reed bvb ook een Valentin mee in de MX2.

Groot voordeel van het kleine deelnemersveld is dat er niet veel gedubbeld wordt. Moest zo'n groep van 6 man die op het scherpst van de snee inhalen (Butron stak zijn arm op naar Tixier - de commentator dacht dat hij even vriendelijk wuifde) dit moeten doen tussen gedubbelden was er wel wat gecrast denk ik.

En vroeger beter? Ik kreeg dit weekend een krantenartikel (1/2 pagina) van de Grote Prijs van Dworp 1958 onder ogen. 14 deelnemers bij de inters, de eerste 2 binnen 0,5sec, de 3e gedubbeld. Wel zeeën van volk op de foto's.


Die "Valentin" was misschien Christopher Valente, was verleden week met zijn TM aan het oefenen in Lommel. Of zou hij toch Guillod bedoeld hebben ? :D
Laatst gewijzigd door Janneke Luyten op Ma 28 Jul 2014, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: tsjechie

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 28 Jul 2014, 18:39

Steve Van Avondt schreef:
Dat Charlier geen top 5 gaat rijden in het WK mx1 is een zekerheid,maar als jongens van dat niveau uit de gp's verdwijnen omdat ze er niet van kunnen leven is de sport doodziek,zeker als je ziet wie er allemaal wel aan de start staat!!!
Het is onbetaalbaar voor de(niet-fabrieks) teams en dat heeft grote gevolgen voor het wk-deelnemersveld.


ergens gelezen in een interview met Kullas .... top 5 van MX2 verdient er iets aan ... al de rest moet rekenen op persoonlijke sponsors of er zelf geld aan toeleggen ...

Als je dan leest dat LS/24mx waarschijnlijk met Yamamoto als piloot gaat hebben in 2015 dan weet je genoeg ... die kon amper punten scoren in MX2.

Dat is waarschijnlijk weer dat fantastische Youthstream systeem dat er voor zorgt dat alle toppers in MXGP terecht komen ...
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: tsjechie

Berichtdoor Fons Van Loon Ma 28 Jul 2014, 19:32

Ach het hele youtstream circus is een lachwekkende klucht jammer dat het in feite intriest is! Ik hoop maar dat Villopotto niet komt want dat zou door Luongo aangewend worden om te bewijzen hoe succesvol zijn bende wel niet is!Niet dat ik het RV vehaal geloof,dan zou het Kawasaki team bankroet zijn denk ik!Maar swat,het ergste is denk ik dat de rechtstreeks betrokkenen(piloten en teams) er blijkbaar nog steeds geen graten in zien ,ze lijken alles priema te vinden!
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: tsjechie

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 28 Jul 2014, 20:46

villopoto naar Europa is op zich schitterend maar ik vrees dat die op zijn eentje zowat het hele Kawasaki budget zal opgebruiken ... dus weer minder plaatsen voor piloten die iets willen verdienen.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden · Registreer