GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Di 23 Sep 2014, 11:45

Vanavond op Canvas om 23.10u kan je de de GP van Namen 2006 herbekijken op MeMotv (thanks Matthias!)

GP België MX1 op de Citadel van Namen: Stefan Everts wordt voor de tiende keer wereldkampioen motorcross (6 augustus 2006).

Dit is de laatste wedstrijd in België van Stefan Everts, en het wordt meteen zijn tiende wereldtitel. Everts rijdt een triomftocht op de Citadel van Namen, op “zijn” parcours en voor “zijn” uitzinnige supporters. Hij kent de technisch zware omloop als zijn broekzak: afwisselend open terrein en donker bos, waar elke bocht, afsprong of afzink anders is. Kevin Strijbos is de enige die hem nog kan bedreigen voor de titel, maar hij komt in de wedstrijd nooit echt in beeld.

In de eerste reeks rijdt de ploegmaat van Everts, Cédric Melotte, een tijd aan de leiding, maar voor halfweg gaat Everts hem voorbij en zet hij stevig door. De Nieuw-Zeelander Joshua Coppins en de Belg Steve Ramon moeten zich tevreden stellen met de strijd om de tweede plaats. In de tweede reeks is het verschil nog groter. Commentatoren Gert Gommé en ex-wereldkampioen Joël Smets kunnen alleen maar vaststellen dat het legendarische nummer 72 zijn glorieuze thuismatch wint zonder waardige tegenstander.

Dat doet niets af aan het fenomenale palmares van Everts. Op 18-jarige leeftijd pakt hij zijn eerste WK. Hij wint in totaal 101 Grands Prix, en als eerste piloot wint hij er zelfs drie verschillende op dezelfde dag. Na afloop van deze laatste wedstrijd, zijn de emoties groot: wereldkampioen Stefan Everts omhelst zijn vader en voormalig kampioen Harry Everts, en zijn jarige zoon Liam, die inmiddels ook al zijn eerste wedstrijden rijdt. Voor elke motorsportliefhebber is deze wedstrijd een hoogtepunt - het afscheid van één van onze grootste Belgische sporters.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Guy Dick Wo 24 Sep 2014, 19:24

We spreken 2006, op de legendarische citadel van Namen. MX1 reeks: 30 man achter het starthek...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 24 Sep 2014, 19:52

Guy Dick schreef:We spreken 2006, op de legendarische citadel van Namen. MX1 reeks: 30 man achter het starthek...


klopt .... toen mochten er 40 piloten meedoen maar slechts de beste 30 konden zich kwalificeren.

Om juist te zijn .... in Namen 2006: 39 MX1 en 50 MX2 piloten waarvan er telkens 30 zondag mochten meedoen ....

Ben eens naar de resultaten gaan zien .... nu zitten er sommigen hard te roepen hoe hoog het niveau wel is als er 20 piloten binnen de 10 seconden zitten in de tijdtraining ... toen in MX2, 40 piloten binnen de 10 seconden in de pré qualif training van MX2 ... en dat op de citadel ....

toen nog piloten genoeg maar toch al het begin van het einde ....
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 24 Sep 2014, 23:42

In Mexico kwamen ze nog niet aan 30 in mx 1 en mx 2 samen als je deze er niet bij rekent die ze ergens van achter de hoek gevonden hadden of uit een boom getuimeld waren om den hoop te vullen. Ik vind het vreemd dat er nog altijd pipo,s zijn die wat er nu gebeurt in dat circus blijven verdedigen .
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Ca
Casper Ovaa
80cc pilot
Berichten: 47
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:03
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Casper Ovaa Do 25 Sep 2014, 10:54

Massa's volk te zien,smets vertelde over 20:000, tegenwoordig zijn er telkens 25:000 maar die spelen verstoppertje denk ik
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Catteeuw Geert Do 25 Sep 2014, 11:20

Casper Ovaa schreef:Massa's volk te zien,smets vertelde over 20:000, tegenwoordig zijn er telkens 25:000 maar die spelen verstoppertje denk ik


Ze tellen er nu hun kijkers op mx life tv ook bij :) .Inderdaad massa,s volk over een omloop waar ze bijna drie minuten aan rijden en maar 20.000 man.En nu geven ze een gp op een terrein de grote van een voetbalveld .
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Guy Dick Do 25 Sep 2014, 20:14

Catteeuw Geert schreef:In Mexico kwamen ze nog niet aan 30 in mx 1 en mx 2 samen als je deze er niet bij rekent die ze ergens van achter de hoek gevonden hadden of uit een boom getuimeld waren om den hoop te vullen. Ik vind het vreemd dat er nog altijd pipo,s zijn die wat er nu gebeurt in dat circus blijven verdedigen .


Dus als ik het goed heb heeft iedereen recht op een eigen mening zolang het dezelfde is als die van u? :mrgreen:
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Catteeuw Geert Do 25 Sep 2014, 22:28

Ge voelt u geviseerd blijkbaar . Maarja , ik begrijp u wel .Ge zit waarschijnlijk in een positie waar het moeilijk is om kritiek te uiten op heel dat circus.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Etienne Dierckx Vr 26 Sep 2014, 08:22

dat is het punt natuurlijk ...; en zo zijn er veel. Toen ze in een andere situatie zaten, was er niks goeds .... nu draaien ze gewoon (goed betaald natuurlijk)mee in het circus en het zijn niet de minste namen.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Fred Degret Di 30 Sep 2014, 21:02

En ze krijgen er maar niet genoeg van blijkbaar , deze week nog eens gezien de dinsdag namiddag dan....
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Fons Van Loon Wo 01 Okt 2014, 19:37

Klopt helemaal,om mottig van te worden wat ge hier en daar leest,het zal weer geweldig zijn als ze met RV aan de start staan met 20 man voor 500 toeschouwers op een belachelijk parcourke!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Guy Dick Wo 01 Okt 2014, 22:26

Als de overheid geen subsidie gaf was Namen gewoon een massa geld verliezen, dus een old school parcours betekende niet dat je winst maakte...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Fons Van Loon Wo 01 Okt 2014, 23:48

Dat is nu juist een van de problemen dat heel het wk draait om winst maken voor de promotoren en het sportieve waar het om zou moeten draaien is bijzaak geworden!En wat die parcours betreft,er komt veruit het meeste volk naar de grote prijzen die op de resterende old shool parcours verreden worden! Houd bv volgend jaar assen intoog geen 3000 man gaat daar zijn!
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 02 Okt 2014, 08:21

Guy Dick schreef:Als de overheid geen subsidie gaf was Namen gewoon een massa geld verliezen, dus een old school parcours betekende niet dat je winst maakte...



lommel zou toch ook niet doorgaan zonder subsidies .... net zoals bijna elke gp anno 2014 ...
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Ludo Marissen Do 02 Okt 2014, 12:15

De jaren dat AMC Namur inrichte onder voorzitter Janssens heeft men meer winst dan verlies gemaakt en toen waren de bedragen van de subsides heel beperkt,de subsidies en de steun van de stad Namen waren trouwens zeer terecht want de GP bracht heel wat extra inkomsten op voor de handelaars in de stad Namen.
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Catteeuw Geert Do 02 Okt 2014, 15:56

Dat is toch bijna niet te geloven dat je als inrichter met 20.000 toeschouwers verlies maakt.In Letland hebben ze na vorig weekend allezins de zakken goed gevuld.63.000 toeschouwers volgens dat kieken van mx large.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Namen 2006 op Canvas vanavond

Berichtdoor Fons Van Loon Do 02 Okt 2014, 19:30

Ik ben er geweest en daar was duidelijk minder volk dan vorig jaar in Duitsland,de helft van 63000 zal misschien in de buurt komen!En datze de laatste jaren van Namen niet rond geraakten zonder massale subsidies ondanks 20000 man zegt alles over de youthstream dictatuur die toen al de plak zwaaide!
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

Aanmelden · Registreer