bmb, vmbb, fmb

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Mi
Michael Reynaert
125cc rookie
Berichten: 115
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 12:31
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Michael Reynaert Za 29 Nov 2014, 16:35

Guy Dick schreef:Als Desalle naar de MXoN 2015 wil moet hij het BK rijden volgens het nieuwe reglement. Idem voor JvH, KS, K9.


Man man...wat een wanbestuur. Spijtig dat een bende incompetente idioten beslissingen kunnen nemen en zo alles alleen maar erger maken.
Dat is al even erg als uw vergunninghouders te verplichten om een fotoboek te kopen ter ere van het 100-jarig bestaan.
0 x


Kr
Kristof Santermans
125cc junior EK
Berichten: 61
Lid geworden op: Do 18 Mar 2010, 08:45
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Kristof Santermans Ma 01 Dec 2014, 18:14

ieder nadeel heeft een voordeel zei een bekende trainer ooit ...
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Filip Hardis Di 02 Dec 2014, 01:33

Guy Dick schreef:Als Desalle naar de MXoN 2015 wil moet hij het BK rijden volgens het nieuwe reglement. Idem voor JvH, KS, K9.

ALLE GP piloten moesten da boycotten begot, is zien wie ze gaan sturen!?
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Pe
Peter Droogmans
125cc rookie
Berichten: 106
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 10:20
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Limburg
Contact:

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Peter Droogmans Di 02 Dec 2014, 21:15

Filip Hardis schreef:
Guy Dick schreef:Als Desalle naar de MXoN 2015 wil moet hij het BK rijden volgens het nieuwe reglement. Idem voor JvH, KS, K9.

ALLE GP piloten moesten da boycotten begot, is zien wie ze gaan sturen!?



@Filip: wie ze dan gaan sturen: Wesley Verheyen , Cools , Vanderstraeten :lol: :lol: :lol: :lol:
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Guy Dick Wo 03 Dec 2014, 11:15

Voor al degene die denken dat het in het buitenland beter gaat: als je morgen naar de KNMV stapt met een goed bod om de motorsport-afdeling over te nemen is hij van u. Hun afdelingen verzekeringen, pechverhelping, enz. draaien winst, de afdeling motorsport is verlieslatend... En doordat noch Herlings, noch Willemsen kampioen geworden zijn zal er flink wat minder subsidie zijn voor de cross!
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Dourte Gerrit Zo 11 Jan 2015, 08:22

Dat is raar, in Frankrijk is de FFM bezig met de circuits op te kopen , daar is er dan wel geld ?
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Guy Dick Ma 12 Jan 2015, 11:53

Veel cross- en race-circuits in Frankrijk zijn al lang in handen van de politie. Dat is indertijd gebeurd om daar ook opleiding te geven voor de politie-auto's en moto's en tevens mensen de eerste rijlessen te geven op afgesloten terrein en niet op de openbare weg (verkeersveiligheid).
Importeurs hebben zelfs speciale lesmoto's en les-scooters laten bouwen met 2 sturen zodat de duopiloot (een politieagent) ook een rem en koppeling had!
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Guy Dick Ma 12 Jan 2015, 12:04

Er lag ooit 20.000.000 Bef (kleine 500.000 euro) klaar als subsidie voor de motorsport. Daarna zou dat jaarlijks 10.000.000 Bef worden (250.000 euro) te besteden aan trainingsomlopen, jeugdwerking, 1 secretariaat. De enige tegenprestatie was samenwerking tussen de Vlaamse motorsportbonden.
Er is een intentieverklaring opgesteld maar toen die moest eerst ondertekend worden in de kantoren van BLOSO onder toezicht van Paul Eliaerts (ex schoonvader van Eric Geboers). Dit is uitgedraaid op een kibbelpartij tussen enerzijds Edgard Vandenberghe/Guido Verboven (FAM) en anderzijds Patrik Rietjens (BMB). De benodigde handtekeningen onder de intentieverklaring zijn nooit geplaatst en de subsidie voor MX is verdeeld onder de andere sporten...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Eddie Boot Ma 12 Jan 2015, 20:40

kijk , dat is tenminste solidair , de andere sporten ook wat gunnen .
0 x


supporting mark boot
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Filip Hardis Di 13 Jan 2015, 00:45

Peter Droogmans schreef:
Filip Hardis schreef:
Guy Dick schreef:Als Desalle naar de MXoN 2015 wil moet hij het BK rijden volgens het nieuwe reglement. Idem voor JvH, KS, K9.

ALLE GP piloten moesten da boycotten begot, is zien wie ze gaan sturen!?



@Filip: wie ze dan gaan sturen: Wesley Verheyen , Cools , Vanderstraeten :lol: :lol: :lol: :lol:



Vind ik een strak plan! Drie gezellige "amateur"bikkels! :D
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Filip Hardis Di 13 Jan 2015, 00:47

Guy Dick schreef:Er lag ooit 20.000.000 Bef (kleine 500.000 euro) klaar als subsidie voor de motorsport. Daarna zou dat jaarlijks 10.000.000 Bef worden (250.000 euro) te besteden aan trainingsomlopen, jeugdwerking, 1 secretariaat. De enige tegenprestatie was samenwerking tussen de Vlaamse motorsportbonden.
Er is een intentieverklaring opgesteld maar toen die moest eerst ondertekend worden in de kantoren van BLOSO onder toezicht van Paul Eliaerts (ex schoonvader van Eric Geboers). Dit is uitgedraaid op een kibbelpartij tussen enerzijds Edgard Vandenberghe/Guido Verboven (FAM) en anderzijds Patrik Rietjens (BMB). De benodigde handtekeningen onder de intentieverklaring zijn nooit geplaatst en de subsidie voor MX is verdeeld onder de andere sporten...


Laat me raden...... Guido Verboven EISTE dat ALLE verzekeringen bij hem afgesloten MOESTEN worden!?

(die HOOFDLETTERS zijn louter en ALLEEN om meneer VERBOVEN zijn manier van COMMUNIceren te ILLUSTREREN! :D)
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Dourte Gerrit Di 13 Jan 2015, 06:17

Guy Dick schreef:Veel cross- en race-circuits in Frankrijk zijn al lang in handen van de politie. Dat is indertijd gebeurd om daar ook opleiding te geven voor de politie-auto's en moto's en tevens mensen de eerste rijlessen te geven op afgesloten terrein en niet op de openbare weg (verkeersveiligheid).
Importeurs hebben zelfs speciale lesmoto's en les-scooters laten bouwen met 2 sturen zodat de duopiloot (een politieagent) ook een rem en koppeling had!

De meeste circuits waren opgericht als oefenterreinen voor de politie , maar de meeste zijn eigendom van de gemeente en of prive . De meeste clubs huren op hun beurt de banen . En de laatste tijd koopt de FFM verschillende circuits op en stellen zij iemand aan voor de uitbating ervan , meestal ook clubs . Maar wat ik wou aanhalen is dat de FFM wel kapitaalkrachtig !!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Guy Dick Wo 14 Jan 2015, 11:43

De FFM heeft meer dan 70.000 geregistreerde leden, 218 auto-clubs, 214 karting clubs, 178 moto-clubs, 400 erkende cross-circuits, 120 race circuits, 280 karting pistes.
Al deze betalen lidgeld...
Al de amateur-clubs zitten onder de vlag van FFM.
Alle subsidie gaat naar FFM en wordt van daaruit verdeeld onder de leden.
Het hoofdkantoor telt 30 personeelsleden. Alle departementen hebben een bijkantoor en ook alle liefhebbersfederaties hebben een kantoor met personeel. Allen met vast kontrakt dus betaald...

Is het in Frankrijk beter? BMB, VMBB en FMWB hebben samen 4 (!!!) betaalde personeelsleden. De rest van de raad van bestuur ontvangen niets.
De mensen van de liefhebbersbonden hebben (officieel) een kleine onkostenvoorziening.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Dourte Gerrit Wo 14 Jan 2015, 12:09

Guy , je stelt me één vraag en daar zeg ik resoluut JA op , en denk niet dat er veel mij gaan tegenspreken , mensen of piloten die natuurlijk de ervaring hebben met alle twee . Je kan nu toch niet beweren dat de BMB goed bezig zijn he ?? de flaters die ze door de jaren heen al gemaakt hebben heb ik hier al meer dan genoeg naar voor gehaald .En dat ze de middelen niet hebben zoals in Frankrijk , dat weten we allemaal , maar dat ze (en sommige anderen ) te trots zijn om rondom ons eens te gaan kijken , wel dat is zielig !!!!
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Guy Dick Do 15 Jan 2015, 12:08

1) Hebben jullie bij de FFM zelf gereden (de 5 wedstrijden van het grote kampioenschap - Elite - dus) of bij een regionale afdeling zoals Ufolep, pas de Calais, enz. van de FFM? Want dat is uiteraard hetzelfde als VMCF, MCLB, VLM enz. hier in België behalve dat ze overkoepeld worden door de FFM...
2) De motorcrossonden kan je het best vergelijken met de Belgische Staat: niet uit te leggen in het buitenland hoe het in mekaar zit... Verschillende nivo's, iedereen doet waar hij zin in heeft, mekaar tegenwerken, vooral met eigen financiën bezig.
Binnen de BMB heb je eerst en vooral de discussies tussen de clubs, dan de discussies tussen Waalse en Vlaamse clubs, waarbij de Walen meestal een front vormen en de Vlamingen verdeeld zijn.
Idem met de liefhebbersbonden aan Vlaamse kant: mekaar tegenwerken OK, samenwerken ho maar.
En daarna is het VMBB tegen FAM, VMBB tegen UMC, FAM tegen UMC, UMC tegen VLM, enz.

En zie: uiteindelijk werkt het nog ook :D :D :D
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Dourte Gerrit Do 15 Jan 2015, 16:10

Guy,voor alle duidelijkheid FFM is de Franse Nationale Federatie (BMB), zij zijn verantwoordelijk voor de verschillende departementen(lique's) oa Lique Des Flandres , Picardie , Champagne Ardenne, d'Alsace ,enz .. en elke Lique heeft zijn club's(de meeste met een eigen circuit) Wat nu de wedstrijden betreft kun je wedstrijden rijden binnen uw Lique of Nationaal over heel Frankrijk , die laatste zijn er voor vrouwen,zijspannen, 85cc ,MX2 ,MX1,JUNIOR(125cc) en ELITE (open) ,

Het leuke is als er GP plaatsvind ,er steeds een reeks van de lique is ook , tof voor die gasten om voor zoveel volk te mogen rijden(en dat er veel volk is moet ik niet zeggen zeker !!!) Dus met een FFM licentie rij je in de lique of nationale wedstrijden over heel Frankrijk . En om op uw vraag terug te komen Yente heeft op de 5 jaar ook nationaal enkele wedstrijden meegereden oa 85cc en junior 125 cc , en dit jaar een paar nationaal MX2 , Elite is voor hem op zijn 18 wat te vroeg ,mijn zoon is geen talent he , verder rijd hij wedstrijden in Picardie , Lique des flandres , Champagne Ardenne , Normandie enz .. En ten laatste wat Ufolep betreft valt dit in geen geval onder de FFM en zijn die ook niet enkel regionaal , het is zowat de "tegenhanger" van de FFM , doen niet alleen gemotoriseerde sporten . Hopelijk is het je nu wat duidelijk !!
0 x


Si
Simon Geets
50cc rider
Berichten: 20
Lid geworden op: Wo 03 Apr 2013, 13:26
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Simon Geets Do 15 Jan 2015, 18:36

Als ik het goed begrijp, komt het er op neer dat ze in Frankrijk aan hetzelfde zeel trekken. Een land dat nota bene een pak groter is als Vlaanderen/België. En dat ze bij ons categoriek elke vorm van samenwerking weigeren. Zou daar, typisch Belgsich, weer geen zwart geld met gemoeid zijn? Zoals met alles is, zal er niets veranderen zolang de leden braafjes die enkelingen blijven volgen die baat hebben bij zulke geldstromen. Het is natuurlijk gemakkelijk om een ander met de vinger te wijzen...
0 x


Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Leon Van Gestel Zo 18 Jan 2015, 12:52

Ufolep is idd. niet FFM-gebonden. Het is een beetje te bekijken zoals BLOSO, een overkoepelende federatie die zowat alle sporten bestrijkt. Het is een politiek ding, maar er is wel subsidie.
0 x


Da
Davy Vanderheyden
80cc pilot
Berichten: 43
Lid geworden op: Wo 09 Sep 2009, 11:15
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Davy Vanderheyden Vr 23 Jan 2015, 20:25

Ik lees het hier maar af en toe meer, maar hier wil ik wel nog iets aan toevoegen. Er worden enorme goeie punten gemaakt, subsidies zijn misgelopen en het niveau van de Belgische cross gaat vooral achteruit omdat er geen politieke medewerking is, en omdat de mensen die iets voor het zeggen hebben in het cross landschap het niet met mekaar kunnen vinden. Dat laatste kan je ook zien als liever zichzelf helpen op korte termijn en niet nadenken over de gevolgen voor de sport op lange termijn... Vul dat in hoe je zelf wil.

Maar, 1 belangrijk ding dat we altijd vergeten is dat het allemaal bij onszelf start. En ik weet dat hier mensen zijn die veel inzet tonen voor de cross, puur uit liefhebberij. Maar de meesten die klagen doen nooit iets om te helpen, en lappen dan nog eens alle regels aan de laars om te erger te voorkomen.

Over de problematiek van de circuits... Ik zal is even de advocaat van de duivel spelen. Waarom moet de staat ons circuits geven? Waarom moeten zij ons gewoon grond geven waar we mogen op crossen? MC Lille of RES Axel bvb zijn er niet gekomen omdat de politiek dacht: hier moet een cross terrein komen. De meeste van de omlopen, en de meeste van de clubs zijn ontstaan omdat een groep liefhebbers dachten een club uit de grond te stampen, iemand vonden met geld of grond, en zo gaat de bal aan het rollen. Waarom moeten wij alles in onze schoot geworpen krijgen, hoe graag ik dat ook zou hebben.

Er wordt dikwijls gekeken naar de VS omdat ze hier zo'n schitterende omlopen en dergelijke hebben. Geen enkele van de omlopen waar ik hier heb gereden zijn eigendom van de staat, de gemeente, wat dan ook. Ze zijn allemaal geopend door enthousiasten met geld of een lap grond, en blijven in stand door mensen die er verdomd hard moeten voor werken, net zoals bij ons trouwens. Probeer daar eens aan te denken als je de volgende keer ergens gaat rijden en beslist je milieumat niet te leggen, of de geluidsnormen te negeren...

Het aantal wedstrijden is inderdaad jammer, maar het komt op hetzelfde neer. Als je geen clubs en enthousiasten hebt die organiseren, moet je ofwel als bond zelf wedstrijden gaan organiseren of naar meer vaste circuits gaan.

Over de selectie voor de naties, dat is inderdaad een gekke regel. Jammer genoeg is de motorcross van Youthstream zo geëvolueerd dat nationale wedstrijden niet belangrijk zijn, de piloten verder en verder geïsoleerd moeten worden van de supporters. Desalle en co worden betaald door hun team om het WK te rijden, dat team betaalt veel geld aan Luongo om daar te zijn en geeft niet echt om de paar duizend euro dat ze persoonlijk kunnen verdienen in Orp of Kester. Dus ik hoop dat de BMB zich gaat bedenken want dat gevecht kunnen ze denk ik niet winnen.

Toch kan je nog steeds als crosser een mooi BK rijden op een paar unieke circuits, aangevuld met een mooie kalender die meer "lokaal" is. Als we allemaal wat zouden overeen komen is dat zo slecht nog niet. En na een jaar hier in de VS, en inderdaad te rijden op super knappe en ideaal geprepareerde circuits, zou ik eigenlijk doodgraag nog is op een cross rijden waar je 's morgens de sporen in het gras moet rijden, een schone wei zoals Beaumont een paar jaar terug, Ophasselt, Thuin, er zijn er een paar die zo in me opkomen die jammer genoeg verloren zijn gegaan niet door de politiek, maar door onze eigen schuld.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: bmb, vmbb, fmb

Berichtdoor Guy Dick Di 27 Jan 2015, 11:25

Hallo Davy, uw pleidooi is - zoals steeds - er boenk op zoals ze zeggen, behalve op 1 punt. Enkel in Olmen is het een eigen terrein, al de andere zijn gehuurd van 1 of andere overheid (gemeente, provincie, etc.). Ook in alle andere sporen is dat zo: er zijn héél weinig voetbalclubs die eigenaar zijn van de grond waarop het stadion staat, en ook weinig die zelfs eigenaar zijn van het stadion zelf: ook dat is er ooit met (een deel) overheidsgeld neergepoot. Idem voor basketbal, zwemmen, enz enz: het noemt niet voor niets Gemeentelijke Sporthal...
Ik denk dat de enige sport waar je zonder subsidie de infrastructuur kan uitbaten, de paardensport is (dat beest heeft dagelijks eten en verzorging nodig... en dat kost een mooi bedrag aan de manege!)
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

Aanmelden · Registreer