WK MXGP 2015

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..

Wie wordt wereldkampioen MXGP 2015?

Antonio Cairoli
9
16%
Ryan Villopoto
20
35%
Jeremy Van Horebeek
8
14%
Clément Desalle
7
12%
Gautier Paulin
5
9%
Iemand anders, namelijk...
8
14%
 
Totaal aantal stemmen: 57
Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Berichten: 325
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Janneke Luyten Di 24 Feb 2015, 18:08

Thor November LAATSTE NIEUWSPRO MXUS NEWSAMATEUR MXFOTO & VIDEOPRONOSTIEKCONTACTLOG IN
SixstarOutlaw_onderaan

Annulering van 2015 MXGP van Brazilie in Trindade
Vanwege de instabiele politieke situatie en de financiële problemen van de MXGP van Brazilië 's organisator , Romagnolli Promocoes e Eventos , hebben deze laten weten dat ze niet in staat zijn om het organiseren van de 2015 MXGP van Brazilië voorzien op 16 Augustus in Trindade .

Youthstream is momenteel in onderhandeling met CBM (Braziliaans Motorcycle Federation ) om het evenement te organiseren op een andere locatie in Brazilië . Na de CBM President's - de heer Henrique Alves Firmo - aangiften zijn we optimistisch dat de MXGP van Brazilië zal doorgaan , maar in ieder geval zal het evenement worden vervangen .

Eerder gingen er al geruchten rond dat de MXGP te Letland zal geanuleerd worden wegens financieele problemen na de MXoN kater in 2014...

Word vervolgt.....
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Fons Van Loon Di 24 Feb 2015, 18:22

Toch wel straf ,vorig jaar zogezegd een geweldig succes in trindade en nu niet meer kunnen organiseren!
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Etienne Dierckx Di 24 Feb 2015, 18:51

het is overal hetzelfde verhaal ... geen steun van de lokale overheid/regering ... geen gp.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Catteeuw Geert Di 24 Feb 2015, 19:26

Waarom steun van de overheid ? Ze hadden daar toch 35.000 toeschouwers .
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Wo 25 Feb 2015, 15:17

Fons Van Loon schreef:Nog goed nieuws, Brazillie waarschijnlijk geschrapt,dat is een zinloze reis minder naar de andere kant van de wereld!

En dat noem jij goed nieuws, dat er nog maar eens een inrichter moet afhaken vanwege de kolossale kosten een GP (mogen) organiseren met zich meebrengt.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 25 Feb 2015, 15:54

Ewel , da zal voor veel piloten / teams inderdaad goed nieuws zijn . Van Belgie naar Brazilie . Van Brazilie terug naar Nederland om dan terug naar Mexico te moeten . Hoeveel zotter kan je het bedenken .
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Wo 25 Feb 2015, 16:00

Daar kunnen de organisatoren van Brazilië niets aan doen, zij stellen de kalender niet samen. En die piloten en teams waarover je het hebt maken die reis toch niet meer omdat het budget al zo goed als op is tegen die periode in het seizoen. Tel daar de piloten nog eens bij die geblesseerd zijn geweest en niets meer in het klassement te zoeken hebben, en je komt uit op 10 man.

Dat er nog maar eens een annulering is vind ik een kaakslag voor het begrip "WK Motocross". Wat de gevolgen zijn voor YS laat me koud.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 25 Feb 2015, 16:39

Die inrichters moeten maar zelf beseffen dat ze buiten een financieele kater niets te zoeken hebben in het WK en al zeker niet in een samenwerking met dien dikken hond Luongo.Er zit trouwens niemand te wachten op wat daar vorig jaar te zien was . 13 vaste man in de MX1 + nog een stuk of 6 die ze waarschijnlijk gevonden hebben in een of andere favela die na 3 ronden gelapt werden.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Wo 25 Feb 2015, 16:57

Als ze allemaal zo denken is er geen WK meer. Dan kan den dikke zijn zakken nog eens goed bijvullen door met al het geld te gaan lopen en zal er een nieuwe promotor moeten opstaan die er eerst geld wil inpompen. IJdele hoop.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Fons Van Loon Wo 25 Feb 2015, 20:55

Er zijn tientallen jaren 12 grote prijzen gereden ,was dat dan geen wk?Toen was er tenminste nog plaats voor deftige nationale kampioenschappen en internationale wedstrijden waar de basis van de motorcros zou moeten liggen,maar ditis helemaal weg gevallen door die 7 maanden durende zwerftocht over heel de wereld!Dit is een belangrijk aspect in de teloorgang van de motorcross! Plus nog het feit dat die exotische grote prijzen zelden de moeite zijn!
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 25 Feb 2015, 22:53

Ja waar is den tijd dat de wk toppers 10 crossen reden in Belgie voor ze aan de eerste GP begonnen .Hechtel, Koersel ; Dessel enz .Dan had je nog de paastrofee in Aye en Leuven die iedereen op zijn palmares wilde en waar je mx zag van de bovenste plank.Dan kwamen ze tussen door nog een merkentrofee rijden en internationale crossen als de gelaagputten in Stekene , Kester of op het super circuit van Mont st Aubert.En dan die honda,s van het Thorpe , Malherbe en Geboers.Daar kon je al van op afstand horen of die er aan kwamen .Het was net of je de pk,s uit de uitlaat hoorde vliegen .
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 25 Feb 2015, 22:58

blijkbaar zit de organisator van de gp en mxon in Letland ook in de problemen door een financieel zwaar tegenvallende mxon ....
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Fons Van Loon Do 26 Feb 2015, 12:33

Was toch veel volk,als dat niet meer voldoende is om rond te komen plus de steun van de overheid dan klopt er toch iets niet!
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Steve Van Avondt Do 26 Feb 2015, 17:57

18gp s. dat betekent,geen toppiloten meer in nationale wedstrijden.zeker met die overzeese wedstrijden erbij is dat onmogelijk,zelfs als ze dat zouden willen.
Voor belgie betekent dit de definitieve doodsteek.
Het is al moeilijk om nog een paar duizend toeschouwers bijeen te krijgen met veel wk-piloten aan de start..wanneer je een bmb-wedstrijd inricht zonder toppers heb je geen volk,niks.dat is al een tijdje duidelijk. Bekijk even de bmb-kalender,weinig wedstrijden,amper nog een deftige omloop,voeg daar een gebrek aan toppiloten en een hele generatie belgische subtop-piloten die stilaan aan hun pensioen denken,voor de liefhebbers kozen of al gestopt zijn aan toe en het plaatje is compleet.
Het zit op zijn gat..nog iets eerder dan ik verwacht had.
en een heropleving komt er niet meer.het is gedaan.
Cross zal blijven bestaan,enkele liefhebbersbonden,die op een wei of een maisplein hun rondjes rijden voor 2000 man. Hobby,niets mis mee.kan ook tof zijn.
Maar geen nood, we kunnen nog enkele jaren van deze generatie genieten...op tv...
Trouwens,het lijkt een erg veelbelovend seizoen te worden op gp-niveau,dus laten we als crossliefhebbers daar nog proberen van te genieten.
We hebben zowel in mx1,als mx2 al een tijdje niet meer zoveel gehad om naar uit te kijken.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 26 Feb 2015, 20:30

met de evolutie die nu aan de gang is, kan je toch bijna niet anders dan concluderen dat BMB op termijn gaat verdwijnen.
De huidige WK piloten kunnen niet anders dan alleen voor het WK te kiezen. Lijkt me ook een bewuste keuze van YS om zoveel wedstrijden te organiseren dat die piloten gewoon niet anders kunnen. Het is al jaren een doorn in het oog van YS dat piloten nog andere wedstrijden rijden en het risico lopen om zich daar te blesseren.
Zoals Steve als zegt ... in België lok je geen publiek meer zonder de toppers dus wordt BMB gewoon een veredelde amateurbond ... op termijn blijft dat niet leefbaar.

Blijft alleen nog de vraag hoe je in de toekomst dan de kloof tussen de wedstrijden in België en het WK gaat opvangen????

De Gp's zien er inderdaad goed uit dit seizoen maar niet vergeten dat we dat vorig seizoen ook al vertelden ... tot halverwege het seizoen, half het deelnemersveld in de lappenmand lag en niemand hen nog wou vervangen ...
Dat gaat dit seizoen niet anders zijn ....
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Fons Van Loon Do 26 Feb 2015, 20:40

En dat geld niet alleen voor Belgie,Youthstream is de dood van de mx niet meer en niet minder! Ze hebben zowat alles wat er was opgeslokt en de laatste restjes zullen volgen. Wat overblijft is een piepklein sportje waar alleen degenen die zich van kindsbeen af volledig op de crosskunnen toeleggen hoe men het bij youthstream voorschrijft!maw die het kunnen betalen!De populaire volkssport die mx was hebben ze jaar na jaar steeds meer de nek om gewrongen,en er een elite sport van gemaakt waarbij ze van het begin van een crossloopbaan tot het einde altijd aan dezelfde kassa moeten passeren of het zullen amateurs blijven!
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Fons Van Loon Do 26 Feb 2015, 20:49

Daarjuist is naar de foto galerij gekeken van Qatar,dat hoort toch niet bij mx,en als ge dan bij die foto komt van RV met Luongo ,als de man die mx groot aan het maken is bah bah!(Ja Guy het is nog niet bezig en ik erger me al flink!)
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Guy Dick Zo 15 Mar 2015, 13:52

Je hebt dit jaar meer kans op WK-punten in de formule 1: 15 bolides aan de start in Australië vanmorgen, 11 aangekomen... en toch keken hier miljoenen mensen naar!
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Fons Van Loon Zo 15 Mar 2015, 15:38

Ja, maar ook veel minder dan enkele jaren geleden,ook daar gaat iets moeten veranderen of het gaat ten onder op den duur!
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK MXGP 2015

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 15 Mar 2015, 20:28

Guy Dick schreef:Je hebt dit jaar meer kans op WK-punten in de formule 1: 15 bolides aan de start in Australië vanmorgen, 11 aangekomen... en toch keken hier miljoenen mensen naar!


en wat heeft F1 met mx te maken?
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

Aanmelden · Registreer