Grand pix #9 - Italië - maggiora

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 15 Jun 2015, 13:59

zelfde verhaal voor Cairoli in de tweede reeks. Gewoon de reeks uitrijden, nog een paar Italianen vinden die achter je willen eindigen ... en hopla 3 punten er bij.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Ma 15 Jun 2015, 16:15

In de MX2 is het achter Herlings nog wel spannend: tussen tweede man Guillod en zevende man Seewer zitten slechts dertien punten.

De Weeink schoot anders nog wel een kemel: Simpson aanzien voor Butron, en Butron een landgenoot noemen van Cairoli. Die zit met momenten toch met zijn gedachten ergens anders denk ik.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Steve Van Avondt Ma 15 Jun 2015, 18:02

Ik was al blij dat er nog kon gereden worden.het was zonde geweest dat de voor mij mooiste Gp van het jaar zou afgelast worden.
Het was nu wel niet de wedstrijd zoals je die normaal zou hebben,maar het was nog te doen.

Heel knappe prestatie van Brent Van Doninck!
Actie van de dag ongetwijfeld die van Tonkov! Slim ook! :roll:
Verder is het net als in de mxgp klasse het jaar van de onregelmatigheid.het zit dicht bij mekaar en om beurt laten ze steken vallen.

Mxgp is voor de moment toch wel erg pover aant worden..
Dikke chapeau voor Strijbos,zonder die val de eerste reeks, won hij de gp.
Dat is enerzijds heel knap van Kevin en een bewijs van, 1 ,zijn talent,2,dat hij blijven werken is ondanks zijn pech.anderzijds, het zegt ook iets over de rest.het is niet normaal dat een piloot die zolang out geweest is kan winnen.
Maar kevin is sowieso de meest cleane piloot,dat komt tot zijn recht wanneer het circuit moeilijk is.
Met wat pech waren we ook Febvre kwijtgeweest.hij kon bij die crash niet beter vallen,veel geluk gehad.wel chapeau om met zo'n stuur zo te blijven rijden.
De titel ligt dit jaar voor het grijpen,bij wijze van spreken.het was de uitgelezen kans voor desalle,van horebeek of strijbos om echt mee te doen voor de titel,maar blessures hebben er anders over beslist,en in het geval van strijbos niet eens door een crash.dat is zuur.
Paulin valt toch echt zo hard tegen dit jaar,ook hij mist een uitgelezen kans.
als febvre dit volhoud gaat hij dicht eindigen.

@kevin

klopt,maar bij mij is het toch al een stap verder...Kester,alle tijd, goed weer,mooie omloop. Niet eens overwogen om te gaan. 1 keer ben ik geweest dit jaar.
10 jaar geleden ging ik iedere week van de eerste tot de laatste reeks.de interesse is er nog en zal altijd blijven.de passie is weg.
0 x


Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Ludo Marissen Ma 15 Jun 2015, 18:35

De eerste 15 piloten zijn misschien wel de sterkste rijders op dit moment maar alleen in Europa zijn er nog verschillende betere piloten dan de rest die aan het WK deelnemen.Iedereen die ook maar een beetje met moto-cross begaan is weet ook wel dat een deelnemersveld van 20 piloten een totaal andere wedstrijd is dan wanneer men met 40 piloten van start gaat.Als de betere piloten op dit moment hun start missen hebben ze gewoonlijk maar 1 of 2 ronden nodig om terug bij de top tien aan te sluiten,starten ze met veertig degelijke piloten,en dat moeten helemaal niet allemaal toppers zijn dan zullen ze rondelang moeten knokken om terug vooraan te geraken,probeer in het begin van de wedstrijd maar eens 20 piloten voorbij te rijden en dan hang je nog maar twintigste.Dit zou veel meer spankracht aan de wedstrijden geven want ook de subtoppers hebben wel eens een begenadigde dag waarin alles lukt en ze zodoende wel eens dik in de punten rijden.Ik vind dat dit één van de grote verschillen is ten opzichte van enkele jaren geleden en ben er van overtuigd dat men met 40 piloten totaal andere klassementen zou krijgen op het einde van het seizoen maar de sterkste piloot is op het eind altijd wereldkampioen zowel met veel of met weinig deelnemers maar het zou wel niet zo makkelijk zijn.
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Fons Van Loon Ma 15 Jun 2015, 18:57

Ondanks alles volgende week weer een mooi parcour ,ik hoop dat Nagl daar een goeie slag kan slagen en dat hij wk zal worden!
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Mark Dejonghe Ma 15 Jun 2015, 19:28

Nagl verdiend het maar ik ga voor Febvre , alhoewel hij nog tijd heeft...
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Catteeuw Geert Ma 15 Jun 2015, 20:07

K,zou wortel nog niet afschrijven .Duitsland word cruciaal.Alhoewel hij het niet laat uitschijnen moet er toch twijfel beginnen sluipen . Zwaar der af op de naties , in Argentinie in het zand gebeten en dan in Nederland en Italie een kont wipper en zwaar der af.En hij zal nog wel eens ondervinden dat een 450 veel minder vergevings gezind zal zijn dan zijn 350.Toch wel straf dat er in deze situatie geen enkele belg nog een kans maakt.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 15 Jun 2015, 21:02

Steve Van Avondt schreef:@kevin

klopt,maar bij mij is het toch al een stap verder...Kester,alle tijd, goed weer,mooie omloop. Niet eens overwogen om te gaan. 1 keer ben ik geweest dit jaar.
10 jaar geleden ging ik iedere week van de eerste tot de laatste reeks.de interesse is er nog en zal altijd blijven.de passie is weg.


idem hier ....
altijd een passie geweest, als klein manneke gehoopt om ooit te mogen crossen, dan zelf 15 jaar gereden, daarna het mxworld verhaal ... maar nu ....

zal het nog altijd blijven volgen maar gaan kijken, doe ik al een tijdje niet meer. Nu begin ik me er al op te betrappen dat ik wegzap tijdens de live uitzendingen ...

Ik kijk enkel nog om de prestaties van een paar piloten te zien ... Graulus, Van Doninck en co.

Als iemand als Dewulf meedoet zoals in Frankrijk, zit ik meer zijn rondetijden te volgen dan die van de top 5 ...

Al mooie reeksen gezien dit seizoen op TV maar ik blijf het WK gewoon een hypocriet circus vinden ...
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Fons Van Loon Ma 15 Jun 2015, 21:12

Volgens een artikel op motorcrossplanet is de crosswereld laaiend enthousiast over assen ,omdat de deelnemersaantallen en de bezoekersaantallen de pan uit rijzen,en in assen zou daar plaats voor zijn!Jongens toch!
0 x


Sv
Sven Kerstens
125cc junior EK
Berichten: 51
Lid geworden op: Zo 24 Okt 2010, 06:24
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Sven Kerstens Di 16 Jun 2015, 08:27

Wat een gemelk hier alweer....ik begrijp niet dat jullie zelf nog geen wk organiseren en rijden! :-)
De beste stuurlui staan aan wal zeker ? :-)
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Steve Van Avondt Di 16 Jun 2015, 20:55

@ Etienne..
Net hetzelfde,de tablet op de schoot met de live timing en zien hoe de jongens het doen.met 1 oog op de beelden.
Als ik moet kiezen prefereer ik dat zelfs boven beelden.beelden zijn mooier,live timing verteld je veel meer over de wedstrijd en over een piloot.correctie,over alle piloten.
maar wij zijn gewoon oude zageventen. ☺


Trouwens,in de schaduw van de grote jongens,maar wat een prestatie van Jago Geerts!
Top!
0 x


Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Di 16 Jun 2015, 21:08

Cairoli blijkt ook nog een breuk te hebben opgelopen in het spaakbeen. Of hij wel of niet deelneemt in Teutschenthal is nog niet bekend.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Je
Jeroen Lambers
125cc junior EK
Berichten: 52
Lid geworden op: Zo 31 Mei 2015, 21:22
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Jeroen Lambers Di 16 Jun 2015, 22:56

Het is wel een vreemd verhaal. Eerst is er enkel een kneuzing, en een andere dokter constateert 3 breuken....
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 17 Jun 2015, 08:32

die breuken tegenwoordig zijn toch heel relatief .... Gilbert won zelfs 2 ritten in de Giro met een gebroken been.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Filip Hardis Wo 17 Jun 2015, 21:25

Dr Claes weet wel meer breuken op te sporen die men elders niet ziet. Twee jaar geleden scaphoide gebroken, dat hadden ze in bonheiden niet gezien...
Goeie dokter!
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Pierre Vandenplas Do 18 Jun 2015, 20:39

hier wil ik even op inpikken Filip, ben zelf motorcrosser 20j geweest, ook het scaphoidebotje gebroken, dit hadden ze eerst ook niet gezien, blijkt dat in het begin, dus net na de val, je de breuk bijna niet ziet, maar later, wel! dat is een verklaring, ik heb het toen ook moeten laten opereren met een bottransplantatie met bot uit het bekken, daar het scaphoide beentje nogal weinig bloeddoorstroming krijgt, geneest het moeilijk, en kan je daar jaren last van hebben, p.s. ik werk al dertig jaar in gasthuisberg Leuven, en daar is dit natuurlijk dagelijkse kost.
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand pix #9 - Italië - maggiora

Berichtdoor Filip Hardis Vr 19 Jun 2015, 01:50

Pierre Vandenplas schreef:hier wil ik even op inpikken Filip, ben zelf motorcrosser 20j geweest, ook het scaphoidebotje gebroken, dit hadden ze eerst ook niet gezien, blijkt dat in het begin, dus net na de val, je de breuk bijna niet ziet, maar later, wel! dat is een verklaring, ik heb het toen ook moeten laten opereren met een bottransplantatie met bot uit het bekken, daar het scaphoide beentje nogal weinig bloeddoorstroming krijgt, geneest het moeilijk, en kan je daar jaren last van hebben, p.s. ik werk al dertig jaar in gasthuisberg Leuven, en daar is dit natuurlijk dagelijkse kost.


ik had ook de kop van mijn ellepijp gebroken. De man die foto's nam zei direct : niks gebroken..... Ik zag de foto en wees hem op die breuk. Ah ja zei hij, dus toch.... :/ Ik kloeg direct van pijn aan de binnenkant van mijn hand, maar daar zagen ze niet naar(en zochten ze naar mijn mening ook niet naar). 12u later ging ik naar Dr. Claes en die zag het wel. Raadde me aan om twee weken niet te werken, want de breuk stond nog mooi. Toch mee gaan werken en twee weken later ook onder het mes voor dezelfde ingreep als jij.
In totaal toch 4,5 maand in de gips gelegen met mijn pols.

Crossen, toffe hobby! :D
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden · Registreer