15 augustus Keiheuvel Balen.

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Alex Geukens Di 11 Aug 2015, 20:35

Over enkele dagen is het weer zover,de halfoogstklassieker op de Keiheuvel.

Een heel uitgebreide voorbeschouwing te vinden op MX-WORLD!
http://www.mxworld.be/artikel/7865/GP-r ... en-de-rest!

Shaun Simpson na GP-winst in Lommel en een 4e plaats in de States start voor mij als favoriet,maar Kevin Strijbos zal een geduchte tegenstander worden daar de Keiheuvel hem beter ligt dan Lommel.

Mooie herinnering aan de Keiheuvel uit de oude doos: demonstratie van The legend op de Keiheuvel GP 1998!
https://www.youtube.com/watch?v=Ye1hPu2Y01s
0 x


Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Alex Geukens Wo 12 Aug 2015, 21:10

Vandaag instapdag voor de jeugd op de Keiheuvel en het circuit wordt klaargemaakt.

Foto's: http://erbinspictjers.be/Fotos/Fotoreek ... Blad1.html

Ook regionale zender RTV was vandaag aanwezig: http://rtv.be/artikels/jongeren-worden- ... len-a13311
0 x


Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Alex Geukens Do 13 Aug 2015, 21:45

0 x


Gebruikersavatar
Rudi Vandenplas
mx3 wk champ
Berichten: 550
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:12
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Bekkevoort

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Rudi Vandenplas Za 15 Aug 2015, 10:22

18 deelnemers MX1... jammer!
0 x


AKA Rudicross
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Paul Verdonschot Za 15 Aug 2015, 19:17

Ja niets minder dan een doordeweekse cross in mijn ogen 25 € voor een deelnemersveld van 18 renners ,en subtoppers :D .Ma aan het volk was het goed te zien ,nog nie de helft van andere jaren ,en volgend jaar zal het nog veel minder zijn als ze deze prijzen blijven aanhouden met dit deelnemers veld.
De beloften met geerts en genot een vd mooiste was :!: .
0 x


paladin
Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Berichten: 325
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Janneke Luyten Za 15 Aug 2015, 21:22

Zoals Paul hierboven schrijft, doordeweeks crosske en toch 25 Euro inkom vragen, dan nog eens 2 Euro om Uwen auto op een wei te mogen zetten en aan de inkom staat men te bedelen om een programma te kopen (3 Euro - wijselijk dus maar niet gedaan).
Op de site van de organiserende club staan dan 28 piloten vermeld die zouden aantreden : 10 hiervan waren niet aanwezig (Delincé, Fors, Jonas, Pootjes, Martens, Paturel, Sileika, Priem, Verbruggen en Van Dueren). Getuigt ook van weinig professionalisme om dit dan op je site te zetten.
Op de officiële affiche stonden dan nog wat gekwetste piloten (kunnen ze wel niet aan doen), maar hierop was dan ook Van Horebeek aangemeld.
We moesten het dus stellen met de huidige nrs 6 - 10 - 11 - 12 - 13 - 17 en 22 vh WK MXGP en de nrs. 9 - 15 - 19 en 21 vh WK MX2.
Blijkbaar hadden de aanwezige "vedetten" ook geen zin om zich een kwartiertje op te offeren voor de signeersessie voor de jeugd. Werd dus ook maar afgelast.
Wat volgend jaar ? Op de voorlopige kalender staat op 14.08 een GP in Nederland op het programma.
Maar het is een feit dat dit evenement qua toeschouwers en piloten jaar na jaar serieus aan het achteruit gaan is.
0 x


Je
Jeroen Lambers
125cc junior EK
Berichten: 52
Lid geworden op: Zo 31 Mei 2015, 21:22
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Jeroen Lambers Za 15 Aug 2015, 21:47

En dan word er geklaagd dat er voor de iets mindere talenten weinig kansen zijn om zich te laten zien......
0 x


Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Fred Degret Za 15 Aug 2015, 21:56

voorheen mocht je met de moto ook gewoon parkeren,nu moet je ook al parking betalen
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Mark Dejonghe Za 15 Aug 2015, 22:07

Ist niet dat de cross zijn eigen ant vergeven is.?
0 x


Bi
Bini Conserriere
european champ mx2
Berichten: 217
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 14:13
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Bini Conserriere Zo 16 Aug 2015, 20:32

zoals mark de jonghe schrijft ,de cross is zijn eigen aan t vergeven!!
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 16 Aug 2015, 21:57

Gewoon een opeenstapeling van een aantal zaken die al jaren aan de gang zijn en we zijn nu op een punt gekomen dat het echt kritiek wordt voor het voortbestaan van de sport.
1.Het gebrek aan omlopen is een onomkeerbaar probleem.
2.Een federatie leeft van een sterke interklasse,en dat wordt een steeds groter probleem.in iedere federatie.bekijk alle uitslagen maar eens. Zowel de kwaliteit als de kwantiteit zijn in duikvlucht.
3.om in België volk te hebben moet je wereldtoppers aan de start hebben, en liefst veel. En dat is onmogelijk voor organisatoren, want je komt niet uit de kosten bij de minste tegenslag of zonder stevige sponsoring. Door de huidige wk kalender is het ook moeilijk geworden om een datum te vinden en piloten te vinden, en als ze komen is het niet om voluit te gaan. Das geen verwijt maar een vaststelling.
minder circuits, minder piloten, minder volk,minder organisatoren ,dure inkom,al vind ik dat nog relatief.
Het is een negatieve spiraal die al lang ingezet is en stilaan fataal wordt.
0 x


Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ
Berichten: 487
Lid geworden op: Zo 23 Aug 2009, 18:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Patrick Van Gorp Zo 16 Aug 2015, 22:22

Luongo heeft ooit het idee gehad om de vaste GP-rijders te verbieden om tijdens het seizoen ergens anders op te treden.
Dat idee is er nooit doorgekomen, maar hij heeft nu wel de omstandigheden geschapen waarin de GP-rijders (bijna) niet anders kunnen dan enkel het GP-seizoen te rijden.

Drukke kalenders (18 GPs), en data inpikken die al 50 jaar bezet zijn.
Een van de duidelijkste tekenen dat het dn Italiaan NIET om de sport te doen is, maar om zn eigen zakken te vullen.

Overigens verbaas ik me dat er geen peleton Nederlanders naar de Keiheuvel is afgezakt.
15-20 jaar geleden stonden er bij de inters gewoon 20 Nederlanders aan het hek.
Volgens mij stonden er gisteren 0 aan het hek.

@Steve:
Een federatie leeft niet op een sterke interklasse, een federatie leeft op het totaal aantal licentiehouders, ongeacht welke klasse.
Een organisator leeft WEL op een sterke interklasse, en als die een sterk affiche maakt, moet dat ook wel ongeveer kloppen, anders gaat dat de komende jaren nog nadeliger uitpakken.
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 16 Aug 2015, 22:55

Er was ook een ADAC wedstrijd in Lichtenvoorde. Dat verklaart misschien een deel van het mindere aantal Nederlandse deelnemers in balen.

Bmb. .inters mx1..18 piloten
Mclb..inters open. ..19 piloten
Vmcf inters + nationalen mx1 16 piloten.
Vlm inters open 14 piloten.

En met alle respect, daar zijn er dan nog een deel bij die inter zijn bij gebrek aan..

Patrick, je hebt misschien gelijk maar het ene hangt vaak samen met het andere.
0 x


Je
Jeroen Lambers
125cc junior EK
Berichten: 52
Lid geworden op: Zo 31 Mei 2015, 21:22
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Jeroen Lambers Ma 17 Aug 2015, 12:52

Ik vermoed dat het ook voor een deel met de huidige mentaliteit vd rijders te maken heeft. Te warm, te nat, geen mooie baan..... en ga maar door.
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Mark Dejonghe Ma 17 Aug 2015, 14:06

Jeroen lambers schreef:Ik vermoed dat het ook voor een deel met de huidige mentaliteit vd rijders te maken heeft. Te warm, te nat, geen mooie baan..... en ga maar door.

Geen startgeld...
0 x


Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Pierre Vandenplas Ma 17 Aug 2015, 14:25

Als de mentaliteit van de jonge crossers zo is, droevig, als je de kans krijgt om op zo'n prachtig parcours te 'mogen' rijden, moet ge dat met uw twee handen aanpakken, enfin, vroeger was dat toch zo. Binnenkort kunnen ze op bijna geen enkel mooi parcours nog rijden; Namen, Kester, March-en-famenne, Vorselaar enz.
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 17 Aug 2015, 17:19

Mag ik zeggen dat het héél makkelijk is om het gebrek aan parcours de schuld van alles te maken en Luongo ook de schuld van alles te maken. Als organisaties niet inzien dat de wereld is geëvolueerd en dat dingen niet meer gebeuren zoals 50 jaar geleden dan is er misschien ook iets fout.

Ik hoor vanuit de BMB zelf dat de organisatie van de Keiheuvel in gevaar komt omdat het bestuur letterlijk aan het uitsterven is door ziekte, dementie, ... Hoor van een klein helpertjes van de club dat er een jonge garde was binnen gekomen maar dat die oudere ze niet dulden. Weet je dan houdt het op.

Iedereen kan roepen wat hij wil, maar wat is het professionalisme van organisaties als een club zelf niet denkt aan het feit dat Delincé bij een ADAC team zit? Met alle respect deze mensen hebben de motorcross mee opgebouwd en het zou zo mooi zijn moesten hun ervaringen met een nieuwe generatie willen delen. Maar als ideeën meteen worden afgeschoten met het ene gekende zinnetje van: 'Wij doen het al 50 jaar op deze manier dus waarom zouden we dat nu...' dan hebben vele 20-40 jarige al iets van: 'Men vrije tijd verspelen met tegen een muur te lopen, dan kan ik even goed gewoon tegen m'n vrouw gaan vertellen dat McDreamy uit Grace in Anatomy géén echte dokter is maar een race piloot... :lol:'
0 x


Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Ludo Marissen Ma 17 Aug 2015, 19:01

Ik ben het volledig met U eens Matthias aangaande de door U aangehaalde punten wat betreft het gebrek aan parcours en alles op de rug van Luongo schuiven, al loop ik met deze persoon wel niet zo hoog op.Er zijn nog genoeg plaatsen waar het nog mogelijk is om een wedstrijd in te richten maar er zijn helaas geen kandidaat inrichters meer en dat is het grote probleem.Het kost allemaal teveel tijd en moeite om een degelijke wedstrijd te organiseren.U kan best gelijk hebben dat er in Mol een jongere generatie de fakkel wou overnemen maar daar heb ik toch sterk mijn twijfels over de mensen van Mol kennende maar veel weet ik van deze zaak niet.Wat ik wel weet is dat het zeer moeilijk is om enkele jongeren bij een bestuur te krijgen en dat weet ik uit ervaring,sommige zijn wel geintreseerd maar als ze zien hoeveel werk en tijd dat je er moet insteken haken de meeste al af of vragen wat dat allemaal voor hun op brengt.Bij ons in Wuustwezel zijn het ook allemaal jonge zestigers maar er komt ook weinig of geen jong bloed bij al staat AMC daar wel voor open.Als de jongeren zich echt voor de motocross zouden inzetten dan zouden er wel al verschillende nieuwe clubs en wedstrijden bijgekomen zijn daar ben ik zeker van.Begrijp me niet verkeerd Matthias,dit is geen verwijt naar de jongeren toe want ik weet ook dat het leven er niet simpeler is op geworden.Maar in onze tijd was het ook niet simpel en wij stichte ook nieuwe clubs en richtte nieuwe wedstrijden in en dat gebeurt al enkele jaren niet meer en dat vind ik heel spijtig.
0 x


Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Bart Jacobs Ma 17 Aug 2015, 20:35

Ik denk dat er dit najaar echt iets moet gebeuren bij BMB-VMBB. Als ze nu geen ingrijpende veranderingen doorvoeren is het volgend seizoen te laat. Het viel me op de Keiheuvel op dat een klasse zoals de Nationalen MX1-MX3 - waar vroeger keihard gestreden werd - nu een veredelde vrijetijdsklasse is geworden. Sommige rijders kunnen daar zelfs nog top-10 rijden met een (EVO) motorfiets van 20 jaar oud... Op Greg Smets na zie ik daar geen andere aanstormende talenten.

De enige echte oplossing, of tenminste werkbare basis, is een samensmelting van de diverse bonden (zeker al op Vlaams niveau). Maar ik betwijfel ten sterkste of de bestuursleden van de betrokken federaties dat inzien. Niemand wil afstand doen van zijn machtspositie. Het algemeen belang (en de toekomst van de sport) moet wijken voor het eigen belang.
0 x


Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ
Berichten: 487
Lid geworden op: Zo 23 Aug 2009, 18:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus Keiheuvel Balen.

Berichtdoor Patrick Van Gorp Ma 17 Aug 2015, 21:25

Bart,

Misschien heb je gelijk.
Echter, als de logistiek enigszins aangepast wordt, kan er van 2 kanten geprofiteerd worden.

Had bijvoorbeeld dit jaar de GP van Lommel op 24-8 laten plaatsvinden...
Daarna de GP van Assen, of Lierop.

Zeker weten dat het op de Keiheuvel volle bak was geweest met GP-rijders, en publiek.

Het hoeft niet moeilijk te zijn.
Het publiek komt niet voor Delince, Grade en andere (amateur)toppers.
Het publiek wil echte GP rijders zien!

Tot 5 jaar geleden was het top op de Keiheuvel, en toen waren de organisatoren maar 5 jaar jonger dan nu ;)
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

Aanmelden · Registreer