Grand Prix #16 Assen

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Je
Jeroen Lambers
125cc junior EK
Berichten: 52
Lid geworden op: Zo 31 Mei 2015, 21:22
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Jeroen Lambers Zo 30 Aug 2015, 17:59

Geert je mag wel van vroeger spreken, zolang als het maar negatief is.
IDD geen top circuit, maar wel mooie wedstrijden gezien.
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Mark Dejonghe Zo 30 Aug 2015, 18:08

Prachtig gereden Jeffrey Dewulf op plaats tien ...en....?? Hardis.?? volgens u geen top 10 rijders thuis laten op MXoN...
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 30 Aug 2015, 18:47

Dewulf heel knap, net als Wouts. Zal beide piloten veel deugd doen om mee rond plaats 10 te knallen in MXGP.

Mooie afsluiter ook voor Graulus al zal het gevoel toch zijn van .... ik had kampioen moeten worden. Hopelijk levert het hem toch nog een plaatsje op in MX2 volgend seizoen. Hij heeft dit seizoen al genoeg bewezen dat hij top 10 aankan in het WK.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Guy Dick Zo 30 Aug 2015, 19:15

Etienne Dierckx schreef:
Guy Dick schreef: Het is ook véél ruimer aan bod gekomen op TV dus was / wordt het makkelijker om sponsoren aan te spreken dus hebben meer organisatoren interesse enz enz. Dus eind van de rit is dat de formule van Youthstream aanslaat en dat is geen geaag, dat is realiteit.


noem nu is een paar grote sponsors van buiten MX (en buiten de energy drinks), die de afgelopen jaren in het motorcross zijn gekomen.


Parmeggiano kaas
GoPro
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Je
Jeroen Lambers
125cc junior EK
Berichten: 52
Lid geworden op: Zo 31 Mei 2015, 21:22
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Jeroen Lambers Zo 30 Aug 2015, 21:14

Hsf logistics
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Guy Dick Ma 31 Aug 2015, 11:34

Etienne Dierckx schreef:
Guy Dick schreef:Het is misschien niet het mooiste, wel hééééél lang het spannendste seizoen sedert jaren en zeker een voltreffer naar bezoekersaantallen. Het is ook véél ruimer aan bod gekomen op TV dus was / wordt het makkelijker om sponsoren aan te spreken dus hebben meer organisatoren interesse enz enz. Dus eind van de rit is dat de formule van Youthstream aanslaat en dat is geen geaag, dat is realiteit.


spannend? MX2 wel, mxgp is nooit spannend geweest. MXGP is trouwens al meer dan 5 jaar niet spannend meer.
Nee? Voor aanvang zag het er naar uit dat het een duel Villopoto-Cairoli zou worden met JvH als 3e hond. Maar het werd Nagl die de lakens uitdeelde. Villopoto kwam beter in zijn ritme, raakte gekwetst en Desalle leek de challenger te worden. Maar hij raakte ook gekwetsts en zijn rol werd overgenomen door Cairoli, die weer de perfecte seizoensopbouw leek te hebben. Tot Febvre de macht over nam en Nagl en Cairoli aan de kant moesten. Niemand had met dit scenario rekening gehouden...
toeschouwers? heb je geen cijfers van.
Nee maar ontkennen dat er veel volk is op de GP's is hetzelfde als zeggen dat het nu vriest in België (behalve in Quatar maar dat is een prestigeprject van 1 of andere sjeik en die organisator heeft wss het meeste geld over van allemaal)
TV? blij dat ik een telenet decoder heb, anders had ik van de eerste reeks mxgp niks gezien. MX2 is nergens live te zien. Europsport schrapt weer een deel door het uitlopen van motogp. Motors heeft het blijkbaar opgegeven om mx live te geven.
Jullie negativo's zitten dus op zo'n prachtige dag met perfect terrasjesweer in een bloedhete kamer naar op niets trekkende cross op tv te kijken en te klagen dat het niet live is??? Miljaar, ben ik blij dat ik ook nog een leven heb...

denk dat dit de realiteit is.

Het idee om dit in Assen te doen, daar is niks mis mee. Het heeft zelfs wel iets. Maar doe het dan in hemelsnaam niet op deze manier. Doe het met een harde ondergrond en leg de baan een paar weken eerder aan. En maak er in hemelsnaam geen VLM baan van.
Maar dan kom je weer bij het punt van het geld. Assen 2 of 3 weken afhuren is onbetaalbaar en betere grond ergens anders halen is ook niet te betalen.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Guy Dick Ma 31 Aug 2015, 11:38

O ja, het was live op Telenet Sport, in uitgesteld relais op MotorsTV en Eurosport 2 en op Canvas (ruime samenvatting)
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 31 Aug 2015, 12:58

hoera hoera lang leve de Gp's .... wat een fantastisch kampioenschap hebben we dit jaar toch gehad. Al de beste piloten van de wereld aanwezig, perfecte circuits en daardoor amper gekwetste piloten. Steeds live te volgen op alle grote zenders en via een steeds perfect werkende live timing. Op elke Gp tussen de 30 000 en 50 000 mensen aanwezig, wat een feest elke keer weer!!!
Kan niet wachten tot de Gp van de USA om eindelijk te weten wie er wereldkampioen wordt in MXGP, gelukkig zal het spannend blijven tot de laatste reeks. Best WK sinds jaren.
Hoera, Hoera!!!!!!
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Guy Dick Ma 31 Aug 2015, 13:24

Waarom kijk je dan?
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ku
Kurt Corbeels
80cc pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 23:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Kurt Corbeels Ma 31 Aug 2015, 13:28

Eigenlijk wordt het off-topic, maar nu de discussie hier toch bezig is:
Motorcross en de beleving er rond is absoluut niet meer hoe het in het verleden was. Bekijk dit filmpje maar eens: https://www.youtube.com/watch?v=XnucpQS8BiM
- Spanning tot de laatste gp
- Toeschouwers stonden rijen en rijen dik langs beide kanten van het circuit (dat toen zelfs langer was dan nu vaak het geval is)
- Sfeervol publiek
- Een ECHT motorcrossparcours
- Kranten gevuld met meerdere pagina's over motorcross gedurende de hele week

Ik wil niet zeggen dat alles toen absoluut beter was. Maar als het gaat over toeschouwers, beleving en prachtige parcours, dan kan je niet ontkennen dat er op dat vlak zeker geen vooruitgang is.
0 x


Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Pierre Vandenplas Ma 31 Aug 2015, 14:44

hebben ze nu hier of daar, het asfalt bloot gereden? Dacht het niet, en wat hebben ze zaterdagavond nog aan het circuit gedaan, alleen maar de springers ophogen, of ook een dikkere zandlaag gelegd!?
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Catteeuw Geert Ma 31 Aug 2015, 16:18

Ook een firma die gaat zaken doen als het WK deze toer opgaat :shock:

http://www.walgreens.com/store/c/travel ... 12-product
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 31 Aug 2015, 16:42

Guy Dick schreef:Waarom kijk je dan?


als je het nu echt wil weten Guy ...

Ik had als klein manneke een droom, en dat was crossen. Ik woon op pakweg een km van het fort van koningshookt en als ik vroeger als tiener naar een cross ging kijken, kende in na de trainingen al de nummers en namen van piloten al van buiten ... een freak noemen ze zoiets.

Uiteindelijk na veel zagen op mijn 17de mijn eerst crossmoto gekregen van mijn ouders.
Begonnen in Lille en via omzwervingen in BLM en BMB ongeveer 15 jaar gecrost.
Daarna is er dan nog het hele MX World verhaal geweest.e

MX is net zoals bij andere crossers heel lang een deel van mijn leven geweest en nu nog. Ik zie graag cross, kan echt nog wel genieten van knappe circuits en leuke wedstrijden.

Maar zondag (ja ik heb gekeken en nee, niet in een donker warm hol maar rustig in de schaduw met een pintje op mijn terras) heb ik het na 10 minuten afgezet en ben voetbal gaan kijken.

Assen kan perfect als locatie, ik vind het zelfs uiteindelijk een aanwinst. Blijkbaar is er ook een heel ander publiek op afgekomen dan op een normale cross, dat kan je alleen maar toejuichen. Maar het circuit sloeg gewoon nergens op, was hooguit een middelmatige VLM zandcross.
Vroeger (ja hier zijn we weer) moest je eerst een nationale of internationale cross organiseren vooraleer je circuit kon goedgekeurd worden voor een Gp. Nu is het genoeg om een paar dagen op voorhand wat zand op de grond te kappen.
YS heeft ook al goeie dingen gedaan, de Gp's hebben een update gekregen onder YS maar er zijn gewoon te veel dingen die niet meer kloppen en die mij enorm storen.

Als ik dan de negativo ben en een zagevent, mij best maar ik geef gewoon mijn mening.

Toevallig las ik daarstraks op een site dat er zondag een proef was voor het Oostenrijks kampioenschap in Schwanenstadt ... nu moet je maar is op youtube gaan opzoeken hoe dat circuit er uitziet, er zijn in het verleden genoeg Gp's gereden.
Als je dan Assen terug ziet ...
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 31 Aug 2015, 17:01

Guy Dick schreef:
Etienne Dierckx schreef:
Guy Dick schreef: Het is ook véél ruimer aan bod gekomen op TV dus was / wordt het makkelijker om sponsoren aan te spreken dus hebben meer organisatoren interesse enz enz. Dus eind van de rit is dat de formule van Youthstream aanslaat en dat is geen geaag, dat is realiteit.


noem nu is een paar grote sponsors van buiten MX (en buiten de energy drinks), die de afgelopen jaren in het motorcross zijn gekomen.


Parmeggiano kaas
GoPro


Guy soms lul je ook maar wat raak he vriend. Eurosport gaf voorrang aan de MotoGP en aan een halve finale Snooker, om daarna de kroning van de Wereldkampioen in de MXGP te laten zien. MotorsTV liet dan weer het WEC zien vanuit Duitsland, een evenement met +60.000 bezoekers. Telenet heeft een deal om zowel MX2 als MXGP uit te zenden, dat mochten we toch lezen in het persbericht, en zenden enkel MXGP uit.

Dat motorcross géén sport is voor sponsoren van buiten de MX is al gebleken. Ik denk dat vele zich o.a. 'Braun' wel voor de geest kunnen halen die met YS in zee waren gegaan en tevens ook met Stefan Everts om in sommige landen reclame te maken voor hun producten... Waren even snel weg als ze gekomen waren.

Daarnaast stond ik afgelopen maand bij een ex-sponsor, (marketing man), en die zei me dit: 'Het is moeilijk om je baas telkens te vertellen dat er 36.000, 45.000, 25.000 bezoekers zijn op een wedstrijd. En als je hem dan mee neemt ziet hij tops 10.000 mensen. Ik herhaal dat heb ik niet gezegd dat zei die man'.

Assen is echter wel iets positief, waarom? Omdat 80% van die mensen nauwelijks of niets met motorcross te maken hebben en die laten kennismaken met de sport is altijd positief. De baan zal volgende maal trouwens wel langer zijn, dan kan er voorbij een extra tribune worden gereden en zo kan er nog meer volk worden aangetrokken om te komen kijken. Daarnaast mikt Lee Van Dam op de MXON. Dan zal er misschien nog wel enkele extra lusjes voorbij meer dan één extra tribune moeten worden bijgelegd. Over twee dagen, dat veronderstel ik toch, zouden ze in Assen zo'n 37000 mensen mogen ontvangen hebben. Daarmee hebben ze volgens de officiële cijfers in Assen de tweede populairste Europese Grand Prix georganiseerd. Knap werk, wat je er ook negatief over kunt zeggen, we kunnen er hier in België nog véél van leren i.v.m. eventpromotie.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 31 Aug 2015, 17:04

Pierre Vandenplas schreef:hebben ze nu hier of daar, het asfalt bloot gereden? Dacht het niet, en wat hebben ze zaterdagavond nog aan het circuit gedaan, alleen maar de springers ophogen, of ook een dikkere zandlaag gelegd!?


anstie ging op een bepaald achterover en kwam stevig ten val, bleek dat zijn achterwiel plots grip had omdat er geen zand meer lag .... maar ik had erger gevreesd.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
An
Andy Vp
50cc rider
Berichten: 24
Lid geworden op: Di 03 Feb 2015, 14:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Andy Vp Ma 31 Aug 2015, 18:01

Wat een triestige uitvlucht , onder die baan ligt geen beton (dan nog) maar metalen platen , daar krijg je evenveel grip als op ijs . Ik vond de 2de reeks mxgp wel iets hebben maar Paulin bracht niet de spanning die ik verwachte vanuit mijn luie zetel :) wie me ook opviel was van Doninck ..mooie soepele stijl , komt er wel !
0 x


Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Berichten: 859
Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Fons Van Loon Ma 31 Aug 2015, 18:21

Voor een objectieve en naar mijn mening een juiste analyse op Tatlermx!
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Steve Van Avondt Ma 31 Aug 2015, 18:43

Proficiat aan Brent Van Doninck!in je eerste gp seizoen een podium rijden is niet iedereen gegeven. En eigenlijk proficiat aan het ganse Kemea team ,die met al hun piloten een zeer mooi resultaat neerzetten.
Lieber is een echte zandman geworden. :)

@ Etienne
Helemaal zelfde verhaal hier,alleen had ik een iets minder indrukwekkende carrière. ;)
Ook ik heb mij niet in een donker warm hok opgesloten maar had een leuke dag afgesloten met de 4reeksen na mekaar s'avonds op motors tv.ik had er bewust voor gezorgd nog geen uitslagen te weten.
Mijn mening over de wedstrijd, meer volk dan ik verwacht had.maar wel netjes op 1 plaats.mooie accomodatie. Genoten van goeie prestaties van enkele belgen.
De wedstrijden deden mij maar aan 1ding denken, strandraces.het leek een beachrace in een stadion.waarbij de koplopers al na 15 minuten begonnen te slalommen tussen de gedubbelden.
mijn conclusie,perfecte omkadering,de wedstrijd op zich een aanfluiting voor een wk.
0 x


Ma
Martin Boelaers
mx2 amateur champ
Berichten: 195
Lid geworden op: Zo 06 Feb 2011, 16:33
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Grensland

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Martin Boelaers Ma 31 Aug 2015, 18:55

35000 toeschouwers volgens organisator in Assen
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/99096/W ... rs?r=sport
Blijkbaar is deze man dezelfde fantast als YS waar ze ook altijd flink overdrijven met hun aantallen.
0 x


Motocross is not a crime
Gebruikersavatar
Gunther Smeys
mx all time winner
Berichten: 1258
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:20
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Grand Prix #16 Assen

Berichtdoor Gunther Smeys Ma 31 Aug 2015, 21:08

@Martin Boelaars... waarom zou 35.000 niet kunnen? Gespreid over twee dagen denk ik dat dit zeker waar is, of ze allemaal betalend waren, is een andere vraag, maar op die tribune kan toch een 25.00 man op en die zat zaterdag toch bijna voor 2/3de vol en op zondag zeker voor 2/3de .... Ik was er 2 dagen ( op de track) en nergens heb ik plaatsen gezien waar de beton/platen te zien was....
0 x


http://twitter.com/#!/SmeysG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keenomx.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

Aanmelden · Registreer