Riders and Manufacturers Cup

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Riders and Manufacturers Cup

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Di 29 Sep 2015, 11:12

Tijdens de MX of Nations in het Franse Ernée heeft Guiseppe Luongo bekend gemaakt dat er in 2016 een nieuwe cup georganiseerd gaat worden.

Deze cup heeft de naam Riders and Manufacturers Cup en zal op 8 oktober 2016 worden gehouden in de Veltins Arena in Duitsland. Het wedstrijdformat bestaat uit drie manches waarin twee MXGP rijders per merk en een MX2 rijder van hetzelfde merk aan de start zullen komen.

Het evenement zal wereldwijd op tv uitgezonden worden en de merken krijgen financiële ondersteuning om deel te kunnen nemen aan het evenement en de rijders kunnen prijzengeld verdienen.

Youthstream, FIM, teams and manufacturers meet to summarize the 2015 season:

After the celebration of the 69th edition of the Monster Energy FIM Motocross of Nations, Youthstream and the FIM met with the teams and manufacturers in a very positive atmosphere to make a summary of the 2015 season and discussed the improvements to be made for 2016.

Everyone agreed that it has been an excellent year for MXGP and they all shared their will to keep on cooperating to continue making the sport grow.

Mr Giuseppe Luongo, Youthstream’s President, used the opportunity to present a new big event which will be launched in 2016: the Riders and Manufacturers Cup, an event that will take place in the well-known Veltins Arena in Germany on the 8th October 2016. Every manufacturer will take part with their 2 best MXGP riders and their best MX2 rider, the concept will be similar to the MXoN but instead of the riders riding for their country they will ride for their manufacturer. The format will be 3 races with the 3 riders per manufacturer in each race, and the race track will be built with riders’ safety as priority while providing a great show for the fans. The event will be televised worldwide with a television coverage similar to the MXGP World Championship. Financial support will be given to the manufacturers and substantial prize money will be available for riders and manufacturers. This new project will be organized and promoted by Youthstream, be sanctioned by FIM, in cooperation with ADAC and DMSB and have the participation of all the Motocross manufacturers and all the best Motocross riders in the world.

Dit is het stadion van Schalke 04, waarvan sprake was dat deze een GP gingen organiseren, het blijkt dus een nieuw format te zijn geworden.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Je
Jeroen Lambers
125cc junior EK
Berichten: 52
Lid geworden op: Zo 31 Mei 2015, 21:22
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Riders and Manufacturers Cup

Berichtdoor Jeroen Lambers Do 01 Okt 2015, 13:57

Ik had wel wat meer reacties verwacht.
0 x


Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: Riders and Manufacturers Cup

Berichtdoor Pierre Vandenplas Do 01 Okt 2015, 14:29

Eigenlijk zal het zoiets zijn als een merkentrofee, zoals vroeger elk jaar in Vorselaar was, ook met de gp-piloten toen ! heb er ooit meegereden voor Honda, heeft wel iets.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Riders and Manufacturers Cup

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 01 Okt 2015, 21:23

opzet is niet verkeerd maar aan het eind van het seizoen zou je wel eens een heel droevig deelnemers veld bij elkaar krijgen waar niemand interesse in heeft. Als je de wedstrijd nu zondag zou houden zou je ongeveer zoiets krijgen.

KTM
Cairoli, Simpson, Jonass

Honda
Paulin, Bobryshev, Gajser

Kawasaki
Rattray, Covington, ?

Suzuki
Seewer, ?, ?

Yamaha
Jerre, Febvre, Guillod

Husky
Nagl, Ferris, Kullas

TM
Guarneri, Bernardini, ?

Amerikanen liggen niet wakker van zoiets .... en ik vrees met zo een deelnemersveld ook het publiek niet.
Zal tijd nodig hebben om aan format te wennen en tijdstip lijkt me verkeerd maar idee is niet slecht.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Va
Van Loon Fons
125cc junior EK
Berichten: 62
Lid geworden op: Di 29 Sep 2015, 12:54
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Riders and Manufacturers Cup

Berichtdoor Van Loon Fons Di 02 Feb 2016, 19:29

Ze zijn er al reclame voor aan het maken,het is nu wel duidelijk,motorcross moet kapot, van het wk willen ze een circus vertoning zoals nitro circus maken! En waar sommige het blijven halen dat Assen een sucses was snap ik niet,er was wat volk ja maar de gp op zich was een ware aanfluiting van wat mx zou moeten zijn!
0 x


Pa
Patrick Van Gorp
ama lites national champ
Berichten: 487
Lid geworden op: Zo 23 Aug 2009, 18:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Riders and Manufacturers Cup

Berichtdoor Patrick Van Gorp Wo 03 Feb 2016, 23:02

@Fons;
Succes wordt in deze context gemeten aan het aantal bezoekers, en dus het aantal Euri's dat het evenement binnenbrengt.
Voor ons, als diehart mx liefhebber, was Assen geen succes.
Voor GL, en zijn appostelen, was dit wel een succes.
Dat komt omdat wij om de MX wedstrijden geven, wij willen dat volgen, en spanning zien tot de laatste meters.
Die corpulente Italiaan geeft daar geen ruk om.
Hij weet op zondagmorgen om 10.00u al of een GP een succes is of nie.

Ik heb afgelopen jaar nie eens meer de moeite genomen om alle liveuitzendingen te bekijken.
20 man aan het hek....manman...
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden · Registreer