1 mei BK Beervelde

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Frank Janssen Zo 01 Mei 2011, 21:59

steven jeff cloots heeft vlm vergunning hoor!
0 x


speaker Frankske
St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Steven Van Avondt Zo 01 Mei 2011, 22:42

ge hebt gelijk Frank..en die deed het goed..maar de 3e reeks viel hij uit anders had hij mogelijk net top 10 gehaald in de eindstand.
reed goeie 2e reeks na een val in de aanvang.
0 x


Li
Lieven Wieleman
mx2 wk rookie
Berichten: 259
Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 18:00
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Lieven Wieleman Ma 02 Mei 2011, 08:48

Frank Janssen schreef:laat de piloten eens rijden voor hun geld!startgeld betalen is niet meer van deze tijd
t'is crisis he mannen!

Volledig mee akkoord, doe zoals in Nederland, verhoog 't prijzengeld en geen waanzinnige startgelden meer. Heb een paar bedragen gehoord van iemand die dicht aanleunt bij de organisatie, ja man :o , je zou er de moed bij inschieten om nog een BK te organiseren. Als die bedragen kloppen natuurlijk hé :roll:
0 x


MX is a way of life: nieuw Open #89
Po
Polfliet Jochem
ama lites eastcoast champ
Berichten: 445
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 17:43
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Lembeke/Eeklo

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Polfliet Jochem Ma 02 Mei 2011, 12:00

@ steven, van de vmcf waren er nog hoor,dierckx,govaert,blauwers...
0 x


El
Elton Van Craenenbroeck
mx2 amateur champ
Berichten: 159
Lid geworden op: Vr 12 Nov 2010, 13:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Elton Van Craenenbroeck Ma 02 Mei 2011, 15:49

Goeie organisatie,veel volk,goe weer....En ideaal uurschema :-),

Als ge ziet wij als nationalen mx1 in Mons dawe daar als laatste moete rijden,daar was geen kat meer in dieje bos :-)

Gistere deftig uurschema en Inters mx1 als afsluiter,volk blijft tot laatste en tent blijft tot laatste minuut draaien..Is dat zo moeilijk overal zo uurschema toe te passen,denk uiteindelijk voor iedereen beter...Inters mx1 als afsluiter van goeie crossdag,BAM! ;-)

Grtz
0 x


Ju
Jurgen De Smet
mx2 wk champ
Berichten: 604
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:37
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Jurgen De Smet Ma 02 Mei 2011, 16:00

reeks inters vond ik toch maar wat flauw kwa bezetting anders een mooie crossdag dat wel

@peter
bij de inters 23man in de trainingen waarvan 15amateurs en 8 gp piloten .
ik denk dat ik daar veel volk van de vmcf zie rondlopen heb alsook denk ik veel van de vlm . omdat deze geen cross hadden .
zou het voor het belgisch motocross gewoon niet beter zijn dat er op het bk bmb gewoon geen amateurbonden rijden zodoende dat bv van alle bonden maar 500man naar het bk komt kijken dwz zowiezo 2000man meer publiek . meer entre = meer geld voor gp piloten aan te trekken .
een mooie compensatie zou dan ook zijn geen gewone cross ( belgium nationals ) meer in de bmb die kunnen ze dan gaan geven in een amateur federatie dit zou voor beide kanten veel beter zijn .
als ge ziet dat de eerste amateur piloot ( david cools ) in het kampioenschap op een 7pl met gelijke punten staat op de 6de vindt ik het dit jaar toch maar flauw bezet hoor .
inters mx 2 1 woord mooi om te zien . jong talent en veel strijd dus mooier dan de reeksen mx1 ???? voor mij wel .

greetz JDS
0 x


To
Tom Cortvriendt.
mx2 amateur champ
Berichten: 186
Lid geworden op: Za 29 Jan 2011, 18:10
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Tom Cortvriendt. Ma 02 Mei 2011, 18:13

Ik weet niet of iemand het gezien heeft, maar hoe Keeno zijn motor doormidden sprong in de training was ongelofelijk!
0 x


St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Steven Van Avondt Ma 02 Mei 2011, 20:05

Polfliet Jochem schreef:@ steven, van de vmcf waren er nog hoor,dierckx,govaert,blauwers...


ik geloof je Jochem dat ze een vmcf-vergunning hebben maar bv.Govaert rijdt toch iedere bmb-wedstrijd,aangevuld met vmcf-wedstrijden.
buiten de gp-jongens zie je zowat elke andere piloot weleens ergens in een andere federatie,een heel goeie zaak voor iedereen vind ik persoonlijk..Van Daele,Salaets,Van Nooten,De Belder,Foguenne,Govaert,Cools,Dierckx,Cloots,Verstrepen,Goyvaerts,Blauwers en dan vergeet ik er nog..zijn allemaal in meer dan 1 federatie actief..en dat is een goeie wisselwerking,de top van de liefhebbersbonden en de jongens vanaf plaats 10 in bmb,die zijn mekaar ongeveer waart..de bmb-ers maken de wedstrijden in de liefhebbersbonden interessanter en goeie inter-liefhebbers zijn een meerwaarde voor bk-wedstrijden..maar voorlopig zijn er nog niet genoeg die die stap zetten.
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Frank Janssen Ma 02 Mei 2011, 20:10

dat komt wel steven als de bmb subtoppers in twee reeksen van20min in een liefhebbersfederatie wekelijks om de centen kunnen rijden dan gaan er nog veel een dubbele vergunning nemen naar volgend seizoen toe, heb vaak de indruk dat in liefhebbersbonden meer strijd te zien is bij de inters dan op de bmb
0 x


speaker Frankske
Gebruikersavatar
Melissa De Paepe
ama lites national champ
Berichten: 512
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:42
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Locatie: Evergem
Contact:

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Melissa De Paepe Ma 02 Mei 2011, 20:50

Béter is het wel dat de grote mannen op het einde van de dag rijden!
Maar als ze het uurschema veranderen zo plotseling op zondag, mogen ze wel maken dat alle piloten aan de start staan! Want er waren er wel enkele die niet wisten dat de reeksen veranderd waren.
Als ze da afroepen hoorde da zeker niet tot int rennerspark!
Intressant is anders!

Persoonlijk vind ik de mx 2 klasse inters toch ook spannender dan de mx 1 hoor... amai echt flauw!
0 x


Mx-Melisje-Pics ---> http://www.mx-melisje.be
Ju
Jurgen De Smet
mx2 wk champ
Berichten: 604
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:37
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Jurgen De Smet Ma 02 Mei 2011, 21:42

@steven
juist er zijn vele inters die bmb wedstrijden combineren met een amateurfederatie . de vraag is moest het niet mogen zouden ze dan nog een bmb vergunning nemen ??
van de vmcf weet ik toch de meeste niet .
dus is de bmb een mooie aanvulling van de amateurcrossen en zouden alle amateurfederaties hun toppers de kans moeten laten .

greetz JDS
0 x


St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Steven Van Avondt Ma 02 Mei 2011, 21:56

zoals het momenteel gaat ben ik ervan overtuigd dat als ze een keuze moeten maken de meesten inderdaad voor een amateurfederatie zouden kiezen..de meeste van die jongens hebben het al weleens geprobeerd op gp-niveau en weten waar ze aan toe zijn..vanuit lagere reeksen is er nog heel weinig doorstroming en degenen die dan toch uit de nationalenreeks naar de inters komen moeten meteen tegen de wereldtop aan de bak en dat is onbegonnen werk..
ik weet niet hoe we daar nog gaan uitraken.
0 x


St
Stefanie Balcaen
125cc junior EK
Berichten: 97
Lid geworden op: Vr 30 Okt 2009, 08:20
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Stefanie Balcaen Di 03 Mei 2011, 22:51

Ik denk niet dat we naar de "amateur-inters" moeten kijken om een verklaring te vinden voor de weinige deelnemers bij de open inters. Het probleem ligt meer in het feit dat de BMB-subtoppers geen sponsoring meer vinden in Belgie. Salaets, Van Nooten, Verbruggen, het JM-team rijden voor grotendeels Nederlandse sponsors en moeten dus naar Nederland gaan rijden. Vilvorder en Janvier rijden in Zwitserse dienst, Creemers in Engelse dienst en Wouts in Duitsland. Dat was vroeger uitzonderlijk en zelfs dan nog reden ze in België. Tel die er even bij en men heeft opnieuw meer dan 30 starters in het open kampioenschap. Alleen als men het BK gaat afstemmen op het ONK (of omgekeerd) zal het wellicht opnieuw beter worden, mijn inziens.
0 x


Gebruikersavatar
Christophe Ronse
mx1 wk rookie
Berichten: 335
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 08:29
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: Wachtebeke

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Christophe Ronse Wo 04 Mei 2011, 13:02

Dat is de opplossing , de nevenbonden moeten gewoon op elkaar afstemmen.
Wat doen ze nu ze geven proeven voor het kampioenschap als en er een BK is. :(
Of beter gewoon een vrije dag geven op de BK dan zou er een veel groter deelnemersveld zijn bij de inters.
0 x


Supporter Keeno!!!!!!! Suz mx team Nieuweling mx1/3 open #30
Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 04 Mei 2011, 13:23

Dus moeten de amateurbonden 7 keer per jaar geen cross geven omdat het bk is in de groten bond ?? Dan ook nog geen cross geven als het Valkenswaard is en Lommel ?? :?
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Ma
Marcel Dirks
mxdn winner
Berichten: 995
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:38
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Motocrossland
Contact:

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Marcel Dirks Wo 04 Mei 2011, 14:05

Die 7 keer geen cross geven komen ze nu ook al aan.
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Wo 04 Mei 2011, 15:23

Catteeuw Geert schreef:Dus moeten de amateurbonden 7 keer per jaar geen cross geven omdat het bk is in de groten bond ?? Dan ook nog geen cross geven als het Valkenswaard is en Lommel ?? :?


Als het GP is in Nederland geeft de MON geen motorcross dat gaat daar blijkbaar wel... Drie jaar geleden was er op 15Augustus geen FAM en ook geen Amateur motorcross en er was ook veel publiek op de Keiheuvel.

Het op elkaar afstellen van wedstrijden zou zeker geen kwaad kunnen maar het elkaar stokken in de wielen steken is hier in België toch een nationale sport!

Stefanie Balcaen schreef:Ik denk niet dat we naar de "amateur-inters" moeten kijken om een verklaring te vinden voor de weinige deelnemers bij de open inters. Het probleem ligt meer in het feit dat de BMB-subtoppers geen sponsoring meer vinden in Belgie. Salaets, Van Nooten, Verbruggen, het JM-team rijden voor grotendeels Nederlandse sponsors en moeten dus naar Nederland gaan rijden. Vilvorder en Janvier rijden in Zwitserse dienst, Creemers in Engelse dienst en Wouts in Duitsland. Dat was vroeger uitzonderlijk en zelfs dan nog reden ze in België. Tel die er even bij en men heeft opnieuw meer dan 30 starters in het open kampioenschap. Alleen als men het BK gaat afstemmen op het ONK (of omgekeerd) zal het wellicht opnieuw beter worden, mijn inziens.


Dit is een zeer knappe analyse...
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 04 Mei 2011, 17:40

@ Marcel
In sommige bonden wel ja ;)
@ Mathias
Ok , maar jij spreekt hier over 2 organisaties , 9 x geen cross voor de liefhebbers vind ik wel veel !
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Gebruikersavatar
Andy Moens
world THQ sx champ
Berichten: 1854
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 00:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: grobbendonk city
Contact:

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Andy Moens Do 05 Mei 2011, 19:29

als ge alle crossen moet rijn die de amateurbonden rijden dan zijn het er meer als genoeg , als ge er daar 7 schrapt om naar het bk te kunne he da vind ik nog ni zo slecht .
maar dan zou iedere rijder er terecht moeten kunnen van beloften tot inter , maar dan is er gewoon zo veel volk dat ge wel op 2 dagen moet rijden anders geraakt ni iedereen aan de beurt , en das dan weer het volgende probleem
0 x


Gebruikersavatar
Peter Rillaert
european champ mx2
Berichten: 233
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 06:48
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Ronse

Re: 1 mei BK Beervelde

Berichtdoor Peter Rillaert Do 05 Mei 2011, 20:53

Moesten we het nederlandse organisatie model kunnen overnemen, is het morgen opgelost. Maar dat zal niet gebeuren... en dat weet iedereen.

Dus blijven we jaar na jaar dezelfde opmerkingen maken, en niets verandert.

Nog altijd een ratatouille van nevenreeksen, occasioneel maar niet systematisch overleg met Fam en amateurbonden om de 7 BK wedstrijden vrij te geven (en dus elkaar niet dood te concurreren...) en geen zichbaar overleg met nederlands en duits kampioenschap. Dit laatste is natuurlijk wel heeel moeilijk, daar gaan ze niet wakker liggen van belgie. En ja, het is een knappe analyse dat meer en meer top inters (zeg maar GP piloten) buitenlandse sponsors hebben en dat maakt dat zij voorrang moeten geven aan deze nationale kampioenschappen... Onoplosbaar vrees ik...

Anderzijds gaan mijn tenen krullen als ik terug oude spoken zie opduiken in verband met de dag-indeling. Reacties dat het goed is dat de derde reeks inters pas start als laatste, "omdat de nationalen anders geen publiek meer hebben" daar zakt mijn broek van af. Liever toeschouwers tegen hun zin laten wachten, is dat de oplossing ? Diegenen die de nationalen willen zien rijden zullen heus wel wachten hoor. Maar moeten diegenen die enkel voor inters MX1 komen daarvoor zo lang staan wachten voor niks ? Ieder diertje zijn pleziertje, maar toeschouwers tot iets verplichten is nooit een goeie strategie. Alle respekt voor diegenen die een hele dag cross willen, en van alle mogelijke reeksen genieten, maar niet iedereen denkt zo.
Doe de test, het is heel simpel. Laat een nevenreeks starten NA de derde reeks inters MX1, en dan zul je het echte bereik van een publiek kennen. Als er dan nog 400 man overblijft, dan weet je dat tenminste. En als het er veel meer zijn, des te beter. Nu hebben we er het raden naar. En blijven we dus aanmodderen.
Volgend jaar zal het juist hetzelfde zijn, en zal identiek dezelfde discussie voor de vijfentwintigste keer gehouden worden. :D
0 x


X men

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer