- Trey Canard is geblesseerd, dus er blijven 4 kandidaten over voor de wereldtitel. Dit is goed nieuws voor Villopoto en minder goed voor Stewart, omdat de "traagste van de 5" nu 4des wordt en niet 5des.
- Stewart heeft vorige week gewonnen en staat nu 16 punten achter op Villopoto. Hij heeft zijn "mojo" terug. Betekent dit nu dat hij terug op een winning streak zit of gaat hij weer vallen (het is altijd één van de 2 bijna ...)
- Dungey reed vorige week erg sterk (sneller dan Villopoto & Reed!) en werd 2des waardoor dat hij nu nog maar 6 punten verwijderd is van RV. Gaat hij deze keer weer paar punten terug knabbelen?
- In de 250 komt de West series terug met Hansen, Tickle en Tomac. Tickle staat 3 punten achter op Hansen en Tomac 12. Hansen had de vorige keer z'n hand gebroken en Tickle zijn sleutelbeen. Tomac zou dan een crash hebben gehad tijdens training maar zou niets gebroken hebben.
Wat ik mij nu afvraag is als Roczen dit weekend terug meedoet? Volgens RacerX doet hij dit weekend niet mee omwille van de GPs (terwijl er geen is dit weekend) maar volgend weekend wel (terwijl dat er maandag de GP van valkenswaard is) ...
Heeft iemand hiervoor een deftige uitleg
EDIT : Blijkt dat er volgend weekend geen supercross is. Dat verklaart veel, maar niet waarom hij dit weekend er niet is.