Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 09 Mei 2012, 15:47

helemaal mee eens.
Op een parcours waar je elke dag gratis kan gaan kijken, heeft dat weinig zin.

Maar ik denk wel dat het op andere parcours, het proberen waard is. Mits de nodige reklame natuurlijk anders heeft het ook weinig zin.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Pe
Peter De Backer
mx all time winner
Berichten: 1008
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Peter De Backer Wo 09 Mei 2012, 16:09

Enkel prijzengeld voorzien vanaf junioren?
0 x


Jo
Joost Buntinx
125cc rookie
Berichten: 140
Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Joost Buntinx Wo 09 Mei 2012, 16:35

Wat zijn zowat de prijzengelden? heb altijd maar vrijetij gereden . Pm mag, dan kan ik eens zien of het de moeite loont eens wat extra te trainen :p ;) idd, ik vind persoonlijk het entreegeld wat aan de hoge kant sowieso. Volk brengt ook volk he. En volk wat er is drinkt en eet gauw wel al iets.
Laatst gewijzigd door Joost Buntinx op Wo 09 Mei 2012, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Catteeuw Geert Wo 09 Mei 2012, 16:38

Neelen Eddy schreef:in bree heb ik da nog eens gezien..ze betalen voor 2 man en als ze ter plaatsen staan komen uit de caravan nog een 2 gratis personen uit :o ...ik vind da ze aan de inkom de caravans (verplicht)mogen controleren :mrgreen: ...dan hebben ze zowiezo meer entree geld...en van die alleen zaterdags (bezoekers) komen kijken zou ik zeggen een ander kleur van bandje of zo...of een stempel op hun voorhoofd ;-) :lol:

Een persoon of twee de bevoegdheid geven om op het circuit of rennerspark de bandjes te controleren.Geen bandje is onmiddelijk van de terreinen verwijderen , bye bye profiteurs.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Gebruikersavatar
Ruben Vandervelden
mx3 wk champ
Berichten: 576
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Ruben Vandervelden Wo 09 Mei 2012, 17:08

wij hebben in Hamont ook een aantal jaren geleden cross gegeven en hebben dan ook de inwoners van hamont gratis binnen te laten komen, anders zochten ze zich toch een weg gratis binnen langs een andere weg (achterkant van het terrein,...) en kwamen ze dus ook niet in de tent, toen we ze gratis binnen lieten kwamen ze wel in de tent en hadden er veel daar hun inkom betaald...
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Frank Janssen Wo 09 Mei 2012, 18:27

bij vlm in arendonk ook dit jaar gratis inkom voor plaatselijke bewoners, resultaat , tent ganse dag vol en beste cross ooit , als er 200gratis entrees zijn en die drinken allemaal 1pintje ,dat komt overeen met 10entrees, en zijt maar zeker dat die meer als 1 pintje drinken!
over de jeugd prijs kan over getwist worden , maar ook hier hetzelfde stramien kom je met 2 betaalt ene inkom, en daar scheur je ook je broek niet aan hoor , bandje of stempelgeven en zie je die op zondag nog gewoon 12 euro laten betalen , simpel toch!
0 x


speaker Frankske
Ge
Geert Metten
50cc rider
Berichten: 27
Lid geworden op: Zo 05 Dec 2010, 10:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Geert Metten Wo 09 Mei 2012, 19:00

denk niet dat je het met goedkoper te maken veel meer volk gaat krijgen de intresse in onze sport is verdwenen vroeger als er in ons dorp (diepenbeek) motorcross was daar spraken ze al een maand op voorand over nu is de cross voorbij en niemand heeft er over gesproken omdat er niets te zien is (niet kwaad bedoelt) en goede oplossing is samenwerken tussen de federatie's gelijk didier widar al heeft gezegt . zo dat de start baar terug vol komt te staan en er iets te zien gaat zijn voor de toeschouwers en dan komt er van zelf terug volk op af

das mijn gedacht grts geert
0 x


Gebruikersavatar
Suz Haeck
mx all time winner
Berichten: 1483
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Suz Haeck Wo 09 Mei 2012, 19:13

heb niets aant te merken op vbm, kom daar graag, maar als ik kan helpen mee ideekes, graag zelfs,
miss bij de inkom één consumatie gratis geven, mensen gaan dan eens iets drinken, en meestal volgt er nog een rondje, dus das ook een verdien post, in de cantine dan welliswaar, maar al wat drinkt is winst he,
Miss idd zoals bij sommige mclb organisaties, gratis kaarten in straat uitdelen, zoals team Hofman, de inwonders van Middelkerke komen gratis maar verteren dan wel pannekoekske en zo,
In de organisatie te Eksaarde krijgen de inwonders van straat een gratis inkom aangeboden als compensatie voor de twee dagen overlast en begrip, die delen zelfs een brief rond zodat de buren weten dat er toch aan hen gedacht wordt, en iets dat gratis is, trekt altijd aan,
Happy our in de tent houden, van die tot die uur alle drank aan 1 euro, wedden dat je tent meestal vol zit, en na da uur zijn er al paar in beschonken toestand , die blijven dan nog plakken hehe suz gij se slecht vel, maar is wel zo, iedereen kijkt naar de crissis dus ook de gewone mx mens , ipv van 3 famkes stuk of zes aja ;) das goed voor vbm en voor mclb, meer spanning ; ale hoop op meer toffe reacties, greetz suz
0 x


Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Wo 09 Mei 2012, 19:26

Meer reclame maken. Ik herinner me nog een tijd dat er hier in Beveren in de buskotjes gigantisch affiches hingen voor de GP van Leuven (uur rijden). Nu zie je enkel reclame op plaatsen waar de mensen al weet van het evenement hebben, op trainigscircuits, crosswinkels, crosswebsites ...

Reclame in plaatselijke scholen en omringende gemeenten en je hebt al een pak volk bereikt. Of ze komen is altijd een vraag. Laat de kinderen onder 12 jaar gratis binnen. Die kinderen gaan thuiskomen van school en zeggen, mama - papa, ik wil eens naar die coole motoren gaan kijken. Mama en papa betalen inkom en het kindje koopt nog zo'n klein crossmotortje.

De prijs verlagen zou misschien ook helpen. Want ik vind voor een amateurbond 12 euro toch gigantisch veel hoor xD. Wij zijn nog naar de GP van Balen geweest voor dat geld. En dat is nog geen 15 jaar geleden.

En hoeveel kost het om een shminkster te laten komen om een kind bv het rockstar of het monster logo op z'n toot te zetten? :lol: Die mensen gaan wellicht niet eens geld vragen aan de organisatie om daar te mogen zitten.
Zet er ook eens een springkasteel. Organiseer randanimatie. De mensen gaan een leuke dag tegemoet en amuseren zich rot ook al is het maar een saaie cross. Vraag bedrijven of ze geen demonstraties willen geven, coca-cola om stalen uit te delen ...
Dit hoeft allemaal geen geld te kosten, gewoon eens rondmailen doet al véél.

Allé kortom, zorg meer voor cross alleen. Want 90% van de Belgen geven geen zak om motorcross. En nog eens 9% blijven enkel kijken als ze er toevallig eens op zappen :lol: .
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Bi
Bini Conserriere
european champ mx2
Berichten: 217
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 14:13
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Bini Conserriere Wo 09 Mei 2012, 19:30

zelfs in kester krijgen de buurt(dorps)bewoners een gratis kaart met parking er bij
0 x


Ro
Roel Keunen
peewee pilot
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 23 Jan 2011, 23:05
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Roel Keunen Wo 09 Mei 2012, 19:56

Ik woon recht tegenover het terrein in Meeuwen waar de VBM -Paaastrofee gereden wordt.
Omdat ik dikwijls naar de cross ga, betaal ik met plezier €15 inkom voor een heel weekend.
Toch weet ik zeker als ze hier in de straat gratis kaarten zouden uitdelen, er meer buurtbewoners naar de cross gingen; en zéker weten dat die in de tent meer opdoen dan €15!!!

(+ het feit dat mensen uigenodigd worden, schept ook meer verdraagzaamheid naar de organisatie toe)

Ook het feit dat je voor alleen de zaterdag volle pot moet betalen vind ik niet goed.
Er zijn genoeg familieleden, klasgenootjes, kennissen die eens graag naar hun lokale heldjes komen kijken, maar deze mensen hebben daar vaak geen €12 voor over...
0 x


Jo
Johan Peetermans
mx2 amateur champ
Berichten: 198
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 03:08
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Johan Peetermans Wo 09 Mei 2012, 20:15

Laat de hoogste reeks 85 cc op zaterdag rijden en op zondag opnieuw 2 reeksen zodat ze kunnen aanpassen aan de zwaardere parkoers , maar niet laten meetellen voor een kampioenschap, dan denk ik dat er veel meer piloten gaan komen , immers 4 reeksen rijden voor hetzelfde geld, en voor die mannen goed om te leren
0 x


JMP
Jo
Joost Buntinx
125cc rookie
Berichten: 140
Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Joost Buntinx Wo 09 Mei 2012, 20:19

papa , mama en vriendje komen idd eens kijken ... lap 36 euro kwijt... voor een kmeraadje 2 of 3 keer 10 minuutjes te zien rijden... afin... dat schrikt idd wat af. Nu goe,d de meeste kritiek is er op de zaterdag (prijs) merk ik. dat is al een aandachtpunt waar elke bond, niet alleen vbm aan zou moeten werken.

2de punt is idd maak er meer een evenement van.

* springkasteel / grime/ mini quadjes te huur / initiatie crossmotorrijden, al is het op een pitbikeske, ...

* Wees streng op geluidsnormen, communiceer dat naar de buurt toe waar de cross gaat gebeuren, al is het aankondiging in weekblad of blad van de gemeente. en foldertjes in de omliggende wijk. Betrek die mensen / wijkraad. Laat ze daar ook op de cross staan met een standje bv. Dat is lang niet overal waar, maar zoek als bond/ organisator zelf de samenwerking op met de buurt.
Organisser direct een buurtbbq op de zaterdagavond, waarbij een deel van die opbrengst ook terugvloeit naar de buurt. Bij ons in de straat is er in de zomer bv een BBQ, met de 'winst' is er een gratis nieuwjaarsdrink... afin... Zorg dat de buurt 'wint' en dan kan je zelf ook winnen, denk daar niet te kortzichtig in.



Qua piloten: Stel je soepel op naar hun. Zorg dat ze waar hebben voor hun geld. Stel jezejf als organisatie continu in vraag.

Zo even genoeg gebrainstormd, niet teveel brain meer, dus ook weinig ideeën op moment.
0 x


Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Wo 09 Mei 2012, 20:22

Als de bonden nu eens elk jaar een (grote) prijs uitreiken voor de "Beste organisatie van het jaar", zou ook motiverend werken om meer een evenement van de cross te maken.
0 x


enjoy the ride, don't destroy it
Li
Linda Notelaers
peewee pilot
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 08 Mei 2012, 18:29
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Linda Notelaers Wo 09 Mei 2012, 20:38

Tombola organiseren met prijsuitreiking na de reeksen in de tent, gegarandeerd extra volk in de tent.
0 x


Sa
Sam Van Tongerloo
mx2 wk rookie
Berichten: 252
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Sam Van Tongerloo Wo 09 Mei 2012, 20:39

ik denk inderdaad dat de sport op zich aantrekkelijker moet gemaakt worden, iedereen kent motocross van tv waar iedereen meters hoog en ver springt en afdalingen neemt...

zorg voor voldoende "afleiding" van de motocross.

ten 2e zoals iedereen weet zou er in de buurt iets moeten gedaan worden, zoals in arendonk, veel volk gezien dat er normaal niet komt. In reet was dit ook, mijn collega sprak ervan om te gaan kijken terwijl het hem geen lap interesseert..

laten zien dat je meer bent dan een bende die wat lawaai op een veld maken doet veel.

ik weet dat dit al gezegd is, maar dit zijn volgens mij de 2 grootste punten om aan te werken.
0 x


585photo :
www.585photo.be
Gebruikersavatar
Suz Haeck
mx all time winner
Berichten: 1483
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Suz Haeck Wo 09 Mei 2012, 21:00

nu hier bij ons is er op vrijdagavond gaaibolling, handboogschieting, voor lokale volk,
die tent zit ook altijd vol, weet nog in roborst was er op zaterdagavond een spelavond, eieren werpen, zaklopen enz , met teamkes van drie personen al gelang het spel,
moe nu wel zeggen voor de organisaties in de zomermaanden altijd een extraatje,
zaterdag rommelmarktje ? miss stom ideekes maar daar kom toch volk op af zene
0 x


Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Gebruikersavatar
Suz Haeck
mx all time winner
Berichten: 1483
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Suz Haeck Wo 09 Mei 2012, 21:05

mis toch een verschil maken tussen kinderen en volwassen qua inkom prijs,
0 x


Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Guy Dick Do 10 Mei 2012, 13:33

Basisregels van de economie...

-Om meer volk te trekken moet je een aantrekkelijk produkt kunnen aanbieden voor een acceptabele prijs.
-Kan dat niet (meer) moet je de prijs laten zakken en / of onderhandelen met degene waar je inkoopt voor betere voorwaarden.
-Als dat niet kan zoek je een andere leverancier die hetzelfde produkt goedkoper aanbiedt.
-Als je met handen en voeten gebonden zit door een kontrakt met je leverancier heb je een probleem...
De klant kan je NOOIT dwingen om te kopen.
-Als dat allemaal nog niet kan zoek je een ander produkt om in te handelen.
Anders is het stoppen of faillisement.

Enkel als je voor de overheid werkt en zwaar gesponsord wordt (in onze hobby zou dit dus subsidie betekenen) kan je met de borst vooruit komen vertellen dat je vorig jaar meer verlies hebt gemaakt als het jaar daarvoor (NMBS).

Konklusie: wil je meer volk moet het produkt aantrekkelijker en / of moeten de prijzen naar beneden. Je kan de prijzen enkel maar verhogen voor degene die van het produkt afhankelijk zijn en dat zijn de piloten en de die hards. De rest kan ook ergens anders zijn tijd en geld goedkoper uitgeven (paardencross, wielrennen bvb: allemaal gratis entree).
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Suz Haeck
mx all time winner
Berichten: 1483
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Suz Haeck Do 10 Mei 2012, 14:10

Guy ik zie nu niet direct ne crosser naar de paardemolen trekken zenne, wielrennen gratis da kan wel zijn, maar daar heb je niets aan , zoeff en ze zijn voorbij, hed meer plezier aan de cirque die ervoor rijdt dan aan de renners ! cyclocross sorry das ook betalen zenne, das goed voor in de winterstop, kheb nog gene cyclocross gezien in de zomer !
tussen de regels door lezen we alweer dat vbm maar moet meespringen op de malemolen van och ja hoe kunnen we het vergeten de subsidies trend, de onder één koepeling ! daar gaan we weer ....
dacht ze hier vroegen om ideekes voor volk te trekken, niet om weer ne 1000x preek te krijgen over de grote overkoepeling, jaja we weten het nu wel al stillekes allemaal ! praat eens met de grote fam bazen, want mee op dit forum te l*llen tegen organisators die er niets kunnen aandoen dat fam niet meespringd, help je deze mensen ook niet vooruit !
dus nog ideekes ?? ipv preken
0 x


Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !

Terug naar “mx amateur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten

Aanmelden · Registreer