Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Gebruikersavatar
Suz Haeck
mx all time winner
Berichten: 1483
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Suz Haeck Do 10 Mei 2012, 17:50

Miss heel stom he, maar hier op einde van de mx dag, bedanken ze de landbouwers, alsook de buurtbewoners een woordje van lof, raar maar waar, jaar nadien kwamen die mensen terug, wie heeft er nu niet graag een bloemke als bedanking of een schouderklopke, en al die lovende woorden gaan wel verder verteld worden, de buurt blij , de mx ook want die kan met beetje meer verdraagzaamheid jaar nadien terug mx geven, zit em soms in klein dingen, mensen worden nu eenmaal niet graag vergeten, zelfs bijna de ganse ruiterclub van doorslaar is aanwezig op die mx, mensen die anders zondags nooit komen, potverdikke zag er zelfs men schoonbroer dus .... die hangen wel aan de toog maar das ook goed e :-)
gewoon een kwestie van het allemaal beetje mooier in woorden brengen naar de buurt toe
0 x


Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
di
didier widar
80cc pilot
Berichten: 48
Lid geworden op: Di 12 Jul 2011, 12:51
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor didier widar Do 10 Mei 2012, 18:13

mannen om meer volk op de cross te krijgen moeten we een volle
starthekken hebben zonder reeksen moeten samen te voegen, zodat er
tenminste wa te zien valt in de reeksen!
dus wat moet er dan gebeuren???
federaties samen voegen. automatisch meer volk en sensatie
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Dourte Gerrit Do 10 Mei 2012, 19:02

Ik blijf het herhalen .........."permanente circuits" !!!!
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Dimitri Lamote Do 10 Mei 2012, 20:42

Gewoon dat prijzengeld afschaffen voor de lagere klasses en gratis inkom of 5euro voor iedereen dan zal er veel meer volk rondlopen
0 x


Gebruikersavatar
Ronny Neelen
mx2 wk champ
Berichten: 619
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:30
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: NEEROETEREN

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Ronny Neelen Do 10 Mei 2012, 20:47

de vergunningen stuk goedkoper maken hoe meer piloten hoe meer supporters dus meer volk ,in frankrijk zou een vergunning niet zo duur zijn als hier
0 x


Ne
Neelen Eddy
mx2 amateur champ
Berichten: 178
Lid geworden op: Ma 15 Nov 2010, 18:06
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Neelen Eddy Do 10 Mei 2012, 21:10

didier widar schreef:mannen om meer volk op de cross te krijgen moeten we een volle
starthekken hebben zonder reeksen moeten samen te voegen, zodat er
tenminste wa te zien valt in de reeksen!
dus wat moet er dan gebeuren???
federaties samen voegen. automatisch meer volk en sensatie


daar ziet ik wel iets inzitten
das een mooi gedacht voor meer piloten aan de baar is automatisch meer volk ;)
0 x


Gebruikersavatar
Jan Meert
mxdn winner
Berichten: 992
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Jan Meert Do 10 Mei 2012, 22:01

In Lille betaal je 10€ ingang en krijg je een drankbon. Is eigelijk wel goed gezien want zo trek je volk naar je tent of kantine en de kans dat je meermaals er ene drinkt is groot :)
Vind ik geslaagd !
0 x


SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
Gebruikersavatar
Jan Meert
mxdn winner
Berichten: 992
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Jan Meert Do 10 Mei 2012, 22:10

oeps haha sorry Suz , had je reactie op vorige pagina niet gezien hehe , ma we zijn vant zelfde gedacht precies :)
0 x


SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
sh
sharon de keyser
mx2 amateur champ
Berichten: 177
Lid geworden op: Ma 11 Jul 2011, 23:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor sharon de keyser Do 10 Mei 2012, 22:47

eerlijk ik denk niet dat het in de vbm alleen is dat er 'weinig' volk is...
en eerlijk het is mijn 1ste seizoen in de vbm en vind het er wel leuk :) .
Die meer jeugdpilootjes zullen er wel zijn als het beter weer wordt denk ik...
0 x


Mi
Mike Vanderstraeten
125cc junior EK
Berichten: 56
Lid geworden op: Do 10 Dec 2009, 14:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Mike Vanderstraeten Do 10 Mei 2012, 23:36

Ik spreek hier zowat voor alle bonden in algemeen.

Voor meer piloten te krijgen ergens kan het toch niet zijn als men wat meer flexibel is dat dat niet zou lukken.

Zoals dat rijders, mss mits een verwittiging aan de federatie in een andere willen gaan rijden, dat het hun minder problemen opleverd (schorsing, geen prijzengeld, niet meer mogen deelnemen aan het kampioenschap,...)

Steun de piloten uit u amateur federatie die verder willen bereiken in deze sport en mss enige kans maken om ons belgenlandje terug op de kaart te zetten in de mxwereld. dus hiermee bedoel ik piloten uit amateurbonden die in de BMB (BK's), ONK, ADAC, EK en zelfs WK willen gaan proberen zodat ze ook sneller opmerkt kunnen worden door bv TopsportVlaanderen's - Motorsport Future. dit trekt dan natuurlijk ook het niveau op over alle reeksen in de amateurbond. de jeugdpilootjes gaan dan ook meer opkijken naar de piloten van zondags waardoor zij ook meer ambitie krijgen en ook zondags willen blijven kijken wat weer meer volk opleverd.

dat maakt het aantrekkelijker aan piloten uit andere federaties, landen om zich te komen meten in een federatie hier. aanvaard dan deze piloten ook en laat hun even zeer meestrijden voor het prijzengeld en het podium.(uitgezonderd kampioenschapspunten) het maakt toch niet uit als het (mindere) WK, EK of internationale piloten zijn die al punten hebben gescoord en mss in ons land verblijven om een grote wedstrijd te rijden, hun zoeken wel om wedstrijd ritme op te doen in een vrij weekend ipv te trainen wat ze elke door de weekse dag al kunnen.

zoals andere al zeggen, maak reclame in de lokale dorpen, internet, kranten, tijdschriften, mx circuits binnen (en buiten?) land,... organiseer op zaterdag bv iets intressant in de feesttent of op de cross zoals een fuif, bbq, optreden, special acts (FMX??),...

hou het netjes op de cross, geen diefstallen of vandalisme en dergelijke in de geburen zodat wij niet de naam krijgen als zigeunervolk wat mensen ook kan afschrikken die nog nooit op de cross zijn geweest want dit gebeurd wel degelijk wekelijks op alle bonden. want de politie moet ook nog altijd toelating geven om een cross te laten doorgeven als ik het goed heb, dat zij er het jaar er op ook geen problemen mee hebben om opnieuw toe te stemmen. bekijk dit niet als een verbod maar eerder als respect dat je opbrengt naar de mensen toe die het toelaten en mogelijk maken dat jij daar op die plaats mag crossen en plezier maken een heel weekend en dat je daar het jaar erop mag terugkomen wat de clubs ook in ere en bestaande houdt dan!!!

blijf respect houden voor de mensen die er zijn om je te helpen VLAGGENMANNEN, RESCUE TEAM, HET BESTUUR, DE CLUB's, ... hun doen het met alle plezier en veel moeite en vele vrijwillig zelfs om iedereen een aangenaam veilig weekend te bezorgen. zij moeten niet aangevallen, geslagen of gescholden worden want dit verdienen zij op geen enkele manier hoe je het ook bekijkt. laat hun ook steeds alle weken graag naar de cross komen zodat zij daar niet met schrik of tegen hun goesting staan. wat kan leiden dat zij mss meer gedaan kunnen krijgen van anderen buiten uit de cross voor de cross.

ik heb nog nooit zelf een cross ingericht, weet wel dat daar enorm veel bij komt kijken. maar zelfs de simpelste wei groot of klein, plat of heuvelachtig kan een mooie baan zijn, dit hoeft zelfs nog niet met bergen indien er niet de nodige machinerij of toelatingen zijn. probeer hier ook wat tijd in te steken vraag zelfs aan piloten (inters) om meer tips voor een parcour uit te tekenen, ik ben er zeker van dat ze graag helpen. mooie wei crossen als molenbeersel (vbm), arendonk (vlm), kachtem 2011 van de mclb als ik het me nog goed herinner was op een relatief kleine wei zonder bergen, maar wel zeer mooi breed, vloeiend en overal perfect de mogelijkheid om te passeren wat in de superfinale wel heel duidelijk was. dus overal kan iets moois gemaakt worden. dan komen piloten graag naar de cross elke week en dan maken ze als niet zo rap de beslissing om het jaar erop niet naar die cross te gaan als het geen mooie baan was.

er zullen nog meer dingen kunnen zijn, maar ik denk de onderwerpen als in bovenstaande tekst dat je het niet meer ver in de inkom en dergelijke moet geen zoeken want op de BMB is het ook 20euro als ik het goed heb en dat zijn ook crossen boemvol publiek die er evenzeer graag hunne hot-dog eten en pintje drinken.

ik denk niet dat er egens zo een voetbal forum bestaat wat zich zorgen maakt om te weinig volk en spelers, een spijtige zaak eigenlijk voor de motorcross. ik denk dat dit contrast 10-15 jaar geleden waarschijnlijk heel anders was en dat zal alvast te maken hebben omdat het toen allicht meer betaalbaar was de motorsport, inkom, snacks, drank, motoren, onderdelen, benzine,.... en er zijn nog zoveel dingen duur int leven nu. wat het dus niet voor iedereen even makkelijk maakt en mensen dan al sneller de keus (moeten) maken om een weekend over te slaan of spijtig genoeg zelfs niet meer gaan. en ne voetbalschoen en tenuutjes kosten mss nog evenveel als toen, dan maken er veel ook al weer sneller de keus. je moet het plaatje best in zijn geheel bekijken voor je het mss te ver gaat zoeken.

ik wil hier niets als commentaar, kritiek of iets anders bedoelen naar iets of iemand toe, maar eens mijn gedacht zeggen op dit vrij forum hoe ik er over denk.

op een kleinigheidje na moet ik mijn 2 regels hierboven terugnemen. en dat is nie persoonlijk naar de FAM (VBM) toe... maar probeer iets aan jullie koning V*RBOV*N te doen, daar heb ik dus nog nooit iemand nog ma een woordje goed van horen zeggen en intressanter voor jullie club's en piloten zou het zijn als Hij ook zelf iets meer 'Flexibel' zou zijn of er int beste geval denk ik zelfs helemaal niet meer zou zijn. want die jumpkes van 30cm hoog, kaarsrechte 'snelheidsbrekers' zijn niet bepaald veiliger ipv een mooie vlakke schans of ne tafelberg en een wave sectie... en die 100 km dikke koorden aan afspanning op parcour is ook nie alles, ik denk het gekwetste hierdoor wel evenveel of nog meer is, zowel publiek als piloten dan op een VMCF of BMB cross... dit was ook een persoonlijke mening die al een tijdje opgekropt zat en nu is op deze mooie gelegenheid en bij uit mag. zal mij beniewen of deze persoonlijke mening negatief of positief in de mond valt... maar hij, tis een vrij forum en ik denk dat dit eindelijk wel eens een serieuze intressante uiting is ipv die grapjassen zoals op het topic van vlm in haacht en er nog zovele zijn...

het is allemaal nie makkelijk en ik weet ook dat niks of niemand perfect is...
0 x


Gebruikersavatar
Niki Six
european champ mx2
Berichten: 225
Lid geworden op: Ma 27 Jul 2009, 18:32
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Locatie: Ieper
Contact:

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Niki Six Vr 11 Mei 2012, 06:52

moesten ze de kosten naar beneden krijgen om te organiseren en verzekering zouden ze de ingang en dergelijke goedkoper kunnen maken en zou het voor iedereen beter zijn.Ook kan eventueel prijzengeld aangepast worden want het is en blijft een hobby in de liefhebbersbonden. En waarom moet in Belgie een jaarvergunning tussen de 400 en 500 euro kosten? Terwijl je verzekering dan nog op nieveel trekt.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Etienne Dierckx Vr 11 Mei 2012, 08:21

knap gezegd Mike ... zit heel veel waarheid in.

Nog een tip .... probeer reklame te maken in de lokale scholen. Geef die kinderen gratis inkom, en geef bijvoorbeeld bij 3 of 4 kinderen, een volwassene gratis inkom.

Hier in de buurt werkt voetbalclub Lierse met zo een systeem. Zij schrijven kleinere voetbalclubs aan. De jeugdspelers mogen gratis binnen en bij x aantal kinderen mogen een aantal volwassenen gratis binnen. Bij de topwedstrijden is dit niet maar bij de gewone matchen zie je steeds heel veel kinderen in de tribune die via dit systeem komen kijken. Als dat meevalt bij die kids komen die gegarandeerd nog eens terug.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Axel Vermetten
ama lites eastcoast champ
Berichten: 407
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 15:36
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Axel Vermetten Vr 11 Mei 2012, 08:38

@ eddy daarom werken er ook al meerdere inrichter met dubbele inkom he
de inkom afschaffen is gewoon onmogelijk voor de inrichters

de cross moet gewoon overal positiever in beeld gebracht worden
we worden bijna overal afgekraakt door te veel lawaai stinken en dergelijke
dat schrikt ook vele mensen af om te komen als we toch maar als boemannen gezien gaan worden
0 x


bahaha see you @ the finish
Gebruikersavatar
Tony Hermans
mx3 wk champ
Berichten: 573
Lid geworden op: Ma 03 Aug 2009, 20:11
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Tony Hermans Vr 11 Mei 2012, 10:17

Misschien een goed idee om een deel van de opbrengst van de cross aan een goed doel te schenken, of op zaterdagavond iets te organiseren ten voordele van één of ander goed doel. Ik ben ervan overtuigd dat het zo veel makkelijker zou zijn om sponsoring los te krijgen van mensen en/of firma's die met de cross niks te maken hebben. en misschien dat het zelfs helpt om aan vergunningen te geraken...
0 x


MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
ch
christof tielens
ama lites national champ
Berichten: 465
Lid geworden op: Wo 19 Aug 2009, 18:07
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor christof tielens Vr 11 Mei 2012, 16:53

Er zijn gewoon teveel bonden in dit kleine landje
Ze zouden beter een paar bonden laten samenwerken en dan de mooie banen alleen op de kalender zetten en die velden weglaten
Iedere bond heeft wel een paar vaste mooie banen en dan heb je ook nog eens een volle kalender en een volle baar in iedere reeks.
en dan de heer waar mike het niet zo op heeft;)
dat ze die maar eens aan de deur zetten en met een andere verzekering gaan samenwerken.zodat ze eens een berg en wave's mogen aanleggen zonder problemen te hebben
Dan zal ook niemand over de prijs van een vergunning zagen of over de inkom
En dan de piloten als je iemand op zijn wielen rijd en ze doen hetzelfde terug klop elkaar dan niet de kop in. want daar heeft niemand niks aan en is alleen maar negatief voor onze sport
0 x


Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Berichten: 325
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Janneke Luyten Vr 11 Mei 2012, 17:10

Te veel bonden ?
Heb de tijd nog megemaakt dat FAM-kampioenschap door bijna 10 bonden werd betwist.
0 x


Gebruikersavatar
Segers Jurgen
ama lites rookie
Berichten: 385
Lid geworden op: Ma 15 Feb 2010, 20:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Bouwel

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Segers Jurgen Vr 11 Mei 2012, 17:41

idd janneke maar in diejen tijd hadden wel alle bonden +250 piloten wekelijks aan de start
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Frank Janssen Vr 11 Mei 2012, 17:45

teveel bonden zijn er zeker zeker niet , ik zie me niet elke week naar de walen of de vlaanders rijden, respect voor diegenen die dat wekelijks wel doen , samenwerken met de federaties om gaten op te vullen in de kalenders dat wel, een soort rookie cup de betere amateurs van belgie uit elke federatie tegen mekaar laten rijden.
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Frank Janssen Vr 11 Mei 2012, 17:46

jurgen is er dan een federatie die daar nu niet meer aan komt aan 250rijders op een zondag , de jeugd buiten beschouwing gelaten?
0 x


speaker Frankske
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Goede tips om terug meer volk op vbm te krijgen

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Vr 11 Mei 2012, 17:53

Janneke Luyten schreef:Te veel bonden ?
Heb de tijd nog megemaakt dat FAM-kampioenschap door bijna 10 bonden werd betwist.


En als we nu kijken waar we staan moeten we besluiten dat dit onze sport ooh zoveel goed heeft gedaan. :roll: Ik lees hier ook enkele reacties van mensen die tegen een overkoepelende federatie zijn.

Ik vraag deze mensen zoals Suz om met enkele argumenten te komen waarom ze tegen zijn. Want eerlijk is eerlijk sommige federaties zijn hun bestaansrecht aan het verliezen of hebben het misschien al verloren. Daarnaast komt het bijzonder jammere feit van de jeugd die door de kakofonie van bonden in reeksen rijd met zeven jongens en een paarden kop i.p.v. een mooie reeks van dertig kinderen. Daardoor zien we geen tot bijna geen doorstroming van amateurfederatie naar BMB en laat staat tot EK of WK!
0 x


Terug naar “mx amateur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [bot] en 46 gasten

Aanmelden · Registreer