vlm sprokkel

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Frank Janssen Di 04 Nov 2014, 09:34

er zijn tot op heden geen andere plannen voor een andere wedstrijdformule ,dit wil zeggen dat buiten de juniorreeks die open klasse zal worden , dus samen rijden , met afzonderlijk klassement, er voorlopig geen andere plannen zijn om wijzigingen aan te brengen aan het programma.moest dit door de voorinschrijvingen van vergunningaanvragen toch anders blijken , dan zal er niet geaarzeld worden om dit meteen langs de website bekend te maken www.vlmcross.be
0 x


speaker Frankske
Ro
Roland Rombaut
125cc junior EK
Berichten: 53
Lid geworden op: Ma 25 Jan 2010, 20:16
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Roland Rombaut Wo 05 Nov 2014, 19:24

de discussie over een reeks bij of niet is denk ik totaal verkeerd , voor de meeste piloten en toeschouwers duurt een cross namiddag nu al véél te lang ! het zou beter zijn de oudere piloten op zaterdag in te delen ,de meeste oudere zitten echt niet op een trofee meer of minder te wachten zij willen op zo kort mogelijke tijd hun ding kunne doen en dan met vrouw lief of vriendin naar huis ! en het excuus van snellere rijders is van alle tijden toen die bepaalde piloten jonger waren stelde dat probleem zich ook dat er snellere mannen hun rond de oren vlogen ,dus ik zou zeggen heb plezier in wat je kan en geef een ander niet de schuld ,laat ieder naar zijn kunnen rijden en niet zeuren van ja maar ......
0 x


Re
Renders Werner
125cc junior EK
Berichten: 76
Lid geworden op: Wo 27 Jan 2010, 13:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Renders Werner Do 06 Nov 2014, 12:39

Daar heb je zeker geen slecht punt Roland. Maar de vraag is of deze oudere piloten willen en of kunnen op zaterdag rijden. Dan ga je misschien weer minder piloten hebben en het is nu al erg voor een inrichter om rond te komen . Er moet vannuit de jongeren gekeken worden willen we de motorcross nog levend houden , daarom dat er zo geplijt word om die mx2 appart te zetten. Vroeger van nieuweling 125 naar senior 125 er was geen tussen reeks . Bv juniores MX1 en nat MX1 samen zetten en jun , nat en inters mx2 in 1 reeks zetten en inters A enB in een reeks en alles appart klasseren ik denk dat dat beter zou zijn . En om dan iedereen tevreden te stellen bv de eerste 6 uit elke klasse prijzengeld geven dat drukt dan weer de kosten en iedereen heeft toch in zijn specifieke klasse iets verdiend . Niet zoals nu bij de inters bv de beste mx2 zit op een 5de plaats algemeen en krijgd als 5de betaald nee de eerst 6 van elke reeks iets geven is beter. En bij de nieuwelingen de leeftijd verhogen van de A reeks want zitten daar nog jonge mensen van 36jaar tegen er van 50jaar te rijden . is maar een voorstel he jongens.
0 x


Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Berichten: 1275
Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Petrus De Winter Do 06 Nov 2014, 12:44

Renders Werner schreef:Daar heb je zeker geen slecht punt Roland. Maar de vraag is of deze oudere piloten willen en of kunnen op zaterdag rijden. Dan ga je misschien weer minder piloten hebben en het is nu al erg voor een inrichter om rond te komen . Er moet vannuit de jongeren gekeken worden willen we de motorcross nog levend houden , daarom dat er zo geplijt word om die mx2 appart te zetten. Vroeger van nieuweling 125 naar senior 125 er was geen tussen reeks . Bv juniores MX1 en nat MX1 samen zetten en jun , nat en inters mx2 in 1 reeks zetten en inters A enB in een reeks en alles appart klasseren ik denk dat dat beter zou zijn . En om dan iedereen tevreden te stellen bv de eerste 6 uit elke klasse prijzengeld geven dat drukt dan weer de kosten en iedereen heeft toch in zijn specifieke klasse iets verdiend . Niet zoals nu bij de inters bv de beste mx2 zit op een 5de plaats algemeen en krijgd als 5de betaald nee de eerst 6 van elke reeks iets geven is beter. En bij de nieuwelingen de leeftijd verhogen van de A reeks want zitten daar nog jonge mensen van 36jaar tegen er van 50jaar te rijden . is maar een voorstel he jongens.


Werner bij de B's bedoeld ge zeker daar rijden er van 36 tegen piloten van 50 , 60 en 70 , is wel een groot verschil zeker op die leeftijd .
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Frank Janssen Do 06 Nov 2014, 13:05

dat zijn bijna snotneuzen tegen oudstrijders petrus!
0 x


speaker Frankske
Iv
Ives Princen
peewee pilot
Berichten: 8
Lid geworden op: Wo 17 Nov 2010, 17:50
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Ives Princen Do 06 Nov 2014, 17:53

Dat is waar frank dat ik dan een snotneus zou zijn bij de B's maar daar word meer met verstand gereden dan sommige jongeren bij de A's die denken dat ze voor een goude koe rijden.
0 x


Re
Renders Werner
125cc junior EK
Berichten: 76
Lid geworden op: Wo 27 Jan 2010, 13:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Renders Werner Do 06 Nov 2014, 18:12

Ja Petrus de A tot 40j en dan naar de B . Maar zeker zou ik opteren om een goede mx2 hogere reeks te crieeren daar is voor iedere mx2 rijder dringend noot aan .
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Frank Janssen Vr 07 Nov 2014, 09:23

mx2 reeks beloften en nieuwelingen is nog normaal , juniors tussen 10 en 15, nationalen nog de helft hiervan 8, en inters 4 ,,dan is je plannetje om juniores , nationalen en inters bij mekaar te zetten nog iets geschikter denk ik.dan een hogere mx2 reeks te creeren .
ik denk eerder aan iets in de vorm van junior en nationalen mx 2 tweetakt en viertakt met apart klassement.heb nu al heimwee naar het geluid van de tweetaktjes !
0 x


speaker Frankske
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Frank Janssen Vr 07 Nov 2014, 09:44

of beloften en nieuw tweetakt , bel en nieuw viertakt, nieuw a , nieuw b, (jun nat en int tweetakt), junior open met mx2viertakt bij wel te verstaan.nationalen open zelfde met mx 2 viertakt , inters open, recreanten , quads en zijspan.zo creeer je terug een inloop klasse (goedkoper door aankoop tweetakt )en het wedstrijd schema blijft hetzelfde kwa aantal reeksen.
0 x


speaker Frankske
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Filip Hardis Za 08 Nov 2014, 21:38

misschien de reeksen gewoon laten zoals het is, want me al da gemix is er geen mens da nog kan volgen....
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Frank Janssen Za 29 Nov 2014, 09:41

na overleg met de vmbb is er besloten om tot op heden geen bijvergunningen meer aan te maken, wel blijft voor vlm de mogelijkheid bestaan tot opname van een dubbele vergunning daarbij dezelfde rechten en plichten en inachtneming van uitbreiding van afvaardigingen .daarmee bedoelende dat men met een bijkomende vlm licentie kan beschikken over tal van afvaardigingen zodat men eventueel toch kan deelnemen aan bk's en andere.
ook voor wk deelnemers bestaat de mogelijkheid tot opname van een vlm licentie met als enige beperking dat er geen punten voor het vlm kampioenschap kunnen worden toegekend.
bron vlm website
0 x


speaker Frankske
Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Sven Van Mieghem Za 29 Nov 2014, 11:26

blijkbaar toch heel moeilijk samenwerken in belgie!
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Frank Janssen Za 29 Nov 2014, 13:14

alle bmb/fmb rijders zijn welkom in de vlm , door middel van het nemen van een dubbele vergunning, dewelke hen dan ook dezelfde rechten en plichten bekomt dan de vlm'ers.tal van afvaardigingen naar de bk's enz...
de wk rijders worden ook toegelaten , maar tellen enkel mee voor het dagklassement en kunnen dus niet meedingen naar de titel ,aangezien deze uitgesloten worden voor punten
de ek rijders dewelke een dubbele licentie nemen dingen wel mee naar de vlm titels in de diverse klassen. een mooi en waardig alternatief word de rijders aangeboden en de toeschouwers krijgen heel wat moois voor de vaste prijs van 13 euro!
0 x


speaker Frankske
Gebruikersavatar
Joeri Grandjean
mx2 wk champ
Berichten: 634
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 11:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Houtvenne

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Joeri Grandjean Za 29 Nov 2014, 14:09

idd sven, het moet allemaal maar geld kosten en opbrengen.
Is dat nu zooooo moeilijk om met 1 vergunning in België te mogen gaan rijden waar ge wilt, zonder al dat gezeik met afvaardigingen en dagvergunningen? We doen het toch allemaal maar voor ons plezier zeker...
0 x


*AKA* Schicht
Gebruikersavatar
Robert Van Den Boer
ama lites eastcoast champ
Berichten: 437
Lid geworden op: Di 10 Aug 2010, 20:54
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Robert Van Den Boer Za 29 Nov 2014, 16:37

13 euro Frank. Was da nie 12??
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Frank Janssen Za 29 Nov 2014, 17:16

zou 13euro worden robert !
0 x


speaker Frankske
Ca
Carlier Johan
50cc rider
Berichten: 22
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:34
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Carlier Johan Za 29 Nov 2014, 20:45

Wanneer wordt hier is iets positief gemeld en daar mee bedoel ik in het voordeel van de piloten. Mijn gedacht is trek piloten aan en jaag ze niet weg en dat doe de ni met altijd maar meer geld te vragen. Tis nog ni duur genoeg??
0 x


Ve
Vervloesem Danny
mx2 amateur champ
Berichten: 151
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 18:43
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Heist o/d Berg
Contact:

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Vervloesem Danny Zo 30 Nov 2014, 07:58

Op het veldrijden betaal je meer inkom,duurt enkele uren als je elke cat. bekijkt en er komt een massa volk naartoe.
Aan die 13€ zal het dus zeker niet liggen.
0 x


Pe
Peter Droogmans
125cc rookie
Berichten: 106
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 10:20
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Limburg
Contact:

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Peter Droogmans Zo 30 Nov 2014, 21:39

@Frank.
In verband met de piloten die EK gaan rijden , bedoeld met dan EK en IMBA ?
En als het EK is zou Mike Vanderstraeten voor de titel kunnen rijden in VLM in 2015?
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: vlm sprokkel

Berichtdoor Frank Janssen Ma 01 Dec 2014, 05:32

@peter
het gaat hier degelijk over de ek kampioenschappen
zo kunnen vanderstraeten, bakens ,vermijl, scheynen,... toch deelnemen .















@peter
0 x


speaker Frankske

Terug naar “mx amateur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

Aanmelden · Registreer