15/16 mei: VMCF @ Tournai

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Gebruikersavatar
Kenny Kieschnick
mx2 amateur champ
Berichten: 190
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 14:29
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: smurfenland
Contact:

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Kenny Kieschnick Wo 19 Mei 2010, 09:58

Er is simpelweg geen tijd op zondag om het parcours deftig te onderhouden... dus hopelijk in de week wat meer gesproei ;)

En denk je echt da er door 1€/pp meer gesproeid gaat worde??
voor gezinnen van 4 man is dat al snel weer een € 120 op jaarbasis...
0 x


dit is mijn onderschrift ... denk ik
Gebruikersavatar
Dirk Van Meerhaeghe
ama lites national champ
Berichten: 521
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: vichte

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Dirk Van Meerhaeghe Wo 19 Mei 2010, 09:59

idd franky is ook mijn gedacht. ;)
0 x


dimensuzuki - rockstar energy drink -
nieuwelingen b. #40
vmcf
Gebruikersavatar
Franky Faquaet
125cc rookie
Berichten: 121
Lid geworden op: Di 21 Jul 2009, 21:52
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Zottegem

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Franky Faquaet Wo 19 Mei 2010, 10:55

Petrus De Winter schreef:@ Filip , inderdaad een goed gedachtwant zeg nu zelf , wat is nu 1 euro .
Franky , als ge al direkt mee zo een reactie komt kunt ge beter thuisblijven als het op die ene euro aankomt .
Wel ne grote mobilhome en overbodige assecoires aan de moto dat is geen probleem , maar die ene euro hola , das er over .


Ik wist nie da een gewone mercedes sprinter camionet ne grote mobilhome was,mijne moto is ne gewone standaard suzuki rmz 2009,en of ik thuis blijf zal ik wel zelf beslissen :roll:
0 x


Gebruikersavatar
Tallon Huylebroeck
ama lites rookie
Berichten: 372
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 00:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Locatie: California

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Tallon Huylebroeck Wo 19 Mei 2010, 11:27

:idea: en dat ze nekeer almaal voor de inters sproeien ipv voor de jeugd ;) :!:
0 x


Bwoaaaaap , Long live 2 strokes !
Gebruikersavatar
Ronald Roesems
125cc junior EK
Berichten: 61
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:56
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Dilbeek
Contact:

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Ronald Roesems Wo 19 Mei 2010, 11:42

Nen euro extra is op zich ni veel,ma ik denk da we als piloten toch al voldoende betalen... Als we daarmee beginnen kunnen we binnenkort 20 euro entree betalen! 300 euro vergunning en wekelijks 10 euro inkom de man is volgens mij al meer dan genoeg,ik heb er geen probleem mee dit te betalen, ma ik verwacht dan ook da het bestuur het budget op een gepaste manier gebruikt. Het is aan de VMCF om met het geld dat ze ontvangen een verzorgde cross te organiseren, ik denk ni dat de piloten ervoor moeten opdraaien wanneer ze daar ni in slagen... Het is ni tijdens het seizoen dat aan de piloten extra geld gevraagd moet worden, de VMCF moet maar in staat zijn om voor het seizoen haar kosten in te schatten en na te gaan welk budget het daar voor nodig heeft...
0 x


Ra
Randy Blyau
125cc rookie
Berichten: 144
Lid geworden op: Wo 30 Sep 2009, 22:25
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Contact:

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Randy Blyau Wo 19 Mei 2010, 11:48

Ronald for president !!! Thaaa :lol:
0 x


Va
Vandevijver Filip
peewee pilot
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 18 Mei 2010, 13:02
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Vandevijver Filip Wo 19 Mei 2010, 12:51

Zeg al eens bij stilgestaan 20 jaar geleden betaalden wij ook al 400 bf entre , en jongens als ge een paar keer aan julie roll off trekken zijde al vlug een € armer ,en het gaat niet om het sproeien alleen algemeen onderhoud :!: ,veiligheid boven alles zou ik zeggen .
0 x


Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Berichten: 1275
Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Petrus De Winter Wo 19 Mei 2010, 13:05

@ Tallon , voor de inters spuiten , endan hebben alleen de inters geen stof maar de rest wel is geen oplossing .
@ Franky , ik bedoel niet u maar als ge ziet wat sommige bijhebben .
0 x


Da
Davy Vanderheyden
80cc pilot
Berichten: 43
Lid geworden op: Wo 09 Sep 2009, 11:15
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Davy Vanderheyden Wo 19 Mei 2010, 13:37

20 jaar geleden betaalde we 100 frank entree, en kwam de piloot gratis binnen met verzorger...

In het begin van de euro was het 6 euro inkom, en 7 euro als het proef was, het jaar daarna was het 7 en 8 met een proef... 10 euro is genoeg, daar zal het niet aan liggen.

Stof kan je nu éénmaal niet veel aan doen, en als de originele afspraken niet worden nagekomen zoals met deze loonwerker, kan je daar als organisator weinig aan doen, tenzij je zelf elke week water en het nodige materiaal gaat voorzien. Je kan dan als organisatie ingrijpen (zoals de referentie hier werd gegeven naar die VLB cross in Flobecq ooit eens) - maar dan krijg je de andere helft piloten op je dak dat het onverantwoord is daarvoor af te lassen... Daarenboven klagen ze nu dat het stoffig is, volgende week dat ze te veel gesproeid hebben.

Ik persoonlijk zou liever een moddercircuit hebben dan een circuit waar je niets ziet. Om een lang verhaal kort te maken, aan dit stof kon de organisatie op de dag zelf weinig doen, zeker niet als de afspraken die ze hadden gemaakt niet werden nagekomen. Je kon op voorhand sproeien, maar als ik het goed begrepen heb was er veel regen de weken voordien en werd nog regen voorspeld? Federaties moeten meer en meer met organisaties werken, die 1 of 2 crossen op een jaar geven, en zich weken op voorhand hier al mee kunnen bezig houden. Maar zo zijn er spijtig genoeg niet voldoende...
0 x


Va
Vandevijver Filip
peewee pilot
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 18 Mei 2010, 13:02
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Vandevijver Filip Wo 19 Mei 2010, 14:00

Om de boel af te breken is er over het algemeen volk genoeg
maar als het is om iets op te bouwen of op te lossen sta je er over het algemeen alleen voor naar mijn gevoel verdienen jullie allemaal niet beter blijf maar verder stof vreten en speel nog maar wat met jullie veiligheid en die van andere :shock:
0 x


Gebruikersavatar
Tallon Huylebroeck
ama lites rookie
Berichten: 372
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 00:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Locatie: California

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Tallon Huylebroeck Wo 19 Mei 2010, 14:05

@ Petrus : nee messchien geen oplossing laaten ze dan spuiten na de jeugd he ipv der voor te spuiten
0 x


Bwoaaaaap , Long live 2 strokes !
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 19 Mei 2010, 16:41

vANDEVIJVER fILIP schreef:Om de boel af te breken is er over het algemeen volk genoeg
maar als het is om iets op te bouwen of op te lossen sta je er over het algemeen alleen voor naar mijn gevoel verdienen jullie allemaal niet beter blijf maar verder stof vreten en speel nog maar wat met jullie veiligheid en die van andere :shock:



als je als federaties wedstrijden organiseert moet je zorgen dat het in orde is ... punt andere lijn.
Of dat nu VMCF, VLM of VBM is dat speelt geen rol.

De laatste jaren lees en hoor je steeds meer van die dingen ... en als je dan durft reklameren krijg je ook steeds hetzelfde antwoord ... kan je het zelf beter?

Een piloot betaalt zijn vergunning en inkom, de federatie zorgt dat de piloten op een deftige manier kunnen rijden.

Misschien moeten de piloten dan in het vervolg ook eens maar de helft van de inkom betalen als de federatie maar half werk levert ...
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
David De Merlier
mx3 wk champ
Berichten: 599
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009, 21:47
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor David De Merlier Wo 19 Mei 2010, 17:01

@TALON, awel da zou een goed gedacht zijn sproeien voor ons dan moeten we ons fluo vestje niet aan doen en zijn mijn sponsers ook content. ;) :D
0 x


http://www.patatskimxshop.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Mclb Crossdealer , wekelijk s te vinden op alle MCLB en BMB wedstrijden.
Gebruikersavatar
Ronald Roesems
125cc junior EK
Berichten: 61
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:56
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Dilbeek
Contact:

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Ronald Roesems Wo 19 Mei 2010, 17:10

@etienne
Volledig mee eens! Het zijn niet de piloten die de voor de organisatie moeten zorgen... de piloten betalen een vergunning ervan uitgaande dat ze hiervoor het volledige seizoen op regelmatige basis een goed verzorgde cross voorgeschoteld krijgen!
Ik heb er helemaal geen probleem mee als er al eens iets fout loopt, maar tegenwoordig kampt de VMCF iets te vaak met problemen...
Dat mx een dure sport is weet iedereen voor ze eraan beginnen, maar als je 300 euro voor een vergunning betaald verwacht je toch dat je er iets voor terugkrijgt!
Ik hoop alleen maar dat de VMCF zich snel herpakt en dat de zomermaanden alsnog die 300 waard maken...
0 x


Gebruikersavatar
Tallon Huylebroeck
ama lites rookie
Berichten: 372
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 00:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Locatie: California

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Tallon Huylebroeck Wo 19 Mei 2010, 17:23

@ PATATSKI : thaha , inderdaad tan moetge tenminste geen fluojasje aan doen en kunnen de sponsor ook eens beziens hebben :D
0 x


Bwoaaaaap , Long live 2 strokes !
Ha
Hans De Neef
50cc rider
Berichten: 23
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 17:27
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Hans De Neef Wo 19 Mei 2010, 17:44

ik heb vorige week voor de eerste keer dit jaar iets gepost op dit forum, wat info over Doornik.
ik had wel verwacht dat er wat commentaar zou komen op het stof. Wat ik hier echter heb gelezen, tart elke verbeelding en dwingt mij dan ook om de weinige mensen waar je nog kunt op rekenen om een motorcross te organiseren, te verdedigen en de juiste omstandigheden weer te geven.

Eerst even over Tournai en de gekwetsten in het algemeen: er waren 307 piloten ingeschreven, er is GEEN ENKELE piloot, behalve Bourquin overgebracht naar het ziekenhuis ( Seb heeft trouwens niets ) Kenzie Vandenbroucke heeft een sleutelbeenbreuk, dat is alles.
ik wil dit resultaat onmiddellijk vergelijken met andere bonden, en zeker met MCLB, waarvan weer mensen zich geroepen voelen om , uiteraard zonder dat ze aanwezig waren, ons te komen zeggen hoe we het moeten doen. Even het lijstje van de wekelijks zwaargewonde rijders dit jaar en vorige jaren controleren jongens en dan vooral zwijgen....
Ten tweede stonden er op elke springberg gedurende de hele dag vlaggemannen. Hoe weet ik dat zo precies ? Omdat ik er zelf enkele uren gestaan heb en dit ook geonntroleerd. Op de ene berg stond Jose van MCC Mouscron, op de andere twee de jongens van Signal 3
( en ikzelf enkele uren )
Zelfde verhaal over de bergen. Er is nauwelijks een val geweest op de gehele wedstrijd op de bergen. De ene berg aan de tent werd na de training nog aangepast en verlaagd, de andere bergen werden bijgewerkt. er is hier niets op aan te merken.
Ten derde inzake het stof: 's morgens hebben we gesproeid, met heel wat commentaar tot gevolg "en dat was toch niet nodig", "en waarom sproeien jullie voor de jeugd..." ) De afspraak met de loonwerker was dat hij zou terugkomen rond de pauze. Ongeveer tien mensen hebben ons gevraagd om niet voor de jeugd te sproeien. Ok, we hebben de pauze verlegd. Dan weer hetzelfde scenario met aspiranten en beloften, zelfs nieuwelingen MX2 die ons weer kwamen vragen om niet te sproeien voor hun reeks.
TOT DE PAUZE HEEFT ER ONS NIEMAND GEVRAAGD OM TE KOMEN SPROEIEN EN IS ER GEEN ENKELE KLACHT GEWEEST INZAKE HET STOF, INTEGENDEEL ALLE VRAGEN DIE KWAMEN WAREN OM NIET TE SPROEIEN
Vanaf de reeks van de beloftre en zeker nieuwelingen MX2 werd het stof inderdaad heviger, waarbij wij alsnog de loonwerker hebben opgebeld. Die man moest een uur rijden, dan nog vullen en dan pas sproeien. Het was ondertussen 15u30. Dit betekent dat hij ten vroegste om 16u45 zou kunnen sproeien op een beenharde ondergrond waarvan in sommige bochten het rubber op de aarde stond. ook dit zou voor zeer gevaarlijke situaties hebben gezorgd.
Ik vond het gezien het stof ook langzamerhand gevaarlijk, en heb dan de juniors MX1 en de quads zelf gaan toespreken om voorzichtig te zijn en gewezen op het gevaar. Wie het te gevaarlijk zou vinden, moet niet rijden. Sproeien is niet op een knop drukken en het water vliegt er uit. bv in Vollezele hebben we de loonwerker gebeld om te komen sproeien tijdens de oldtimers. ( Uiteraard hadden we ook vrijdagavond gesproeid ) Die man heeft daar een uur gestaand en mocht gewoon niet van het bestuur van de oldtimers sproeien omdat ze teveel zouden glijden. Zelfde verhaal achteraf natuurlijk van enkelen " dat het niet verantwoord was "
Nog een voorbeeld dat we wel degelijk nadrukkelijk bezig zijn met de veiligheid: zondagmorgen 6u van Vollezele hadden we afgesproken met de loonwerker om op te staan en te evalueren of het nodig was om te komen.

Wat mij het meest stoort an die reacties, is het feit dat men, zonder enige kennis van de feiten of zelfs compleet onjuiste zaken de wereld instuurt ( bv de vlaggemannen ) . Net zoals de wekelijkse zever dat het geen wedstrijd zou zijn. Als het geen wedstrijd is, dan zal ik het wel zeggen, ik heb daar geen probleem mee.

Hoe zou het trouwens komen dat we niet elke week een wedstrijd hebben denken jullie ? Omdat we geen organisatoren hebben in het begin van het seizoen. En hoe zou het komen dat we geen organisatoren hebben ? Omdat de mensen die organiseren het kotsbeu zijn van die karrevracht domme opmerkingen te krijgen De eerste organisator, behalve Maldegem, komt eraan dit weekend. We zijn bijna juni !. ( Westdorpe was immers een permanente omloop met security van het terrein zelf. )
Alle andere wedstrijden zijn allemaal georganiseerd door VMCF zelf, in Wetteren met de steun van een MCLB-club ! De organisator van Maldegem is trouwens ook een MCLB-club.
BMB heeft trouwens toch ook niet elke week wedstrijd ? In Rognee waren ze al aan hun 5e oefenomloop toe op 7 wedstrijden. Indien wij zouden uitpakken met dergelijke kalender, men maakt ons weer met de grond gelijk.

Nooit een dankwoord, nooit een attentie. Doornik was een prachtlocatie, een mooie omloop, veel volk, veel piloten,mooi op tijd gedaan, nauwelijks gekwetsten, en alleen voor het stof dat er inderdaad teveel was ( vanaf 15u30! ), wordt de hele organisatie met de grond gelijk gemaakt.

En stop maar met voorstellen maken van 1 € bij te leggen, we proberen al meer dan een jaar om een simpele 1€ te vragen voor een vuilzak, en zelfs daarvoor is men te gierig. 6 m3 hebben we in Vollezele laten ophalen, en slechts 40 zakken verkocht.
Kostprijs: 270 e !

Mijn besluit staat in alle geval vast na dit weekend, eigenlijk al enkele weken: op het einde van het jaar stop ik ermee als voorzitter. Ik ben echter iemand van zijn woord en zal tot de laatste wedstrijd in Kruishoutem mijn best doen om zoals de afgelopen 6 jaar deze federatie te helpen.
0 x


Kr
Kristof De Reu
european champ mx2
Berichten: 249
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:12
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Kristof De Reu Wo 19 Mei 2010, 17:54

@ hans ergens heb je wel gelijk vond die bergen goe liggen zeker aan de bus en dat stof was pas zichtbaar tijdens 2e reeks en ja als men goed nadenkt en men sproeit vloedig wordt het supergevaarlijk glad en als men een beetje sproeit was het direct weg vond het toch goed de eerste keer sproeien iemand met verstand die niet voor of na nen berg sproeit
hoofdstuk afgesloten en op naar de volgende
0 x


Sa
Sandy Van De Perre
mxdn winner
Berichten: 933
Lid geworden op: Za 25 Jul 2009, 16:55
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Sandy Van De Perre Wo 19 Mei 2010, 21:06

@hans
hebben ze u uit u kot gekregen !!!
wie het meeste commentaar geeft zijn die die je zondag tegen het lijf loopt zonder inkombandje!!!
en vooral degene die perfectionist zijn maar het niet aandurven om zelf te orgzaniseren.(liever comentaar op iemand anders zijn werk)
en de beslissing van u om te stoppen begrijp ik ook.
wat een weekend ontspanning moet zijn voor u is een schrik om naar toe te gaan.ook al vergeten ze het werk dat er vooraf gedaan word om iemand zijn hobby de zondag te laten uitoefenen.


ps:iets afbreken is sneller dan iets op bouwen.
0 x


Gebruikersavatar
Suz Haeck
mx all time winner
Berichten: 1483
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Suz Haeck Wo 19 Mei 2010, 21:08

@ hans u schreef het volgende

ik wil dit resultaat onmiddellijk vergelijken met andere bonden, en zeker met MCLB, waarvan weer mensen zich geroepen voelen om , uiteraard zonder dat ze aanwezig waren, ons te komen zeggen hoe we het moeten doen. Even het lijstje van de wekelijks zwaargewonde rijders dit jaar en vorige jaren controleren jongens en dan vooral zwijgen....

het hoe en zeggen hoe het moet, sorry gaf enkel een voorbeeld hoe je een tekort aan vlaggemannen kunt opvangen, was een tip, geen aanval op vmcf , heb de indruk dat zelfs goei bedoelde antwoorden direct als aanvallen worden gezien :(
zelfs als er bij ons iets gebeurd dat niet kan, zal ik het ook zeggen en niet fervent men bond verdedigen, het is niet overal rozegeur en maneschijn, zelfs bij ons niet, daar loopt ook al eens iets mis, en dat mag ook gezegd worden , wat ik ook doe !
ten tweede dat het aantal gekwetsten op mclb duidelijk hoger ligt, alsook in vlm, komt door het groter aantal piloten, er rijden de zaterdag al minstens 100 jeugdpiloten en op zondag een 370 piloten,
roosdaal eerste proef 470 piloten op zondag ,
Ook qua aantal wedstrijden rijdt vmcf minder wedstrijden dan andere bonden, ( en schiet me nu weer niet af, maar das een feit ) geen aanval.
dat je dan aan een groter verschil zit versus vmcf is begrijpelijk denk ik,
Zelfs bij ons is het soms onverantwoord dat de baren soms overvol staan, roosdaal 470 piloten aan de start , ook niet verwonderlijk dat er dan meer ongelukken gebeuren, je ziet teveel piloten is ook niet altijd gezond voor je visite kaart, bij wijze van spreken,
In ieder geval wens ik jullie toch een fijn mx seizoen,
en aan alle piloten toch veel mx fun,
0 x


Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
De
Dennis Dierckx
125cc rookie
Berichten: 144
Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 14:19
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: 15/16 mei: VMCF @ Tournai

Berichtdoor Dennis Dierckx Wo 19 Mei 2010, 22:15

ik vond die berg aan de finish ook goed liggen.
goed gedaan dennis al zeg ik het zelf.

heeft er iemand al eens nagedacht waarom de inters het meeste zagen over stof, putten, ...?
ge moet daar eens ne dag rondlopen op de cross.
het lijkt wel of elke belofte, nieuweling, junior,... komt zeggen van:

gaat gij is zeggen dat er te veel stof is, de berg niet goed ligt, er te veel putten zijn, het te snel ligt, want gij bent inter he naar u zullen ze wel luisteren.
0 x


Terug naar “mx amateur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten

Aanmelden · Registreer