vlm onderzoekt inter splitsing voor 2013
-
Pe
- mx all time winner
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Re: vlm onderzoekt inter splitsing voor 2013
Dat weet ik nog Etienne , ben toen dat jaar ook van de seniors naar de inters gegaan met enkele mindere goden , Salaets , Schroyen en nog enkele waarvan ik niet op de naam kan komen .
Dat jaar redelijk wat prijzengeld maar het jaar daarop zijn de mindere goden allemaal terug gezet naar de seniors . Werden dan ook iedere week op 1 of 2 ronden gereden .LOL
Dat jaar redelijk wat prijzengeld maar het jaar daarop zijn de mindere goden allemaal terug gezet naar de seniors . Werden dan ook iedere week op 1 of 2 ronden gereden .LOL
0 x
- Lode Van Vlasselaer
- mx1 wk rookie
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
Alle inters mx2 zouden terug willen apart rijden, zo simpel is het. Zelfs banken en verheyen, die zaten toen ook op de bus.
@steve,
Door de inters mx2 samen te zetten heb je de mx2 ook opgeofferd.. Het is eingelijk zielig dat ik zoals bv in veerle op het podium stond met maar 1 reeks te rijden, UMC cross in tessenderlo net hetzelfde. 4 inters mx2.. Kijk maar eens hoeveel mx2'ers er zijn bijgekomen na het samenvoegen. Geen enkele denk ik.
@steve,
Door de inters mx2 samen te zetten heb je de mx2 ook opgeofferd.. Het is eingelijk zielig dat ik zoals bv in veerle op het podium stond met maar 1 reeks te rijden, UMC cross in tessenderlo net hetzelfde. 4 inters mx2.. Kijk maar eens hoeveel mx2'ers er zijn bijgekomen na het samenvoegen. Geen enkele denk ik.
0 x
Vlm inter #71 [Lode16]
-
Fr
- the legend!
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
lode ofwel zijn die vrijwillig overgestapt naar de mx1
durf betwijfelen of er echt rijders de vlm verlaten hebben omdat ze samen rijden met de mx1 zoals altijd beweert word door de piloten .
dan zouden er nu toch potentiele nieuwkomers moeten bijkomen he , het is vaak gezegd om mx2 terug apart te willen , maar vrees dat er weinig nieuwkomers voor die categorie zouden kiezen , we wachten maar af , we hopen op massale reacties van ons ganse interpeleton en ook van piloten die nu wel voor vlm zouden kiezen als deze maatregel in voege zou gebracht worden
durf betwijfelen of er echt rijders de vlm verlaten hebben omdat ze samen rijden met de mx1 zoals altijd beweert word door de piloten .
dan zouden er nu toch potentiele nieuwkomers moeten bijkomen he , het is vaak gezegd om mx2 terug apart te willen , maar vrees dat er weinig nieuwkomers voor die categorie zouden kiezen , we wachten maar af , we hopen op massale reacties van ons ganse interpeleton en ook van piloten die nu wel voor vlm zouden kiezen als deze maatregel in voege zou gebracht worden
0 x
speaker Frankske
-
Ju
- european champ mx2
Kusters , nouwen, Nolmans , Huysmans die Mx 1 ging ryden omwille van dat!
Hannes hetzelfde Peeters hetzelfde dat zijn er nu een paar die me onmiddellijk te binnen schieten!!
Hannes hetzelfde Peeters hetzelfde dat zijn er nu een paar die me onmiddellijk te binnen schieten!!
0 x
- Lode Van Vlasselaer
- mx1 wk rookie
- Gunther Truyens
- ama lites national champ
maak gewoon alles terug zoals het was in de periode rond 2000 toen had je juniors mx1,juniors mx2,nationalen mx 1,inters mx1 en inters mx2,de mx2piloten zijn volgens mij altijd in de minderheid geweest, zeker nu de laatste jaren!laat alle mx 1piloten apart rijden en maak juniors mx 2 en inters mx2 maar samen in een reeks,vroeger reden die ook samen met de imba's!terug twee reeksen inters en je gaat ok terug meer juniors en nationalen krijgen!en niemand da nog klaagt over het feit da mx1 en mx2 moet same rijden!in het belang van de sport denk ik dat dit het meeste piloten naar de vlm gaat brengen!
0 x
-
St
- ama sx 250 champ
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
ze gaan goed moeten nadenken bij vlm,en ik vermoed dat ze daar ook erg mee bezig zijn.
vorig jaar hebben ze een belangrijke stap gezet door tot de UMC toe te treden.het heeft lang geduurd voor ze ingezien hadden dat dat ook nodig was en daar is op bestuursniveau ongetwijfeld een aardig woordje over gepraat.het is volgens mij wel de reden waarom ze dit jaar goed overeind gebleven zijn want het is crisis in zowat alle liefhebbersfederaties.VLM en MCLB waren de enige federaties die in de meeste reeksen nog redelijk gevulde starthekken konden bieden..VLM is er het afgelopen jaar in geslaagd de neerwaartse spiraal die er was te stoppen.
ik weet waarom er nu overwogen wordt de inters te splitsen..ongetwijfeld wordt er met argusogen gevolgd wat er met de umc collega's van vmcf,maar ook bij VBM gaat gebeuren,het is een publiek geheim dat het daar al 2 jaar bergaf gaat en dat het zeer moeilijk gaat zijn om te overleven voor die federaties..die koek zal waarschijnlijk verdeeld worden onder VLM en MCLB.VMCF is de enige liefhebbersferatie met piloten zowel uit de Vlaanders, als uit onze streek, als Wallonie.
het is dan ook zeer belangrijk dat ze nu een formule kunnen aanbieden die piloten aanspreekt.
ik schat dat ze bij vmcf nog een 150 a 200 vergunninghouders hebben..dat is een leuke visvijver voor de overblijvende federaties die hier een kans zien.VMCF is nog niet dood maar als je gaten in de kalender hebt zoals de voorbije 2 jaar het geval was en soms reeksen moet samenvoegen om aan 15 starters te komen,dan hangt de strop al rond je nek..
dat is voor zowel piloten als publiek allesbehalve leuk.
vorig jaar hebben ze een belangrijke stap gezet door tot de UMC toe te treden.het heeft lang geduurd voor ze ingezien hadden dat dat ook nodig was en daar is op bestuursniveau ongetwijfeld een aardig woordje over gepraat.het is volgens mij wel de reden waarom ze dit jaar goed overeind gebleven zijn want het is crisis in zowat alle liefhebbersfederaties.VLM en MCLB waren de enige federaties die in de meeste reeksen nog redelijk gevulde starthekken konden bieden..VLM is er het afgelopen jaar in geslaagd de neerwaartse spiraal die er was te stoppen.
ik weet waarom er nu overwogen wordt de inters te splitsen..ongetwijfeld wordt er met argusogen gevolgd wat er met de umc collega's van vmcf,maar ook bij VBM gaat gebeuren,het is een publiek geheim dat het daar al 2 jaar bergaf gaat en dat het zeer moeilijk gaat zijn om te overleven voor die federaties..die koek zal waarschijnlijk verdeeld worden onder VLM en MCLB.VMCF is de enige liefhebbersferatie met piloten zowel uit de Vlaanders, als uit onze streek, als Wallonie.
het is dan ook zeer belangrijk dat ze nu een formule kunnen aanbieden die piloten aanspreekt.
ik schat dat ze bij vmcf nog een 150 a 200 vergunninghouders hebben..dat is een leuke visvijver voor de overblijvende federaties die hier een kans zien.VMCF is nog niet dood maar als je gaten in de kalender hebt zoals de voorbije 2 jaar het geval was en soms reeksen moet samenvoegen om aan 15 starters te komen,dan hangt de strop al rond je nek..
dat is voor zowel piloten als publiek allesbehalve leuk.
0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Petrus De Winter schreef:Dat weet ik nog Etienne , ben toen dat jaar ook van de seniors naar de inters gegaan met enkele mindere goden , Salaets , Schroyen en nog enkele waarvan ik niet op de naam kan komen .
ik denk dat jij het nog over een andere periode hebt, de mannen die met mij zijn over gegaan waren oa danny Wouters, Ivan De Laet, Danny Hens, Bart Claes, denk zelfs Gino Goovaerts ... die mannen zijn allemaal mooi inter blijven rijden de jaren nadien.
Wij werden ook soms op een ronde gereden maar de meesten draaiden toch toen vlot mee.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
St
- ama sx 250 champ
klopt Etienne..toen was er nog een mooie doorstroming naar de inters..zaten daar die periode ook ni De Meulenaer,Berlingeiri,Lunenburg,Van Camp,Van der Mieren,Theeuws,Verhaegen bij en ik vergeet er nog..da zijn toch een paar kleppers uit begin jaren 90 meen ik mij te herinneren die inderdaad ook bij de inters behoorlijk meededen.
0 x
-
St
- european champ mx2
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Steve Van Avondt schreef:ja,ik begrijp dat Lode,ik wil alleen het punt maken dat het vooral de piloot die op die motor zit die het verschil maakt,meer dan de motor zelf..gaan een Verheyen of Banken alles winnen als ze op een mx1 stappen of gaat Breugelmans nimeer kunnen volgen als hij op een mx2 start?
ieder start op de motor waarmee hij denkt het snelste te zijn.of voor sommigen,waar ze denken het minste tegenstand te hebben.
op zich zou het in vlm interessanter zijn om nat en inters mx2 samen te voegen,maar dan offer je je reeks inters op..gevaarlijke keuze.
op een weicross zou het inderdaad ni lukken voor Brent,daar heb je een punt..waar zou hij het verschil moeten maken? niemand rijdt zo hard over rechte stukken met gaten als de inters in vlm..
bij mijn weten heb ik breugelmans vorig seizoen de reeks zien winnen op een mx 2 motor,ik kan niet zeggen op welke cross,maar ik dacht niet lang voor de mechaniekerscrossen.ik kan ook fout zijn......
0 x
-
St
- european champ mx2
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
ma das ook en geval apart e
zoals breugelmans op zenne motor zit,dieje zit precies in zenne zetel
als ge da ziet is het precies of het gaat allemaal vanzelf. dikke chapeau!!!!!
dieje mag het mij leren

dieje mag het mij leren

0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
Steve Van Avondt schreef:klopt Etienne..toen was er nog een mooie doorstroming naar de inters..zaten daar die periode ook ni De Meulenaer,Berlingeiri,Lunenburg,Van Camp,Van der Mieren,Theeuws,Verhaegen bij en ik vergeet er nog..da zijn toch een paar kleppers uit begin jaren 90 meen ik mij te herinneren die inderdaad ook bij de inters behoorlijk meededen.
verhaegen is toen ook mee overgegaan van de seniors.
Jurgen Van Camp en theeuws zijn toen naar BMB gegaan denk ik
Lunenburg i het jaar voordien naar de inters geggaan
berlingieri kwam terug van bmb als ik mijn eerste jaar inter reed
andere namen toen bij de inters ... Bouchee, steurs, hendrickx, guy en chris stroeckx, dirk govaerts, schroyen, molenberghs, ingo lebens, van gestel ...
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Fr
- the legend!
tja als er niet meer rijders (eigen piloten vooral hun mening laten blijken vrees ik dat alles bij het oude zal blijven , zijn er nationalen van bmb die overkomen als er een aparte interrEeks komt?
0 x
speaker Frankske
- Lode Van Vlasselaer
- mx1 wk rookie
Als die mx2'ers zitten natuurlijk hier opt forum eh... Ze zouden bij het inschrijven ook al eens kunnen rondhoren bij de piloten eh.
0 x
Vlm inter #71 [Lode16]
-
Ja
- mx1 wk rookie
Denk dat het inderdaad evidenter is dat men 's zondags al eens rondvraag doet bij de piloten of hen bijvoorbeeld een formulier zou bezorgen waarop ze hun voorkeur zouden kunnen aankruisen. Lijkt me wel wat efficiënter-professioneler ipv een vraagje op een forum.
0 x
- Rolly Geerkens
- mx2 wk champ
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Misschien is het beter eens na te denken om vaste omlopen aan te kopen met steun van subsidies !!
Zoals het nu doorgaat zullen de piloten niet blijven bij eender welke bond en word het toch terug echt hobby voor iedereen .
Achter X-aantal jaren zullen de inrichters het quasi onmogelijk hebben om vergunningen te krijgen en dan is het hek compleet van de dam .
Dus wat ik eigenlijk bedoel is dat er niet alleen moet gezocht worden naar behoud van de federaties maar behoud van faciliteiten om te crossen.
greetz rolly.
Zoals het nu doorgaat zullen de piloten niet blijven bij eender welke bond en word het toch terug echt hobby voor iedereen .
Achter X-aantal jaren zullen de inrichters het quasi onmogelijk hebben om vergunningen te krijgen en dan is het hek compleet van de dam .
Dus wat ik eigenlijk bedoel is dat er niet alleen moet gezocht worden naar behoud van de federaties maar behoud van faciliteiten om te crossen.
greetz rolly.
0 x
-
Mi
- mx1 wk rookie
Reden waarom ik 450 ben gaan rijden.. zag het niet zitten met MX2 in open reeks! met ander woorden, aparte MX2 reeks, den deze wrss terug 250f onder zijn gat! 
en wat Rolly zegt, Groot gelijk!

0 x
STAY STRONG W198!! Get Well Soon!
- Lode Van Vlasselaer
- mx1 wk rookie
- Robert Van Den Boer
- ama lites eastcoast champ
De winterstop is al ingegaan over de splitsing van de inters bij de vlm zekers. Of misschien krijg ik zondag mijn formulier voor te stemmen???
0 x
-
St
- ama sx 250 champ
Mike Van Dijck schreef:Reden waarom ik 450 ben gaan rijden.. zag het niet zitten met MX2 in open reeks! met ander woorden, aparte MX2 reeks, den deze wrss terug 250f onder zijn gat!
Mike,maar rijdt je nu harder met die mx1 motor dan je met een mx2 zou doen?
want niet iedereen is sneller op een 450 he..de eerste 3 ronden wel,maar de 6 of 7 die volgen de meesten al lang niet meer..ze winnen de eerste ronden 2sec per ronde en de laatste ronden verliezen ze er 5 omdat ze het ding nimeer vasthebben of omdat ze te moe zijn..
voordeel met de 450 is dat de kans op een goeie start veel groter is,niet onbelangrijk natuurlijk.
tip aan de gefrustreerde mx2-rijders..koop je een 250-2-takt..je zal veel meer plezier beleven,goedkoper rijden en je komt geen vermogen te kort..test maar eens zo'n KTM 2-taktje.

0 x