NEWS VMCF 2013

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Ju
Jurgen De Smet
mx2 wk champ
Berichten: 604
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:37
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Jurgen De Smet Ma 29 Okt 2012, 18:42

-Doel van UMC in 2013: 1500 aangesloten leden krijgen om zo subsidies van BLOSO los te krijgen.

-Doel van VMCF specifiek: 24 VMCF crossen + 6 wedstrijden tellende voor het Open Vlaams Kampioenschap (= 2x VMCF, 2x VLM, 2x VMBB). Dit Open Vlaams Kampioenschap wordt de opvolger van het UMC kampioenschap. Voor VMCF zijn er op dit moment al 11 wedstrijden waarvoor de vergunning in orde is.

-Voor seizoen 2013 zullen er 8 kampioenschapsproeven zijn + 1 finale. Indien deze proeven om één of andere reden niet kunnen doorgaan, zullen deze niet vervangen worden. Enkel voor de finale zal een reservedatum worden voorzien. Alle verreden kampioenschapsproeven zullen mee tellen. Er wordt dus geen slechtst resultaat meer afgetrokken.

-Op datum van een BMB BK Inters, zal er geen kampioenschapsproef voor de VMCF inters worden gegeven.

-Op de VMCF kampioenschapsproeven, zal enkel door UMC piloten kunnen worden deelgenomen in de reeksen. Alle andere piloten zullen met een dagvergunning bij de Vrijetijdsrijders moeten starten.

-Prijs van de daglicentie: 30 EUR; 25 EUR voor pitbikes en dames; 20 EUR voor AMPL/VMBB piloten; 10 EUR voor AMC Genk en MC Lille piloten.

-Prijs voor deelname aan vrije trainingen op zaterdag: 10 EUR voor volwassenen, 5 EUR voor ALLE jeugdpiloten.

-De Inters zullen worden opgedeeld in Inters Open A en Inters Open B. Er zal dus geen apart klassement meer gemaakt worden voor de inters MX2.

-Wat de jeugd betreft, is er een voorstel om op zaterdag door de jeugdinitiatoren een soort les/stage te geven rond specifieke thema’s. Dit voorstel zal door Jelle en Filip verder worden uitgewerkt. Ook werd er beslist om tussen de eerste en de laatste kampioenschapsproef elke week een superfinale in te lassen voor de jeugd 65 en 85 cc.

-Vanaf seizoen 2013, zal er gewerkt worden met tijdstrainingen. Ook de VTR’s zullen met transponder trainen. Er is geen duidelijkheid of dit ook voor de jeugd van toepassing zal zijn.

-In de reeks van de VTR’s zal enkel nog kunnen deelgenomen worden met een dagvergunning. Dus een jaarvergunning VTR zal niet meer bestaan.

-Van het bestuur uit werd voorgesteld om aan elk inrichtend team (van VMCF piloten!!!) na de organisatie van hun cross, twee jaarvergunningen terug te betalen.

-Het systeem van aanwezigheidspunten blijft bestaan en zal worden toegepast tussen de eerste en de laatste kampioenschapsproef. Het eerste punt wordt toegekend bij inschrijving, het tweede punt bij deelname, ongeacht het feit of de reeksen worden uitgereden of niet.

-Vanaf seizoen 2013 zal het systeem van de puntentelling veranderen. Zowel voor het dagklassement, als voor het kampioenschap zullen volgende punten worden toegekend: 1=25 punten, 2=22 punten, 3=20 punten, 4=18 punten, 5=16 punten, 6=15 punten, 7=14 punten, 8=13 punten, 9=12 punten, 10=11 punten, 11=10 punten, 12=9 punten, 13=8 punten, 14=7 punten, 15=6 punten, 16=5 punten, 17=4 punten, 18= 3 punten, 19=2 punten, 20= 1 punt.

- Er moet werk gemaakt worden van een nieuwe site, die op tijd moet aangepast worden.

- Als ondersteuning van de VMCF inrichtingen, werd voorgesteld om voor het plaatsen van borden en affiches een beroep te doen op piloten uit de buurt.

- Op vrijdag 16 november om 19u30 zal in Het Gildenhuis (Kerkstraat Vilvoorde) de jaarlijkse kalendervergadering plaats vinden.
0 x


Lu
Luc Dejonghe
mxdn winner
Berichten: 869
Lid geworden op: Wo 12 Aug 2009, 22:50
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Luc Dejonghe Ma 29 Okt 2012, 19:14

alé Jurgen da ziet er al veelbelovend uit nu nog de veranderingen hard maken !!
Hopelijk word 2013 een goeie nieuwe start !!
0 x


Kr
Kristof De Reu
european champ mx2
Berichten: 249
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:12
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Kristof De Reu Ma 29 Okt 2012, 19:24

dat ziet er super uit
0 x


Da
Davy Polfliet
ama lites rookie
Berichten: 386
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:15
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Davy Polfliet Ma 29 Okt 2012, 19:38

Zie der vree goe uit! grtzzz
0 x


Jo
John De Cremer
mx2 amateur champ
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 16:24
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor John De Cremer Ma 29 Okt 2012, 22:18

Persoonlijk geloof ik niet meer in het verhaal van vmcf.
Is ieder jaar al een zeer mooi beeld geweest voor aanvang totdat het zover is ... dan zijn we weer vertrokken en komt er geen 10 % van in huis. Maar goed, wie niet waagt, die wint niet! Veel succes maar zonder mij en ben louter toeschouwer, zelfs geen piloot.
0 x


Jo
Joeri Van Malderen
mx2 wk rookie
Berichten: 264
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 18:36
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Joeri Van Malderen Di 30 Okt 2012, 03:17

allemaal mooi MAAR ???????? mss neem ik terug een vergunning
0 x


Jo
Joeri Van Malderen
mx2 wk rookie
Berichten: 264
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 18:36
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Joeri Van Malderen Di 30 Okt 2012, 03:20

grts de papa van joeri
0 x


Jo
Jordi Ramon
80cc pilot
Berichten: 42
Lid geworden op: Za 03 Mar 2012, 22:31
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Jordi Ramon Di 30 Okt 2012, 08:44

Dat ziet er inderdaad goe uit.
Hopelijk hebben ze een goe seizoen volgend seizoen.
0 x


Gr
Greg Vullers
mx2 amateur champ
Berichten: 175
Lid geworden op: Vr 24 Jul 2009, 19:42
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Greg Vullers Di 30 Okt 2012, 10:08

ben er zeker weer bij.Hopelijk zonder blessures.
0 x


Se
Senne Jansen
80cc pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: Di 06 Sep 2011, 23:25
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Senne Jansen Di 30 Okt 2012, 17:22

amai open vlaams kampioenschap?
Dat zijn dan al 6 wedstrijden op de kalender ipv 3 van umc
0 x


VLM nieuwelingen mx1-3 A #5
Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Berichten: 1275
Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Petrus De Winter Di 30 Okt 2012, 20:04

Open vlaams kampioenschap ???? dus als ge frans spreekt moogde niet medoen ofwa ???
Vind het toch maar een eigenaardige benaming .
0 x


Gebruikersavatar
Robert Van Den Boer
ama lites eastcoast champ
Berichten: 437
Lid geworden op: Di 10 Aug 2010, 20:54
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Robert Van Den Boer Di 30 Okt 2012, 20:33

Mogen Hollanders ook deelnemen aan da kampioenschap?
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Frank Janssen Di 30 Okt 2012, 20:45

boer als ge nu zegt dat ge u meer belg voelt dan hollander moogt ge meedoen
0 x


speaker Frankske
Pe
Petroons Didier
mx2 amateur champ
Berichten: 166
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 15:16
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Petroons Didier Di 30 Okt 2012, 22:55

ben eens kurjeus wat het gaat worden
0 x


Gebruikersavatar
Jean-Pierre Fraeyman
european champ mx2
Berichten: 235
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 00:13
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: B-l-C

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Jean-Pierre Fraeyman Di 30 Okt 2012, 23:27

Voor dat " open vlaams kampioenschap " mag iedereen deelnemen die een "UMC " vergunning heeft
dwz VMCF , VLM ,BMB VMBB , MC Lille en AMC Genk
0 x


Jepfra mx shop , suspension & nickasil , KAWA KXF 250 2015 en KXF 450 2015 en KX 85 2015 op voorraad aan ZEEEER SPECIALE PRIJZEN !!!
VMCF fotos op http://www.jepfra.be"
Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Eddie Boot Wo 31 Okt 2012, 09:08

super initiatief dit open kampioenschap . hoop alleen dat ze dan wel een kalender maken dat deze wedstrijden niet gelijk valt met een wedstrijd van de medewerkenden bonden . zal dus puzzelen worden denk ik.
0 x


supporting mark boot
Oo
Ooms Ronny
peewee pilot
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 28 Apr 2010, 00:37
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Ooms Ronny Wo 31 Okt 2012, 21:05

Manne, gelle kunt e stukse zeveren. geef die mensen een kans . Als ge alles 100% in orde wilt ga da naar de vlm , maar dan is de kans op, een trofeetje (bekertje)ook iets minder.
0 x


Da
Davy Meese
mx3 wk champ
Berichten: 575
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 23:46
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Davy Meese Wo 31 Okt 2012, 22:49

@ronny

das pas zever,voor u moet het niet 100 procent zijn,tis juist daarom dat iedereen begint te klagen en overloopt,100 procent in orde moet het zijn,daar heeft iedereen iets aan en zo bekomt men een stevige structuur,nog een jaar zoals het vorige en we halen het einde van het seizoen niet,juist daarom,liever 100 of meer 200 procent in orde,en da bekertje,denk nie dat er daar veel van wakker liggen
0 x


Ju
Jurgen Van Camp
125cc junior EK
Berichten: 60
Lid geworden op: Do 10 Mei 2012, 19:33
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Jurgen Van Camp Wo 31 Okt 2012, 23:19

Hoho Ronny, zeg nu ni dat gé daarjuist in de kwetter ook ni liggen zeveren hebt hè -:)))
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: NEWS VMCF 2013

Berichtdoor Steve Van Avondt Do 01 Nov 2012, 09:13

het is bewonderenswaardig dat nog enkele mensen hun schouders er willen onder zetten.
want er is heel veel recht te zetten. ik hoop dat hun overgave beloond wordt,maar ik ben bang dat het allemaal een jaar te laat komt.het gevoel van onduidelijkheid en onzekerheid sleept al te lang aan. piloten die puur komen rijden om zich te amuseren en het eerder als een weekenduitstap zien gaan het allemaal niet zo erg vinden,maar een piloot die een kwalitatieve reeks wil en sterke competitie, die heeft in vmcf eigelijk niets meer te zoeken.
als je met samengevoegde reeksen soms niet aan 15 of 20 starters raakt,zoals soms dit jaar, dan ben je verloren.en je weet nu haast met zekerheid dat er volgend jaar nog een flink aantal minder zullen zijn.
De problemen op bestuursniveau heeft voor grote schade gerzorgd,maar de dagplanning in vmcf was vaak (maar dat is persoonlijk) een grote ramp.je kan voor iedereen goed willen doen,maar ik heb het geweten,dat je een reeks zijspannen had met 5 karren,dan een reeks quads met 6 man,dan nog wat fun-bikes,2 reeksen 85cc,vrijetijdsrijders.het hield echt niet op,en dan de 2e reeks inters op een uur dat een mens liefst al zou thuis zijn.je moest haast een masochist zijn om de dag helemaal vol te maken.je jaagt een neutrale toschouwer gewoon weg zo.
ik zou sowieso voor minder klassen gaan,meer rijtijd voor de piloten en een veel strakker uurschema,korter,maar kwalitietsvoller. ik weet dat dat,en zeker nu,geen sinecure zal zijn.omdat zal uitgegaan worden van het principe,elke vergunninghouder is er 1 en we hebben hem hard nodig... vmcf had 3jaar geleden alle troeven in handen maar speelt nu met miseriekaarten door laat me het hard stellen..geen structuur en visie.
toch wens ik de mensen die er nu nog iets willen van maken welgemeend succes toe.
0 x


Terug naar “mx amateur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten

Aanmelden · Registreer