VBM Nieuw Programma 2014

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Jo
Jort Schops
80cc pilot
Berichten: 47
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 17:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Jort Schops Zo 18 Aug 2013, 23:30

mooie uileg en op tijd gepost!denk dat het laatste deel van de tekst wel belangrijk is;"opbouwende comentaren" zoals we al zagen in voorafgaande posten willen er veel mensen graag een vrouwenreeks. nu kunnen we merken dat het bestuur hier eventueel ook plaats voor laat indien de mogelijkheden er zijn. het is ook moeilijk voor iedereen goed te doen en ik denk dat we soms onze eigen ideeen niet doorgedreven kunnen zien.En dit dan moeten leren aanvaarden,proberen samen tot een oplossing te komen en geen nodeloze disscusies voeren die alleen maar tot meer discussie leiden.Zo kunnen we hopelijk terug een bond krijgen waar vele mensen zich thuis voelen en zich kunnen amuseren en andere kunnen groeien en hun talenten verder kunnen ontwikkelen. jeugdprogramma is zeer mooi en naar mijn mening ook wel belangrijk België heeft een crosstraditie en is toch wel onze plicht als motorliefhebbers om die eer hoog te houden en de jeugd de kans te geven om zich op verschillende circuits door goede begleiding hun talenten verder te laten ontwikkelen of gewoon plezier te beleven!mijn opmerkingen zijn: op tijd posten als jullie iets nieuws hebben,mensen appreciëren het als ze betrokken worden bij iets en als ze duidelijkheid hebben.En als ik het goed begrijp mag iedereen meerijden in de klasse die hij wil?denk toch dat je wel bepaalde criteria moet hanteren, je moet strijd in de reeksen hebben(plezier voor de rijders en toeschouwers) en dit krijg je enkel met rijders die gewaagd zijn aan elkaar en niet door reeksen waar je 3 piloten hebt die de rest van de deelnemers 2 keer dubbelen.en die criteria zijn niet gemakkelijk en je gaat altijd mensen hebben die daar niet akkoord mee gaan zijn maar denk dat je hier samen een duidelijke eerlijke lijn in moet proberen te zoeken en daar dan ook iedreen gelijk in behandeld.Nog een andere vraag als je een 2 takt hebt moet je dus ook in die reeks rijden?of mag je ook aantreden in andere reeksen?verder hoop ik dat er in 2014 terug een vbm kalender zal zijn met vele leuke crossen
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Guy Dick Ma 19 Aug 2013, 11:52

Het eerste wat ik zou willen lezen is wie dat nieuwe bestuur is...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
sh
sharon de keyser
mx2 amateur champ
Berichten: 177
Lid geworden op: Ma 11 Jul 2011, 23:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor sharon de keyser Ma 19 Aug 2013, 12:10

Ik heb in Borgloon met de heer Voussies (sorry als de naam verkeerd geschreven is), deze was vorig jaar toch iemand van bestuur VBM en had daar ook nog een trui met VBM op dus denk ik dat hij nog in bestuur zit. Maar ja so what, in Borgloon heb ik met hem gepraat en gezegd mooi uurschema, maar waar zijn de dames? dan zei hij: ik laat dit aan de dames, als deze mij kunnen verzekeren met zoveel vergunningen te nemen kunnen we kijken voor een reeks. mijn antwoord: sorry maar ik weet liever voor het seizoen waar ik sta, of ik bij de dames zal kunnen rijden. @ iedereen die hier zegt dat de dames bij de mannen maar moeten rijden, ewel mess hebben jullie gelijk, en voor mezelf geen probleem, wss voor nog een paar dames geen probleem, maar dat zijn dan dames die vroeger nog gereden hebben, of die al van kleins af rijden zonder nog maar 1 jaar gestopt te zijn!!! Waarom doet Betty Vanlommel moeite voor de dames, omdat iedere dame een kans moet krijgen!! ZODOENDE ook de dames die nog maar net begonnen zijn, met het motorcrossen onder de knie te krijgen, en zoals jullie MANNEN zouden moeten weten het is niet gemakkelijk om het motorcrossen aan te leren als je al immers 16 of ouder bent. maar zoals ik al zei mooi uurschema, en ik heb niks tegen iemand maar vinden jullie normaal dat jullie mannekes van bij de 85cc ongeveer 7x 18min gaan rijden? denken jullie dat dat goed komt? die gastjes gaan dus ongeveer even lang als de nationalen en soms de inters rijden. Neemt daar een paar minuten van hé en je hebt direct tijd om een dames reeks, VMCF doet ook de jeugd de zondag + de grote + de dames en die kunnen ook de klus klaren. Ik blijf er bij, ik kwam vorig seizoen heel graag naar de VBM en ik weet zeker dat ze met dit alles zullen rekening houden, en een oplossing zoeken. Dan hoop ik wel dat alle dames die hierop reageren hun woord houden en daar (mits een goeie oplossing) ook een vergunning zullen nemen. (is mijn mening)
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 19 Aug 2013, 12:50

Misschien kan er via Betty Vanlommel en VMCF door de dames een regeling getroffen worden om met de dames de ene wedstrijd bij VMCF te betwisten en een andere bij VBM.
Dit geeft bij VBM ook meer zekerheid om genoeg rijdsters achter het hek te krijgen.
Het mes moet van twee kanten snijden, indien VBM zomaar een damesreeks inlast en telkens maar een beperkt aantal dames achter het starthek krijgt is dit voor niemand een goede oplossing.

Ik ben er vrij zeker van dat er tot een overeenkomst kan gekomen worden tussen beide besturen.
Jos Diaz en Alain Hoolants zijn de slechtsten niet! ;)

Blijft wel de vraag, wordt VBM UMC of blijven ze FAM ?
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
sh
sharon de keyser
mx2 amateur champ
Berichten: 177
Lid geworden op: Ma 11 Jul 2011, 23:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor sharon de keyser Ma 19 Aug 2013, 13:06

@Werner vindt ik mooi voorstel van jou. En ik weet ook dat Jos Diaz en Alain Hoolants zeker geen slechte mensen zijn, en erg begripvol zijn, want ze doen moeite voor de motorcross.
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 19 Aug 2013, 14:28

Het belangrijkste is volgens mij eerst ne serieuze kalender :!: ,en als je dieje hebt praat dan over het programma :?: .Een programma op papier zetten is nie moeilijk ,dieje kalender fatsoenlijk invullen is een ander paar mouwen ;)
0 x


paladin
Wi
Wim Gysens
peewee pilot
Berichten: 3
Lid geworden op: Za 13 Nov 2010, 12:25
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Wim Gysens Ma 19 Aug 2013, 15:35

wat verstaat men onder "hobbyrijder"?
0 x


ch
christof tielens
ama lites national champ
Berichten: 465
Lid geworden op: Wo 19 Aug 2009, 18:07
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor christof tielens Ma 19 Aug 2013, 18:13

een inter op pensioen ;)
0 x


Wi
Wim Gysens
peewee pilot
Berichten: 3
Lid geworden op: Za 13 Nov 2010, 12:25
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Wim Gysens Ma 19 Aug 2013, 19:16

en dan maar zagen dat de echte hobbyrijder in de weg rijd!!
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 19 Aug 2013, 19:36

Bij mijn weten zijn hobbyrijders alle rijders die niet-beroepshalve aan motorcross doen.
Dus 99 procent van alle rijders...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Wi
Wim Gysens
peewee pilot
Berichten: 3
Lid geworden op: Za 13 Nov 2010, 12:25
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Wim Gysens Ma 19 Aug 2013, 19:52

vandaar mijn vraag "wat verstaat men onder hobbyrijders"?!
ieder in zijn eigen reeks!!!
maar iemand die in 2012 nog 25 crossen gereden heeft bij junioren, nationalen of inters, die laten samen rijden met iemand die zijn motor maximum 10x van stal haalt per jaar is een heel groot verschil!
0 x


St
Steve Blommaert
80cc pilot
Berichten: 36
Lid geworden op: Ma 29 Nov 2010, 23:16
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Steve Blommaert Ma 19 Aug 2013, 23:02

nu nog inrichters vinden !
0 x


Gebruikersavatar
Rolly Geerkens
mx2 wk champ
Berichten: 655
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 03:41
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Rolly Geerkens Di 10 Sep 2013, 12:14

0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 11 Sep 2013, 08:42

Wim Gysens schreef:vandaar mijn vraag "wat verstaat men onder hobbyrijders"?!
ieder in zijn eigen reeks!!!
maar iemand die in 2012 nog 25 crossen gereden heeft bij junioren, nationalen of inters, die laten samen rijden met iemand die zijn motor maximum 10x van stal haalt per jaar is een heel groot verschil!




Daar heb je inderdaad wel een punt Wim, maar in de praktijk valt dat allemaal wel mee.
Bij de oldtimers rijden ex GP rijders samen met mannen die met hun voorwiel nog niet van de grond komen op een springberg, échte amateurs dus, en dat lukt vanzelf.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Filip Hardis Wo 11 Sep 2013, 10:13

Werner Castelyns schreef:
Wim Gysens schreef:vandaar mijn vraag "wat verstaat men onder hobbyrijders"?!
ieder in zijn eigen reeks!!!
maar iemand die in 2012 nog 25 crossen gereden heeft bij junioren, nationalen of inters, die laten samen rijden met iemand die zijn motor maximum 10x van stal haalt per jaar is een heel groot verschil!


Daar heb je inderdaad wel een punt Wim, maar in de praktijk valt dat allemaal wel mee.
Bij de oldtimers rijden ex GP rijders samen met mannen die met hun voorwiel nog niet van de grond komen op een springberg, échte amateurs dus, en dat lukt vanzelf.


Da kan wel zijn Werner, maar bij die oldtimers rijden piloten die ook al wa "op leeftijd" zijn en waarvan (de meeste) ook al het nodige verstand hebben om te beseffen da ze ni voor een gouden koe rijden!

Da is ook wel een gigantisch verschil met ne pure amateur die 5 keer op een jaar rijd en die moet gaan samenrijden me junior van 16 jaar, ne inter van 18 jaar die denken da ze de nieuwe Ricky Carmichael zijn! Want die zien er ni naar of je nu amateru of inter bent...
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 11 Sep 2013, 11:17

Filip, oldtimercross kan je rijden vanaf 18 jaar, het zijn dus niet allemaal "ouw zakken" die daar rond rijden. :lol:

Komt daar nog bij dat iedere rijder wel voor zichzelf zal kunnen uitmaken of hij bekwaam is om deel te nemen aan een wedstrijd of niet.
Crossen is en blijft, zoals de meeste sporten, een gevaarlijke bedoening, daar moet niet omheen gedraaid worden.
Kate, mijn ex, reed in 1991 bij de nieuwelingen 125, als 16 jarige, haar eerste wedstrijd mee toen het seizoen al halfweg was bij BLM in Essen, haar grootste probleem was dat de springbergen zodanig aangelegd waren dat je er niet gewoon kon over rijden, van snellere of tragere rijders had ze geen last...

Roekeloze rijders worden binnen de kortste keren teruggefloten, en er zijn er minstens evenveel bij de oudere rijders als bij de jongere.
Een jongere rijder hoeft niet bepaald sneller of gevaarlijker te zijn dan een oudere.
Ikzelf word volgend jaar (als ik geluk heb... :lol: ;) ) 50 jaar, er zijn bij de oldtimers evenzeer oudere rijders die ik niet kan volgen als dat er jongere zijn.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Li
Lies Nagels
125cc rookie
Berichten: 122
Lid geworden op: Do 09 Feb 2012, 18:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Lies Nagels Di 01 Okt 2013, 12:55

??????????????? word wel tijd dat we iets gaan weten he,en denk dat er nog zijn
0 x


Ke
Kevin Nolmans
50cc rider
Berichten: 18
Lid geworden op: Wo 23 Dec 2009, 20:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Kevin Nolmans Vr 04 Okt 2013, 11:08

Nog geen nieuws over de kalender manne?? Tword tijd dat er iets bekend gemaakt word. Anders is het al te laat.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Werner Castelyns Vr 04 Okt 2013, 11:40

Kevin, positief denken è.
Van de andere federaties zijn er ook nog geen kalenders bekend. ;)
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: VBM Nieuw Programma 2014

Berichtdoor Frank Janssen Vr 04 Okt 2013, 11:55

de vlm heeft zijn kalender al klaar voor 2014 hoor werner , die zal morgen in neerpelt uitgegeven worden!
0 x


speaker Frankske

Terug naar “mx amateur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten

Aanmelden · Registreer