Samenwerking tussen federaties ...

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Gebruikersavatar
Suz Haeck
mx all time winner
Berichten: 1483
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Suz Haeck Di 17 Dec 2013, 19:56

1 overkoepelde organisatie en alle problemen met teveel en te weinig piloten blijft bestaan, das toch ook niet de bedoeling ?? dat de ene bond elke week zijn broek scheurt en de andere bond zich verrijkt ??
ik geloof zo niet in dat samenwerken, want diegene die het wel proberen, blijkt toch ook niet echt een succes te zijn, ..??


de vraag is wie wil er wel zijn euro's spenderen voor een andere zijn hobby ?? .. das toch luidop dromen gezien de crissis tijden
0 x


Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Werner Castelyns Di 17 Dec 2013, 20:28

Suzke, die verschillende bonden kunnen mekaar perfect aanvullen!

Zo zie ikzelf het motorcrosslandschap in België

Eén grote bond (BMB) om de grote Internationale renners aan het werk te zien over gans België.
Eén jeugdbond voor gans België
Liefhebbersbonden die elk hun eigen regio vertegenwoordigen:

VLM voor de provincies Antwerpen en Brabant
VBM voor de provincies Limburg en Luik
VMCF voor de regio's Brabant en een deel van Vlaanderen
MCLB voor Oost en West Vlaanderen
AMPL voor de Waalse regio

Uiteraard kunnen die regio's mekaar voor een deel overlappen...


BMB wedstrijden die pas beginnen rond een uur of één 's middags en rond vijf uur, half zes gedaan zijn.
Alle grote sportevenementen duren maar een korte tijd, zo zou het ook bij de BMB crossen moeten.
Met alle respect voor elke rijder, maar de kijkers die naar BMB crossen gaan die komen voor de Inters, en verder niets, een enkeling daargelaten, dus drie of vier reeksen voor en na de pauze zijn voldoende.

Uiteraard zal mijn stelling wel voor discussie vatbaar zijn, daar is dit trouwens ook een forum voor..
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Tony Hermans
mx3 wk champ
Berichten: 573
Lid geworden op: Ma 03 Aug 2009, 20:11
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Tony Hermans Di 17 Dec 2013, 20:49

Werner Castelyns schreef:Suzke, die verschillende bonden kunnen mekaar perfect aanvullen!

Zo zie ikzelf het motorcrosslandschap in België

Eén grote bond (BMB) om de grote Internationale renners aan het werk te zien over gans België.
Eén jeugdbond voor gans België
Liefhebbersbonden die elk hun eigen regio vertegenwoordigen:

VLM voor de provincies Antwerpen en Brabant
VBM voor de provincies Limburg en Luik
VMCF voor de regio's Brabant en een deel van Vlaanderen
MCLB voor Oost en West Vlaanderen
AMPL voor de Waalse regio

Uiteraard kunnen die regio's mekaar voor een deel overlappen...


BMB wedstrijden die pas beginnen rond een uur of één 's middags en rond vijf uur, half zes gedaan zijn.
Alle grote sportevenementen duren maar een korte tijd, zo zou het ook bij de BMB crossen moeten.
Met alle respect voor elke rijder, maar de kijkers die naar BMB crossen gaan die komen voor de Inters, en verder niets, een enkeling daargelaten, dus drie of vier reeksen voor en na de pauze zijn voldoende.

Uiteraard zal mijn stelling wel voor discussie vatbaar zijn, daar is dit trouwens ook een forum voor..


Werner!(mijn mening he) ik denk dat jij in de buurt zit maar het zullen er niet zoveel meer zijn : als je ziet hoe de cross de laatste jaren achteruit gaat zullen er volgens mij in iedere federatie ipv piloten bij te komen vallen er altijd maar af .Voor mijn part zal er juist nog een grote bond zijn(BMB) en 1 liefhebbers bond voor antwerpen en limburg en 1 voor oost en west vlaanderen en 1 voor wallonië.
0 x


MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Jo
John De Cremer
mx2 amateur champ
Berichten: 164
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 16:24
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor John De Cremer Di 17 Dec 2013, 21:37

Dat gedacht van Tony is al een stap in de richting. Maar wat doen ze hier in vlaanderen? Vorig jaar 3 liefhebbersbonden ... nu in 2014 opnieuw 4 liefhebbersbonden ... we gaan erop vooruit zou ik zeggen !!! In 2015 zullen er misschien opnieuw 6 bonden zijn of ... geen enkele meer.
0 x


Gebruikersavatar
Suz Haeck
mx all time winner
Berichten: 1483
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Suz Haeck Wo 18 Dec 2013, 09:10

@ werner das wat ik eigenlijk bedoelde, maar eerlijk ik geloof zo niet meer in al die samenwerking en oefenterreinen beloftes,
ik denk dat de moed na al die jaren bij velen is gezakt ,reden elke sprankeltje hoop wordt gelijk de grond in geboord door wel een of andere minister of bond zelf,
denk dat er niet genoeg samenhang is van de mx wereld zelf,
0 x


Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Guy Dick Wo 18 Dec 2013, 10:29

Het is bij liefhebbersbonden al meer dan 20 jaar hetzelfde liedje. Het bestuur van elke bond is ook al meer dan 20 jaar hetzelfde en als er eens iets verandert komen daar politie en deurwaarders aan te pas (MCB-BLB) of rechtzaken (VMCF). Hoewel de bestuursleden week na week verkondigen dat ze zo veel (onbetaald) werk in de federatie steken, uit liefde voor de sport, klampen ze zich vast aan hun postje alsof hun leven er van af hangt...
Een andere vereiste voor subsidie is een gemeenschappelijke administratie. Het personeel hiervoor wordt 90% betaald door de overheid via subsidie. Dat wil zeggen dat het bestuur van de bonden een hoop werk niet meer zelf moet doen. Uiteraard ziet men dit wel zitten.
Het houdt ook in dat een hoop van wat er nu gefoefeld wordt dan niet meer kan. En daar spant de crosslaars...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Ludo Marissen Wo 18 Dec 2013, 12:51

Alle respect voor jullie meningen mannen want ik weet dat we allemaal het beste voorhebben met de moto-cross maar dit zou wel eens de druppel te veel kunnen zijn als de samenwerkingen worden stopgezet.De gevolgen zouden voor de mx weleens heel slecht kunnen aflopen want dat zou de anti crossfans(politiek)heel goed uitkomen.Wees er maar zeker van,ik heb het al eens aangehaald,dat men in dit geval niet meer veraf is van 1 nationale met vertakking naar 1 vlaamse en 1 waalse bond en voor de rest niks,dus maximum 3 wedstrijden per week maar dit is niks nieuw want de Federaties weten dit ook wel maar ze denken nog altijd dat het niet zo een vaart zal lopen(maar dat hebben ze al enkele malen gedacht).We weten allemaal dat 3 wedstrijden veel te weinig is en dat de echte liefhebbers daar het grote slachtoffer van zouden kunnen worden,maar als het te laat is mogen we met zen allen nog zo hard roepen en betogen als we willen het zal toch niks meer aan de situatie veranderen want dan is het te laat.
0 x


Fr
Fred Bevers
50cc rider
Berichten: 15
Lid geworden op: Ma 14 Okt 2013, 16:25
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Fred Bevers Wo 18 Dec 2013, 13:10

Das waar Ludo,ik heb ook al van dat voorstel gehoord en dat zou de tegenstanders goed uitkomen nog maar enkele races per week maar in plaats van de samenwerking te versterken word het terug niets en wij maar denke dat er beterschap in zicht was,Vele denken dat er maar 1 bond de schuldige is maar er zijn meer schudige dan men denkt maar iedeeen denkt allen maar aan zen eigen.ik denk dat het al te laat is
0 x


Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Bart Jacobs Wo 18 Dec 2013, 16:15

Een stukje over de eeuwigdurende heibel tussen de bonden:


http://www.demotorsite.be/content/2013- ... ar-af-ging
0 x


Gebruikersavatar
Suz Haeck
mx all time winner
Berichten: 1483
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Suz Haeck Wo 18 Dec 2013, 18:56

en welke politieker gaat zijn stemmen riskeren voor de mx ?? om de vier jaar zit er een andere pipo op die ministerpost, waT IS nu belangrijker ?? mx oefenlopen of de stoel van minister van sport behouden, en hoe behoud je die, met de meerderheid in stemmen, en was de meerderheid in stemmen, idd de onverdraagzame mens in straat die anti mx zijn, en dat zijn er heel wat meer als mx liefhebbers ! mij maak je niet wijs dat daar ene minister al seriues mee bezig is of zou zijn,
0 x


Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Ludo Marissen Wo 18 Dec 2013, 19:36

Volledig mee eens Suz,die politieker bestaat niet en zal er nooit komen, maar hadden we enkele jaren geleden aan het zelfde zeel getrokken dan was het nooit zo ver gekomen en geloof me,we zijn al diep gezakt maar gaan nog veel dieper wegzakken al denken enkele dat hun toch niets kan gebeuren en dan zal er wel een politieker opstaan om te zeggen wat wij nog mogen.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 18 Dec 2013, 20:08

De grootste vijand van de motorcross is niet de politiek of de groenen hoor... maar de motorcross zelf...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Suz Haeck
mx all time winner
Berichten: 1483
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Suz Haeck Wo 18 Dec 2013, 21:25

straks nog een gasboete er boven op zekers :-)
0 x


Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Bi
Bini Conserriere
european champ mx2
Berichten: 217
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 14:13
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Bini Conserriere Wo 18 Dec 2013, 21:41

de nagel op de kop werner
0 x


Lu
Ludo Marissen
mx2 wk rookie
Berichten: 256
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011, 12:23
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Ludo Marissen Do 19 Dec 2013, 12:39

Dat is waar Werner.Die mannen snappen al jaren dat er geen samenhang is in het moto-cross wereldje en dat er toch geen noemenswaardig tegenfront word gevormd zodoende is het voor hun heel makkelijk om de crossers in een hoekje te duwen.Ze moeten er nog geen moeite voor doen want we vernietigen stilaan onze sport zelf.
0 x


Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Matteo Boxy Do 19 Dec 2013, 15:33

Ik hoor het sommigen hier graag zeggen dat het die of die zijn schuld is, maar als puntje bij paaltje komt is het de schuld van ALLE federaties.

Heeft iemand zich al ooit afgevraagd waarom België 7 of 8 federaties telt terwijl landen die véééééél groter zijn dan ons apenland het doen met 2 bonden? Zoals Nederland (KNMV en MON) en Frankrijk (FFM en Ufolep).

Denk je nu serieus dat wij ooit meer dan een scheet in een fles zullen zijn voor de buitenwereld als we met een mierensport als motocross versnipperd blijven in 10 verschillende groeperingen?

De enige manier dat wij ooit een stem zullen hebben is als we naar buiten komen onder ÉÉN vereniging. Geen 5, geen 3, maar 1 federatie voor gans België. Uiteraard onderverdeeld in verschillende districten, met ieder weekend een paar crossen verspreid over het hele land, maar met ÉÉN reglement, ÉÉN soort vergunning, ÉÉN bestuur en ÉÉN manier van werken.

Jammer genoeg is dit iets dat we met de huidige besturen nooit of te nimmer zullen zien. Zoals Guy zegt zitten de besturen van de meeste bonden al heel lang op hun plaats. Zij hebben de tijd meegemaakt dat er 'goodwill' was voor de motocross en iedereen op zijn gemak zijn eigen boontjes kon doppen... Maar helaas is dat nu niet meer zo, maar dat wordt nog véél te weinig beseft.
0 x


Le
Leon Van Gestel
mxdn winner
Berichten: 924
Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Leon Van Gestel Do 19 Dec 2013, 16:18

Dit verhaal is al 1.000 keer verteld, en we staan altijd nog even ver, of zelfs iets minder ver?
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Guy Dick Do 19 Dec 2013, 22:52

De maan staat dichter bij de aarde
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ju
Jurgen Van Camp
125cc junior EK
Berichten: 60
Lid geworden op: Do 10 Mei 2012, 19:33
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Jurgen Van Camp Vr 20 Dec 2013, 09:25

Nog een beetje proberen te genieten mannen,tussen dit en 10 jaar word er over onze sport ni meer gesproken in ons corrupt landje.
# rip motorcross
0 x


Ro
Rogge Bart
european champ mx2
Berichten: 216
Lid geworden op: Za 19 Sep 2009, 09:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Samenwerking tussen federaties ...

Berichtdoor Rogge Bart Vr 20 Dec 2013, 11:58

Het enige grote voordeel in ons land is en bleek dat er door de vele verschillende federaties er ook vele en meerdere piloten zijn die zo hun talenten tonen en konden tonen en daardoor in ons land vele titels kunnen behalen hebben op wereldniveau (toch de laatste jaren) Ik denk het grote probleem nu is dat het niet betaalbaar geworden is en zijn om je talenten te tonen op hoger niveau. Het GP gebeuren (circus) doet me enkel denken en vergelijken aan formule 1 toestanden waar het geld DE toon geeft (enkel voor enkelen) en niet het talent nu. Sommigen zitten te vitten op andere bonden, maar als ik sommige hier lees en weet hoe ze zelf tewerk gingen vroeger stel ik me er ook vragen bij, maar iedereen heeft recht op een mening, zo hier dus de mijne. Ik timmer ook op oefencircuits en op het crossgebeuren wekelijks. Mensen (bonden) die correct handelen worden meestal correct behandeld en dat zie je na jaren in hun piloten jaarlijks die een vergunning nemen en dat vertaalt in wekelijkse crossen, niet door hier allemaal hun zeg te laten doen, maar voor iedereen goed doen gaat gewoon niet omdat veel personen enkel handelen door eigenbelang, dat besef ik ook wel.
0 x


Terug naar “mx amateur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten

Aanmelden · Registreer