voorstel bij JMS

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Le
Leon Balder
mx2 wk rookie
Berichten: 298
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 23:09
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: kinrooi
Contact:

voorstel bij JMS

Berichtdoor Leon Balder Do 22 Jan 2015, 12:47

Beste jeugdpiloten en ouders en ook amateur A&B rijders

Bij de JMS is het zo dat alle wedstrijden van de eerste tot de laatste tellen voor het kampioenschap.
nu heb ik vorige week een voorstel bij het bestuur gedaan om de mogelijkheid te hebben om aan het eind van het seizoen een paar slechtste resultaten te laten schrappen zodat piloten die onverwachts eens pech hebben toch nog kans maken.

En dit om de volgende reden.
Een seizoen is lang en er kan altijd onverwachts iets tussen komen , zoals bijv. een begrafenis van familie of iets dergelijks.
Maar ook sommige van de 7 of 8 jarige doen hun communie en de 12 jarige hun vormsel.
Sommige kinderen hebben een opendeurdag van huidige of misschien wel een nieuwe school.
Een dagje ziek zijn maar toch moeten rijden is ook niet altijd verstandig.
Ook kan het zijn dat sommige ouders of amateur rijders hun verlof niet zelf kunnen kiezen of onverwachts een zaterdag moeten werken.
Kortom er kunnen duizend redenen zijn .
Maar 1 wedstrijd missen kost je zoveel punten dat het bijna niet meer haalbaar is om die in te halen.
Dit zou toch jammer zijn voor de piloot als hij of zij de rest van het seizoen wel goed presteert.
Natuurlijk mechanische pech en een valpartij kan ook gebeuren maar dat hoort bij de sport, ook al is de piloot misschien niet zelf schuld maar je punten zijn wel weg.

dit voorstel wordt komende vergadering besproken bij de JMS is mij beloofd maar natuurlijk is het interessanter als er meer mensen mijn mening delen. of misschien juist niet !! vandaar dat ik hier wil vragen wat jullie er van vinden ?

Grts Leon
0 x


Baseball, Football, Basketball...the "Balls" are provided for you...
~ In "Motocross", you have to bring your own ! www.boyd.be
Dr
Dries Smeuninx
peewee pilot
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 18 Dec 2011, 14:35
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: voorstel bij JMS

Berichtdoor Dries Smeuninx Do 22 Jan 2015, 21:46

Leon,

Ik vind dit zeer een schappelijk voorstel.
Dit representeert beter een seizoenverloop, ook al heeft men om welke reden dan ook een cross moeten missen.
En het kan op sommige momenten de "verplichting" wegnemen, want voor velen is en blijft dit een hobby.

met sportieve groeten,
Dries Smeuninx
0 x


Pe
Peter De Backer
mx all time winner
Berichten: 1008
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: voorstel bij JMS

Berichtdoor Peter De Backer Vr 23 Jan 2015, 06:59

Met dit voorstel ben ik het dus helemaal niet eens.

Bij alle andere federaties hebben ze dit ook enkele jaren toegepast en zijn ze van dit systeem ondertussen reeds terug afgestapt.

Als er dan toch met schrapresultaten moet gewerkt worden, dan zouden enkel de wedstrijden waaraan men daadwerkelijk heeft deelgenomen mogen in aanmerking komen. Of men kan ook het slechtste en beste resultaat laten schrappen.
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: voorstel bij JMS

Berichtdoor Frank Janssen Za 24 Jan 2015, 11:40

wat voor de 1 goed is , is voor de ander slecht , voor iedereen goed doen is nog nooit iemand gelukt .het is alleszinds een voorstel waar over kan gesproken worden!
0 x


speaker Frankske
Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: voorstel bij JMS

Berichtdoor Schroyen Pierre Za 24 Jan 2015, 21:54

Mijn persoonlijke mening is dat de prioriteiten bij de jeugd moeten liggen op fun,leren en ervaring opdoen en dat de uitslag van een eventueel kampioenschap maar bijkomstig is zeker voor de 7 tot 12 jarigen
0 x


Di
Dirk Van De Perre
mx2 amateur champ
Berichten: 150
Lid geworden op: Do 12 Nov 2009, 17:26
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Oud Turnhout

Re: voorstel bij JMS

Berichtdoor Dirk Van De Perre Zo 25 Jan 2015, 09:46

Pierre, ik deel uw mening want dikwijls word er vergeten dat men met kinderen bezig is waar het plezier van rijden op de eerste plaats moet komen
0 x


Terug naar “mx amateur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten

Aanmelden · Registreer