Niveau van de jeugd !!!

Hier alles over de mx-jeugd
Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Ma 06 Aug 2012, 15:51

Parcours is in België idd een probleem. Hoewel er op circuits als Wachtebeke, Fort en enkele vaste wedstrijd circuits toch nog een weekend vrij is of vrij komt.

Het zou ook leuk zijn moest het mogelijk zijn om op z'n minst elk permanent cicuit in België eens te kunnen aandoen, dan heb je al een fijne kalender op gebied van variatie en de spreiding van wedstrijden over België.
Als het dan nog mogelijk is om bv in Ranst, Wachtebeke, 't Fort, Dürler, rognee enz. Van die leuke wedstrijdcircuits die blijven liggen. Daar ook nog te organiseren. Dan kan een kalender al geen probleem meer zijn.
Als Belgische jeugdbond zou ik zeker ook proberen niet te clashen met de grote BK wedstrijden, EK's 65 & 85, Junior world cup. En indien mogelijk ONK's, grote Noord Franse wedstrijden en Duitse kampioenschappen die in de buurt liggen.
Zo geef je de talenten ook eens de kans om zich te meten tegen andere Europese toppers zonder dat ze zich zorgen moeten maken over hun kampioenschap.

Miscchien mikken op zo'n 20 wedstrijden per seizoen.

VBM overnemen zou leuk zijn, maar dat heeft ook zijn prijs denk ik. Je hebt wel het voordeel dat je een ploeg met ervaring over neemt (als die verder willen doen). Dat er wellicht enkele organisaties ook blijven organiseren en divers materiaal zul je wellicht ook erbij kunnen "kopen".

Ik zou dan ook wel de bond openstellen voor elke UEM vergunning houder. Zo krijg je alle toppers bij elkaar, klaar om elkaar te pushen. Indien het aantal buitenlanders uit de hand loopt kun je misschien enkel prijzengeld voorzien voor de Belgen.


In ieder geval, het is leuk om zo eens te zeveren :). Maar ondertussen zitten er welk enkele toptalenten elke wedstrijd te winnen hun eigen bond zonder dat ze enige ervaring op doen op gebied van druk krijgen/zetten op de tegenstand en zonder dat ze leren om eens een hele reeks te pushen.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Wo 08 Aug 2012, 14:46

Om het even terug on topic te gooien. Op de EK finale in Matterley Basin zien we slechts 1 gekwalificeerde bij de 65 & 85cc's. En dat is Cyril Genot ... zegt dit genoeg over het niveau van de jeugd?

Hoewel ik dit jaar wel enkele sterke 1e jaars 85cc piloten zie rijden.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
El
Els Wijnants
peewee pilot
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 13 Okt 2011, 15:58
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Els Wijnants Wo 08 Aug 2012, 22:19

zie dat hier veel met kennis van zaken wordt gepraat over de jeugd,alhoewel ik mij afvraag op welke wedstrijden jullie de jeugd zien rijden !! wat wordt er in belgie gedaan voor de jeugd ,niks helemaal niks !!
0 x


Gebruikersavatar
Rudi Vandenplas
mx3 wk champ
Berichten: 550
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:12
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Bekkevoort

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Rudi Vandenplas Do 09 Aug 2012, 10:47

Misschien nog niet zó gekend in België, maar Jago Geerts is nog zo'n talentje waar we wellicht nog veel plezier gaan aan beleven.
0 x


AKA Rudicross
Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Do 09 Aug 2012, 17:53

Ook de kleine Bo Declerq is zo'n 1e jaars 85cc piloot. Normaal ook kleine wielen maar omdat hij het ONK in Axel wou rijden heeft hij grote wielen genomen. En volgens het KNMV regelement moet je grote wielen blijven rijden eens je gekwalificeerd bent geweest voor een ONK.

Jago Geerts is idd een toptalentje, ook gestalt bij Diga. Hij heeft zelfs bij de VMCF wedstrijd in Axel de Beloften MX2!!! reeks gewonnen op zijn 85cc.

Ian De Sweemer is ook geen slechte piloot. Hopelijk krijgt hij goede begeleiding bij Aplha motorhomes.

Maar Els heeft helemaal gelijk. Je moet al naar het buitenland gaan om die jongens aan het werk te zien. Echt zonde...
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Frank Janssen Zo 30 Sep 2012, 15:42

bwa zo slecht gaat het nog niet in belgie , er zitten heel wat talentjes die in ontwikkeling zitten , het moet er enkel nog gaan uitkomen natuurlijk , en daarvoor dient dan toch mx future om goede rijders te begeleiden!
0 x


speaker Frankske
Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Sven Van Mieghem Wo 03 Okt 2012, 11:37

Niveau? Ik weet wel zeker dat er veel piloten zijn die aanleg hebben , maar aanleg, goede motivatie en volle inzet zijn jammer genoeg niet meer voldoende om je een weg naar boven te knokken . Het enige dat tegenwoordig belangrijk is is het financiële, hoe komt het dat men in het buitenland verder staat? Gewoon omdat er daar via via nog veel meer steun geboden word op alle gebied. Blijf erbij, een piloot zelfs zonder echt talent maar wel met de financiele middelen kan een wk gaan rijden terwijl er waarschijnlijk veel meer piloten zijn met wel wat meer talent maar zonder het nodige kapitaal die rond de kerk moeten rijden.
Volgend jaar gaat mijn zoon 125 rijden, de logische stap zou zijn voor ek te gaan doen , misschien niet allemaal of van in het begin maar als je bijna zelf alles moet bekostigen , daarbij nog is extra overuren kloppen ( en met extra bedoel ik EXTRA) om alles rond te krijgen op nationaal niveau moet je mij is uitleggen hoe je dat gaat rond krijgen voor ek's zonder extra hulp.
zonder financiele steun sta je nergens! dat is mijn mening en moet je nog niet praten of nadenken over niveau of talent.
By the way dan mag ik me nog gelukkig prijzen dat we bij msf zitten een begeleiding die bij sommige mensen toch is iets laat rinkelen en waardoor soms toch wat extra ondersteuning komt, maar geloof me en ik ben er zeker van dat vele zich in mijn positie bevinden, uw kinderen laten crossen is geen makkelijke opdracht , dan spreek ik nog niet om naar de top door te stoten.
En de mensen die beweren dat je het zelf zo duur maakt dan je wilt, zever, op nationaal niveau rond de kerk kun je dat beetje bepalen maar wil je hogerop is money de sleutel om veel deuren te openen.
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dourte Gerrit Do 04 Okt 2012, 21:40

Ik volg je kompleet Sven , het kost geld veeel geld , als je een deftig niveau met je zoon of dochter wilt halen
0 x


Terug naar “mx jeugd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

Aanmelden · Registreer