Niveau van de jeugd !!!

Hier alles over de mx-jeugd
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dourte Gerrit Di 22 Mei 2012, 21:36

Wat is jullie mening , vooral in Belgie , zowel Amateurs als BMB federatie ??
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dourte Gerrit Vr 25 Mei 2012, 22:11

Weinig reactie? niet interessant? ik vind persoonlijk dat het aantal "kandidaat gp piloten " sterk gedaald is tov enkele jaren terug .
Ook hebben we volgens mij een achterstand tov onze buurlanden .
Hopelijk komt er snel verandering in .
0 x


Di
Dirk Vansummeren
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 22:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dirk Vansummeren Wo 30 Mei 2012, 21:53

blijkbaar is dit een moeilijk onderwerp voor velen en durft men hier niet echt op reageren .
Persoonlijk denk ik dat de jeugd in Belgie onder het niveau is van de meeste andere omringende landen . Dit komt ook mede door de competitie hier en de circuits die ze voorgeschoteld krijgen . Je ziet dan ook dat de talenten die we hebben die buitenlandse competitie gaan opzoeken . Elke federatie doet zijn best maar ik denk dat indien we een vlaamse en en waalse competitie zouden hebben er ten eerste meer rijders in elke klasse aan het starthek krijgen , ook een betere competitie en als we dan een 8 tal wedstrijden kunnen hebben voor de nationale titel waar de beste rijders uit de waalse en vlaamse fedreatie aan de start krijgen de competitie en het niveau verder naar boven trekt .Natuurlijk is er dan ook nog topsport Vlaanderen die hun best doen met de middelen die ze ter beschikking hebben maar als je dan kijkt naar de middelen die de knmv bijvoorbeeld beschikbaar steld voor hun jeugdwerking dan hinken we weer achterop . Een pasklare oplossing heb ik niet maar ik denk dat we misschien zoals in het voetbal , nationale trainingen zouden kunnen organiseren waar iedereen aan kan deelnemen en dan rijders selecteren en ze ook opvolgen . In een later stadium kan je dan ook naar een deftige crossschool sturen waar een diploma ook belangrijk is evenals opleiding door geschoolde trainers zowel op fysiek vlak als op technisch vlak. Natuurlijk zijn dit zaken die geld kosten maar dat is in elke sport zo .
Er zijn nog wel talenten maar in hoeverre deze in aanmerking komen om echt door te breken internationaal daar durf ik eerlijk gezegd geen uitspraak over te doen want ik heb nog maar weinig echte all round rijders gezien , daar bedoel ik mee ,rijders die zowel op harde als zandbanen hun mannetje kunnen staan . Ik denk dat we eerder een vrouwelijke kampioene gaan hebben in de toekomst dan een mannelijke als je ziet dat bijvoorbeeld Amandine Verstappen de meeste rijders in de 85 cc klasse van het kastje naar de muur rijdt ,en dat wil al wat zeggen over het niveau denk ik !
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dourte Gerrit Do 31 Mei 2012, 19:44

Hoi Dirk , dan toch een reactie , ja het zal een wat gevoelig onderwerp zijn . Ben het met je eens dat het niveau niet super is hier in Belgie .
Volgens mij zijn er verschillende redenen , ten éérste vind ik het heel jammer dat de nationale jeugd reeksen (BMB) niet toegankelijk zijn voor buitenlandse piloten , daarmee gaat het niveau zeker NIET omhoog !
Ook is volgens mij het feit dat er nog steeds geen training omlopen(wedstrijd omlopen) zijn heeft er ook veel mee te maken , als je heden ten dage op EK niveau wil meedraaien moet je bijna dagelijks of toch zeker 2 maal per week kunnen rijden (top 15 France 125 Junior heeft een eigen circuit).
Jammer dat sommige mensen een kompleet loon moeten spenderen enkel nog maar aan de verplaatsingskosten en verbruik van de motor, als je een bepaald niveau wil halen , en je zoon of dochter talent heeft wel te verstaan.
Dat de begeleiding in onze buurlanden goed is dat is zeker geen geheim , toch geloof ik dat we op bepaalde punten goed bezig zijn !! (BMB Coach etc..)
Maar de piloten (talenten)MOETEN meer steun krijgen zowel financieel als materieel!!
Alleen de mensen die financieel er GEWLDIG goed voorstaan hebben de mogelijk voor buitenlandse trainingen (of zelfs eigen circuits)
Laat duidelijk zijn dat ik zeker niemand benijd , want talent kan je ook niet kopen he !!!
Zoals je zegt Dirk Anandine rijd sterk (niet om te zeggen dat ze iedereen naar huis rijd) maar rijke ouders en bijna dagelijks op de motor helpen veel .
Om dan nog maar te zwijgen dat sommige nog een hoger diploma nastreven ook , ook dit is hier in Belgie niet te combineren , gewoon onmogelijk .
Laat ons duidelijk ik wil niemand kwetsen alleen een open conversatie is mijn bedoeling , en aantonen dat we niet meer superieur zijn in Belgie
0 x


Mi
Michael Buitendijk
125cc junior EK
Berichten: 98
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:46
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Michael Buitendijk Do 31 Mei 2012, 20:02

Welke begeleiding???
In nederland kan je ook niet een gewone knmv NK jeugd wedstrijd meerijden, je moet dan een licentie nemen. Enkel ONK mag je als buitenlander meedoen.
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dourte Gerrit Do 31 Mei 2012, 21:05

@Buitendijk , de BMB trainingen (stage's ) door de BMB coach , volgens mij een stuk beter dan de bv de trainingen van de nationale selectie van Nederland (nogmaals met alle respect)
Wat je daar aanhaalt dat je geen NK mag meedoen met een KNMV licentie kan ? maar met een FIM licentie denk ik wel of niet ?
En verder zouden ze raar opkijken de belgen die het ONK meerijden ,en bv de éérste trainingstijd hebben , en dan naar huis gestuurd te worden ....reden ietske teveel piloten ???
Kijk he het is heel simpel bij de inters rijden ook buitenlanders (met een europese licentie ) op een BK het zou triestig zijn he zonder , binnen enkele jaren !!!
Wat ik bedoel is kort samengevat daar er niets of weinig mogelijkheden zij in Belgie voor talent verder te laten uitgroeien , of je moet heel veel kapitaal hebben !!
0 x


Di
Dirk Vansummeren
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 22:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dirk Vansummeren Do 31 Mei 2012, 21:51

Hoe het juist zit met de vergunningen daar ga ik me niet druk in maken maar met een internationale vergunning van de bmb kan je volgens mij op veel plaatsen terecht juist voor het ADAC gebeuren moet je een licentie aanvragen . Wat Amandine betreft haar ouders verdienen goed de kost maar het is toch het meisje zelf die het gashendel bediend . Ze heeft talent geeft nooit op en heeft een goed gevoel voor moto rijden , in Nederland heb je zo Nancy van de Ven die ook op hoog niveau rijd in de 85 cc klasse .Bijna alle 85 gasten in de BMB hun moto's zijn voorzien van speciale onderdelen of vering die aangepast is ,dus ik denk niet dat we de prestaties van Amandine enkel en alleen mogen toeschrijven door het toedoen van goed materiaal . Ik denk dat we misschien een aantal ideeén van verschillende mensen moeten bekijken of deze haalbaar zijn qua kosten enzo .Ook vind ik dat er zeer dringend werk mag gemaakt worden van een klasse 125 cc , er rijden héél veel gasten rond op een viertakt die een stuk sneller zouden zijn op een tweetakt en het zou hun niveau zeker ten goede komen . De 125 toppers uit het ONK spelen ook mee in het europees kampioenschap en dat is toch de manier om later de stap te maken naar het mx2 GP gebeuren . Hopelijk komt dit aan de oren van de bmb en kunnen ze toekomstgericht eraan denken om deze reeksen op te nemen in hun dagprogramma
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dourte Gerrit Do 31 Mei 2012, 22:29

Volledig mee eens Dirk er zeker nood aan 125 cc , ook volgens mij maken veel jongeren te vlug de stap naar een 4 takt .
Mijn mening is , overstappen naar een 4 takt als je aan de grens zit met een 2 takt (125)
Een aparte 125 cc reeks is nodig .
Met materieel bedoel ik meer training faciliteiten , en mogelijkheid om grote wedstrijden te rijden en daar hangt een kostenplaatje aan , dat niet voor iedereen is weggelegd .
Grote wedstrijden betekent ook vrijdag en of maandag niet naar school (papa niet werken) ? is dat hier mogelijk ??
Motor prepareren is nog niet nodig met een 85 cc volgens mij.(misschien wel in het zand ?)
0 x


Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Schroyen Pierre Vr 01 Jun 2012, 12:46

Ik ga over dit item niet te veel zeggen,alleen dat er toch meer talent in belgië is dan dat jullie denken,wat die 125cc beterft sta ik volledig achter jullie mening
0 x


Di
Dirk Vansummeren
125cc junior EK
Berichten: 78
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 22:16
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dirk Vansummeren Vr 01 Jun 2012, 13:55

Pierre ik vind da gij uw mening zeker moet zeggen want ik vind u de aangewezen persoon om als voorbeeld voor de jeugd te dienen , ge hebt er genoeg verstand van ,zijt superfit en ik denk dat Belgie meer mensen zoals u kan gebruiken . Als er dan toch zoveel talent is wat nog niet in de buitenlandse competitie aan de start heeft gestaan dan hoop ik dat die mensen de kans krijgen om zichzelf te bewijzen . Maar ik denk niet dat ik iets mis zeg als ik stel dat de meeste 85 cc rijders het niveau van dit waalse meisje niet halen ondanks getunede motoren ,afgestelde veringen en ook begeleidingen van ex gp rijders of andere trainers .
Ik hoop dat jullie meer middelen ter beschikking krijgen om nog meer en uitgebreide begeleiding kunnen doen want het zou enorm goed zijn voor het Belgische motorcross als er terug wat jong talent op de diverse podiums staat ,
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dourte Gerrit Vr 01 Jun 2012, 21:09

@Pierre ik ben blij dat je ook van mening bent ivm 125 cc reeks
Toch blijf ik er bij als je de dag van vandaag bij de EK top wil behoren moet je bijna alle dagen op de motor zitten . En dat kost geld , veel geld , en dit gaat dan ook te koste van een hoger diploma .
Er zijn weinig of geen GP piloten met een universitair diploma , in andere sporten (voetballers, wielrennen enz ..) zijn er wel en paar , maar voor die sporten gaat het trainen een stuk eenvoudiger hier in Belgie .
De meeste "talenten"in belgie rijden heel veel met de motor (op enkele uitzonderingen na ) en wees gerust Dirk in Wallonie liggen verschillende prive circuits !! en wees gerust denk dat top 10 85 ALLEMAAL (incl. Amandine ) getuned is , alhoewel je het op de hardere banen dan nog niet nodig hebt volgens mij .
En vergeet niet , dan moet het allemaal nog maar beginnen , ze zouden beter het geld op de bank laten staan tot ze 16 , 17 jaar zijn dan pas heb je geld nodig als je wil doorbreken! of tenzij je een supertalent bent maar ......
In ieder geval ben ook ik ervan overtuigd dat we stillaan op de goede weg zijn , maar de ouders moeten meer geholpen worden , met oa circuits , financiële hulp , schoolbegeleiding enz ...
keep working zou ik zeggen !!!
0 x


Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Schroyen Pierre Vr 01 Jun 2012, 22:10

@Gerrit,wat betreft je diploma-school versie kan ik je volledig begrijpen,wat betreft het vele(bijna dagelijks) rijden met de motor ben ik het niet eens met je,als je gastjes van 10-14j.dagelijks met de motor laat rijden dan zoek je vaak problemen(gezondheid,groei,overbelasting,motivatie enz....),wat volgens mij belangrijk is niet het aantal dagen dat je met de motor rijd,maar wel de kwaliteit van de motortrainingen zijn belangrijk,als ik zie dat de 85cc piloten binnen MSF Topsport Vlaanderen zeker niet meer met de motor trainen dan anderen en toch goed bezig zijn,mijn persoonlijke mening is nog altijd dat trainen zeker belangrijk is,maar dat rust zeker ook een belangrijk element is om tot een goed resultaat te komen
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dourte Gerrit Vr 01 Jun 2012, 22:50

Jep volledig mee eens Pierre 10 tot 14 j , is natuurlijk nog jong he , zoals je zegt fysieke ontwikkeling is heel belangrijk .
Maar ik zie toch heel veel van die pilootjes die bijna dagelijks rijden , spelenderwijs wel te verstaan hebben een enorme voorsprong wat motorgevoel betreft .
Ze moeten het natuurlijk zowel mentaal als fysiek aan kunnen (Yente ,bijna 16j zou dat mentaal na een paar dagen al niet meer zien zitten ,fysiek wel , maar hij doet graag ook andere dingen , ha ha en maar goed ook )
Maar vele franse piloten van dezelfde leeftijd rijden dus wel dagelijks en .......man die gaan mooi en snel rond en met veel motor beheersing er zijn dan ook heel weinig kwetsuren !! (de toekomstige Bossiere's,Ferrandis'enz ....)
Wat ik wil zeggen dat je persoon per persoon moet bekijken uiteraard he .
Mijn mening is tot 14,15 misschien wel 16 jaar dient er gewerkt te worden aan de techniek (veel rijden op verschillende banen en dat kost veel geld ) en dingen uit proberen , nadien is het vooral aan de snelheid en fysiek dat de nadruk moet gelegd worden .
Ben het volledig met je eens dat er een paar knappe 85 cc pilootjes bij de MSF zitten .
Vraag eens de brandstofrekening van die mensen alle weken ? Ik heb een eindeloze bewondering voor de mensen die met hun gastjes alle weken de verre verplaatsingen maken (ben der zelf ook een beetje bij ha ha ) Dat kan vermeden worden met, ja u raad het tranings omlopen en de BMB wedstrijden open te stellen voor ook buitenlandse piloten .
Dat is natuurlijk onze mening he , ik herhaal ik wil zeker niemand geen verwijten maken hoor , ik wil alleen maar onze ervaring delen .
0 x


St
Steff Kerckhofs
european champ mx2
Berichten: 247
Lid geworden op: Zo 21 Aug 2011, 20:59
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Steff Kerckhofs Wo 13 Jun 2012, 03:14

bwa geen toekomst in de 125 cc vind ik ook relatief.
kijk eens naar thomas vermijl.....kunnen veel piloten 125 cc uit andere landen een puntje aan zuigen denk ik.
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dourte Gerrit Vr 15 Jun 2012, 15:43

Volgens mij moeten we niet kijken , hoeveel piloten er slechter zijn dan die van ons ......maar hoeveel er beter zijn ! of heb ik het mis ?
0 x


Dr
Dré Cortvriendt
mx2 amateur champ
Berichten: 184
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:33
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dré Cortvriendt Vr 15 Jun 2012, 22:12

Mijn mening is dat er in Belgie 1 jeugdbond zou moeten zijn en niet bij elke amateurbond de jeugd op zaterdag laten rijden. Er staan bij de JMS, VJMO enz veel te weinig rijders aan de start en dus veel te weinig competitie. Ik heb bijvoorbeeld in de VJMO afgelopen zaterdag slechts 1 a 2 sterke rijders gezien. Er zijn erbij die alle wedstrijden winnen en dat is niet goed.

De afstanden zijn niet groot in Belgie dus waarom niet 1 bond?
Een veel gehoorde reden is natuurlijk dat de zoon(dochter) op zaterdag jeugd rijdt en de vader op zondag in dezelfde bond. Tja wat wil je dan? Dat je zoon vooruit gaat of niet?

Het zal waarschijnlijk altijd wel moeilijk blijven in Belgie door belangenverstrengeling maar misschien dat Smets, Everts enz de boel is willen oppakken (misschien doen ze dit al hoor zou kunnen)
0 x


Ge
Geert Hofman
european champ mx2
Berichten: 229
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 15:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Geert Hofman Za 16 Jun 2012, 19:55

@ Dré , tja nu haal je iets aan waar velen al jaren over denken of praten maar hier weer hetzelfde probleem dat er veel te veel eigenbelang mee gemoeid is en ja velen vinden Belgie wel groot hoor :shock:
Vroeger was er één jeugdbond BJMF ofzo iets én daar zijn toch een aantal toppers uitgekomen , maar is nadien ook gestopt denk ik enof versnipperd geraakt zoals vele dingen in Belgie en das ook één van de grote problemen
0 x


Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Dourte Gerrit Za 16 Jun 2012, 22:50

Je moet iedereen de kans geven dus volgens mij min.2 federaties de "groten" bond bv BMB en een amateursfederatie .....indien er maar 1 jeugd federatie is staat het starthekken kompleet vol met enkel BMB piloten,als we de "reglementen "van de BMB ook overnemen ???
Ik blijf erbij we zouden de buitenlanders ook moeten toelaten !!! en werken volgens de chrono ( en dat is bevorderlijk voor het niveau???)
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Vr 20 Jul 2012, 17:50

Kheb zo eens liggen nadenken over een Belgische jeugdbond. En ik dacht aan een bond met UEM regels, met oog op EK wedstrijden en het WK jeugd...
Niet persé zoals de meeste bonden nu doen, elke week een cross. Meet zoiets als het KNMV jeugd. Waarbij de piloten niet elke week een uur in de auto moet zitten. Maar ook af en toe een clubcross of een amateurwedstrijd kunnen meepikken.

Dan had ik de volgende categoriën in gedachten.
50cc 10+1 5-9j
65cc kw 12+1 6-11j
65cc gw 14+1 7-12j
85cc kw 16+1 10-13j
85cc gw 18+1 11-14j
125cc 20+1 13-17j
MX2 B 20+1 14-23j
MX1 20+1 Vanaf 15j
MX2 A 20+1 Vanaf 15j
Pro Open25+1 Vanaf 15j

En hetvolgende tijdsschema
Zaterdag trainingen eerste training is niet kwalificatie

10:00 - 10:15 50cc
10:20 - 10:35 65cc kw
10:40 - 10:55 65cc gw
11:00 - 11:15 85cc kw
11:20 - 11:35 85cc gw
11:40 - 11:55 125cc
12:00 - 12:15 MX2 B
12:20 - 12:35 MX1
12:40 - 12:55 MX2 A
13:00 - 13:15 Pro Open

13:15 - 14:00 Circuit onderhoud

14:00 - 14:15 50cc
14:20 - 14:35 65cc kw
14:40 - 14:55 65cc gw
15:00 - 15:15 85cc kw
15:20 - 15:35 85cc gw
15:40 - 15:55 125cc
16:00 - 16:15 MX2 B
16:20 - 16:35 MX1
16:40 - 16:55 MX2 A
17:00 - 17:15 Pro Open

Zondag opwarming + reeksen
9:00 - 9:10 50cc
9:12 - 9:22 65cc kw
9:24 - 9:34 65cc gw
9:36 - 9:46 85cc kw
9:48 - 9:58 85cc gw
10:00 - 10:10 125cc
10:12 - 10:22 MX2 B
10:24 - 10:34 MX1
10:36 - 10:46 MX2 A
10:48 - 10:58 Pro open


11:00 50cc 10 +1
11:12 65cc kw 12 +1
11:26 65cc gw 14 +1
11:44 85cc kw 16 +1
12:02 85cc gw 18 +1
12:22 125cc 20 +1
12:44 MX2 B 20 +1
13:06 MX1 20 +1
13:28 MX2 A 20 +1
13:50 Pro Open25 +1

14:20 track maintanence

14:40 50cc 10 +1
14:52 65cc kw 12 +1
15:06 65cc gw 14 +1
15:22 85cc kw 16 +1
15:40 85cc gw 18 +1
16:00 125cc 20 +1
16:22 MX2 B 20 +1
16:44 MX1 20 +1
17:06 MX2 A 20 +1
17:28 Pro Open25 +1

Als m'n dan elk permanent circuit in België en net over de grens bezoek dan heeft m'n ook al ineens een leuke kalender. Probeer daar dan nog het fort van Koningshooikt op te krijgen, wachtebeke en enkele goed geprepareerde akker/weiland crossen en dan zie ik ons in 2030 de mxon winnen :D.

Maar nu ik er zo over nadenk, misschien kunnen sommige reeksen toch nog iets korter gemaakt worden.
Wat denken jullie, tijd om ons woorden om te zetten in daden? :lol:
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Ba
Bart De Loose
50cc rider
Berichten: 19
Lid geworden op: Di 30 Mar 2010, 19:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Niveau van de jeugd !!!

Berichtdoor Bart De Loose Ma 06 Aug 2012, 12:43

frederik,
Het idee van een nieuwe belgische jeugdbond is zeker goed, doch, er zijn zeker een aantal zaken waar rekening mee moet gehouden worden. Allereerst, de parcours, deze zitten allemaal met een beperkt aantal wedstrijden dat zij kunnen en mogen organiseren ( volgens vergunning ) dwz, dat er op dit moment geen parcours voor wedstrijden beschikbaar zijn waarop kan gereden worden. zelfs in de grensstreek ( NL ) zijn alle pracours volgeboekt, en kan er slechts iets gedaan worden als er een wedstrijd van een organisatie wegvalt. De kosten voor het afhuren van parcours valt best mee, zelfs voor een weekend, en met de nodige sponsoring is er zeker iets van te maken. Misschien de VBM overnemen, die zitten naar het schijnt in moeilijke papieren???
0 x


Terug naar “mx jeugd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

Aanmelden · Registreer