belgen niet meer welkom op dmx wedstrijden

Hier alles over de mx-jeugd
Gebruikersavatar
Topangio Verbert
80cc pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: Za 08 Aug 2009, 19:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Contact:

belgen niet meer welkom op dmx wedstrijden

Berichtdoor Topangio Verbert Zo 28 Mar 2010, 20:17

Geachte,

Ik voel mij verplicht U te informeren over de huidige gang van zaken in de wedstrijden verreden in district zuid.

Zoals verplicht voor iedereen die wenst deel te nemen aan district wedstrijden, hebben wij onze aanvraag tot deelname ingediend & een licentie bekomen voor deelname aan de wedstrijden in Nederland " district Zuid ". Wedstrijden die worden verreden in de Nederlandse grensstreek. Een regio en district dat wordt gekenmerkt door zijn mooie regio, prachtige parcours & onverdraagzame kortzichte ouders, zoals wij zelf hebben mogen ondervinden.

Een kort overzicht van wat er tot op heden gebeurde :

1. Samen met 3 collega's en piloten in de 85 cc deden wij onze aanvraag voor de deelname aan de wedstrijden voor het district Zuid.
De Licentie werd ons toegekend, en vol goede moed trokken wij naar de eerste wedstrijd te Eersel ( 21/03 ) Een wedstrijd die werd verreden onder slechte weersomstandigheden & een parcours dat meer weg had van een modderpoel ipv een crossterrein. Ondanks de slechte omstandigheden waren de resultaten goed. ( 1e plaats - 2e plaats & 7e plaats ) Blijkbaar waren voor ( ouders van ) enkele Nederlandse deelnemers de resultaten iets te goed, en voelden zij zich Nu ( na één wedstrijd) reeds bedreigd in hun titel kansen, vermits er prompt een klacht werd ingediend. Er was geen duidelijke reden, doch, de eerste & tweede plaats werd afgenomen & geen punten. De eerste reden volgde enige tijd later: een vergunning & deelname bij een Belgische bond. ( Niet toegestaan volgens het DMX regelement) Toen dit echter onderbouwd werd weerlegd, ging men op zoek naar een volgende gegronde reden. deze werd verzonden via email enige tijd later: niet woonachtig in de grensstreek. Niemand in Nederland is blijkbaar goed in aardrijkskunde, vermits wij allemaal onze adres gegevens hebben doorgezonden, zodat de organisatie onze aanvraagformulieren kon toesturen. Onze adres gegevens werden ingevuld op de aanvraag formulieren en ook hier was geen probleem vermits wij allemaal beschikken over een geldige licentie voor het seizoen 2010.
Ondertussen, en dit gebeurde allemaal in de week tussen 21/03 & 28/03 werden er volgende acties ondernomen door de organisatie van district zuid:
1e plaats in eersel werd geschorst, vermits de piloot niet woonachtig is in de grensstreek. Deelname tot de verdere wedstrijden ( tot 13 april ) zijn nog mogelijk, doch, enkel buiten categorie. Dus Geen punten
2e plaats in eersel werd geschorst, De piloot werd deelname tot verdere wedstrijden ontzegt, vermits de inschrijving niet reglementair is gebeurd. ( aanvraag gebeurde voor deelname met 65 cc en piloot was overgestapt naar 85 cc )
aan plaats 7 werd niet gemeld, en deze werd ook opgenomen in de einduitslag. door het wegvallen van de 1e en 2e plaats was het resultaat nog beter. ( 5e )

Op 28 / 3 trokken wij met z'n allen naar het mooie Alphen om deel te nemen aan de wedstrijd en nogmaals een paar mooie staaltjes van Nederlandse organisatie & protectionisme te mogen vaststellen:

1. De training werd wederom overheerst door de klasse van de Belgische piloten met als resultaat een eerste ( buiten categorie ) & een derde startplaats. Hetgeen wij reeds wisten was dat onze rijder buiten categorie achteraan diende aan te sluiten ( dus als laatste starten )
Voor ons als 2e piloot waren er echter geen problemen ( dachten wij ) wij stonden mooi 5e na de eerste wedstrijd te eersel, en nu als 3e naar de bar voor de eerste start. ( Het kon niet mooier ) In het rennerspark toegekomen was er van al dat moois niets meer te merken. Enkele Nederlandse ouders hadden klacht gaan neerleggen, en prompt werden wij verwezen naar de 29e plaats, en tevens ( buiten categorie ) Resultaat: starten vanop de 2e startrij en hopen op het beste.
Ook hier hebben onze jongens hun hoofd niet laten hangen & laten merken dat er in België wel degelijk talent aanwezig is in de Cross. Ondanks de ingrepen van de organisatie, ingefluisterd door enkele Nederlandse ouders was het resultaat goed om niet te zeggen schitterend : 1e plaats & 9e plaats ( na valpartij waar er geen hulp werd geboden aan de Belgische piloot )

De 2e reeks ging al net hetzelfde eerst was er de poging van de organisatie om ons terug als laatste te laten starten. Door ons verzet konden wij onze startpositie behouden en waren de resultaten goed. ( 1e plaats & 7e plaats) De afloop was echter nog erger. De winnaar werd door een Nederlandse deelnemer in het gezicht gespuwd, en blijkbaar werd er door een van de organisatoren gemeld dat wij vanaf 28/03 niet meer welkom waren voor een deelname aan de wedstrijden van DIstrict zuid.

Eén van de regels om deel te nemen aan de district wedstrijden vermeld dat je geen vergunning mag hebben bij een andere bond. Ben je Belg dan mag je niet deelnemen aan wedstrijden in België. Komt men tot de vaststelling dat je toch deelneemt aan wedstrijden dan is dat een reden om de deelname tot DMX wedstrijden te ontzeggen. Ben je Nederlander, dan zouden in principe dezelfde regels van toepassing zijn. Vermits er een periode aankomt dat er in Nederland geen wedstrijden worden georganiseerd doch wel in België gaat dit zeker voor problemen zorgen. Wij zullen er immers tevens op toezien dat de Nederlandse organisaties op de hoogte worden gebracht van piloten die deelnemen aan Belgische wedstrijden. CORRECT IS CORRECT.

En wij maar denken dat er in Nederland correct zou worden gehandeld. Een licentie heeft daar blijkbaar geen waarde. Indien de juiste mensen maar gaan klagen bij de juiste mensen, dan kan er altijd wel een mouw aan gepast worden, en zijn regels en afspraken niet meer van toepassing. Of hoe het woord HOBBY RIJDER plots een heel andere betekenins krijgt.
Laatst gewijzigd door Topangio Verbert op Ma 29 Mar 2010, 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x


Ni
Nikolas Dejonckheere
mx2 amateur champ
Berichten: 154
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:45
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: belgen niet meer welkom op dmx wedstrijden

Berichtdoor Nikolas Dejonckheere Wo 31 Mar 2010, 15:18

Wat is het nut van twee maal hetzelfde topic op te starten in verschillende rubriek ??? :roll:
0 x


W-tec race ready quads : www.planetquadracing.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: belgen niet meer welkom op dmx wedstrijden

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Wo 31 Mar 2010, 15:20

We gaan hier verder;

viewtopic.php?f=4&t=3400
0 x


enjoy the ride, don't destroy it

Terug naar “mx jeugd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten

Aanmelden · Registreer