Decreet verworpen

Hier alles over de mx-jeugd
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Dourte Gerrit Zo 25 Jul 2010, 10:30

Zelf kan je natuurlijk ook wetten maken he zoals BMB


De Raad van Bestuur heeft tijdens haar vergadering van 3 maart 2010 beslist om geen nationale vergunningen 1 manifestatie meer uit te schrijven aan minderjarige rijders (-18 jaar). Deze maatregel treedt onmiddellijk in werking en de koersdirecteurs aangeduid op alle BMB wedstrijden in 2010 zijn verantwoordelijk voor de naleving van deze maatregel. De maatregel is van toepassing op alle disciplines.

Waarom?

De Raad van Bestuur is verplicht geweest deze beslissing te nemen naar aanleiding van de dikwijls gebrekkige controle van de leeftijd van de rijders die deelnemen met een vergunning 1 manifestatie dewelke ter plaatse op het wedstrijdsecretariaat wordt uitgereikt. Daarnaast kan voor minderjarige rijders de dag van de wedstrijd onmogelijk de volledige administratieve controles worden uitgevoerd voor wat betreft de rechtsgeldige ondertekening van het vergunningsformulier door de dragers van het ouderlijk gezag of de wettelijke voogd.

Deze maatregel heeft dan ook tot doel dat de aansprakelijkheid van federatie, organisator en koersdirecteur in geval van een ongeval waarbij minderjarige rijders in het bezit van een vergunning 1 manifestatie niet kan worden aangesproken.

Controle?

De Raad van Bestuur herinnert eraan dat de koersdirecteurs persoonlijk verantwoordelijk zijn voor de controle op de aflevering van de vergunningen 1 manifestatie en bijgevolg ook de leeftijd en identiteit van de rijders. Om een betere controle te garanderen besliste de Raad van Bestuur dat de koersdirecteurs verplicht zijn vanaf dit seizoen om elk formulier van vergunning 1 manifestatie persoonlijk te ondertekenen en nadien over te maken aan de respectievelijke aangesloten bond (VMBB of FMWB). Enkel de koersdirecteur is verantwoordelijk voor het toelaten van piloten tot de wedstrijd.

Communicatie

De Aangesloten Bonden worden gevraagd om deze nota samen de wedstrijddocumenten over te maken aan elke organisator en de respectievelijke koersdirecteurs. De nota zal tevens in BMB Newsletter en op de BMB website worden gepubliceerd
0 x


Gebruikersavatar
Oeyen Dimitri
mxdn winner
Berichten: 802
Lid geworden op: Wo 12 Aug 2009, 22:55
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Locatie: beerse

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Oeyen Dimitri Vr 27 Aug 2010, 16:00

waarom bestaan er paspoorten in belgie ???
daar de bmb toch terplaatse kan nagaan of de leeftijd en ouder of voogt van de jongeren klopt en tekend voor akkoord desnoods met bewijs van gemeente dus is dat allemaal larry van geen dagverguning voor min 18jarige
0 x


Ge
Gerrit Dourte

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Gerrit Dourte Vr 27 Aug 2010, 22:53

De reden kan ook zijn om op die manier buitenlandse pilootjes te weren en het onaantrekelijk te maken !!!!!!waarom ??????weet ik ook niet .
Of een andere reden om de concurrentie niet te moeten aangaan met de buurlanden , en op die manier de ouders hier te laten geloven dat we op een normaal niveau zitten ?????
Om dat laatste te geloven moet je wel nen dikke ezel zijn (kijk eens naar de uitslagen van het WK !!!!)
Groetjes
MX Dourte
0 x


Ge
Geert Hofman
european champ mx2
Berichten: 229
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 15:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Geert Hofman Za 28 Aug 2010, 10:31

@gerrit ,
In andere landen kan je ook niet rijden met een dagvergunning he , je moet minstens in bezit zijn van een internationale licentie dan kan je bv meedoen in adac of onk . Andersom kunnen buitenlandse piloten met een internationale vergunning wel meedoen in de bmb . Frankrijk is dan nog een ander verhaal daar moet je effectief een franse vergunning nemen .
0 x


Ge
Gerrit Dourte

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Gerrit Dourte Ma 30 Aug 2010, 21:54

Zelfs met een bmb licentie mag je volgens mij als min 15 jarige niet deelnemen .
Ik kan verkeerd zijn ik zal het u laten weten !!!!
En bdw in France,Nederland en Duitsland hebben ze geen buitenlanders nodig om aan een deftig niveau te geraken !!!
En Geert in andere landen (adac of onk) kan je ook niet deelnemen met daglicentie ok .......maar dat zijn wedstrijden !!!!!!!
Sorry maar bmb wedstrijden 85 cc ?????????
Zondag in Orp heeft een NET 12 jarige gewonnen , die het aan het leren is in Frankrijk en hoe!!!!!!
0 x


Ge
Gerrit Dourte

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Gerrit Dourte Ma 30 Aug 2010, 22:01

Sorry ik bedoelde natuurlijk "zelfs met int licentie" mag je volgens mij als min 15 jarige niet deelnemen aan bmb wedstrijden .
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Ma 30 Aug 2010, 22:52

Eigenlijk vind ik het allemaal beetje zever, ik besef ook dat de niveaus in andere landen hoger zijn, maar ligt aan onszelf, als je op een omloop zoals orp, kester, wuustwezel, keiheuvel, tongeren en nog heel wat andere niet kunt leren crossen dan weet ik het niet meer. Waardoor gaat het hier achteruit , omdat iedereen ergens anders gaat rijden op hoger niveau. En of dat nu Frankrijk, Duitsland of Nederland is overal rijdt de top hard, het enige waar men voor moet zorgen is dat er hier in Belgie terug meer piloten in één federatie komen en al de rest gaat dan vanzelf in stijgende lijn. Is toch logisch dat als er 15 man achter het hek staat of 40 dat het niveau met hoe meer piloten des te hoger gaat worden.Dan ga je krijgen dat er hier te weinig gereden wordt, 15 min en 1 ronde is voor twaalfjarige toch al heel wat, snap als je 14 of 15 bent dat het nog iets meer mag zijn. De trainingen mogen wel iets langer.
blijf erbij maak in plaats van tien jeugdfederaties één of twee grote federaties en niveau gaat naar boven. In de tijden dat werner dewit en een heel deel anderen nog jeugd reden, kwamen buitenlandse piloten bij ons rijden. En het wordt ons op allerhande vlakken niet echt makkelijk gemaakt ivm gemotoriseerde sport, om nog te zwijgen over jeugdmotorsport maar laat U wegdrummen of loop weg en binnen enkele jaren moet je niet meer spreken over jeugdmotorsport of motorsport. Wat de vergunningen inhoud, bij de knmv kun je ook niet rijden met dagvergunning ,net zomin als adac, en frankrijk. In frankrijk ben je ook verpicht een sportpas te halen . Wat men wel zou kunnen doen is BK openstellen voor de 85 cc waarmee ik bedoel de zes of zeven BK wedstrijden.
Wat betreft winnaar van zondag, knappe winnaar, zie hem graag bezig, rijdt nu france maar vermoed leren rijden in belgie. De tweede reeks won er een nederlandse zandhaas, ken mensen die nog nooit in frankrijk hadden gereden die er vlot vooraan reden. Het enige wat ik wil zeggen is dat er in ons omringende landen overal hard gereden wordt maar dat zou hier in dat apenland ook kunnen.
En de uitslagen van het wk, waren toch een heel deel piloten, zelfs de meeste die in frankrijk rijden, stonden namen op van belgische piloten die ik nog niet heb weten rijden in de bmb en allen hadden ze het moeilijk, maar heb met enkele gepraat en het verschil van omkadering of aanpak van belgie in vergelijking met heel veel andere landen is echt wel enorm.
Wordt dringend tijd dat men op alle gebied gaat samenwerken en beseft dat hier in Belgie alles aanwezig is op gebied van ondegrond om deftige crossers te maken maar dat gaat inderdaad niet zoals het nu loopt.
0 x


Ma
Marc Breugelmans
80cc pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: Di 27 Okt 2009, 08:08
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Marc Breugelmans Di 31 Aug 2010, 07:57

@Sven
100% akkoord.
0 x


Ge
Gerrit Dourte

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Gerrit Dourte Wo 01 Sep 2010, 20:22

Met die paar keer op een jaar (5 of 6 wedsstrijden) op die mooie circuits in Vlaanderen en Wallonie , ga je geen topper worden volgens mij (45 min op een wedstrijd dag) .
Volgens zijn er 3 punten heel dringend :
Permanente omlopen , dan moeten we geen 150 km enkel rijden op een woensdagnam. om op een deftige baan te kunnen trainen.

Normale wedstrijden , aangepast om een talent te kunnen klaarstomen voor int.wedstrijden .

Een goede begeleiding , zoals MSF nu bezig is , hopelijk krijgen ze nog een beetje krediet !!!!!!

Sorry hoor Sven maar de keren dat onze Yente vrij is (hij moet van mij veel studeren) wil hij zo veel mogelijk rijden .
Op een Cadet kalificatie zaterdag rijd je 2 maal zoveel als op een doorsnee bmb wedstrijd .
En zondag kan je 3 reeksen en verschillende trainingen rijden met 40 piloten .
En niet te vergeten de doorsnee circuits zijn zeker te vergelijken met onze BK banen .
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Wo 01 Sep 2010, 22:19

Snap dat wel van frankrijk, ik was het ook van plan, maar door sponsorperikelen kwam het er niet van. Wij doen nl gewoon omdat het dichterbij is maar veel minder technisch, is ook wel goede leerschool maar op een heel ander gebied dan france. Maar toch vind ik dat je toch ook in belgie moet rijden en dat je belgie ook terug op niveau kunt krijgen als ze het allemaal beter aanpakken.Klopt van de omlopen dat er te weining zijn. Maar buiten de bk wedstrijden zijn er ook nog wel paar mooie omlopen.zal altijd moeilijke situatie blijven.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Etienne Dierckx Vr 03 Dec 2010, 21:19

jeugdpas dus blijkbaar afgeschaft bij BMB ... goed nieuws dus.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Jo
Johan Peetermans
mx2 amateur champ
Berichten: 198
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 03:08
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Johan Peetermans Di 14 Dec 2010, 17:26

ja de jeugdpas is afgeschaft maar je moet wel nog een bewijs leveren dat je met de moto kan rijden, en dat bewijs moet je in de BMB halen dat van een andere bond van verleden jaar is niet goed.
0 x


JMP
Do
Dourte Gerrit
ama sx 250 champ
Berichten: 732
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 19:28
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Dourte Gerrit Di 14 Dec 2010, 22:16

Ale vooruit weer iets nieuws !!!!!! en waar kan je dat bewijs halen (op de Leuvense steenweg?)
Dus als ik het goed begrijp kunnen die gastjes van de "amateursfederatie" me gene moto rijden ????
Hoe verklaar je dat ne weer ????
Begrijpen wie kan ????
En wanneer gingen ze dat bekend maken ? op de éérste bmb wedstrijd , en zodoende den helft naar huis sturen .
Wie kan dat verduidelijken .
MX Dourte
0 x


Jo
Johan Peetermans
mx2 amateur champ
Berichten: 198
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 03:08
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Johan Peetermans Di 14 Dec 2010, 23:03

0 x


JMP
Gebruikersavatar
Topangio Verbert
80cc pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: Za 08 Aug 2009, 19:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Contact:

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Topangio Verbert Wo 15 Dec 2010, 21:26

wie gaat er 16-1-2011 zijn rijvaardigheids attest afleggen bij den bmb .
wat kan die test nu kwaad , het enige waar die goed voor is is voor de veiligheid van je eigen zoon .
En dat is volgens mij toch wel het belangrijkste in de cross.
0 x


Li
Lievens Kurt
125cc junior EK
Berichten: 79
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 18:11
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Lievens Kurt Wo 15 Dec 2010, 23:02

punt 3B rijvaardigheidsattest;Alle piloten die overkomen vanuit een andere federatie zullen een rijvaardigheidstest moeten afleggen INDIEN zij niet beschikken over een rijvaardigheidsattest,volgens mij als je u sportpas mee opstuurt van vorig crossjaar is dit een bewijs van rijvaardigheid zoniet moet je nog maar 1 keer zo een test laten doen en dat is een training op zich :P
0 x


Gebruikersavatar
Topangio Verbert
80cc pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: Za 08 Aug 2009, 19:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Contact:

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Topangio Verbert Do 16 Dec 2010, 09:46

sportpas van vorig jaar telt niet .
heb gebeld om het te vragen .
kan toch leuk worden 16 jan dan zie je al enkele nieuwe pilootjes en das toch meestal leuk .
0 x


Jo
Johan Peetermans
mx2 amateur champ
Berichten: 198
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 03:08
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Johan Peetermans Do 16 Dec 2010, 12:23

ik heb nog zo een rijvaardigheidsattest teruggevonden van 2005 op zijn 65cc uitgereikt door bloso, ik vraag me nu af of dit nog geldig is
0 x


JMP
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Decreet verworpen

Berichtdoor Etienne Dierckx Do 16 Dec 2010, 17:03

aan de hand van eerder behaalde resultaten zou men toch al genoeg moeten weten .....
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....

Terug naar “mx jeugd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer