WK 85cc en Junior WK 20&21 aug in Frankrijk

Hier alles over de mx-jeugd
Ge
Gerrit Dourte

Re: WK 85cc en Junior WK 20&21 aug in Frankrijk

Berichtdoor Gerrit Dourte Vr 27 Aug 2010, 23:07

Doeme ze ik ken diene ook , maar ik heb hem getagd deze week op nen 85 cc ha ha .
Maar inderdaad als je geen bmb licentie hebt , kennen ze je niet (waarom zou je er één nemen ???????) om op een een doorsnee bmb wedstrijd 40 minuutjes op uwen brommer te zitten (op die manier ga je het niet leren zenne, toch niet de dag van vandaag )
De top 10 of misschien wel 15 van het WK 65 en 85 zit bijna dagelijks op de motor .
Binnen enkele jaren bestaat de top van het MX overwegend met zuiderse piloten , die hebben de kans om 365 dagen te rijden (er zullen altijd uitzonderingen zijn natuurlijk )

Moraal van het verhaal DRINGEND : ten éérste carte blanche aan de jeugdopleiding (te geven door de gepensioneerden)
ten tweede permanente circuits indien het een beetje menselijk weer is , we geen 100 km moeten rijden om een uurtje te gaan te trainen .
MX Dourte
0 x


Ki
Kiveryn Frank
80cc pilot
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009, 20:41
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK 85cc en Junior WK 20&21 aug in Frankrijk

Berichtdoor Kiveryn Frank Za 28 Aug 2010, 09:12

Ik zie alles nu een beetje vanuit de zijlijn en sinds we gestopt zijn is er blijkbaar nog helemaal nix verandert , een ouder die er alles voor over heeft is verplicht van kilometers te bollen om degelijk te kunnen trainen , in de andere landen zijn er meer parkoers maar als het moet verhuizen ze naar betere plaatsen , dat zie ik een Belg nog niet snel doen ? Er wordt ook niet gejankt als men in de tuin een parkoerke maakt , zij hebben dan wel meer plaats dan in vlaanderen :?:
Nu zitten we in andere sporten en moet zeggen dat hier wel veel tijd en geld ingestoken wordt voor de toekomst , het zijn dan ook olympische sporten ( maken ook GEEN lawaai ) en daar gaan de budgetten heen vrees ik , we waren een crossland en vind dit persoonlijk nog de mooiste sport maar vrees voor de toekomst :cry:
Als je de uitslagen in het WK 85 cc - 125 cc bekijkt dan zie je veel , denk toch dat dit een goede waardemeter is voor de toekomst , de toppers van nu ( Herlings - Roczen ) knalden ook al op een 85cc en een ( fabrieks ) team zal naar de 125cc kijken voor hun nieuwe rijders ( Tixier ) te kiezen :?:
En hier ligt de fout denk ik aan den grote bond ( BMB ) zij moeten meer toekomst gericht werken en dat gebeurt niet , dit is wel in de bonden van de olympische sporten , zij maken budgetten vrij voor het promoten van hun sport voor de jeugd en denken de jeugd is de toekomst :)
Ik hoop voor jullie dat er verandering komt :?:
0 x


Mi
Michael Buitendijk
125cc junior EK
Berichten: 98
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:46
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: WK 85cc en Junior WK 20&21 aug in Frankrijk

Berichtdoor Michael Buitendijk Za 28 Aug 2010, 10:36

Bijna allemaal zitten ze op een 85cc van het wk 65cc. Heb met verschillende ouders gesproken. En over die rijder die in frankrijk rijd, die ken ik ook hoor, is van het zelfde kaliber als mijn zoon, enkel dat hij meer op de franse circuits rijd en wij in Knmv. Het probleem is dat er geen geld is bij bmb anders hadden ze ook wel de jeugd meer begeleid, heb het er nog over gehad met bmb afgevaardigde. Als je ziet hoe italie aangekleed is en wordt begeleid, ook in nl zijn ze goed bezig met begeleiding.
0 x


Ja
Jan Cordens
peewee pilot
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 23 Aug 2010, 12:08
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: WK 85cc en Junior WK 20&21 aug in Frankrijk

Berichtdoor Jan Cordens Ma 30 Aug 2010, 14:18

voor de bmb moet je 12 jaar zijn vooraleer ze u een vergunning of afvaardiging geven om deel te nemen aan dergelijke wedstrijden,en wat of wie noem je een straffe,ben ook al enkele jaartjes aant rond toeren en kan zijn dat ik er enkele nog niet gezien heb hee,ben vant weekend den ADAC gaan doen,amai perfecte organisatie,heel hoog niveau,je moet er wel 600 km voor rijden na daar leer je echt crossen,heb daar ook gezien da het manneke met de brommer rijdt en niet andersom
0 x


De
De Groote Mario
european champ mx2
Berichten: 223
Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009, 12:15
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: WK 85cc en Junior WK 20&21 aug in Frankrijk

Berichtdoor De Groote Mario Do 02 Sep 2010, 20:27

als ik dit hier allemaal lees is het ver gedaan met ons motocross-landje :evil:
0 x


Ge
Geert Hofman
european champ mx2
Berichten: 229
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 15:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: WK 85cc en Junior WK 20&21 aug in Frankrijk

Berichtdoor Geert Hofman Do 02 Sep 2010, 21:21

Idd als je die uitslagen bekijkt zou je moeten conclusies trekken maar anderzijds mag je het ook niet dramatiseren . Ten eerste wat betekent een wk 65cc en zelfs 85cc , als je in het verleden kijkt wie er vroeger op zeer jonge leeftijd al knalprestaties had neergezet waar deze geeindigd zijn .Je moet er toch altijd vanuit gaan dat het ene kind rapper rijp is dan een ander maar dat wil niet zeggen dat die tragere met de 85 bv niet kan groeien of zelfs beter worden als hij de overstap maakt naar de grote motor. Voor veel van deze kleine jongens is het nu al presteren op hoog niveau en is er ook niet veel plezier meer aan en zie je wel eens absurde taferelen van dolgedraaide ouders . Niettegenstaande ben ik het volledig mee eens dat er in Belgie aan een complete jeugdstructuur zou moeten gewerkt worden én op nationaal gebied , tuurlijk dit kost geld en tijd én vooral een bestuur dat zich echt bekommert om de toekomst en dat is de jeugd ;) en niet ligt verder aan te modderen met de gedachte het zal onzen tijd wel duren :mrgreen:
0 x


De
De Groote Mario
european champ mx2
Berichten: 223
Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009, 12:15
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: WK 85cc en Junior WK 20&21 aug in Frankrijk

Berichtdoor De Groote Mario Vr 03 Sep 2010, 21:05

dat is ook juist , er zijn er vele bij op het moment dat ze er moeten staan opgebrand zijn en dan komen de grote vraagtekens voor de ouders !
0 x


Terug naar “mx jeugd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

Aanmelden · Registreer