Selectiedag MX Future te Olmen

Hier alles over de mx-jeugd
Di
Dirk Ghysels
125cc junior EK
Berichten: 79
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 21:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Dirk Ghysels Ma 14 Sep 2009, 21:19

Woensdag 16 sept is er de MX- Future selectiedag te Olmen .
De 10 geselecteerden van vorig jaar zullen er ook zijn .
Vorige week hoorde ik over een 16-tal inschrijvingen . (geboortejaar 1995-1997)
Wie gaat er nog naartoe?

Timing Selectiedag:
Ø 12u 30 tot 13u 30 aanmelden ingang circuit, inkomstticket afgeven, trainingsdocument invullen, niet betalen en trainingdocument afgeven aan MSF.

Ø 13u 00 tot 13u30 aanmelden MSF in unit links van cafetaria.

Ø 13u30 tot 13u45 korte briefing

Ø 14u 00 tot 14u 20 start opwarming in sportkledij

Ø 14u30 tot 15u 00 coopertest

Ø 15u 30 tot 15u 50 eerste rijsessie (20minuten)

Ø 15u 50 tot 16u 20 rust

Ø 16u20 tot 16u 40 tweede rijsessie

Ø 17u 00 tot 17u 15 derde rijsessie, 3 snelle rondes rijden

Ø 17u 30 tot 17u 45 cooldown training

Ø 18u 00 tot 18u 30 eten, broodjes staan klaar

Ø 18u 30 gesprekken ouders en rijders
0 x


Ge
Gerrit Dourte

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Gerrit Dourte Di 15 Sep 2009, 18:26

Normaal zijn wij van de partij , gelijk hoe nog eens goed trainen in het Olmense zand , lang geleden.
Tot morgen .
Mx Dourte
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Di 15 Sep 2009, 21:13

wij zullen er ook zijn,see you in olmen
0 x


Ca
Carlier Johan
50cc rider
Berichten: 22
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:34
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Carlier Johan Di 15 Sep 2009, 21:55

Ook wij zullen er bij zijn samen met yannick, lang geleden dat we nog in Olmen zijn geweest.
grt
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Wo 16 Sep 2009, 21:21

lag best tricky in olmen.voor de rest ging alles naar wens,enkel platte band eerste sessie,maar mister carlier is een crack in banden leggen.thx wannes.voor de rest was het een toffe dag en leuke ervaring .
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 16 Sep 2009, 21:59

Zijn de geselecteerden van dit seizoen eigenlijk ook nog zeker van begeleiding de volgende jaren of wordt het elke jaar opnieuw bekeken ?
Ik hoop niet dat je er na een minder jaar (om welke reden dan ook) er meteen uitligt. SZou toch een begeleiding van een aantal jaren moeten zijn.

Hoeveel nemen ze er deze keer bij ?
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Steven Van Avondt Wo 16 Sep 2009, 22:30

ben ook eens gaan kijken daarstraks.circuit lag er prima bij,niet te makkelijk..en das maar goed ook..alst plat ligt rijden ze allemaal hard...degenen die vorig jaar verkozen waren waren er ook allemaal,maar reden apart..
0 x


Ca
Carlier Johan
50cc rider
Berichten: 22
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:34
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Carlier Johan Wo 16 Sep 2009, 22:39

He Sven ,das ni voor u dak da gedaan heb maar voor de Jordi zenne :lol: :lol: . By the way ulle Jordy ging geweldig hard vandaag ,as die ni is opgevallen dan kunnen ze er beter mee stoppen. Ben er zelf met gemengde gevoelens naar toe geweest maar moet toe geven het was een leuke ervaring. Tot Wommelgem en nen dikke proficiat voor de kampioen. Grt
0 x


Di
Dirk Ghysels
125cc junior EK
Berichten: 79
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 21:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Dirk Ghysels Do 17 Sep 2009, 20:47

@ Etienne
Zou ieder jaar herbekeken worden , dus de 10 geselecteerden zijn dus voor volgend jaar niet zeker . Dat heb ik toch altijd zo begrepen .Komt daarbij dat rijders misschien andere plannen hebben/krijgen voor volgend jaar.
Wat wel opviel is dat men nu niet echt meer op zoek gaat naar 15-17 jarigen .(uitzondering was Jens Hendrikxs die vorig jaar niet kon deelnemen wegen beenbreuk dacht ik ). Ik denk dat men ondertussen wel weet welk "vlaams " vlees men in de kuip heeft ongeacht men nu in de Franse , Nederlandse , Duitse competitie of in de waalse & vlaamse federaties gaat rijden . Ik ben ondertussen zeker dat Smets en Co overal zijn spionnen heeft .
Volgens mij is die dag niet echt nodig om er iemand uit te kiezen . Belangrijkste op die dag (voor de keuze) lijkt mij het gesprek achteraf .


Ondertussen nog even nen merci aan Dirk Damiaens (DAM) om nen motor mee te brengen naar Olmen zodat GG ook wat toerkes kon rijden(voor het eerst op nen 450 ....) .
0 x


Jo
Johan Van Helvoort
mx1 wk rookie
Berichten: 317
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 09:58
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Johan Van Helvoort Do 17 Sep 2009, 21:20

heb div fotos van de training intresse stuur me een mail met je merk en motor nummer en natuurlijk een mail adres
0 x


Ge
Gerrit Dourte

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Gerrit Dourte Do 17 Sep 2009, 21:32

@Dirk GG ging wel heel goed rond he met de 450 !!!
Wat de selectiedag zelf aangaat blijf ik het een goed initiatief vinden hoor , ne man als Smedts is echt geknipt voor die functie , gewoonweg een fantastische persoonlijkheid heeft die man en dat is nodig om die jonge mannen in toom te houden en ook naar buiten uit , kwa sponsering enz...
Enkele pilootjes zijn me toch opgevallen Jordy, Yannick enz .....hebben veel progressie gemaakt , ook Jens is er terug na een zware blessure (veel beterschap aan uw pa he)
Voor ons viel het echt wel wat tegen (niet tegenstaande dat we onze persoonlijke begeleider meehadden ......grapje) , juist het springen was netjes en mooi maar het bochtenwerk en de rechte stukken waren zwak en zeker niet agressief genoeg .
Yente zei dat hij totaal geen kracht en een tekort aan zuurstof had , deze morgen kwam het uit..........39 graden koorts en een keelontsteking , resultaat enkele dagen het bed in .
Desondanks was het nog een goede training in het zand (het laatste jaar wat te weinig gedaan) en weer een leuke ervaring .
Spijtig toch dat we in Vlaanderen geen harde banen hebben sommige pilootjes vallen daar meer op (Zinno oa )
Met Kris (die we al langer kennen ) en Pierre Schroyen hebben we een heel goed gesprek gehad , vooral Pierre Schroyen maakte indruk op Yente .
Aan ieder van ons veel geluk met de selectie uitslag .
Greetz MX Dourte
0 x


Ge
Geert Hofman
european champ mx2
Berichten: 229
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 15:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Geert Hofman Vr 18 Sep 2009, 16:25

Ik vond de opkomst van piloten eerder mager , we spreken toch over 3 leeftijdsjaren dat moet normaal toch wel wat meer piloten vertegenwoordigen in Vlaanderen :o Verder weer een mooie training op een perfect liggend circuit .
0 x


Ge
Gerrit Dourte

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Gerrit Dourte Vr 18 Sep 2009, 22:55

@ Geert , de drie leeftijdsjaren gelden enkel maar voor de Vaamse pilootjes he .
In de BMB "wedstrijden " rijden er toch ook een paar Waalse talenten in de top .
Ook niet vergeten dat er misschien ouders zijn die graag alles zelf zolang mogelijk proberen in handen te houden .
En er zijn er ook die het financieel niet aankunnen de buitenlandse stages , europese wedstrijden .....en dat hun zoon eventueel zou doorgroeien .
Er zijn er meer en meer die direkt willen tekenen dat hun zoon een goede inter word in een amateursfederatie waar hij geld krijgt ipv van enkele 10000 euros te moeten betalen om dan in een prof. team te geraken .
En zeker niet vergeten ze zijn op zoek naar TALENT en dat schrikt toch nog veel mensen af .
Greetz MX Dourte
0 x


Gebruikersavatar
Topangio Verbert
80cc pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: Za 08 Aug 2009, 19:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Contact:

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Topangio Verbert Za 19 Sep 2009, 11:50

inderdaad ,als je als ouder je zoontje inschrijft terwijl je weet dat hij zich niet kan meten met de mannen die alle weken van voor rijden dan denk ik dat je je zoontje geen plezier doet .
elke piloot die ingeschreven is komt met de hoop en het gedacht dat hij er bij hoort anders hoef je niet te gaan .
dus ik denk dat het helemaal niet goed is om je zoontje daar te laten afgaan alleen omdat jij als ouder dat wil .
ik denk ook dat dat de reden was dat er veel minder minder piloten waren dan vorig jaar .
van de andere bonden ken ik geen pilootjes maar van de JMS waren er wel enkele goede aanwezig .
Jordi en Jens en yannick vertommen .
die pilootjes rijden elke week mee voor de zege dus vind ik het ook normaal dat die er waren .
0 x


Ki
Kiveryn Frank
80cc pilot
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009, 20:41
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Kiveryn Frank Za 19 Sep 2009, 18:47

Van voor rijden wil niet altijd zeggen dat je talent hebt ? denk dat er tussen 11 - 12 - 13 jaar ni heel veel talent is in Belgie ?
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Za 19 Sep 2009, 22:24

wanneer ben je een talent?volgens mij begint het grote probleem al dat er veel te veel kleine kweekvijvers zijn.komen we terug op het punt dat ik vind met één of twee grote jeugdfederaties in dit kleine land een stap in de goede richting zou gezet worden,ook rijden in het hele land.grotere federatie geeft meer piloten waardoor er ook meer piloten aan elkaar gewaagd gaan zijn,daardoor zal het niveau ook stijgen.rijdt je in heel het land zoals vroeger zal de piloot ook meer ten goede komen.nu heb je jongens die hard rijden op weidegronden,hard rijden op harde gronde en hard rijden in het zand,natuurlijk heb je jongens die beetje overal hun plan trekken maar moet je toch als ouder heel wat voor over hebben om alle grondsoorten op te zoeken.neem daarbij nog het het geval van de veel te weinig trainingsomlopen toch zeker in verschillende grondsoorten en het wordt er allemaal zeker niet makkelijker op.
dan wat talenten aangaat,rockzen,herlings zijn heel jeugdige talenten,de leeftijd waar zij tegen de top aanleunen(wat herlings volgens mij wel zal bewijzen)in fenomenaal jong.dan heb je bij ons een desalle,talent?wel iemand die er zeker alles voor over heeft en op alle gebied het uiterste van zichzelf eist om er te geraken.talent is in mijn ogen iets dat je wel een beetje kan zien maar hoever de piloot wil gaan om verder te geraken waarmee ik bedoel,voeding,training,mentaliteit en doorzettingsvermogen alsmede een dosis geluk en de juiste financiele steun op het juiste moment is iets waar je heel ver mee geraakt,natuurlijk moet er altijd wel een beetje talent inzitten,waarmee ik bedoel niet iedereen kan even snel rijden en de ene piloot gaat net iets sneller en vlotter kunnen rijden dan een ander.rockzen heb ik zien rijden toen hij elf was,zei toen al dat hij de top zou halen als hij niks meemaakte.
wat mx future aangaat,denk als je het geluk hebt dat bij de selectie geraakt dit enkel maar positief kan zijn voor de piloot op alle gebied,is ook één van de redenen dat ik meedeed.heb de inzet gezien van meervoudig wereldkampioen joel smets in gemert op het onk,vond dat fenomenaal dat hij zich zo inzette,niet alleen voor pilootjes van mx future,ging ook ander gevallen belgisch piloot direkt helpen.heb ook op het terrein enkele keren scouts gezien die toch kwamen bestuderen wie wat en hoe er gereden wordt.als je al die mannen hun raad kan krijgen mag je dit zeker niet naast je neerleggen vind ik.maar als je niet deelneemt zet je jezelf op voorhand al buiten spel.
waarom liet ik jordi deelnemen,ten eerste om de kans open te houden om erin te geraken,heeft hij talent,laat ik over aan andere mensen om te oordelen,heb zelf inter(nationaal niveau) gereden en vele jaren getraind als een bezetene op fysiek vlak,als mijn zoon dit ook kan opbrengen kan hij in mijn ogen minstens even ver geraken,rijden met een motor kan hij technisch gezien al veel beter dan mij.de vraag is natuurlijk wannneer bereikt iemand zijn hoogste niveau en dat kun je volgens mij op voorhand niet inschatten.komen ontzettend veel factoren bij kijken die je soms ook niet zelf in de hand hebt.
indien jordi er niet bij is zou ik heel ontgoocheld zijn,wat normale reactie is volgens mij moest hij er wel bijzijn is dit een kans die jordi met beide handen moet grijpen,raad en steun heb je nooit genoeg,je moet natuurlijk dan ook die raad gebruiken en niet naast je neerleggen.
nog paar weken geduld en dan zullen we meer weten.
ps:vond zelf de toeloop aan de lage kant,de reden hiervan weet ik niet goed.misschien dat veel ouders hun piloot beetje willen sparen moest er een negatieve uitslag volgen maar kan enkel maar aanraden om ddel te nemen aan zo een dag.enkel die dag met mensen die volgens mij volluit voor de jeugd gaan voor en achter de schermen was heel toffe ervaring.
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Za 19 Sep 2009, 22:28

amai wat een brief verschoot er zelf van.stam nog uit de oude doos,belgische jeugdbond onder leiding van mijnheer lunenburg(vader van heidi) en betreur nog altijd dat die ene mooie grote federatie is opgesplitst in zoveel verschillende.toen zaten alle talenten bij elkaar,nu moet je ze gaan zoeken in heel het land,tot zelfs de ons omringende landen .
0 x


St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Steven Van Avondt Za 19 Sep 2009, 23:24

lange tekst maar goeie visie vind ik..
ik vond er woensdag 2 bovenuitsteken..Jens Hendrickx en Yannick Heylen..
ik weet niet hoeveel er geselecteerd worden maar Jordy zat zeker in mijn top 5 van de aanwezige piloten..het was de eerste keer dat ik hem bezig zag..
tegenvaller voor mij was Stef Lenaerts,ik zeg dat omdat ik die jongen al enkele malen bezig zag bij de vmcf beloften en daar maakte hij wel indruk,hij leek wel een schim van zichzelf woensdag,zenuwen of helemaal geen zandervaring,ik weet het niet..feit is dat hij niet goed rondging.

@ Sven
ik denk dat ik Jordy nog geen enkele keer op bmb-wedstrijden bij de 85cc zien aantreden heb,verbeter me als ik mis ben.. mijn vraag..waarom niet?
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Zo 20 Sep 2009, 10:00

dat hij nog geen enkele wedstrijd bmb heeft gereden is simpelweg omdat hij te jong was.waren nog vier wedstrijden na zijn verjaardag en voor slechts die vier wedstrijden een vergunning te nemen vond ik zotte kosten.dan krijg je het probleem dat als er meer dan dertig piloten zijn dat de piloten zonder vergunning niet mogen rijden.de wedstrijden die jordi nog kon rijden waren bijna enkel bk waar ik veel piloten verwachtte.keiheuvel viel het aantal tegen maar de volgende cross waren er meer dan dertig dus hadden we niet kunnen starten.nu is er misschien toch een kans omdat ik heb horen vallen dat er bij wedstrijden in de franstalig gedeelte wel meer piloten mogen rijden maar wacht nog op een antwoord.
hebben trouwens wel jrt gereden in axel wat eigenlijk ni mocht en bij everts en friends waren we ook aanwezig.laatste keer hebben we onk in oss gereden achteraf gezien goede beslissing en ook omdat oss mooie technische baan is.probleem is eigenlijk gestart bij de minimumleeftijd die je moet hebben wat voor sommige piloten nadeel is.
heb zelf verschillende jaren gereden en mooiste crossseizoenen waren de twee jaar bmb in mijn geval.volgend jaar zeker een vergunning daar al vind ik dat je als 85cc er te weinig tijd kan rijden.een onk is veel meer tijd om te rijden maar voor jonge gasten misschien net iets teveel.
0 x


Ki
Kiveryn Frank
80cc pilot
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009, 20:41
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Kiveryn Frank Zo 20 Sep 2009, 12:12

@Sven : Als je met Jordy ONK en Adac rijdt ga je heel ver komen , tussendoor misschien eens jms om een beetje dichterbij te zitten maar zeker veel gaan trainen in Frankrijk , je zit nog met Arno en dat maakt het moeilijker .
0 x


Terug naar “mx jeugd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

Aanmelden · Registreer