Selectiedag MX Future te Olmen

Hier alles over de mx-jeugd
St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Steven Van Avondt Zo 20 Sep 2009, 13:34

@ Sven...dat was de reden dus..hoe oud is Jordy nu?

zoals je aanhaalt,in Belgie krijgen ze eigenlijk te weinig rijtijd,blijkbaar verwachten ze hier dat een piloot die hier tot z'n 15jaar reeksjes van hooguit 15min mag rijden op z'n 15e of 16e in het E.K.meedraait in reeksen over 35min..das ni realistisch..maar in het volle dagschema van de bmb-wedstrijden zal er weinig veranderen vrees ik...
ik raad zeker aan in de mate van het mogelijke de ONK's te doen,zijn gewoonlijk mooie wedstrijden met heel veel rijtijd en een hoog niveau ,dit in combinatie met bmb-wedstrijden lijkt me een goeie mix..ADAC is eveneens zeer interessant,net als Picardie maar dan begint het zwaar te worden...die stap kan je nog altijd zetten als je ziet dat het echt de moeite loont..
veel succes alvast..en we gaan dat volgen he.. ;)
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Zo 20 Sep 2009, 15:48

jordi is nu twaalf van 28 juli, dus dit weekend is al moeilijk is een onk in emmen of bmb in pierreux.vorige keer onk genomen denk nu is bmb te doen.zou er toch kunnen rijden door andere reglementen in franstalig gedeelte ook een van die dingen wat ik echt niet begrijp.
0 x


St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Steven Van Avondt Zo 20 Sep 2009, 17:52

nog maar net 12 dus ...dan ging hij goed rond!
als je in pierreux mag rijden is dat zeker een aanrader..knap circuit!!
0 x


Ki
Kiveryn Frank
80cc pilot
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009, 20:41
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Kiveryn Frank Zo 20 Sep 2009, 20:06

@sven : Ni twijfelen , Nill Pierreux is één van de mooiste parkoers in Belgie , echt de moeite .
Je kan er ook al zaterdag meedoen met fpcna , zowel Arno als Jordi , dan is het zeker de moeite als je er een weekend van maakt .
0 x


Ca
Carine Discart
ama lites rookie
Berichten: 372
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 21:24
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Carine Discart Do 01 Okt 2009, 10:36

Sven Van Mieghem schreef:jordi is nu twaalf van 28 juli, dus dit weekend is al moeilijk is een onk in emmen of bmb in pierreux.vorige keer onk genomen denk nu is bmb te doen.zou er toch kunnen rijden door andere reglementen in franstalig gedeelte ook een van die dingen wat ik echt niet begrijp.



Proficiat met de selectie van Jordi...hopelijk begint hij hier niet aan met een blessure want wat is er gebeurd in Pierreux ik hoorde dat je met Jordi naar het ziekenhuis zou gaan

gREETZ cARINE
0 x


Lu
Ludwig Ignoul
european champ mx2
Berichten: 206
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 22:06
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Ludwig Ignoul Do 01 Okt 2009, 11:45

Nieuwe rijders Motorsport Future 2010

Enkele weken geleden werd er een selectiedag gehouden in het Olmense Hondapark. De heren van Motorsport Future hadden het niet makkelijk om enkele nieuwe rijders voor de komende tijd eruit te kiezen maar er moesten nu eenmaal keuzes worden gemaakt. Jordy Van Mieghem, Axel Nijs en Yannick Heylen geselecteerd als nieuwe rijders voor Motorsport Future 2010 en Topsport Vlaanderen. Later komt er meer nieuws over de rijders die Motorsport Future zullen verlaten. Jordy, Axel, Yannick , Proficiat!
Sponsors Motorsport Future: Henco, Red Bull en Topsport Vlaanderen



Een dikke proficiat aan AXEL NIJS,jij hebt dit sezoen laten zien wat je kan!
Doe zo verder,makker,je hebt dit dik verdiend!! ;)
Natuurlijk ook proficiat aan de Jordy en Yannick.

Groetjes!
0 x


Ge
Gerrit Dourte

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Gerrit Dourte Do 01 Okt 2009, 14:48

Ook van ons nen dikke en oprechte proficiat aan de geselecteerde !!!!!!!
Voor mijn part dik en dubbel verdient als je zag hoe ze in Olmen rondgingen .
Groetjes MX DOurte
Wat is er gebeurt met de Jordi in Pierreux ???
0 x


Ca
Carine Discart
ama lites rookie
Berichten: 372
Lid geworden op: Zo 09 Aug 2009, 21:24
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Carine Discart Do 01 Okt 2009, 15:30

Gerrit Dourte schreef:Ook van ons nen dikke en oprechte proficiat aan de geselecteerde !!!!!!!
Voor mijn part dik en dubbel verdient als je zag hoe ze in Olmen rondgingen .
Groetjes MX DOurte
Wat is er gebeurt met de Jordi in Pierreux ???


Er zou iemand tegen Jordi aangesprongen zijn...weet niet of het klopt ik heb het zelf niet zien gebeuren

Greetz Carine
0 x


Mi
Michael Buitendijk
125cc junior EK
Berichten: 98
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:46
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Michael Buitendijk Do 01 Okt 2009, 16:47

www.jordi-racing.be staat alles op wat er gebeurt is zondag ;)
0 x


St
Steven Van Avondt
mx all time winner
Berichten: 1332
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Steven Van Avondt Do 01 Okt 2009, 19:38

proficiat aan de geselecteerde piloten!

Ik heb zondag in Nil de prestatie van Yannick en Jordi gevolgd nadat ik ze ook in Olmen bezig zag..de prestatie van Yannick lag in de verwachting van wat ik gezien had in Olmen..
Maar ik moet zeggen dat ik bijzonder aangenaam verrast was door de prestatie van Jordy,die de eerste reeks van ongeveer plaats 30 naar 13 reed.de 2e reeks zat hij 3e na de start en hield dat zowaar enkele ronden vol,ik was behoorlijk onder de indruk van het tempo dat hij aankon want er stond wel degelijk kwaliteit aan de start..ik heb ook gezien wat er met Jordy gebeurd is..hij kwam met een andere piloot in aanraking op de kameel,iemand sprong opzij achteraan op hem.het leek nog net goed te gaan maar onderaan de berg kwam Jordy toch nog vrij hard ten val en had zich duidelijk bezeerd,even later vertrok hij toch terug,dus het leek oké te zijn..
jammer van de uitslag maar belangrijker was dat hij een hele goeie indruk maakte..
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Do 01 Okt 2009, 20:13

wat zondag betreft,eerste reeks begon super,kopstart maar kleine slipper in eerste bocht doet hem als voorlaatste vertrekken.rijdt mooie reeks komt 13de aan met één iets mindere ronde maar voor de rest goed op paar puntjes na.tweede reeks wederom goed weg,als derde begint hij de reeks,door slipper van plessers komt hij in positie twee,rijdt mooi rond en eigenlijk zonder over zijn toeren te gaan kan hij tempo toch volgen.in ronde vier krijgt hij voor de kamelenbult een aanval onderdoor te verwerken,proper,geen vuiltje aan de lucht,tijdens die aanval volgen nog twee mannen de binnenzijde,jordi heeft geen snelheid om de bult te springen net als de drie andere piloten.komt nog iemand achter hen op kleine afstand die toch vol de berg springt ,motor en piloot kwamen vol op jordi terecht,was geen mooi zicht,jordi helemaal van de kaart.vier uur ziekenhuis en enkel onderzoeken later bleek buiten veel kneuzingen en blauwe plekken gelukkig niks gebroken.piloot die erop sprong is zich in de rode kruis tent nog komen verontschuldigen.twee pollekes kussen dat het zo afliep.momenteel nog wat last onder in de rug maar zijn spieren die wat vast zitten.
dan wat betreft selectie,is super dat hij erbij is.vorig jaar had ik hem al ingeschreven maar was toen nog veel te jong.vond het een super initiatief vandaar dat ik er zo snel bij was.dan het seizoen zie je wie erbij zit,je praat wat met de ouders,met mijn eigen ogen gemert gezien en de inzet van alle mensen.gesproken op de fam in olmen met afgevaardigde ,vond het knap dat mensen met zoveel cross ervaring en zelfs enkele die minder ervaring hebben toch voor de jeugd kiezen om iets te verwezelijken.dan hoor je natuurlijk ook alle verhalen van je moet dit of dat hebben of kunnen of die en die persoon kennen om erbij te geraken of misschien wel veel geld om erbij te zijn.ook de reden denk ik dat er minder piloten zich ingeschreven hadden dan ik gedacht had.kan jullie verzekeren dat zowel ik als mijn vrouw hard moeten werken om te kunnen doen wat we doen(net zoals vele andere mensen),dus is jordi misschien wel een bewijs dat al die dingen niet primeren heb me wel ingeschreven want zonder dat te doen zet je jezelf al buiten spel.ben benieuwd naar de rest van de samenwerking.
0 x


Gebruikersavatar
Geert Gelaude
ama lites rookie
Berichten: 391
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Geert Gelaude Vr 02 Okt 2009, 09:55

@Sven en bijna alle andere gedreven ouders

Ik kan je redenering erg goed volgen. Bijna alles draait tegenwoordig om geld (erg veel geld) als je bemerkt dat piloten zich moeten inkopen in een team dan stel ik mij de vraag wie er over 10 jaar nog GP's wil rijden?
Als ouder wil je steeds het beste voor je kids, en je hebt er erg veel voor over, wil dit dan zeggen dat je er alles moet voor laten? Ook al heeft zoonlief dan "talent"?
Ik dacht het niet, er zijn nog belangrijke dingen in het leven, wie zegt dat ze op 16jarige leeftijd niet zijn uitgeblust? Het zijn erg mooie initiatieven wat ze proberen uit de grond te stampen, maar als je naar de FFM of naar de ADAC wedstrijden gaat rijden dan heb je dit volgens mij niet nodig en steek je extra centen in je zakken.
Ook denk ik dat als je talent hebt je toch word opgemerkt, mijn visie hierop is werk met enkele mensen samen die niet zoveel vragen maar intensief bezig zijn met deze sport en je komt even ver of verder. De dag vandaag kan bijna niks meer kostenloos maar het moet ook geen torenhoge kosten met zich meebrengen, toch?
En zeker verleg de grens van Belgenland doe ervaring op in de ons omringende landen, dit jaar een erg sterk kampioenschap in Picardie trouwens en erg goed voor onze jeugd om er extra kracht, ervaring en snelheid op te doen!
0 x


Go4Pro

Bekijk de site en steun deze knul hij kan het gebruiken
http://www.justinweeks381.com/
Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Vr 02 Okt 2009, 10:35

@geert denk dat je mijn post niet goed gelezen hebt,ik heb gezegd dat geld en al de verhalen erond niet primeren.denk dat dit project een schot in de goede richting is.toekomst zal het uitwijzen
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Vr 02 Okt 2009, 11:16

oh ja nog klein woordje,iedereen praat over jordi,heeft nog kleine broer arno ,heel eigenzinnig maar is er altijd bij.hoop dat hij eigenzinnig al hij is toch zijn oogjes de kost geeft.kan ook hem enkel maar helpen.
0 x


Di
Dirk Ghysels
125cc junior EK
Berichten: 79
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 21:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Dirk Ghysels Za 03 Okt 2009, 00:15

Een dikke proficiat aan Jordy , Axel en Yannick en hun ouders.
Jordy en Yannick had ik al paar keer in actie gezien en zijn volgens zeker terecht opgenomen in de selectie (wie niet trouwens ), Axel heb ik nog niet zien rijden (is dit familie van de Nijs brothers die vorig jaar BMB reden ?) .

Volgende week woensdagavond meer nieuws over de blijvers en (eventuele) afvallers .

@Geert , er staan toch wat tegenstellingen (MX Future selectie kost toch geen geld ?) in uw tekst ....
0 x


To
Tom Vlaeminck
ama lites eastcoast champ
Berichten: 447
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 08:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lebbeke
Contact:

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Tom Vlaeminck Za 03 Okt 2009, 17:53

Als ik me niet vergis is het inderdaad het kleine broertje van Jeroen en Ricky Nijs.
Dit jaar VBM kampioen junioren jeugd.
0 x


uniek kortingsysteem => http://WWW.SIXSTARRACING.COM" <=
FOX / SHIFT & JT 2012 uit voorraad leverbaar !!!
Gebruikersavatar
Geert Gelaude
ama lites rookie
Berichten: 391
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:54
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Geert Gelaude Ma 05 Okt 2009, 09:56

Wat ik bedoel is gewoon het feit dat het een zeer mooi initiatief is, maar heb mijn bedenking over het verdere verloop ervan! Die dag op zich kost niks dat is een feit, en het is goed om eraan deel te nemen. Maar ik blijf erbij dat niet elk talent gezien word en de nodige hulp krijgt op zo'n dagen. En je hebt steeds ouders en piloten die zich er niet goed bijvoelen.Vandaar dat het als ouder beter is om zelf op zoek te gaan naar de juiste wedstrijden en de begeleidende mensen denk ik.

En die wedstrijden vinden we in Belgie nog steeds niet voor de jeugd zoveel is zeker!! Eenmaal daaraan is voldaan dan kan er pas echt gewerkt worden aan de aanstormende talenten vanuit de jeugdklassen. Of gaan de mensen die die dag organiseren steeds mee met elke geselecteerd piloot naar de FFM en of ADAC? Dan zwijg ik en geef mijn foute opinie toe.
0 x


Go4Pro

Bekijk de site en steun deze knul hij kan het gebruiken
http://www.justinweeks381.com/
Da
Dave Coekaerts
mx all time winner
Berichten: 1060
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:00
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Locatie: Aarschot

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Dave Coekaerts Ma 05 Okt 2009, 12:12

Tom Vlaeminck schreef:Als ik me niet vergis is het inderdaad het kleine broertje van Jeroen en Ricky Nijs.
Dit jaar VBM kampioen junioren jeugd.


Axel is idd de broer van Ricky & Jeroen..
Niet alleen VBM maar ook FAM kampioen.. 8-)
0 x


Lu
Ludwig Ignoul
european champ mx2
Berichten: 206
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 22:06
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Ludwig Ignoul Ma 05 Okt 2009, 19:28

Yep,dikke proficiat Axel!!
Ferm gereden,zou het spijtig vinden moest hj de vbm verlaten? :(
Maak er het beste van,makker!
0 x


Ki
Kiveryn Frank
80cc pilot
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009, 20:41
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Selectiedag MX Future te Olmen

Berichtdoor Kiveryn Frank Ma 05 Okt 2009, 20:40

Om beter te worden zal hij vbm zeker moeten verlaten ? :D :) ;)
0 x


Terug naar “mx jeugd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten

Aanmelden · Registreer