yamaha yzf250 2009 neutraal

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Gebruikersavatar
Tim Vanlierde
125cc junior EK
Berichten: 93
Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 18:47
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

yamaha yzf250 2009 neutraal

Berichtdoor Tim Vanlierde Vr 22 Apr 2011, 21:41

Hallo, Ik heb een vraag, de yamaha is makkelijk in neutraal te krijgen wanneer de motor koud staat of niet draait, maar na een aantal minuten gereden te hebben, krijg je deze niet meer in neutraal, je moet deze dan stilleggen alvorens hem in neutraal te krijgen. Wat zou de oorzaak en de oplossing hiervoor kunnen zijn, dank.
0 x


RM125 met zwarte nr.borden
Jo
Joost Jonkers
50cc rider
Berichten: 18
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:46
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: asten
Contact:

Re: yamaha yzf250 2009 neutraal

Berichtdoor Joost Jonkers Za 23 Apr 2011, 11:03

komt je koppeling nog wel goed vrij als hij warm is. misschien zijn het de stalen platen in de koppeling die iets krom trekken als ze warm worden.
0 x


ch
christof tielens
ama lites national champ
Berichten: 465
Lid geworden op: Wo 19 Aug 2009, 18:07
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: yamaha yzf250 2009 neutraal

Berichtdoor christof tielens Za 23 Apr 2011, 18:18

of te weinig speling op de kopling
0 x


St
Stefan Van Stokkom
50cc rider
Berichten: 13
Lid geworden op: Zo 03 Okt 2010, 13:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: yamaha yzf250 2009 neutraal

Berichtdoor Stefan Van Stokkom Ma 06 Jun 2011, 20:01

Wat is hiervoor de beste oplossing om dit te maken?
Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn Yzf uit 2008..
0 x


Di
Dirk Van De Perre
mx2 amateur champ
Berichten: 150
Lid geworden op: Do 12 Nov 2009, 17:26
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Oud Turnhout

Re: yamaha yzf250 2009 neutraal

Berichtdoor Dirk Van De Perre Ma 06 Jun 2011, 20:24

ik rij ook met yzf 250 08 en heb hetzelfde probleem gehad .Bij mij was het opgelost met nieuwe koppelingsplaten (stalen en kurken) Maar het kan ook liggen aan de schakelvork.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: yamaha yzf250 2009 neutraal

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 06 Jun 2011, 20:47

Te veel speling op het hendel!

Als de motor opwarmt zetten de platen nog eens uit en heb je te veel speling.
Ik regel al jaren mijn koppelingshendel af juist zonder speling, zeker niet onder spanning maar ook geen speling!
Als de motor opwarmt heb je net de speling die je nodig hebt. ;)

Voordat je alles afregeld kan je het best eerst je kabel doorsmeren.
Laatst gewijzigd door Werner Castelyns op Ma 06 Jun 2011, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
St
Stefan Van Stokkom
50cc rider
Berichten: 13
Lid geworden op: Zo 03 Okt 2010, 13:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: yamaha yzf250 2009 neutraal

Berichtdoor Stefan Van Stokkom Ma 06 Jun 2011, 20:57

Bedankt ga ik dat van de week eventjes proberen mocht het niet lukken zien jullie het wel.
0 x


St
Stefan Van Stokkom
50cc rider
Berichten: 13
Lid geworden op: Zo 03 Okt 2010, 13:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: yamaha yzf250 2009 neutraal

Berichtdoor Stefan Van Stokkom Wo 15 Jun 2011, 22:16

Het is niet gelukt hem ''makkelijk'' af te stellen.
Na wat gegoogle dit tegen gekomen:
http://www.youtube.com/watch?v=2hrgCy0B1Dw

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,
Stefan.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: yamaha yzf250 2009 neutraal

Berichtdoor Werner Castelyns Do 16 Jun 2011, 07:22

Dat filmpje is dikke larie! ;)

Daar komen ze te vertellen dat je dunnere rondellen moet gebruiken om zo de veer minder ver in te drukken.
Maar die rondelllen hebben helemaal geen betrekking op de werking van je veren want je draait die rondellen altijd tot tegen de steunlippen van je binnenklok en die veren vallen daar onder.
Zelfs als je daar drie rondellen op elkaar monteert maakt dat nog geen verschil!

Komt daarbij nog dat je met zo'n digitale schuifmaat nooit een juiste meting kan doen op zulke kleine toleranties, daar moet je een micrometer voor nemen.

Als je uw motor niet uit versnelling krijgt, zowel koud als warm, ligt het vrijwel zeker aan je koppelingsklok die ingeslagen is en als je de motor niet uit versnelling krijgt alleen bij warme motor ligt dit vrijwel altijd aan je koppelingsplaten.
Op voorwaarde dat uw hendel en kabel in orde zijn.
Nog even een vraagje, heb jij toevallig toch niet zo'n ding tussen uw kabel zitten om de koppelingsdruk te verminderen?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
St
Stefan Van Stokkom
50cc rider
Berichten: 13
Lid geworden op: Zo 03 Okt 2010, 13:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: yamaha yzf250 2009 neutraal

Berichtdoor Stefan Van Stokkom Do 16 Jun 2011, 08:37

Nee dat heb ik niet.
Van de week maar eens kijken voor nieuwe platen dan.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: yamaha yzf250 2009 neutraal

Berichtdoor Werner Castelyns Do 16 Jun 2011, 08:58

Kan je misschien eens een foto posten van je buitenklok, hier op het forum?

Misschien is die wel te diep ingeslagen.
Zijn de metalen platen van uw koppeling nog goed?
Als die niet blauw uitgeslagen zijn, zijn ze vrijwel altijd nog goed, op voorwaarde dat het geen aluminium platen zijn tenminste.
Moesten het alu platen zijn kan je die beter vervangen door stalen.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be

Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

Aanmelden · Registreer