yamaha yzf250 2009 neutraal
- Tim Vanlierde
- 125cc junior EK
- Berichten: 93
- Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 18:47
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
yamaha yzf250 2009 neutraal
Hallo, Ik heb een vraag, de yamaha is makkelijk in neutraal te krijgen wanneer de motor koud staat of niet draait, maar na een aantal minuten gereden te hebben, krijg je deze niet meer in neutraal, je moet deze dan stilleggen alvorens hem in neutraal te krijgen. Wat zou de oorzaak en de oplossing hiervoor kunnen zijn, dank.
0 x
RM125 met zwarte nr.borden
-
Joost JonkersJo
- 50cc rider
- Berichten: 18
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:46
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: asten
- Contact:
Re: yamaha yzf250 2009 neutraal
komt je koppeling nog wel goed vrij als hij warm is. misschien zijn het de stalen platen in de koppeling die iets krom trekken als ze warm worden.
0 x
Jarel Motorsport
http://www.jarelmotorsport.nl
http://www.jarelmotorsport.nl
-
christof tielensch
- ama lites national champ
- Berichten: 465
- Lid geworden op: Wo 19 Aug 2009, 18:07
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
-
Stefan Van StokkomSt
- 50cc rider
- Berichten: 13
- Lid geworden op: Zo 03 Okt 2010, 13:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: yamaha yzf250 2009 neutraal
Wat is hiervoor de beste oplossing om dit te maken?
Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn Yzf uit 2008..
Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn Yzf uit 2008..
0 x
-
Dirk Van De PerreDi
- mx2 amateur champ
- Berichten: 150
- Lid geworden op: Do 12 Nov 2009, 17:26
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Oud Turnhout
Re: yamaha yzf250 2009 neutraal
ik rij ook met yzf 250 08 en heb hetzelfde probleem gehad .Bij mij was het opgelost met nieuwe koppelingsplaten (stalen en kurken) Maar het kan ook liggen aan de schakelvork.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: yamaha yzf250 2009 neutraal
Te veel speling op het hendel!
Als de motor opwarmt zetten de platen nog eens uit en heb je te veel speling.
Ik regel al jaren mijn koppelingshendel af juist zonder speling, zeker niet onder spanning maar ook geen speling!
Als de motor opwarmt heb je net de speling die je nodig hebt.
Voordat je alles afregeld kan je het best eerst je kabel doorsmeren.
Als de motor opwarmt zetten de platen nog eens uit en heb je te veel speling.
Ik regel al jaren mijn koppelingshendel af juist zonder speling, zeker niet onder spanning maar ook geen speling!
Als de motor opwarmt heb je net de speling die je nodig hebt.
Voordat je alles afregeld kan je het best eerst je kabel doorsmeren.
Laatst gewijzigd door Werner Castelyns op Ma 06 Jun 2011, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Stefan Van StokkomSt
- 50cc rider
- Berichten: 13
- Lid geworden op: Zo 03 Okt 2010, 13:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: yamaha yzf250 2009 neutraal
Bedankt ga ik dat van de week eventjes proberen mocht het niet lukken zien jullie het wel.
0 x
-
Stefan Van StokkomSt
- 50cc rider
- Berichten: 13
- Lid geworden op: Zo 03 Okt 2010, 13:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: yamaha yzf250 2009 neutraal
Het is niet gelukt hem ''makkelijk'' af te stellen.
Na wat gegoogle dit tegen gekomen:
http://www.youtube.com/watch?v=2hrgCy0B1Dw
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt,
Stefan.
Na wat gegoogle dit tegen gekomen:
http://www.youtube.com/watch?v=2hrgCy0B1Dw
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt,
Stefan.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: yamaha yzf250 2009 neutraal
Dat filmpje is dikke larie!
Daar komen ze te vertellen dat je dunnere rondellen moet gebruiken om zo de veer minder ver in te drukken.
Maar die rondelllen hebben helemaal geen betrekking op de werking van je veren want je draait die rondellen altijd tot tegen de steunlippen van je binnenklok en die veren vallen daar onder.
Zelfs als je daar drie rondellen op elkaar monteert maakt dat nog geen verschil!
Komt daarbij nog dat je met zo'n digitale schuifmaat nooit een juiste meting kan doen op zulke kleine toleranties, daar moet je een micrometer voor nemen.
Als je uw motor niet uit versnelling krijgt, zowel koud als warm, ligt het vrijwel zeker aan je koppelingsklok die ingeslagen is en als je de motor niet uit versnelling krijgt alleen bij warme motor ligt dit vrijwel altijd aan je koppelingsplaten.
Op voorwaarde dat uw hendel en kabel in orde zijn.
Nog even een vraagje, heb jij toevallig toch niet zo'n ding tussen uw kabel zitten om de koppelingsdruk te verminderen?

Uploaded with ImageShack.us
Daar komen ze te vertellen dat je dunnere rondellen moet gebruiken om zo de veer minder ver in te drukken.
Maar die rondelllen hebben helemaal geen betrekking op de werking van je veren want je draait die rondellen altijd tot tegen de steunlippen van je binnenklok en die veren vallen daar onder.
Zelfs als je daar drie rondellen op elkaar monteert maakt dat nog geen verschil!
Komt daarbij nog dat je met zo'n digitale schuifmaat nooit een juiste meting kan doen op zulke kleine toleranties, daar moet je een micrometer voor nemen.
Als je uw motor niet uit versnelling krijgt, zowel koud als warm, ligt het vrijwel zeker aan je koppelingsklok die ingeslagen is en als je de motor niet uit versnelling krijgt alleen bij warme motor ligt dit vrijwel altijd aan je koppelingsplaten.
Op voorwaarde dat uw hendel en kabel in orde zijn.
Nog even een vraagje, heb jij toevallig toch niet zo'n ding tussen uw kabel zitten om de koppelingsdruk te verminderen?

Uploaded with ImageShack.us
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Stefan Van StokkomSt
- 50cc rider
- Berichten: 13
- Lid geworden op: Zo 03 Okt 2010, 13:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: yamaha yzf250 2009 neutraal
Nee dat heb ik niet.
Van de week maar eens kijken voor nieuwe platen dan.
Van de week maar eens kijken voor nieuwe platen dan.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: yamaha yzf250 2009 neutraal
Kan je misschien eens een foto posten van je buitenklok, hier op het forum?
Misschien is die wel te diep ingeslagen.
Zijn de metalen platen van uw koppeling nog goed?
Als die niet blauw uitgeslagen zijn, zijn ze vrijwel altijd nog goed, op voorwaarde dat het geen aluminium platen zijn tenminste.
Moesten het alu platen zijn kan je die beter vervangen door stalen.
Misschien is die wel te diep ingeslagen.
Zijn de metalen platen van uw koppeling nog goed?
Als die niet blauw uitgeslagen zijn, zijn ze vrijwel altijd nog goed, op voorwaarde dat het geen aluminium platen zijn tenminste.
Moesten het alu platen zijn kan je die beter vervangen door stalen.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten