probleem honda XR400

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Ba
Bart Van De Velde
european champ mx2
Berichten: 240
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 10:55
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Tessenderlo
Contact:

probleem honda XR400

Berichtdoor Bart Van De Velde Di 21 Feb 2012, 20:57

Hey,

Ik heb een probleempje met men honda XR400.

Als ik hem wil starten moet ik een keer of 3-4 kicken en dan draait hij een second of 2-3 en valt daarna direct terug stil, zo is het een keer of 4-5 dat hij eventjes draait en dan komt hij er pas door,

iemand een idee hoe dit komt ?

gts Bart
0 x


Gebruikersavatar
Mario Van Den Broeck
mx3 wk champ
Berichten: 595
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: probleem honda XR400

Berichtdoor Mario Van Den Broeck Di 21 Feb 2012, 21:37

zit de luchtfilter niet te vuil ?
en de klepspeling al eens nagekeken ? die is redelijk gevoellig.

als het enkel nu in de winter pas is dat ge het hebt, kan het door een te arm mengsel zijn door den temperatuur

draait m mooi op ralenti ? met de gas volledig dicht.
0 x


MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
Gebruikersavatar
Carlo Briers
mx1 wk rookie
Berichten: 333
Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Houthalen

Re: probleem honda XR400

Berichtdoor Carlo Briers Di 21 Feb 2012, 21:48

Rallenti wat hoger zetten kan helpen.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: probleem honda XR400

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 22 Feb 2012, 19:35

Die motor staat gewoon te arm door de vrieskou.

Het zou kunnen dat het euvel verholpen is door de ralenti wat hoger te zetten zoals Carlo schrijft, maar de kans is in hetzelfde geval ook groot dat de motor helemaal niets meer doet.
Voor zover ik mee ben moet een Honda gestart worden met de choke op en het gas helemaal dicht, de onderdruk moet dus door het chokekanaal.
Wanneer je de ralenti gaat verhogen ontsnapt een deel van die onderdruk langs de gasklep zelf en zuigt de motor geen benzine meer aan langs het ralentikanaal.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Mario Van Den Broeck
mx3 wk champ
Berichten: 595
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: probleem honda XR400

Berichtdoor Mario Van Den Broeck Do 23 Feb 2012, 16:26

ralenti hoger zetten is voor een rfvc dodelijk voor het starten.
mijn 720 is ook een rfvc blok. en daar ligt de ralenti heel gevoellig. ook bij de 650s, en 600s dat we hier staan hebben
iets te hoge ralenti zal die niet twijfelen om de kickstart in 2 te breken met een terugslag. ik zit nu voor het moment ff met een stalen kickstart voor diezelfde reden...
als ie nu terugslaagt ist mijne voet mss dat breekt :lol:
0 x


MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1

Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer