Hey,
Ik heb een probleempje met men honda XR400.
Als ik hem wil starten moet ik een keer of 3-4 kicken en dan draait hij een second of 2-3 en valt daarna direct terug stil, zo is het een keer of 4-5 dat hij eventjes draait en dan komt hij er pas door,
iemand een idee hoe dit komt ?
gts Bart
probleem honda XR400
-
Ba
- european champ mx2
- Berichten: 240
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 10:55
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Tessenderlo
- Contact:
- Mario Van Den Broeck
- mx3 wk champ
- Berichten: 595
- Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: probleem honda XR400
zit de luchtfilter niet te vuil ?
en de klepspeling al eens nagekeken ? die is redelijk gevoellig.
als het enkel nu in de winter pas is dat ge het hebt, kan het door een te arm mengsel zijn door den temperatuur
draait m mooi op ralenti ? met de gas volledig dicht.
en de klepspeling al eens nagekeken ? die is redelijk gevoellig.
als het enkel nu in de winter pas is dat ge het hebt, kan het door een te arm mengsel zijn door den temperatuur
draait m mooi op ralenti ? met de gas volledig dicht.
0 x
MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
- Carlo Briers
- mx1 wk rookie
- Berichten: 333
- Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Houthalen
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: probleem honda XR400
Die motor staat gewoon te arm door de vrieskou.
Het zou kunnen dat het euvel verholpen is door de ralenti wat hoger te zetten zoals Carlo schrijft, maar de kans is in hetzelfde geval ook groot dat de motor helemaal niets meer doet.
Voor zover ik mee ben moet een Honda gestart worden met de choke op en het gas helemaal dicht, de onderdruk moet dus door het chokekanaal.
Wanneer je de ralenti gaat verhogen ontsnapt een deel van die onderdruk langs de gasklep zelf en zuigt de motor geen benzine meer aan langs het ralentikanaal.
Het zou kunnen dat het euvel verholpen is door de ralenti wat hoger te zetten zoals Carlo schrijft, maar de kans is in hetzelfde geval ook groot dat de motor helemaal niets meer doet.
Voor zover ik mee ben moet een Honda gestart worden met de choke op en het gas helemaal dicht, de onderdruk moet dus door het chokekanaal.
Wanneer je de ralenti gaat verhogen ontsnapt een deel van die onderdruk langs de gasklep zelf en zuigt de motor geen benzine meer aan langs het ralentikanaal.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Mario Van Den Broeck
- mx3 wk champ
- Berichten: 595
- Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: probleem honda XR400
ralenti hoger zetten is voor een rfvc dodelijk voor het starten.
mijn 720 is ook een rfvc blok. en daar ligt de ralenti heel gevoellig. ook bij de 650s, en 600s dat we hier staan hebben
iets te hoge ralenti zal die niet twijfelen om de kickstart in 2 te breken met een terugslag. ik zit nu voor het moment ff met een stalen kickstart voor diezelfde reden...
als ie nu terugslaagt ist mijne voet mss dat breekt
mijn 720 is ook een rfvc blok. en daar ligt de ralenti heel gevoellig. ook bij de 650s, en 600s dat we hier staan hebben
iets te hoge ralenti zal die niet twijfelen om de kickstart in 2 te breken met een terugslag. ik zit nu voor het moment ff met een stalen kickstart voor diezelfde reden...
als ie nu terugslaagt ist mijne voet mss dat breekt
0 x
MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten