Ervaring met Prox zuigers?
- Mario Van Den Broeck
- mx3 wk champ
- Berichten: 595
- Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: Ervaring met Prox zuigers?
ge wist niet zeker dat het 2takt was ? dan zou ik niet verder zoeken toch ..
denicol heeft er met gele dop voor zowel 2takt als 4takt
denicol heeft er met gele dop voor zowel 2takt als 4takt
0 x
MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
- Brend Peeters
- mx2 wk rookie
- Berichten: 286
- Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 00:12
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ervaring met Prox zuigers?
jawel ben erzeker van dat 1tact is staat er ok op 2stroke ofja 2S
0 x
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
- Berichten: 686
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
- Locatie: betekom
- Contact:
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ervaring met Prox zuigers?
Vroeger had ik een, toen al oude, Maico en goot gewone motorolie bij de benzine om te mengen (1 op 25) en heb daar nooit problemen mee gehad.
'k Zal niet beweren dat dit optimaal is è, maar het werkt.
'k Zal niet beweren dat dit optimaal is è, maar het werkt.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Brend Peeters
- mx2 wk rookie
- Berichten: 286
- Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 00:12
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Kevin De Bock
- mx2 wk rookie
- Berichten: 255
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 22:15
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Locatie: Hulst City
- Contact:
Re: Ervaring met Prox zuigers?
HMM misschien stomme opmerking maar k stel mij soms ook vragen bij de kwaliteit van benzine tegenwoordig
Bij ons is octaan 98 steeds moeilijker te vinden meeste pompen hebben deze nie meer en als je dan nog vind wat voor kwaliteit krijg je dan?
In duitsland kun je gewoon nog octaan 100 tanken van Shell is toch wel wa beter voor hoogmoedige machines
just my 2 cents
Bij ons is octaan 98 steeds moeilijker te vinden meeste pompen hebben deze nie meer en als je dan nog vind wat voor kwaliteit krijg je dan?
In duitsland kun je gewoon nog octaan 100 tanken van Shell is toch wel wa beter voor hoogmoedige machines
just my 2 cents
0 x
It is better to be a racer for a day then a spectator for life
- Mario Van Den Broeck
- mx3 wk champ
- Berichten: 595
- Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: Ervaring met Prox zuigers?
waar woont ge dan ? ik heb nog geen enkele pomp tegen gekomen waar ze geen 98 verkopen.
0 x
MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
-
Jo
- ama lites national champ
- Berichten: 530
- Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 19:37
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ervaring met Prox zuigers?
en uw octaangehalte heeft geen klop te maken met kwaliteit hoor
de kwaliteit van 95, 98, 100, 90, 65 is justekes gelijk
octaangehalte toont gewoon de klopvastheid aan, that's it
zolang je geen last hebt van detonatie of pingelen is 95 meer (veeeel meeer) dan voldoende
en als je denkt dat uw moto op 98 beter rijdt, it's all in your head
95 en 98 leveren evenveel energie
de kwaliteit van 95, 98, 100, 90, 65 is justekes gelijk
octaangehalte toont gewoon de klopvastheid aan, that's it
zolang je geen last hebt van detonatie of pingelen is 95 meer (veeeel meeer) dan voldoende
en als je denkt dat uw moto op 98 beter rijdt, it's all in your head
95 en 98 leveren evenveel energie
0 x
- Kevin De Bock
- mx2 wk rookie
- Berichten: 255
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 22:15
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Locatie: Hulst City
- Contact:
Re: Ervaring met Prox zuigers?
Sorry verkeerd getypt vorig bericht, hoog toeren (veel rpm) ipv hoogmoedig ,damn autocorrect
Sorry maar euro 95 vertoont boven de 5000 toeren al verbrandingsmankementen
Het octaangehalte is weliswaar 95 maar het RON (octaangehalte op hoge toeren) is slechts 85
De verbranding verloopt op hoge toeren relatief ongecontroleerd en langzaam ipv krachtige explosie ,smeult t als ware
zeker in een hoogtoerige mx2 machine voldoet deze benzine al helemaal niet meer (bron artikel 2x2 noppennieuws)
Ze raden benzine aan met hoger octaan
Maar zo is t mij ook altijd verteld door automonteurs e.d. heb je bijv sportwagen met veel vermogen dan ben je beter af met hoger octaan
Woon trouwens in zeeuws vlaanderen
greets
Sorry maar euro 95 vertoont boven de 5000 toeren al verbrandingsmankementen
Het octaangehalte is weliswaar 95 maar het RON (octaangehalte op hoge toeren) is slechts 85
De verbranding verloopt op hoge toeren relatief ongecontroleerd en langzaam ipv krachtige explosie ,smeult t als ware
zeker in een hoogtoerige mx2 machine voldoet deze benzine al helemaal niet meer (bron artikel 2x2 noppennieuws)
Ze raden benzine aan met hoger octaan
Maar zo is t mij ook altijd verteld door automonteurs e.d. heb je bijv sportwagen met veel vermogen dan ben je beter af met hoger octaan
Woon trouwens in zeeuws vlaanderen
greets
0 x
It is better to be a racer for a day then a spectator for life
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ervaring met Prox zuigers?
Des te hoger het octaangetal, des te trager dat het mengsel ontbrand (vandaar minder snel pingelen).
Daarom dat de ontsteking een ietsje vroeger mag bij benzine met een hoger octaangetal.
Je kan nooit benzine met een te hoog octaangetal gebruiken, wel omgekeerd.
By the way, LPG heeft een octaangetal van wel boven de 110!
Daarom dat de ontsteking een ietsje vroeger mag bij benzine met een hoger octaangetal.
Je kan nooit benzine met een te hoog octaangetal gebruiken, wel omgekeerd.
By the way, LPG heeft een octaangetal van wel boven de 110!
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
- Berichten: 686
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
- Locatie: betekom
- Contact:
Re: Ervaring met Prox zuigers?
bij van reeth in werchter verkopen ze zelfs nog rode super daar ga ik naft halen voor de moto
0 x
Pain is temporary..... Pride lasts forever
- Mario Van Den Broeck
- mx3 wk champ
- Berichten: 595
- Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: Ervaring met Prox zuigers?
octaangehalte heeft niet te maken met hoe snel het ontbrand, maar het is een grafiek met wanneer een mengsel ontbrand zonder externe invloed (bougie). 98 . en 95 ontbrand juist even snel door de bougie, maar door enkel hitte , zal 95 sneller spontaan ontbranden. het is altijd beter te veel octaan dan te weinig. vanals de bougie vonk geeft brand dat juist even snel.
pingelen ontstaant waneer de piston omhoog komt , en de compressie zoveel hitte opwekt, dat het mengsel spontaan ontbrand, voor dat de bougie vonk geeft, en dus eerst de motor even tegendruk geeft, en dan pas over tdc gaat. daar komt dat kloppend geluid van.
bij de diesel word het aangegeven met cetaan, omdat bij diesel juist wel spontane ontbranding nodig is
pingelen ontstaant waneer de piston omhoog komt , en de compressie zoveel hitte opwekt, dat het mengsel spontaan ontbrand, voor dat de bougie vonk geeft, en dus eerst de motor even tegendruk geeft, en dan pas over tdc gaat. daar komt dat kloppend geluid van.
bij de diesel word het aangegeven met cetaan, omdat bij diesel juist wel spontane ontbranding nodig is
0 x
MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ervaring met Prox zuigers?
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Jo
- 125cc rookie
- Berichten: 140
- Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ervaring met Prox zuigers?
Maar brandstof kan ook oud worden. Als je motor niet pingelt is verse 95 octaan beter als oude 98 octaan. Crossers zijn normaal redelijk opgefokte blokjes, ik vermoed dat 98 meestal beter is, maar ik zou het toch kopen aan een pomp die druk bezocht wordt. Misschien dat die bij je kleine dorpspomp al 4 maanden oud is, omdat mensen veel meer 95 tanken, in 99% van de auto's en motoren op de weg is dat ruim afdoende.
0 x
-
ch
- ama lites national champ
- Berichten: 465
- Lid geworden op: Wo 19 Aug 2009, 18:07
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: Ervaring met Prox zuigers?
je kan voor een 2t beter je bezine kopen in duitsland
meer octaan dan hier in de 98 .want die halen maar net zoveel als 95 maar je betaalt wel
en er zijn veel moto's die gewoon kapot vliegen omdat er te weinig octaan in de bezine zit
meer octaan dan hier in de 98 .want die halen maar net zoveel als 95 maar je betaalt wel
en er zijn veel moto's die gewoon kapot vliegen omdat er te weinig octaan in de bezine zit
0 x
- Mario Van Den Broeck
- mx3 wk champ
- Berichten: 595
- Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: Ervaring met Prox zuigers?
bij compressie over de 10:1 kan je zeker winst halen uit een hogere octaan waarde.
in gewone stads auto`s zal je geen voordeel noch nadeel uit 98 halen.
als je motor niet pingelt, zal je ook geen voordeel halen uit octaanverhoger.
echt een opgevoerd blok met veel cc heeft zelf meestal genoeg aan 98. soms kan octaan verhoger wel winst geven op hoger toerengebied.
de naft van shell schijnt ook goed te zijn bij snelle motoren. maar ook noppes bij gewone stads wagens
in gewone stads auto`s zal je geen voordeel noch nadeel uit 98 halen.
als je motor niet pingelt, zal je ook geen voordeel halen uit octaanverhoger.
echt een opgevoerd blok met veel cc heeft zelf meestal genoeg aan 98. soms kan octaan verhoger wel winst geven op hoger toerengebied.
de naft van shell schijnt ook goed te zijn bij snelle motoren. maar ook noppes bij gewone stads wagens
0 x
MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
-
Ed
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: Ervaring met Prox zuigers?
bij een 2 t werkt het toevoegen van avgas aan de benzine volgens mij nog steeds het beste ,mede omdat dit koelend werkt , is niet zo zeer voor het vermogen maar wel voor de betrouwbaarheid . tot 30% avgas bij de benzine doen werkt beter dan al die zogenaamde octaan boosters. als je 2t op gewone benzine goed loopt is het niet nodig , reden zelf altijd met 95 in onze yz 85 zonder verdere toevoegingen (wel 2t olie erbij natuurlijk . voor mij is crosspower 2t van motorex nog steeds DE olie.
0 x
supporting mark boot
-
Ma
- mx1 wk rookie
- Berichten: 330
- Lid geworden op: Di 05 Okt 2010, 18:04
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Re: Ervaring met Prox zuigers?
Wij rijden altijd (kart icc + crossmoto) met quicksilver buitenboordmotor 2taktolie, nog nooit problemen gehad, tenzij bij te late revisies. Afstelling was wel altijd optimaal (door kennis).
0 x
- Davy Sanders
- european champ mx2
- Berichten: 208
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 18:12
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
-
Pe
- european champ mx2
- Berichten: 238
- Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 20:45
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Ervaring met Prox zuigers?
AVgas toevoegen heeft alleen zin als je met een "scherpe" afstelling rijd, indien je met een rijke afstelling rijd zal het eerder een tegengesteld effect hebben doordat de motor daardoor zeer slecht op het gas gaat reageren. Als je niet in staat bent om continu in het bovenste deel van het toerengebied te blijven rijden ben je er alleen maar duurder mee uit.
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten