probleem met plastiek van moto

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Ke
Kenny Michiels
mx1 wk rookie
Berichten: 316
Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 21:22
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: omg lier

probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Kenny Michiels Za 09 Jan 2010, 11:50

hallo zou men oude stickerset willen verwijderen,maar dan blijft er lijm op men plastiek zitten hoe krijg ik die daar gemakkelijk af ?(plastiek is niets aan dus kan hem nog gebruiken dan) :roll:
0 x


Lo
Louis Provost
125cc rookie
Berichten: 135
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 17:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Louis Provost Za 09 Jan 2010, 11:53

ik gebruik gewoon altijd mijn nagels :lol:

gwn wa die lijm opwarmen met nen haardroger ofzo , en da komt dan maklijker los.
0 x


Ke
Kenny Michiels
mx1 wk rookie
Berichten: 316
Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 21:22
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: omg lier

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Kenny Michiels Za 09 Jan 2010, 12:00

@louis zo ver had ik ook al gedacht zene :roll: ma zou wel een vlugger oplossing willen hebben?
0 x


Gebruikersavatar
Keith Saro
european champ mx2
Berichten: 208
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:06
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Keith Saro Za 09 Jan 2010, 12:05

remmenreiniger erop en dan met een vodje afvegen zo doe ik het
0 x


Ke
Kenny Michiels
mx1 wk rookie
Berichten: 316
Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 21:22
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: omg lier

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Kenny Michiels Za 09 Jan 2010, 12:09

dus als ik het begrijp,remenreiniger opspuiten en dan met een vod afvegen?dat zal ik eens proberen,alvast bedankt ;)
0 x


Gebruikersavatar
Keith Saro
european champ mx2
Berichten: 208
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:06
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Keith Saro Za 09 Jan 2010, 12:12

ja rechtstreeks op de plastiek spuiten, ma wel met kleine stukjes beginnen, dus niet dadelijk heel de plastiek onderspuiten en dan goed wrijven met een vodje en ge zult zien da het eraf gaat, ook regelmatig een proper stuk van u vodje nemen anders wrijft ge de lijm die op u vod zit er terug op
0 x


Ke
Kenny Michiels
mx1 wk rookie
Berichten: 316
Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 21:22
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: omg lier

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Kenny Michiels Za 09 Jan 2010, 12:25

alvast bedankt,der zijn nog tips welkom ;)
0 x


Jo
Joost Jonkers
50cc rider
Berichten: 18
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:46
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: asten
Contact:

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Joost Jonkers Za 09 Jan 2010, 12:44

je kunt ook gewoon wat benzine in een potje doen en met een kwast op de kappen doen. dat vervliegt niet zo vlug als remmen reiniger. dan als het goed nat is gewoon met een oude doek de lijm afvegen. wel regelmatig een zuiver stuk doek pakken. anders ben je lijm alleen maar aan het rond smeren.
0 x


Gebruikersavatar
Christophe Vangeel
125cc rookie
Berichten: 143
Lid geworden op: Vr 20 Nov 2009, 12:20
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Christophe Vangeel Za 09 Jan 2010, 13:26

Zeker geen benzine of thinner gebruiken want dan ga je de plastiek dof maken.
Ik gebruik altijd silicoonremover en dat is een ontvetter wat gebruikt word om auto's en dergelijke te ontvetten om te spuiten. Doet niets aan de plastiek en is krachtig genoeg om lijm op te lossen en is een zeer goede ontvetter.
Ik haal dat bij Govaerts in Alken

Govaerts Jo NV
Kolmen Industrieterrein 1202
3570 Alken
011 31 52 53
0 x


He
Hendrickx Wes
125cc junior EK
Berichten: 64
Lid geworden op: Wo 09 Dec 2009, 14:40
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Hendrickx Wes Za 09 Jan 2010, 14:53

insmeren met petrol 10min laten trekken
afvegen met een doek,regelmatig doek vervangen
ontvetten met wasbenzine
nieuwe stickers erop
weer goed voor een jaar :)
0 x


Da
Davy Brouwers
50cc rider
Berichten: 28
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 22:17
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kaulille

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Davy Brouwers Za 09 Jan 2010, 23:42

Er is een spuitbus van 3M Cleaner spray speciaal om lijm te verwijderen.
Dit gebruiken de firma's die reclame wagens etc bestickeren ook.

Werkt perfect ! Google maar eens op "3M 50098"
0 x


Br
Brent De Vlieger
125cc junior EK
Berichten: 71
Lid geworden op: Wo 28 Okt 2009, 19:26
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Brent De Vlieger Zo 10 Jan 2010, 18:08

gaat prima met benzinne
0 x


Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Zo 10 Jan 2010, 18:10

inderdaad, met benzine gaat dit prima!
0 x


enjoy the ride, don't destroy it
Ke
Kenny Michiels
mx1 wk rookie
Berichten: 316
Lid geworden op: Za 18 Jul 2009, 21:22
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: omg lier

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Kenny Michiels Zo 10 Jan 2010, 21:38

ok dan weet ik genoeg,allemaal bedankt voor de tips ;)
0 x


Jo
Johan Cloots
mx all time winner
Berichten: 1419
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 11:14
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lille

Re: probleem met plastiek van moto

Berichtdoor Johan Cloots Ma 11 Jan 2010, 09:58

IK verwijder da altijd met thinner en ja die word dof achteraf maar als het nieuw stickerset erop zit dan polier je die plastiek toch mee car polish en zij mor zeker dat het dan blinkt za mannekes. ;)
0 x


Jokes33

Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer