haperen rmz 250

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
St
Steven Electeur
125cc rookie
Berichten: 131
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 08:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

haperen rmz 250

Berichtdoor Steven Electeur Ma 12 Jul 2010, 09:42

Mijne maat zenne suzuki rmz 250 van 2005 begint meer en meer te haperen bij het optrekken, iemand een idee wa het kan zijn?

carbu is uitkuisen of ontsteking?

thanx
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: haperen rmz 250

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 12 Jul 2010, 12:17

Als je de carburateur al eens reinigd kan het daar al niet aan liggen.
Kijk tegelijk ook even of je benzinekraan niet dicht zit of de ontluchting van de tankdop.

Spuit ook de stekkers van de ontsteking even in met contactspray, da's ook maar een kleine moeite.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Jo
Joost Jonkers
50cc rider
Berichten: 18
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:46
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: asten
Contact:

Re: haperen rmz 250

Berichtdoor Joost Jonkers Ma 12 Jul 2010, 13:06

heb je al een nieuwe bougie geprobeerd. als hij hapert bij het openen van het gas kan het ook nog zijn dat de acceleratie pomp niet genoeg benzine inspuit. als je de luchtslang aan de achterkant van de carburateur eraf pakt en je opent het gas dat moet je kunnen zien dat er een straaltje benzine in het inlaat kanaal wordt gespoten
0 x


Lu
Luc Smolders
mx2 wk rookie
Berichten: 278
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:47
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: haperen rmz 250

Berichtdoor Luc Smolders Ma 12 Jul 2010, 17:33

de hot start gaat waarschijnlijk niet volledig dicht dan zuigt hij extra lucht binnen de plastieke vijs van 14 losvijzen de plunjer eruit halen een beetje vet aandoen en de kabel volledig doorsmeren en kijken dat hij goed loszit in de gaine en dan alles terug monteren
0 x


St
Steven Electeur
125cc rookie
Berichten: 131
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 08:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: haperen rmz 250

Berichtdoor Steven Electeur Di 13 Jul 2010, 08:37

bedankt voor de reacties, ik geef het door dat hij dit allemaal is test!

Steven
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 10 gasten

Aanmelden · Registreer