YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Wo
Wouter Moeraert
125cc junior EK
Berichten: 70
Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Wouter Moeraert Ma 08 Nov 2010, 23:00

Ik ben aan het sleutelen samen met nog 2 forumleden van hier aan het yamahatje van mijn neefke

specs:
alles ori

carbu:
stationair 32,5
hoofdsproeier 290
luchtvijs al wa mee gespeeld, eveneens met gasnaald: hoogste stand, laagste stand midden

probleem de motor draait goed eenmaal op hoge toeren, maar bij het aanzetten valt hij echt in een put.

iemand suggesties/ervaringen om dit probleem opgelost te krijgen?

alvast bedankt!
0 x


Jo
Joost Jonkers
50cc rider
Berichten: 18
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:46
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: asten
Contact:

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Joost Jonkers Di 09 Nov 2010, 10:28

ik heb zo een zelfde geval gehad met een TM. hiervan was de cylinder niet maat vast over de gehele hoogte en "onrond" onder de uitlaat poort. Ik heb toen de cylinder opnieuw laten nicasealen en was het probleem opgelost. zeg niet dat het bij de yamaha hetzelfde is, maar meten is weten in deze.
0 x


Wo
Wouter Moeraert
125cc junior EK
Berichten: 70
Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Wouter Moeraert Di 09 Nov 2010, 11:01

cilinder is vervangen geweest + nieuwe piston dus ik denk niet dat hier het probleem zal zitten

toch bedankt voor de reactie
0 x


Jo
Jordy Laureyns
ama lites national champ
Berichten: 530
Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 19:37
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Jordy Laureyns Di 09 Nov 2010, 11:23

diene andere cilinder was toch genen nieuwen?
of had jos em eerst gemeten?

trouwens ter info
met de gasnaald op het armst draait hij goed in toeren
met de gasnaald op een rijkere maat draait hij ook slechter in hogere toeren..
Laatst gewijzigd door Jordy Laureyns op Ma 29 Nov 2010, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Wo
Wouter Moeraert
125cc junior EK
Berichten: 70
Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Wouter Moeraert Di 09 Nov 2010, 11:26

cilinder was idd niet nieuw maar is wel opgemeten geweest voor het kopen van de piston
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Werner Castelyns Di 09 Nov 2010, 16:36

ben je zeker dat 'ie nergens valse lucht pakt?
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Wo
Wouter Moeraert
125cc junior EK
Berichten: 70
Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Wouter Moeraert Di 09 Nov 2010, 18:29

de reedvalves hebben we nog bezien omdat die wa open stonden, mo dat is ook al ok.

valse lucht, ik zie niet direct waar hij deze zou kunnen trekken.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Werner Castelyns Di 09 Nov 2010, 19:15

Op de dichting achter de ontsteking, de volledige inlaat (pakkingen of inlaatrubber), de pakking onder de cilinder.

Misschien ligt de koppakking er wel uit.
Heb je de radiatordop er al eens afgedraaid wanneer de motor draait?
Doe dit niet bij een hete motor zodat je je niet bezeerd!
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Wo
Wouter Moeraert
125cc junior EK
Berichten: 70
Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Wouter Moeraert Wo 10 Nov 2010, 11:08

ik zal dit alles nog eens controleren!
bedankt voor de tip allesinds
0 x


Gebruikersavatar
Kenny Vanderheyden
mx2 wk champ
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: betekom
Contact:

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Kenny Vanderheyden Do 11 Nov 2010, 18:05

het zou kunnen valse lucht aan de bourage die op de krukas zit aan de kant van de koppeling heb dit met een cr 80 van 92 overlaatst ook voorgehad,viel bij vertrek met weinig gas dood en pakte niet aan en met veel gas reed hij normalen,precies of hij was kei tam in lage toeren en dan ineens schoot da vooruit,als hij olie verbruikt of fel rookt kan je ook merken da die bourage kapot is.grtz
0 x


Pain is temporary..... Pride lasts forever
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Werner Castelyns Do 11 Nov 2010, 20:47

als de dichting aan de kant van de koppeling lekt, krijg je veel blauwe rook in de uitlaat.

Van het moment dat je gas geeft is dit over omdat dan de onderdruk in je carter wegvalt.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Jo
Jordy Laureyns
ama lites national champ
Berichten: 530
Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 19:37
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Jordy Laureyns Do 11 Nov 2010, 22:42

Kenny Vanderheyden schreef:het zou kunnen valse lucht aan de bourage die op de krukas zit aan de kant van de koppeling heb dit met een cr 80 van 92 overlaatst ook voorgehad,viel bij vertrek met weinig gas dood en pakte niet aan en met veel gas reed hij normalen,precies of hij was kei tam in lage toeren en dan ineens schoot da vooruit,als hij olie verbruikt of fel rookt kan je ook merken da die bourage kapot is.grtz


dat zou wel eens heel goed kunnen!
klinkt net gelijk ons probleem! en hij rookt wel wat aardig
0 x


Gebruikersavatar
Kenny Vanderheyden
mx2 wk champ
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: betekom
Contact:

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Kenny Vanderheyden Vr 12 Nov 2010, 15:47

Jordy Laureyns schreef:
Kenny Vanderheyden schreef:het zou kunnen valse lucht aan de bourage die op de krukas zit aan de kant van de koppeling heb dit met een cr 80 van 92 overlaatst ook voorgehad,viel bij vertrek met weinig gas dood en pakte niet aan en met veel gas reed hij normalen,precies of hij was kei tam in lage toeren en dan ineens schoot da vooruit,als hij olie verbruikt of fel rookt kan je ook merken da die bourage kapot is.grtz


dat zou wel eens heel goed kunnen!
klinkt net gelijk ons probleem! en hij rookt wel wat aardig

ja het zou kunnen,gewoon blok opendoen en ambriageklok enzo eraf en dan die tandwieltjes die op je krukas staan eraf en de bourage eruitprutsen,ik doe dit door er gewoon een zelftapende vijs in te draaien en dan met een tang eruittrekken en de nr die erin staat binnenin de bourage opschrijven en naar de autoshop en normaal hebben ze da liggen,zie wel da je een rechtse bourage hebt want daar zit verschil op soms en voor nen euro of 6 is da gebakken normaal gezien.grtz
0 x


Pain is temporary..... Pride lasts forever
Wo
Wouter Moeraert
125cc junior EK
Berichten: 70
Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Wouter Moeraert Vr 12 Nov 2010, 18:11

deze avond gaan we het eens controleren! we houden jullie op de hoogte!
alvast bedankt voor de tips
0 x


Wo
Wouter Moeraert
125cc junior EK
Berichten: 70
Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Wouter Moeraert Zo 14 Nov 2010, 14:05

keerring aan koppelingskant is vervangen, maar dit was blijkbaar niet het probleem, toen keken we naar de keerring aan de onstekingskant en die was er zelfs uitgevallen. even terug ingeduwd om gewoon eens te proberen. nam al wa beter aan, maar ook die gaan we nu vervangen en dan de carbu terug afstellen en hopen dat het probleem volledig van de baan is dan.
0 x


Gebruikersavatar
Kenny Vanderheyden
mx2 wk champ
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: betekom
Contact:

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Kenny Vanderheyden Zo 14 Nov 2010, 15:46

Wouter Moeraert schreef:keerring aan koppelingskant is vervangen, maar dit was blijkbaar niet het probleem, toen keken we naar de keerring aan de onstekingskant en die was er zelfs uitgevallen. even terug ingeduwd om gewoon eens te proberen. nam al wa beter aan, maar ook die gaan we nu vervangen en dan de carbu terug afstellen en hopen dat het probleem volledig van de baan is dan.

tzal wel gemaakt zijn dan denk ik :D die van de koppeling zal ook wel wa olie gepakt hebben anders kan hij nie zo roken.grtz
0 x


Pain is temporary..... Pride lasts forever
Wo
Wouter Moeraert
125cc junior EK
Berichten: 70
Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Wouter Moeraert Di 23 Nov 2010, 18:10

keerringen zijn dus vervangen
alles gecheckt dus alles ziet er goed uit

de aanzet is nog niet dat

aanzetten met choke op dan vertrekt hij goed, maar dan trekt hij niet volledig door
aanzetten zonder choke = slecht vertrekken en dan trekt hem volledig door.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Werner Castelyns Di 23 Nov 2010, 19:21

Blaas dan uwe carburateur maar eens uit, vooral de ralentisproeier.
Regel de luchtschroef op 1 1/2 toer uit.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Jo
Jordy Laureyns
ama lites national champ
Berichten: 530
Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 19:37
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Jordy Laureyns Di 23 Nov 2010, 19:33

is al allemaal meerdere malen gebeurd werner :)
stationair draait hij ook goed en in neutraal heeft hij die put ook niet
maar wanneer je dan aanzet krijg je die put, en hij is diep :lol:
enkel met veeeeel gas kan je aanzetten, val je stil dan krijg je hem ook bijna niet meer draaiende zonder de choke aan te zetten

je zou dan gn denken rijker zetten, maar met de naald dan rijker gaat hij niet volledig op hoge toeren..

ontstekingstijdstip hebben we ook al mee gespeeld, zonder resultaat

:?: :?: :?:
0 x


Ay
Ayrton De Pauw
125cc rookie
Berichten: 135
Lid geworden op: Do 25 Mar 2010, 09:50
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren

Berichtdoor Ayrton De Pauw Za 27 Nov 2010, 17:14

heb je nieuwe reeds gestoken of gedraaid.ik had da voor op moment dak moto verkocht had :oops: en mocht hem weer meedoen.hij zat ook mee een zwak punt onderin had er de avond er voor geen enkel probleem mee ..thuis gekomen mee ne rooie kop reeds gedraaid en andere sproeiers gestoken en nog niks .hij reageerde op elke sproeier gelijk.had verse blaadjes liggen heb die erin gestoken en probleem opgelost.achteraf zag bougie zwart en zat kras op,alsook dat er verse naft in luchtfilterkas stond.ale ben wel gene slimme maar met zulke toeren leert ge toch wa bij.verder veel succes met het zoeken van het probleem ;)
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 8 gasten

Aanmelden · Registreer