YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
-
Wouter MoeraertWo
- 125cc junior EK
- Berichten: 70
- Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
Ik ben aan het sleutelen samen met nog 2 forumleden van hier aan het yamahatje van mijn neefke
specs:
alles ori
carbu:
stationair 32,5
hoofdsproeier 290
luchtvijs al wa mee gespeeld, eveneens met gasnaald: hoogste stand, laagste stand midden
probleem de motor draait goed eenmaal op hoge toeren, maar bij het aanzetten valt hij echt in een put.
iemand suggesties/ervaringen om dit probleem opgelost te krijgen?
alvast bedankt!
specs:
alles ori
carbu:
stationair 32,5
hoofdsproeier 290
luchtvijs al wa mee gespeeld, eveneens met gasnaald: hoogste stand, laagste stand midden
probleem de motor draait goed eenmaal op hoge toeren, maar bij het aanzetten valt hij echt in een put.
iemand suggesties/ervaringen om dit probleem opgelost te krijgen?
alvast bedankt!
0 x
-
Joost JonkersJo
- 50cc rider
- Berichten: 18
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:46
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: asten
- Contact:
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
ik heb zo een zelfde geval gehad met een TM. hiervan was de cylinder niet maat vast over de gehele hoogte en "onrond" onder de uitlaat poort. Ik heb toen de cylinder opnieuw laten nicasealen en was het probleem opgelost. zeg niet dat het bij de yamaha hetzelfde is, maar meten is weten in deze.
0 x
Jarel Motorsport
http://www.jarelmotorsport.nl
http://www.jarelmotorsport.nl
-
Wouter MoeraertWo
- 125cc junior EK
- Berichten: 70
- Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
cilinder is vervangen geweest + nieuwe piston dus ik denk niet dat hier het probleem zal zitten
toch bedankt voor de reactie
toch bedankt voor de reactie
0 x
-
Jordy LaureynsJo
- ama lites national champ
- Berichten: 530
- Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 19:37
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
diene andere cilinder was toch genen nieuwen?
of had jos em eerst gemeten?
trouwens ter info
met de gasnaald op het armst draait hij goed in toeren
met de gasnaald op een rijkere maat draait hij ook slechter in hogere toeren..
of had jos em eerst gemeten?
trouwens ter info
met de gasnaald op het armst draait hij goed in toeren
met de gasnaald op een rijkere maat draait hij ook slechter in hogere toeren..
Laatst gewijzigd door Jordy Laureyns op Ma 29 Nov 2010, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
Wouter MoeraertWo
- 125cc junior EK
- Berichten: 70
- Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
cilinder was idd niet nieuw maar is wel opgemeten geweest voor het kopen van de piston
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
ben je zeker dat 'ie nergens valse lucht pakt?
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Wouter MoeraertWo
- 125cc junior EK
- Berichten: 70
- Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
de reedvalves hebben we nog bezien omdat die wa open stonden, mo dat is ook al ok.
valse lucht, ik zie niet direct waar hij deze zou kunnen trekken.
valse lucht, ik zie niet direct waar hij deze zou kunnen trekken.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
Op de dichting achter de ontsteking, de volledige inlaat (pakkingen of inlaatrubber), de pakking onder de cilinder.
Misschien ligt de koppakking er wel uit.
Heb je de radiatordop er al eens afgedraaid wanneer de motor draait?
Doe dit niet bij een hete motor zodat je je niet bezeerd!
Misschien ligt de koppakking er wel uit.
Heb je de radiatordop er al eens afgedraaid wanneer de motor draait?
Doe dit niet bij een hete motor zodat je je niet bezeerd!
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Wouter MoeraertWo
- 125cc junior EK
- Berichten: 70
- Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
ik zal dit alles nog eens controleren!
bedankt voor de tip allesinds
bedankt voor de tip allesinds
0 x
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
- Berichten: 686
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
- Locatie: betekom
- Contact:
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
het zou kunnen valse lucht aan de bourage die op de krukas zit aan de kant van de koppeling heb dit met een cr 80 van 92 overlaatst ook voorgehad,viel bij vertrek met weinig gas dood en pakte niet aan en met veel gas reed hij normalen,precies of hij was kei tam in lage toeren en dan ineens schoot da vooruit,als hij olie verbruikt of fel rookt kan je ook merken da die bourage kapot is.grtz
0 x
Pain is temporary..... Pride lasts forever
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
als de dichting aan de kant van de koppeling lekt, krijg je veel blauwe rook in de uitlaat.
Van het moment dat je gas geeft is dit over omdat dan de onderdruk in je carter wegvalt.
Van het moment dat je gas geeft is dit over omdat dan de onderdruk in je carter wegvalt.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Jordy LaureynsJo
- ama lites national champ
- Berichten: 530
- Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 19:37
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
Kenny Vanderheyden schreef:het zou kunnen valse lucht aan de bourage die op de krukas zit aan de kant van de koppeling heb dit met een cr 80 van 92 overlaatst ook voorgehad,viel bij vertrek met weinig gas dood en pakte niet aan en met veel gas reed hij normalen,precies of hij was kei tam in lage toeren en dan ineens schoot da vooruit,als hij olie verbruikt of fel rookt kan je ook merken da die bourage kapot is.grtz
dat zou wel eens heel goed kunnen!
klinkt net gelijk ons probleem! en hij rookt wel wat aardig
0 x
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
- Berichten: 686
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
- Locatie: betekom
- Contact:
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
Jordy Laureyns schreef:Kenny Vanderheyden schreef:het zou kunnen valse lucht aan de bourage die op de krukas zit aan de kant van de koppeling heb dit met een cr 80 van 92 overlaatst ook voorgehad,viel bij vertrek met weinig gas dood en pakte niet aan en met veel gas reed hij normalen,precies of hij was kei tam in lage toeren en dan ineens schoot da vooruit,als hij olie verbruikt of fel rookt kan je ook merken da die bourage kapot is.grtz
dat zou wel eens heel goed kunnen!
klinkt net gelijk ons probleem! en hij rookt wel wat aardig
ja het zou kunnen,gewoon blok opendoen en ambriageklok enzo eraf en dan die tandwieltjes die op je krukas staan eraf en de bourage eruitprutsen,ik doe dit door er gewoon een zelftapende vijs in te draaien en dan met een tang eruittrekken en de nr die erin staat binnenin de bourage opschrijven en naar de autoshop en normaal hebben ze da liggen,zie wel da je een rechtse bourage hebt want daar zit verschil op soms en voor nen euro of 6 is da gebakken normaal gezien.grtz
0 x
Pain is temporary..... Pride lasts forever
-
Wouter MoeraertWo
- 125cc junior EK
- Berichten: 70
- Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
deze avond gaan we het eens controleren! we houden jullie op de hoogte!
alvast bedankt voor de tips
alvast bedankt voor de tips
0 x
-
Wouter MoeraertWo
- 125cc junior EK
- Berichten: 70
- Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
keerring aan koppelingskant is vervangen, maar dit was blijkbaar niet het probleem, toen keken we naar de keerring aan de onstekingskant en die was er zelfs uitgevallen. even terug ingeduwd om gewoon eens te proberen. nam al wa beter aan, maar ook die gaan we nu vervangen en dan de carbu terug afstellen en hopen dat het probleem volledig van de baan is dan.
0 x
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
- Berichten: 686
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
- Locatie: betekom
- Contact:
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
Wouter Moeraert schreef:keerring aan koppelingskant is vervangen, maar dit was blijkbaar niet het probleem, toen keken we naar de keerring aan de onstekingskant en die was er zelfs uitgevallen. even terug ingeduwd om gewoon eens te proberen. nam al wa beter aan, maar ook die gaan we nu vervangen en dan de carbu terug afstellen en hopen dat het probleem volledig van de baan is dan.
tzal wel gemaakt zijn dan denk ik
0 x
Pain is temporary..... Pride lasts forever
-
Wouter MoeraertWo
- 125cc junior EK
- Berichten: 70
- Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009, 23:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
keerringen zijn dus vervangen
alles gecheckt dus alles ziet er goed uit
de aanzet is nog niet dat
aanzetten met choke op dan vertrekt hij goed, maar dan trekt hij niet volledig door
aanzetten zonder choke = slecht vertrekken en dan trekt hem volledig door.
alles gecheckt dus alles ziet er goed uit
de aanzet is nog niet dat
aanzetten met choke op dan vertrekt hij goed, maar dan trekt hij niet volledig door
aanzetten zonder choke = slecht vertrekken en dan trekt hem volledig door.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
Blaas dan uwe carburateur maar eens uit, vooral de ralentisproeier.
Regel de luchtschroef op 1 1/2 toer uit.
Regel de luchtschroef op 1 1/2 toer uit.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Jordy LaureynsJo
- ama lites national champ
- Berichten: 530
- Lid geworden op: Zo 06 Sep 2009, 19:37
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
is al allemaal meerdere malen gebeurd werner
stationair draait hij ook goed en in neutraal heeft hij die put ook niet
maar wanneer je dan aanzet krijg je die put, en hij is diep
enkel met veeeeel gas kan je aanzetten, val je stil dan krijg je hem ook bijna niet meer draaiende zonder de choke aan te zetten
je zou dan gn denken rijker zetten, maar met de naald dan rijker gaat hij niet volledig op hoge toeren..
ontstekingstijdstip hebben we ook al mee gespeeld, zonder resultaat

stationair draait hij ook goed en in neutraal heeft hij die put ook niet
maar wanneer je dan aanzet krijg je die put, en hij is diep
enkel met veeeeel gas kan je aanzetten, val je stil dan krijg je hem ook bijna niet meer draaiende zonder de choke aan te zetten
je zou dan gn denken rijker zetten, maar met de naald dan rijker gaat hij niet volledig op hoge toeren..
ontstekingstijdstip hebben we ook al mee gespeeld, zonder resultaat
0 x
-
Ayrton De PauwAy
- 125cc rookie
- Berichten: 135
- Lid geworden op: Do 25 Mar 2010, 09:50
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
Re: YZ80 1993 geen goeie gasreactie op lage toeren
heb je nieuwe reeds gestoken of gedraaid.ik had da voor op moment dak moto verkocht had
en mocht hem weer meedoen.hij zat ook mee een zwak punt onderin had er de avond er voor geen enkel probleem mee ..thuis gekomen mee ne rooie kop reeds gedraaid en andere sproeiers gestoken en nog niks .hij reageerde op elke sproeier gelijk.had verse blaadjes liggen heb die erin gestoken en probleem opgelost.achteraf zag bougie zwart en zat kras op,alsook dat er verse naft in luchtfilterkas stond.ale ben wel gene slimme maar met zulke toeren leert ge toch wa bij.verder veel succes met het zoeken van het probleem 
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 8 gasten