hallo ik ben nieuw op het forum
ik heb al het forum volledig bekeken en vindt niks over mijn probleem
ik heb een nieuwe kxf gekocht en in het begin (tot 7u)
had geen problemen met koud starten maar nu wel
vroeger kon ik in 3a4 keer de motor aan trappen
nu is dat al ongeveer 10keer
maar dit is enkel met koude motor en choke open
van als de motor warm is heb ik geen problemen meer
men verdeler zei bij aankoop dat ik na het afspuiten van men
moto ik ongeveer 5 min met perslucht op het drain gaatje moet blazen van het gas poelie systeem om dit kamertje uit te drogen
omdat anders water kan binnendringen en problemen veroorzaken
mijn mening is dat men verdeler wel juist zal zijn maar verteld
niet waar ik moet kuisen voor het op te lossen
alvast bedankt op voorbaat brian
Let the good times roll! plz
kawasaki kxf 250 2013
-
Br
- peewee pilot
- Berichten: 2
- Lid geworden op: Wo 25 Dec 2013, 17:58
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Berichten: 642
- Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Rotselaar
Re: kawasaki kxf 250 2013
Brian, wat bedoel je eigenlijk met het 'gas poelie systeem'? Water is sowieso altijd een boosdoener, zowel in de motor, carbu of inj. in de gashendels, lagers, schakelaars, bv om stil te leggen, enz.
0 x
-
Di
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: kawasaki kxf 250 2013
al eens een andere bougie of of de bougiekop gekuist? speelt de buitentemperatuur ook geen rol op je injectieafstelling?
0 x
-
Br
- peewee pilot
- Berichten: 2
- Lid geworden op: Wo 25 Dec 2013, 17:58
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: kawasaki kxf 250 2013
Pierre Vandenplas schreef:Brian, wat bedoel je eigenlijk met het 'gas poelie systeem'? Water is sowieso altijd een boosdoener, zowel in de motor, carbu of inj. in de gashendels, lagers, schakelaars, bv om stil te leggen, enz.
sorry ik bedoelde eigenlijk gasklepbedieningspoelie
het kamertje aan het injectiehuis waar de gas kabels toe komen daar is een drain gaatje onderaan
doordat water langs de gaskabels in dat kamertje zou geraken
ik had met men vorige kxf van 2010 ook start problemen en waren opgelost met het acceleratiepompje
uit te kuisen waar op dezelfde manier water binnen drong
daarmee dacht ik tzal ook wel zo iets zijn ma wou het eerst zeker zijn voor te demonteren
0 x
- Carlo Briers
- mx1 wk rookie
- Berichten: 333
- Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Houthalen
Re: kawasaki kxf 250 2013
Normaal zit er een deksel over de gaskabelpoulie en is er onderaan een drainagegaatje zodat er geen water in kan blijven staan. Als je daar perslucht gaat in blazen na het afspuiten ga je juist zorgen dat vocht in uw injectiehuis wordt geduwd.
0 x
-
Je
- 50cc rider
- Berichten: 22
- Lid geworden op: Za 30 Jul 2011, 15:15
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: kawasaki kxf 250 2013
Brian, je moet gewoon het stationair toerental bijregelen, das normaal dat je dat bij de kawa's moet bijregelen als je moto ingelopen geraakt.
De choke knop paar klikjes naar voren draaien als ik het goed heb.
Ook alvorens te starten om te kicken altijd keer of 5-10 rustig je kickstart van boven naar beneden bewegen (als je moto al dag of meer stilstaat), op deze manier laad je de condensator op zodat hij zeker genoeg stroom heeft om je injectie aan te sturen.
Als je die methode volgt zou hij zeker na 2 keer kicken aan moeten slaan..
De choke knop paar klikjes naar voren draaien als ik het goed heb.
Ook alvorens te starten om te kicken altijd keer of 5-10 rustig je kickstart van boven naar beneden bewegen (als je moto al dag of meer stilstaat), op deze manier laad je de condensator op zodat hij zeker genoeg stroom heeft om je injectie aan te sturen.
Als je die methode volgt zou hij zeker na 2 keer kicken aan moeten slaan..
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten