kawasaki kxf 250 2013

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Br
Brian Dedulle
peewee pilot
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 25 Dec 2013, 17:58
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

kawasaki kxf 250 2013

Berichtdoor Brian Dedulle Zo 05 Jan 2014, 13:17

hallo ik ben nieuw op het forum
ik heb al het forum volledig bekeken en vindt niks over mijn probleem

ik heb een nieuwe kxf gekocht en in het begin (tot 7u)
had geen problemen met koud starten maar nu wel
vroeger kon ik in 3a4 keer de motor aan trappen
nu is dat al ongeveer 10keer
maar dit is enkel met koude motor en choke open
van als de motor warm is heb ik geen problemen meer

men verdeler zei bij aankoop dat ik na het afspuiten van men
moto ik ongeveer 5 min met perslucht op het drain gaatje moet blazen van het gas poelie systeem om dit kamertje uit te drogen
omdat anders water kan binnendringen en problemen veroorzaken

mijn mening is dat men verdeler wel juist zal zijn maar verteld
niet waar ik moet kuisen voor het op te lossen

alvast bedankt op voorbaat brian
Let the good times roll! 8-) plz
0 x


Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: kawasaki kxf 250 2013

Berichtdoor Pierre Vandenplas Zo 05 Jan 2014, 17:50

Brian, wat bedoel je eigenlijk met het 'gas poelie systeem'? Water is sowieso altijd een boosdoener, zowel in de motor, carbu of inj. in de gashendels, lagers, schakelaars, bv om stil te leggen, enz.
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: kawasaki kxf 250 2013

Berichtdoor Dimitri Lamote Zo 05 Jan 2014, 19:16

al eens een andere bougie of of de bougiekop gekuist? speelt de buitentemperatuur ook geen rol op je injectieafstelling?
0 x


Br
Brian Dedulle
peewee pilot
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 25 Dec 2013, 17:58
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: kawasaki kxf 250 2013

Berichtdoor Brian Dedulle Ma 06 Jan 2014, 19:09

Pierre Vandenplas schreef:Brian, wat bedoel je eigenlijk met het 'gas poelie systeem'? Water is sowieso altijd een boosdoener, zowel in de motor, carbu of inj. in de gashendels, lagers, schakelaars, bv om stil te leggen, enz.


sorry ik bedoelde eigenlijk gasklepbedieningspoelie
het kamertje aan het injectiehuis waar de gas kabels toe komen daar is een drain gaatje onderaan
doordat water langs de gaskabels in dat kamertje zou geraken

ik had met men vorige kxf van 2010 ook start problemen en waren opgelost met het acceleratiepompje
uit te kuisen waar op dezelfde manier water binnen drong
daarmee dacht ik tzal ook wel zo iets zijn ma wou het eerst zeker zijn voor te demonteren
0 x


Gebruikersavatar
Carlo Briers
mx1 wk rookie
Berichten: 333
Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Houthalen

Re: kawasaki kxf 250 2013

Berichtdoor Carlo Briers Ma 06 Jan 2014, 21:11

Normaal zit er een deksel over de gaskabelpoulie en is er onderaan een drainagegaatje zodat er geen water in kan blijven staan. Als je daar perslucht gaat in blazen na het afspuiten ga je juist zorgen dat vocht in uw injectiehuis wordt geduwd.
0 x


Je
Jeroen Mouton
50cc rider
Berichten: 22
Lid geworden op: Za 30 Jul 2011, 15:15
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: kawasaki kxf 250 2013

Berichtdoor Jeroen Mouton Ma 06 Jan 2014, 22:50

Brian, je moet gewoon het stationair toerental bijregelen, das normaal dat je dat bij de kawa's moet bijregelen als je moto ingelopen geraakt.
De choke knop paar klikjes naar voren draaien als ik het goed heb.

Ook alvorens te starten om te kicken altijd keer of 5-10 rustig je kickstart van boven naar beneden bewegen (als je moto al dag of meer stilstaat), op deze manier laad je de condensator op zodat hij zeker genoeg stroom heeft om je injectie aan te sturen.
Als je die methode volgt zou hij zeker na 2 keer kicken aan moeten slaan..
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer